Over- en ondergewicht

Mijn excuses om te vragen naar het artikel over de slaatjes 😅.
De boodschap is wel duidelijk. Vind vaak zo’n slaatje ook redelijk veel.
Zelf maken deed ik vroeger ook, maar voor drie keer in de week was ik het na een tijdje wel beu…
Ik probeer ook altijd wel wat af te wisselen. Basisgroentjes is meestal wel zelfde (sla, tomaat, wortel enzo). Maar de ene keer doe ik er eens zalm bij, de andere keer tonijn en perzik, dan weer eens een paar surimisticks.

Bij voorverpakte slaatjes zou't ook wel handig zijn als ze de calorieën eens zouden vermelden zonder het sausje dat er meestal bij zit. Vaak zit dit apart verpakt en kan je dit makkelijk achterwege laten. Maar in de kcal zit het wel bijgeteld natuurlijk.
 
Nu ik hier toch ben: Ik ga er toch ook nog eens invliegen. Had dit in oktober ook al gepost maar een paar dagen later bericht gekregen over een stage die al mijn (mentale) kracht had overgenomen gevolgd door verandering van werk en een verhuis, 't werd mij allemaal een beetje te veel maar nu de dingen terug beginnen kalmeren en er wat meer regelmaat in mijn leven gaat zijn (hoop ik) zie ik het wel lukken. 'k Weet nog niet goed wat m'n doel is (of wat uberhaupt een goed doel zou zijn) maar sowieso ga ik cico-gewijs er gewoon aan beginnen en eens de home-gym terug geïnstalleerd is daar ook weer aan de slag gaan. Vooral in dat laatste heb ik veel zin!
 
Ik val zo goed als niets meer af.
Begonnen aan intermittent fasting.
Woog 68 met een lengte van 173 cm.
Niet echt te zwaar maar wou er graag toch wat af.
Na 3 maand nu 3 kg maar kwijt,qua sport loop ik gemiddeld 20 km per week.
Weet niet aan wat het juist ligt dat er niet meer afgaat.
 
Ik val zo goed als niets meer af.
Begonnen aan intermittent fasting.
Woog 68 met een lengte van 173 cm.
Niet echt te zwaar maar wou er graag toch wat af.
Na 3 maand nu 3 kg maar kwijt,qua sport loop ik gemiddeld 20 km per week.
Weet niet aan wat het juist ligt dat er niet meer afgaat.
MFP installeren en calorieën tellen? Dan krijg je visibiliteit op je echte inname.

Je kan 16u per dag vasten maar als je op die 8 uur toch teveel eet gaat er niets afgaan.
 
Mijn excuses om te vragen naar het artikel over de slaatjes 😅.
De boodschap is wel duidelijk. Vind vaak zo’n slaatje ook redelijk veel.
Zelf maken deed ik vroeger ook, maar voor drie keer in de week was ik het na een tijdje wel beu…

Ik werd dat zelf maken ook snel beu, maar ik realiseerde mij dat dit vooral door mijn eigen verwachtingen kwam. Het alles of niets-denken komt af en toe nog terug bij mij, zeker wat eten betreft, waardoor ik mezelf het moeilijker maakte door slaatjes altijd volledig from scratch te willen maken. Ik kreeg daar meer stress van terwijl het net zou moeten zorgen voor meer gemak. Nu denk ik gewoon 'als zakjes voorgemaakte slamix ervoor zorgen dat je je gewoonte beter kan volhouden, doe dat dan.'
 
Na vandaag me vooral rot te voelen door een weekend met redelijk wat rommel voeding, heb ik besloten voor het eerst ooit eens eten te maken voor langer dan 1 of 2 dagen. En de volledige berekening ook eens gemaakt van een deftig basis dagje. Ik probeer de toegevoegde suikers wat lager te houden slechte ervaring mee.

Recept (gewogen na snijden, daarna gebakken in de oven):
- 640gr prei 2.69€
- 545gr selder 1.29€
- 500gr geschoonde spruiten 2.15€
- 521gr wortelen 0.62€
- 580gr brocolli 2.58€
- 340gr zoete aardappellen 2.65€
- 200gr rode ajuin 1€
- 50gr look 2.75€
- 400gr zalm atlantisch (promo, gepocheerd) 6.08€
- 70gr olijfolie eerste persing 0.80€
Toppings (totaal over 5 porties)
- 70gr lijnzaadolie (koud) 1.56€
- 15g Turmeric
- 70gr D&L mayonaise 0.58€

Gewicht: 4071g
Calorieen: 4043kcal
Prijs: 24.75€
= 5 porties van 800kcal voor elk 4.95€

