Pokémon Scarlet and Violet

RPG SWITCH Pokémon Scarlet and Violet

Timberwinter

Well-known member
scar.png
viol.png


release: 18 november 2022
genre: RPG
dev: Game Freak

Pokémon 9.

Pokémon Scarlet and Pokémon Violet are the first open-world RPGs in the Pokémon series. As you enjoy the hallmarks of the series—meeting, teaming up with, battling, training, and trading Pokémon—you’ll be able to immerse yourself in a newly evolved adventure.

Various towns blend seamlessly into the wilderness with no borders. You’ll be able to see the Pokemon of this region in the skies, in the seas, in the forests, on the streets—all over! You’ll be able to experience the true joy of the Pokemon series—battling against wild Pokemon in order to catch them—now in an open-world game that players of any age can enjoy.

 
Ziet er op het eerste zicht uit dat ze verder bouwen op ‘engine’ van arceus? Dat kan ik enkel maar toejuichen.
 
Men zal voortbouwen op Arceus maar mij lijkt dit om een nieuwe generatie te gaan (gezien 2 namen: Scarlet/Violet), en wellicht een soort blend te zijn van de traditionele games met Arceus, misschien ook een vleugje S&S maar dus volledig open wereld. Kan ik alleen maar toejuichen.
 
Lol de nieuwe call of duty is born.
Zou 3de pokemon game zijn in 1 jaar tijd :unsure:
Pokémon gaat al lang mee hoor. Geregeld komen er nieuwe games uit. Men zat al aan het eind van een nieuwe generatie, en met een nieuwe generatie komen nieuwe games. Arceus was wat een experiment (nog niet gespeeld, ben dat wel nog van plan 'later') en is wat atypisch voor de reeks maar voor de rest is dit zoals het normaal is hoor. En dan vergeet je nog spin-offs zoals mystery dungeon en ranger, en ander soort dingen dat ik minder goed ken. Maar Pokémon is een franchise of een soort household merk zoals Mario dat ook is voor Nintendo, en dat is het al langer dan vandaag. Niets nieuws voor de zon. En gameplay-gewijs is er eigenlijk niet zo veel veranderd aan de formule over al die jaren heen. Gebruikersvriendelijke, graphics, wat wijzigingen, nieuwe pokémon enzovoort. Maar uiteindelijk is het nog altijd 8 gyms verslaan en de pokemon league. Alola had daar een andere variatie op, maar ook daar gameplaygewijs niet zo anders dan de voorgaande games. Het is een succesvolle formule die leunt op wat tradities. Dat hoeft ook geen probleem te zijn, maar dat wilt niet zeggen dat men geen zaken kan veranderen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Begint er lui uit te zien, GameFreak is ook geen goede 3D developer en dat hebben ze ook niet echt geleerd na decades 2D Pokemon games te maken.
Zijn het lelijke games ? Nee maar de Switch kan beter en voor een IP als Pokemon zou dat wel mogen want het is toch iets dat exclusive op je console zit.

Ja ze nemen elementen van Arceus over qua open world maar qua gfx is dit net Sword and Shield tbh, na Diamond and Pearl en Arceus er uit te pompen op 2-3 maanden tijd hadden ze beter even back to the board gegaan en misschien aan een nieuwe engine kunnen werken, 3 Pokemon games op 12 maanden tijd geeft ook een huge Call of Duty gevoel waar je denkt dat het new and shiny is maar na dat je een week door de top laag hebt gekeken krijg je een deja-vu hit maal 1.000 omdat de vorige game net ( of nog geen ) 12 maanden geleden is.

Maarja Pokemon verkoopt, waarom zou je dan als GameFreak zijnde echt moeite er in steken qua engine of graphics.
Denk dat die mannen meer dan tevreden zijn met de engine die ze voor Let's Go/Sword and Shield hebben gemaakt en die gewoon blijven re-usen tot er een Switch opvolger op komt, als je kijkt naar verkoopcijfers van Switch Pokemon games kan je ze ook geen ongelijk geven maar het voelt toch wat lui en jammer voor zo een grote IP.
 
Begint er lui uit te zien, GameFreak is ook geen goede 3D developer en dat hebben ze ook niet echt geleerd na decades 2D Pokemon games te maken.
Zijn het lelijke games ? Nee maar de Switch kan beter en voor een IP als Pokemon zou dat wel mogen want het is toch iets dat exclusive op je console zit.

Ja ze nemen elementen van Arceus over qua open world maar qua gfx is dit net Sword and Shield tbh, na Diamond and Pearl en Arceus er uit te pompen op 2-3 maanden tijd hadden ze beter even back to the board gegaan en misschien aan een nieuwe engine kunnen werken, 3 Pokemon games op 12 maanden tijd geeft ook een huge Call of Duty gevoel waar je denkt dat het new and shiny is maar na dat je een week door de top laag hebt gekeken krijg je een deja-vu hit maal 1.000 omdat de vorige game net ( of nog geen ) 12 maanden geleden is.

