Over- en ondergewicht

BlackOccult

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoe stabiel is jouw gewicht?
Wil jij afvallen of bijkomen, en hoe pak je dat aan?

Bij voorbaat proficiat aan de mensen die kilo's (z)weten te verliezen, bijkomen, of hun gewicht weten te behouden.
Veel succes iedereen!
 
Net een goeie pizza pepperoni gegeten.
Hopelijk het begin van vele om mijn ondergewicht aan te pakken.
 
Ik ben de laatste tijd ook wel weer even op m'n gewicht aan het letten, toch een paar kilo die erbij gekropen zijn

Ik weeg mij dagelijks en hierbij viel op:
2weken bijna constant (soms 200gram er onder en soms er 200gram boven)
en dan plots -0.5kg, dag erna terug -0.5kg, terug 2dagen constant en vandaag opnieuw -0.3kg
(in totaal dus ~-1.3kg)

Door wat komt dit, vocht ophouding die plots weg gaat?
 
Ik moet beginnen opletten. Merk toch wel met veel thuis te werken en met weinig te kunnen doen dat ik een pak minder sport en veel meer snoep 's avonds. Mijn vriendin heeft me al gewaarschuwd dat ze dit niet erg vindt, maar dat ik niet veel meer moet bijkomen of ze gaat me zelf op dieet zetten :p
 
Ik ben nu op een gewicht waar ik wil blijven. Het lukt nog steeds heel goed om dat eindgewicht dat ik begin augustus bereikte (79kg) aan te houden. Er komt wel wat meer chocolade en chips bij te pas tegenwoordig, dat zijn wat zwaktes, maar met mate en in balans ten opzichte van mijn lichaamsbeweging.

Ik blijf heel graag deze thread volgen!
 
Bij mij zijn de kilo's eraf gevlogen sinds de corona begonnen is, geen last van coronakilo's dus, integendeel. Ik heb er geen verklaring voor... Hopelijk blijven ze eraf maar intussen is het toch al een maand of drie stabiel (66kg). Enig minpunt: ik verdraag sinds enkele weken absoluut geen vettig eten meer. Frieten/kebab blijven niet zitten (pizza nog wel unsure). Ik had daar vroeger echt nooit last van, mijn maag/darmen kunnen/konden eigenlijk alles aan, maar mijn vader is daar ook wel gevoelig aan. Die kan niets vettig/te pikant eten of met teveel bewaarmiddelen in. Heeft daar nog iemand last van?
 
Voor de corona was ik eigenlijk goed opweg om nog eens wat gewicht te verliezen. Met de corona is het er bijna allemaal gewoon terug bijgekomen :(
 
Vorig jaar 15 kg afgevallen. Sindsdien terug 5 erbij, maar wel stabiel gebleven. Mijn fout is dat ik ‘s avonds nog te veel eet. Heb ook zo mijn maaltijden waar ik echt voldaan wil van zijn (spaghetti bv). Nu goed, ondertussen sport ik een pak meer, waardoor het stabiel blijft. Die 5 zou ik er toch terug willen afkrijgen. Zit nu aan 78-79 kg voor 1m77, dus toch nog iets te veel om goed te zijn.
 
Op mijn verjaardag was ik 19,5 kg kwijt. So close bij de 20 kg ... Maar sinds daarna (begin oktober) zit ik vast. Na men verjaardagsetentjes ben ik een beetje gestegen dan een beetje eraf en nu stabiel op -17 à 18kg. Ik heb het zo verdomd lastig om 's avonds niks meer te snoepen. Maar ook in het weekend om me in te houden. Door de dag heen kan ik het meestal wel goed volhouden maar ik snap niet waarom ik het nu ineens zo lastig heb. Het echt precies alsof 's avond men hoofd een warboel is en de mentale klik om verleiding te weerstaan weg is. Ik word er een beetje moedeloos van want er moet echt wel nog veel af. 😢☹️😒
 
Op mijn verjaardag was ik 19,5 kg kwijt. So close bij de 20 kg ... Maar sinds daarna (begin oktober) zit ik vast. Na men verjaardagsetentjes ben ik een beetje gestegen dan een beetje eraf en nu stabiel op -17 à 18kg. Ik heb het zo verdomd lastig om 's avonds niks meer te snoepen. Maar ook in het weekend om me in te houden. Door de dag heen kan ik het meestal wel goed volhouden maar ik snap niet waarom ik het nu ineens zo lastig heb. Het echt precies alsof 's avond men hoofd een warboel is en de mentale klik om verleiding te weerstaan weg is. Ik word er een beetje moedeloos van want er moet echt wel nog veel af. 😢☹️😒

Same here. Ik kan echt perfect mij aan gezond eten houden tot 16-17u, dan begin ik cola te drinken. 's avonds begin ik ineens mega veel te snoepen en dan lig ik in bed met spijt.
Mijn vriendin is dan zwanger, dus die heeft nogal wat snoep cravings, dus er is hier ook altijd wel wat om te snoepen. Ergens denk ik dan, als de kleine is dan wordt het beter. Maar uitstel is toch meestal afstel.
 