Vanmorgen
- 250 mL water

Vanmiddag
- 2 scoops Huel Black Edition (totaal 400kcal) 2,21€
- 1300 mL water

Vanavond
- 1 Bovenstaande portie gebakken groenten met gepocheerde zalm 4.95€
- 250mL water met 10gr uitgeperste citroen in
- 25gr walnootpitten 0.56€
- 90gr leendammer original kaas versnapering €2.09 (guilty pleasure)
- 50gr blauwe bessen 0.52€

Totale kost eten vandaag: 10.33€
Voedingswaardes:
voor-sups.png


Nog 2 supplementjes genomen om dat aan te vullen:
- 1x magnesium tablet 200mg: 0.23€
- 0.5x Life Extension All-In-One tablet 0.26€
Hierdoor gaan sommige cijfers wel heel hard de hoogte in maar ik denk dat die wel minder goed opgenomen worden dan van het "echt" voedsel.
na-sups.png

Ik voel me weeral top :clap: En die kaas tjah... sodium en saturated fat wat omhoog natuurlijk.
Kan nog wel wat kcal bij misschien nog een scoopke huel of een appeltje : )
 
Laatst bewerkt:
De meeste van die voorverpakte slaatjes zijn echt wel een bom calorieën.
Ik maak mijn slaatjes meestal gewoon zelf.
Valt wel mee. Ik eet af en toe die maaltijdsalades van AH: zeer lekker en natuurlijk gemakkelijk.


Mijn favoriet (Italiaanse kip) is 600 kcal. Een bom zou ik dat niet noemen :tongue:
 
Valt wel mee. Ik eet af en toe die maaltijdsalades van AH: zeer lekker en natuurlijk gemakkelijk.


Mijn favoriet (Italiaanse kip) is 600 kcal. Een bom zou ik dat niet noemen :tongue:
Voor mij is 600 kcal in 1 slaatje zeer veel. Ben vrouw van 1m55 en eet max 1300 kcal per dag of ik val niet af.Met zo'n slaatje kom ik daar snel...

(Maar dat is mijn persoonlijke situatie natuurlijk he. Ik veroordeel niemand...)
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses om te vragen naar het artikel over de slaatjes 😅.
De boodschap is wel duidelijk. Vind vaak zo’n slaatje ook redelijk veel.
Zelf maken deed ik vroeger ook, maar voor drie keer in de week was ik het na een tijdje wel beu…

De maaltijdsalade met kip uit de Lidl kwam er samen met eentje van de AH het best uit. Maar wel stuk goedkope.
 
Voor mij is 600 kcal in 1 slaatje zeer veel. Ben vrouw van 1m55 en eet max 1300 kcal per dag of ik val niet af.Met zo'n slaatje kom ik daar snel...

(Maar dat is mijn persoonlijke situatie natuurlijk he. Ik veroordeel niemand...)
Ja, dat snap ik dan wel. Ik tracht zelf tussen de 1500 en 1800 kcal te eten per dag dus zo'n slaatje past perfect in mijn schema wanneer ik geen zin heb om te koken.
 
Sinds de weegschaal eind september/begin oktober mij all time high van 101.5 toonde, zat ik recent 93.8.

Begin het lichtjes te merken aan bv broeken en riem, maar ben nog lang niet aan mijn doel van 85 (of minder)
bijna 10kg da zou ge toch al serieus moeten merken :) En hoe zijt ge aan het vermageren? Calorieën tellen? sporten? Sorry als ge het hier al eens geschreven hebt.
 
Hier beetje omhoog gegaan 4 kg, weet ook aan wat het ligt met een verhuis meestal de tijd niet om te koken.
Soms eet ik van s'morgens tot s' avonds niet maar dan wel bv een lasange en wat chips en een koek ondertussen.
 
Hier ook de riem weer wat strakker gezet.
Alleen clean eten en een kcal deficit. Wel de eiwitten heel hoog houden.

En trainen godverdomme.
 
bijna 10kg da zou ge toch al serieus moeten merken :) En hoe zijt ge aan het vermageren? Calorieën tellen? sporten? Sorry als ge het hier al eens geschreven hebt.
Zelf puur op zicht zie ik geen verandering, zie nog steeds mijn pens, maar de omgeving zegt wel dat ze het al zien.

Paar maand geleden naar dietiste geweest en probeer dat voedingsschema wat aan te houden. Maar ook veel meer sporten sinds oktober.

Denk toch al snel 5 keer per week. Fietsen (mtb of koersfiets), lopen, badminton, full body oefeningen.

Terwijl dit ervoor enkel 1e keer badminton in de week was, en soms eens ritje met de mtb in het weekend maar ook enkel in het najaar/voorjaar
 
Terug
Bovenaan