Over- en ondergewicht

Dat snap ik, en het is zeker niet elke avond zo dat ik een groot hongergevoel heb. Maar voor die keren dat het voorkomt zou het leuk om toch iéts lekker te kunnen sneukelen, zonder al te veel calorieën binnen te spelen. Of als alternatief wanneer mijn vriending bv een zak chips voor mijn neus opentrekt, zo attent is ze wel. :sop:

Maar ik neem je raad zeker van harte!
Cottage cheese al geprobeerd? Ik at het redelijk vaak 's avonds als ik nog honger had. Heel eiwitrijk en laag in calorieën.
 
Dat snap ik, en het is zeker niet elke avond zo dat ik een groot hongergevoel heb. Maar voor die keren dat het voorkomt zou het leuk om toch iéts lekker te kunnen sneukelen, zonder al te veel calorieën binnen te spelen. Of als alternatief wanneer mijn vriending bv een zak chips voor mijn neus opentrekt, zo attent is ze wel. :sop:

Maar ik neem je raad zeker van harte!
Zelf chips van pastinaak maken?

Pastinaak heel fijn snijden (evt. met dunschiller of rasp) klein beetje olie erop borstelen en dan kruiden (paprikapoeder, zout, knoflookpoeder, chillipoeder,...)
In de oven (180 graden) op bakplaat met bakpapier. Na 10 minuten zullen ze goudbruin worden en haal je ze uit. Ze zijn bij het uithalen nog niet krokant, dus niet panikeren. Van de bakplaat scheppen en even laten afkoelen op keukenpapier. Die worden dan wel heel krokant.
 
Aardpeer kan ik voorstellen, als je die schilt ziet het eruit als een patat, krokant en het proeft echt naar niks. Maar vult wel redelijk.
Je kan het ook in de oven gooien en lichtjes baken.
 
Mag een kind van 11 jaar onder begeleiding mee naar een fitness ? uiteraard geen kracht maar loopband en fietsen. Ik ben nog mee geweest vroeger met mijn moeder ik was er wel al 12 denk ik.
 
Mag een kind van 11 jaar onder begeleiding mee naar een fitness ? uiteraard geen kracht maar loopband en fietsen. Ik ben nog mee geweest vroeger met mijn moeder ik was er wel al 12 denk ik.
Hangt een beetje van de fitness zelf af, maar:

1. De meeste zaken gaan niet willen dat die op de loopband ofzo staan aangezien die niet verzekerd zijn
2. Voor andere mensen is er niets zo irritant als een kleine die zit rond te lopen
 
Een kind van 11, dat meegaat om te sporten, zal wel niet zitten rondlopen zeker.
Ik heb het vaak genoeg gezien in de fitness. Een 11-jarige heeft sowieso maar de aandachtsspanne van een hamster, laat staan als ze ergens mee naartoe moéten. 4 minuten op die loopband, dan weer naar een bankje crossen, nadien wat aan die kabels van de kabelmachines trekken, etc.

Een 11-jarige gaat tijdens de vakantie mee omdat de mama/papa wil sporten. Niet omdat die zelf wil sporten.
 
Laatst bewerkt:
Ah bon se, 1e target is gehaald. Van 1 Januari naar 1 Februari, 84,55 kg naar 80,60 kg. 4 kg kwijtgespeeld.
2e target is op 1 Maart 77,5-78,0kg te halen. Ik vermoed niet dat ik in de 2e maand nog steeds 1kg per week kan kwijtspelen, meeste water zal er ondertussen wel af zijn. 2,5-3 kg moet wel lukken.

Helaas, target niet gehaald. 79,15 kg, dus maar 1,5 kg kwijt ipv 2,5-3 kg.
Teveel stress gehad wegens problemen op persoonlijk vlak, en ik ben toch nog steeds teveel een stress eter. Wel wat kunnen beperken, maar 1x ongezond gegeten (McDonalds) en voor de rest waren het vooral straciatella kwarks, een boterhammetje met hagelslag als snack of een grote latte macchiato van het koffiehuis in de buurt.
Op zich is het niet zo'n groot probleem. Ik verlies nog altijd gewicht (al ben ik de laatste twee weken wel heel stabiel op hetzelfde gewicht), maar ik zou wel graag mijn doelen behalen.

En het zal niemand verbazen, maar na 2 maanden heb ik het ook wel moeilijk om mijn saaie maaltijden naar binnen te blijven spelen :laugh: Maar ik kook echt helemaal niet graag, en spendeer er liefst zo weinig mogelijk tijd aan. Zoveel alternatieven zijn er dan ook niet. Maar goed, nothing comes easy. Als ik mijn goals wil blijven halen, zal ik toch extra moeite moeten doen op bepaalde vlakken.

Bon, Maart is weer een lange maand, doel is om op 1 April 76 kg te wegen.
 
Heeft er iemand tips voor een goede weegschaal, die ook vet, spieren en hoeveelheid vocht meet?

De vrouw haar sessies bij haar coach lopen af en we hebben thuis enkel een weegschaal die het gewicht afleest. Maar dat werkt voor haar soms demotiverend omdat er weken zijn dat haar verlies in kg weinig is, maar wel een groot positief verschil in de verhouding spieren, vet en vocht.
 
Heeft er iemand tips voor een goede weegschaal, die ook vet, spieren en hoeveelheid vocht meet?