Same here. Ik kan echt perfect mij aan gezond eten houden tot 16-17u, dan begin ik cola te drinken. 's avonds begin ik ineens mega veel te snoepen en dan lig ik in bed met spijt.
Mijn vriendin is dan zwanger, dus die heeft nogal wat snoep cravings, dus er is hier ook altijd wel wat om te snoepen. Ergens denk ik dan, als de kleine is dan wordt het beter. Maar uitstel is toch meestal afstel.
Yeah ... ik ben hier iedere week meerdere dagen goeie pogingen aan het doen en soms lukt het ook maar ... ik snap het niet, waarom lukt het ineens niet meer 😒
 
Nooit op het andere forum hierover iets gepost, maar hier mss wel ff mijn situatie schetsen.
Heb behoorlijk wat overgewicht, na jarenlang rond hetzelfde gewicht geschommeld te hebben (120-125kg) ben ik op een korte periode heel erg veel bijgekomen door stress op zowel het werk als thuis. In 2016 zat ik dus plots op 137kg (was m'n hoogste gewicht ooit). Ben 1m78
Ben vervolgens op m'n werk in een andere functie begonnen, iets minder stress en ben in 2017 wat bewuster gaan eten. Iets minder dan een jaar later zat ik terug op 125kg.
Voelde mij wel beter maar meer kg's gingen er niet af. In de zomer deed ik wel steeds mijn best maar in de winters kwamen de kilo's er terug bij.
Dan pas kwam de echte wakeup call, in de winter van 2018-2019 kreeg ik terug last van stress (werkdruk liep terug op) en begon ik mij echt slecht te voelen. Diagnose: hoge bloeddruk. Dus sinds maart 2019 neem ik medicatie daarvoor (ACE remmer en Calcium blokker). En dat werkt goed, is onder controle sindsdien.
Ben terzelfder tijd beginnen wandelen en terug wat op mijn eten letten. Op 3 maanden tijd >10kg kwijtgeraakt. Zat in de zomer van '19 op ongeveer 115kg. Sindsdien status quo.
Then 2020 happened. Ik had me voorgenomen om tegen eind 2020 onder de 100kg te duiken, maar da's niet gelukt. Schommel al het hele jaar rond 112-115kg.
Geen tijd gehad, in januari werd m'n wereld op zijn kop gezet en vanaf dan was het dé hel voor mij. Mijn pa heeft kanker gekregen, er hard tegen gevochten en is overleden in de zomer. Had geen schijn van kans :(
Dus ja, m'n prioriteiten lagen ergens anders, en dan nog eens de hele Corona situatie er bovenop. Geen familie en vrienden mogen zien :( Ik hoop er vanaf 2021 iets beters van te maken. Mijn doel is om binnen exact 1j onder de 100kg te zitten :)
Hoe ik dat wil doen?
Sinds 2017 fiets ik veel. Vooral in de zomer periode dan (mei>september). In 2019 ruim 1400 km bijeen gefietst. In de andere maanden ga ik wandelen. Na het avondeten een wandeling van 4-5km
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
15/10 was geen uitzondering. Nu zit het meestal ergens tussen 12/7.5 à 13/8.5 en 14/9 op stressmomenten
 
Heb je ook al nagedacht over hoe je het gaan aanpakken qua voeding? Want het is al mooi dat je een planning hebt qua sporten, maar voeding is toch wel 80% van het werk. Uw doelstelling is alleszins zeer goed te doen. Als je je deftig aan je voeding en sportplanning kan houden zou het geen enkel probleem mogen zijn om volgend jaar onder de 100 te zitten.

Als ik uw stats momenteel bekijk, lijkt zelfs ergens in de zomer geen onrealistisch doel. Dus ga ervoor!
 
Inderdaad, zoals @Carrion aangeeft, zeker ook goed nadenken over je voeding. Maak hier zo snel mogelijk een aantal wijzigingen om op een duurzame manier te kunnen afvallen.

3kg/maand is met goede voeding (en dat consequent volhouden!) en voldoende beweging zeker op een goede manier haalbaar.
 
77kg nu, en rond dit gewicht wil ik blijven. 35kg verloren op 2 à 3 jaar.
Dus maw het strenge dieet is gedaan, af en toe eens een snoepje/koekje/frietje/enz... Al blijft gezond eten de key naast weinig suikers.
Blijft opletten dat ik terug niet naar de 80kg ga wel.
 
77kg nu, en rond dit gewicht wil ik blijven. 35kg verloren op 2 à 3 jaar.
Dus maw het strenge dieet is gedaan, af en toe eens een snoepje/koekje/frietje/enz... Al blijft gezond eten de key naast weinig suikers.
Blijft opletten dat ik terug niet naar de 80kg ga wel.
Toch heel erg sterk gewerkt.
 
Terug
Bovenaan