Maarja Pokemon verkoopt, waarom zou je dan als GameFreak zijnde echt moeite er in steken qua engine of graphics.
Denk dat die mannen meer dan tevreden zijn met de engine die ze voor Let's Go/Sword and Shield hebben gemaakt en die gewoon blijven re-usen tot er een Switch opvolger op komt, als je kijkt naar verkoopcijfers van Switch Pokemon games kan je ze ook geen ongelijk geven maar het voelt toch wat lui en jammer voor zo een grote IP.
Waarom zou Switch beter kunnen? volgens mij zit de switch effectief op zijn limiet kwa grafische kracht.

En volgens mij gaat deze pkm game effectief anders zijn dan de gewone pkm dat we al gewend zijn. ben echt benieuwd naar deze.
 
Er zijn toch echt games op de Switch die er beter uitzien dan Pokémon Legends: Arceus. Ok, misschien niet open world, maar ook daar valt mee om te gaan.

Liever een korte loading screen tussen regio's en wat betere graphics dan deze ondergemiddelde graphics die we ondertussen gewoon zijn van GameFreak.

Aan de switch zelf ligt het echt niet.
 
Er zijn toch echt games op de Switch die er beter uitzien dan Pokémon Legends: Arceus. Ok, misschien niet open world, maar ook daar valt mee om te gaan.
Geef is een voorbeeld, en ja sinds het een open world game is moet uw voorbeeld ook open world zijn.
Ik heb de Witcher 3 op switch gespeeld en dat was OK voor de platform maar soms waren er ook zware FPS drops in de game.
 
Geef is een voorbeeld, en ja sinds het een open world game is moet uw voorbeeld ook open world zijn.
Ik heb de Witcher 3 op switch gespeeld en dat was OK voor de platform maar soms waren er ook zware FPS drops in de game.
Super Mario Odyssey, wat al van 2017 geleden is, ziet er voor mij al stukken beter uit. Is maar semi open world, maar toch. Zelda BOTW is on-par, maar ook die is al van 2017 en je gaat me niet zeggen dat een launch game alles uit de console haalt. Dragon Quest XI is ook nog een voorbeeld.
The Witcher 3 is dan ook nooit gemaakt met de Switch voor ogen, is een port geweest, dus gaat nooit 100% presteren zoals het zou moeten. Zeker als je kijkt naar de console prestaties in het algemeen bij CDPR: die waren voor zowel The Witcher 3 als CP2077 vrij ondermaats bij launch.

Zoals @shiftyke aangeeft, kunnen ze altijd met korte loadscreens werken. Plus, je gaat me niet zeggen dat ze ten allen tijden de hele wereld in het geheugen laden, er zullen daar wel efficiënte en optimale methodes voor bestaan.
 
Geef is een voorbeeld, en ja sinds het een open world game is moet uw voorbeeld ook open world zijn.
Ik heb de Witcher 3 op switch gespeeld en dat was OK voor de platform maar soms waren er ook zware FPS drops in de game.
Monster Hunter Rise. En zowat alle andere eigen Nintendo games. Maak toch geen excuses voor het belammerd achterhaalde Gamefreak. Ze sucken.
 
Monster Hunter Rise. En zowat alle andere eigen Nintendo games. Maak toch geen excuses voor het belammerd achterhaalde Gamefreak. Ze sucken.
ik maak geen excuses voor Gamefreak ik ben er legit van overtuigd dat de Switch zelf gewoon geen krachtige console is....
 
ik maak geen excuses voor Gamefreak ik ben er legit van overtuigd dat de Switch zelf gewoon geen krachtige console is....
Het is ook zeker geen krachtige console wanneer je ze vergelijkt met last gen en al helemaal niet met current gen. Dat is ook nooit het punt geweest, maar het kan zeker beter dan wat Game Freak momenteel toont.
 
Game is nog maar juist aangekondigd en iedereen zit al terug te zagen op die graphics? Sorry maar dit is nu toch ook niet het belangrijkste in een game? Arceus ziet er bv. niet heel goed uit maar is voor mij wel één van de beste Pokémon games die ik ooit gespeeld heb. Gameplay > graphics.
 
Game is nog maar juist aangekondigd en iedereen zit al terug te zagen op die graphics? Sorry maar dit is nu toch ook niet het belangrijkste in een game? Arceus ziet er bv. niet heel goed uit maar is voor mij wel één van de beste Pokémon games die ik ooit gespeeld heb. Gameplay > graphics.
Ik ga niet beweren dat je uitspraak niet klopt, maar voor de allergrootste franchise ter wereld is dat een belachelijk excuus. Als ze zelf geen 3D-experten in huis hebben, is er zeker genoeg geld om dat uit te besteden.
En het gaat ook niet alleen om de graphics: als de wereld er leeg uitziet, dan heeft dat impact op de sfeer en mogelijks ook op de gameplay.
 
Heb zelf Arceus niet maar dit ziet er precies toch al beter uit? Toch wachten op hoe het er echt in game zal uitzien. Maar de switch kan echt wel wat aan, ik ben Xenoblade 2, de torna dlc eens aan het herspelen, voor mij is dat toch genoeg. Monolith Soft is er natuurlijk wel zeer sterk in.
Ik vind het vooral te snel eigenlijk dat nu pkmn games uitkomen, meer tijd per game zou de kwaliteit ook ten goede komen.
 
Terug
Bovenaan