De vrouw haar sessies bij haar coach lopen af en we hebben thuis enkel een weegschaal die het gewicht afleest. Maar dat werkt voor haar soms demotiverend omdat er weken zijn dat haar verlies in kg weinig is, maar wel een groot positief verschil in de verhouding spieren, vet en vocht.
Zover ik weet zijn zo'n weegschalen verre van accuraat hoor, en is dat eerder zo'n fancy functie die weinigzeggend is. Je kan eens kijken op wat electronicawebsites genre coolblue. Misschien hetzelfde model als jullie eerder gebruikten?
 
Heeft er iemand tips voor een goede weegschaal, die ook vet, spieren en hoeveelheid vocht meet?

De vrouw haar sessies bij haar coach lopen af en we hebben thuis enkel een weegschaal die het gewicht afleest. Maar dat werkt voor haar soms demotiverend omdat er weken zijn dat haar verlies in kg weinig is, maar wel een groot positief verschil in de verhouding spieren, vet en vocht.

Wij gebruiken Renpho hier. De initiele meting is misschien niet accuraat (zoals Sylverscythe aanhaalt), maar de vervolgmetingen zijn altijd wel op hetzelfde niveau dus je kan je progress volgen op eenzelfde manier als met je gewicht.
 
Wij gebruiken Renpho hier. De initiele meting is misschien niet accuraat (zoals Sylverscythe aanhaalt), maar de vervolgmetingen zijn altijd wel op hetzelfde niveau dus je kan je progress volgen op eenzelfde manier als met je gewicht.
Klopt. Accuraat zijn die toestellen totaal niet, maar je hebt een referentiepunt.
 
Heeft er iemand tips voor een goede weegschaal, die ook vet, spieren en hoeveelheid vocht meet?

De vrouw haar sessies bij haar coach lopen af en we hebben thuis enkel een weegschaal die het gewicht afleest. Maar dat werkt voor haar soms demotiverend omdat er weken zijn dat haar verlies in kg weinig is, maar wel een groot positief verschil in de verhouding spieren, vet en vocht.
Houdt ze er ook rekening mee dat vrouwen meestal ook gewicht bijkomen tijdens de periode van de maand?
Dat vind'k persoonlijk ook altijd ontzettend demotiverend. Kan al gemakkelijk 2,5kg schelen bij mij...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
kleine rant, al 2 weken dat ik schommel tussen 107.6 en 109.
1200kcal per dag, 20.000 stappen per dag. Ik wist dat mijn metabolisme niet meewerkt, maar dit is echt kut aan het worden.
Ik voel me veel beter, ja ik vermager in omvang (heb op 14 dagen een gat moeten bijmaken in riem), maar de weegschaal is gewoon wel het makkelijkst om mij te motiveren.

/rand over
 
kleine rant, al 2 weken dat ik schommel tussen 107.6 en 109.
1200kcal per dag, 20.000 stappen per dag. Ik wist dat mijn metabolisme niet meewerkt, maar dit is echt kut aan het worden.
Ik voel me veel beter, ja ik vermager in omvang (heb op 14 dagen een gat moeten bijmaken in riem), maar de weegschaal is gewoon wel het makkelijkst om mij te motiveren.

/rand over
1200kcal en 20000 per dag en die schaal zakt niet verder.... Ge zijt zeker dat uw kuiten niet 90% spiermassa geworden zijn? :unsure:


1m93 hier, lange tijd op 88kg gezeten en sedert een dik half jaar naar 95kg gestegen. Ik had men wandelen en lopen toen afgebouwd omdat k een kleine knie-blessure had opgelopen. Laterale fissure in mijn minescus oftewel: scheurtje in kraakbeen wat normaal nooit volledig kan herstellen. Zelfs 2/3 km op deftig tempo wandelen gaf me al ongemak in men knie.

Nu terug twee maanden bezig met men stappendoel op te bouwen omdat k duidelijk met men gewicht blijf zitten. Ondertussen op 7000 stappen per dag en 3x per week kracht-training ipv 2x. Het snoepen kan ik echt moeilijk laten. Ik heb een zittende job, dus veel van men stappendoelwit komt van 2x per dag wandelen met de hond.

Snoepen(lees: koekje bij de koffie, koekje 's ochtends, 4/5 boterhammen 's middags, nog wat koekjes bij elke koffie, grote portie avondeten, zak chips delen met vriendin, ...) zal uiteindelijk wel de doorslag geven als ik dit kan afleren.

Als ik aan 10k stappen minimum per dag wil komen, vrees ik dat men ochtendroutine moet omgooien en dat men knie het terug gaat voelen.

Probleem is ook dat ik 's ochtends een tamzak ben die de eerste 3 kwartier op zijn gemak wilt zitten met koffie vooraleer k aan men werk begin :p
 
mijn bakker in de ochtend is op 4km,4km terug. S avonds wandel ik vaak nog een 90 minuten.
nu hoe betrouwbaar mijn horloge is om stappen te meten, geen idee.
Ik zit toch vaak boven de 12km op een dag.
Ik probeer het wel liever in de middag te doen als de zon schijnt, vandaag bijvoorbeeld heb ik al 10 km gewandeld.
Gewoon omdat de zon echt wel goed doet.
 
Ik merk toch dat afvallen enkel met fitness moeilijker is.
Toen ik nog veel liep, gingen de kilo's er makkelijk van af.
Nu zit ge enerzijds met een hoge eiwitbehoefte en anderzijds weer niet te veel want ja, dan valt ge niet :unsure: .
 
Terug
Bovenaan