Over- en ondergewicht

Eigenlijk hadden opmerkingen vroeger ook verkeerd effect op mij. Ik had dan eerder zo iets van "jij gaat me niet zeggen wat ik moet doen".

En dan jaren later, bam verrassingseffect 😀
 
@lammeken ik ga er eigenlijk (verkeerdelijk?) van uit dat jij ook furadantine zal nemen, indien wel: zeker medisch advies vragen.

Indien niet: laat een goeie diëtiste je begeleiden, de meeste weigeren met ketodieet te werken met een reden die ze je dan ook haarfijn uit gaan leggen. 😉
Inderdaad, wel maar tijdelijk.
Maar was eigenlijk maar een informatieve vraag. Voor ik aan iets begin wil ik wel weten of het werkt/haalbaar is of niet.
Zal starten zijn met alles opschrijven wat ik effectief eet. Kan ook verrassend zijn.
Mijn grootste "rem" is beweging vrees ik. Ben wat aan het rondkijken naar iets wat ik kan doen qua calorieverbranding.
 
Laatst bewerkt:
Aan wat ligt het dan wel?

Ik zie wel nog een verschil tussen moeite willen doen enerzijds en de wilskracht hebben om het ook door te kunnen zetten anderzijds.

Ligt uiteindelijk niet heel ver uit elkaar, maar verslavingen (en is het dat uiteindelijk ook niet een beetje, die cravings naar lekker eten, de vreetbuiten, ...) zijn soms echt een bitch he.
 
Aan wat ligt het dan wel?
Dat niemand hetzelfde is? Waarom wordt niet iedereen dokter of ingenieur als het toch maar een kwestie is van te studeren en dat iedereen dat zomaar kan.

In u optiek is iedereen identiek en kan iedereen evenveel en met dezelfde hoeveelheid moeite exact hetzelfde bereiken dan uzelf.

Dat is dus nen hoop zever.. Iedereen is anders, denkt anders, vindt andere dingen belangrijk, heeft andere voorkeueren van kleuren, smaken, muziek. Er zijn mensen die in de spiegel kijken en zichzelf te dik vinden terwijl dat niet het geval is. Er zijn mensen die in de spiegel kijken en denken dat ze er perfecrt uitzien terwijl dat niet het geval is.
Er zijn mensen die verslavingsgevoelig zijn en er zijn mensen die dat totaal niet zijn.. Er zijn mensen die heel snel gewicht bijpakken en er zijn mensen die vreten gelijk een varken en graatmager blijven. Zo ziojn er miljoenen vergelijkingen te maken en dat totaalpakket maakt wie ge zijt uniek.

Dat alles maakt het ook niet voor iedereen even simpel om zomaar even te vermageren. Want moest het toch zo simpel zijn zou iedereen het toch gewoon doen?
 
Dat niemand hetzelfde is? Waarom wordt niet iedereen dokter of ingenieur als het toch maar een kwestie is van te studeren en dat iedereen dat zomaar kan.

In u optiek is iedereen identiek en kan iedereen evenveel en met dezelfde hoeveelheid moeite exact hetzelfde bereiken dan uzelf.

Welkom bij BG, als je X bent, stop gewoon met X te zijn.

Met X= arm, dik, dom, ...
 
Dat niemand hetzelfde is? Waarom wordt niet iedereen dokter of ingenieur als het toch maar een kwestie is van te studeren en dat iedereen dat zomaar kan.

In u optiek is iedereen identiek en kan iedereen evenveel en met dezelfde hoeveelheid moeite exact hetzelfde bereiken dan uzelf.

Dat is dus nen hoop zever.. Iedereen is anders, denkt anders, vindt andere dingen belangrijk, heeft andere voorkeueren van kleuren, smaken, muziek. Er zijn mensen die in de spiegel kijken en zichzelf te dik vinden terwijl dat niet het geval is. Er zijn mensen die in de spiegel kijken en denken dat ze er perfecrt uitzien terwijl dat niet het geval is.
Er zijn mensen die verslavingsgevoelig zijn en er zijn mensen die dat totaal niet zijn.. Er zijn mensen die heel snel gewicht bijpakken en er zijn mensen die vreten gelijk een varken en graatmager blijven. Zo ziojn er miljoenen vergelijkingen te maken en dat totaalpakket maakt wie ge zijt uniek.

Dat alles maakt het ook niet voor iedereen even simpel om zomaar even te vermageren. Want moest het toch zo simpel zijn zou iedereen het toch gewoon doen?
Ah, op die manier. Zeg dat dan.
 
Vragen naar volledige artikels mag niet, maar er korte toelichting zoals in de post hieronder is ok.
Iemand die toegang heeft tot HLN+?

We pakken tegenwoordig wel vaker eens een slaatje mee uit de supermarkt. Heel gemakkelijk voor op het werk.


 

AH Maaltijdsalade Kip Mediterraans Rode Pestodressing is voor haar de winnaar.​

Maar is echt een beetje een flutartikel.
Gaat echt van over de hoeveelheid vlees,vis suiker en persoonlijke smaak.
sommige slaatjes veel te veel kcal enzo.
 
Ik maak mijn slaatjes ook bijna altijd zelf.

Wat eten jullie hier zoal om genoeg protein binnen te hebben zonder vlees te eten?
 
Skyr, bonen, vis, spinazie, etc.

Als je echt te kort komt in je voeding, kan je altijd proberen een eiwitshake in je voedingsplan te passen.

Vis eet ik ook niet 😊
En in spinazie zitten amper proteïnen.

Ik haal het nu vooral uit zuivel zoals plattekaas met fruit als ontbijt.
 
Vis eet ik ook niet 😊
En in spinazie zitten amper proteïnen.

Ik haal het nu vooral uit zuivel zoals plattekaas met fruit als ontbijt.

Ik eet om de 2 a 3 dagen een grote portie spinazie voor mijn lunch (400 gr) en daar zitten dan toch 10 gr proteinen in. Geen grote portie, maar als je geen vlees of vis eet, helpen alle beetjes.
 
Ik eet om de 2 a 3 dagen een grote portie spinazie voor mijn lunch (400 gr) en daar zitten dan toch 10 gr proteinen in. Geen grote portie, maar als je geen vlees of vis eet, helpen alle beetjes.
Wel ja die 10gr is dus niets.

In bonen zitten meer proteïnen en in vleesvervangers ook.

Tofu probeer ik soms ook ergens in te verwerken
 
Wel ja die 10gr is dus niets.

In bonen zitten meer proteïnen en in vleesvervangers ook.

Tofu probeer ik soms ook ergens in te verwerken

0 gr is niets, 10 gr is voor groenten een goeie hoeveelheid.
Elke dag bonen word je ook beu, trust me.

Ik combineer wel met vlees en vis, dus ik heb geen problemen om mijn proteinen te halen.
En zoals ik al zei, als je er niet komt met je vegetarische maaltijden, mix je er gewoon ergens een proteineshake tussen en dan heb je einde van de dag wel je proteinen terwijl je ook gewoon lekker gevarieerd en gezond kan eten. Proteinen alleen zijn niet zaligmakend.
 
Mijn excuses om te vragen naar het artikel over de slaatjes 😅.
De boodschap is wel duidelijk. Vind vaak zo’n slaatje ook redelijk veel.
Zelf maken deed ik vroeger ook, maar voor drie keer in de week was ik het na een tijdje wel beu…
 
Terug
Bovenaan