Over- en ondergewicht

Beperken van kh doe ik sws ivm allergie en ja die app heb ik een keertje in het verleden gehad maar vond zo'n gedoe om alles in te geven want ofwel vergat ik het ofwel vond ik niet wat ik zocht zoals bvb wanneer ik zelf pastasalade had gemaakt moest ik alles apart opzoeken en ingeven en daar had en heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor maar mss moet ik er wat meer tijd voor maken maar als iemand een manier heeft dit nog sneller en beter te doen dan hoor ik ook dat heel graag.😚
Als je zo in het echt spreekt zal je wel snel afvallen/doodvallen.
 
Vanmorgen 10kg kwijt sinds ik ben begonnen met "sporten" en op mijn eten letten :woohoo::clap:

Begonnen half maart dus ik heb er wel 5,5 maand de tijd voor genomen om van 97,6 naar 87,6kg te gaan.
Op deze manier kon ik het ook heel goed volhouden en vergt het niet te veel grote aanpassingen + ik drink nog steeds gewoon mijn pint op café, laat me gaan op een BBQ en eet in het weekend nog wel eens een zak chips voor de tv. Anders zou het waarschijnlijk wel sneller zijn gegaan

Nu alleen nog wat hardnekkig buikvet (zwemband) kwijt proberen geraken.
 
Vanmorgen 10kg kwijt sinds ik ben begonnen met "sporten" en op mijn eten letten :woohoo::clap:

Begonnen half maart dus ik heb er wel 5,5 maand de tijd voor genomen om van 97,6 naar 87,6kg te gaan.
Op deze manier kon ik het ook heel goed volhouden en vergt het niet te veel grote aanpassingen + ik drink nog steeds gewoon mijn pint op café, laat me gaan op een BBQ en eet in het weekend nog wel eens een zak chips voor de tv. Anders zou het waarschijnlijk wel sneller zijn gegaan

Nu alleen nog wat hardnekkig buikvet (zwemband) kwijt proberen geraken.

Waarom schrijf je sporten tussen aanhalingstekens als ik vragen mag?
Wat voor "sport" doe je dan?
 
Waarom schrijf je sporten tussen aanhalingstekens als ik vragen mag?
Wat voor "sport" doe je dan?
Ik ben in Maart mee begonnen met mijn vriendin met zo'n E-fit of EMS training of welke andere namen ze er nog aan geven :smile:
Uiteindelijk beweeg je natuurlijk wel en doe ik daar ook oefeningen erin die je in de fitness zou doen, maar met een duurtijd van 20minuten 2x per week kan je moeilijk zeggen dat je echt aan het sporten bent vind ik (Heel mooie korting gekregen omdat het pas opstart nieuwe vestiging was + meteen met 2 intekende, anders zou ik het nooit gedaan hebben want ik stond er wel vrij sceptisch tegenover zeker aan de volle prijs)
@Put_met_keren doet/deed dit ook als ik eens goed gelezen had hier
 

Knappe transformatie!

Amai hé, tonnen respect voor die vent.
Wat doorzettingsvermogen!
En ik maar struggelen voor die laatste kilo's om op streefgewicht te komen.🥺
Hopelijk krijgt hij die hoop overschot aan loshangend huid ook nog in orde.
 
Toch efkes hier ook mijn ervaringen meedelen.
De voorbije jaren zijn de kilo's langzaam maar zeker blijven groeien, tot als ik in mei dit jaar opeens aan 100 zat. Op dat moment besloten om naar een diëtist te beginnen gaan en beslist om vanaf nu gewoon 90% van de tijd gezond te eten en porties te meten.

En nu zit ik op 86 kilo! Wel zeer motiverend om de kilo's er zo te zien af gaan. De diëtist is voor mij ook een motivator, vooral in de zin van "ik moet zien da ik weer wat lichter ben tegen de volgende afspraak", want dan heb ik een doel om naartoe te werken elke keer.

Ik merk dat het nu wel een pak trager begint te gaan. Waar het vroeger een kilo per week was, is het nu eerder 200-500 gram per week, wat ook al oké is natuurlijk. Ik hoop nu in de komende maanden te blijven zakken naar mijn streefdoel van 78 kilo. Nog een goeie 8 te gaan!
 
Ik ben in Maart mee begonnen met mijn vriendin met zo'n E-fit of EMS training of welke andere namen ze er nog aan geven :smile:
Uiteindelijk beweeg je natuurlijk wel en doe ik daar ook oefeningen erin die je in de fitness zou doen, maar met een duurtijd van 20minuten 2x per week kan je moeilijk zeggen dat je echt aan het sporten bent vind ik (Heel mooie korting gekregen omdat het pas opstart nieuwe vestiging was + meteen met 2 intekende, anders zou ik het nooit gedaan hebben want ik stond er wel vrij sceptisch tegenover zeker aan de volle prijs)
@Put_met_keren doet/deed dit ook als ik eens goed gelezen had hier
Ja klopt, maar ik ga er eind deze maand mee stoppen. Ik zie wel resultaat in de zin van iets gestroomlijnder en gespierder. De weegschaal geeft ook minder vetpercentage aan. Maar ik vind het echt wel té duur om op lange termijn te blijven doen. In dat opzicht vind ik de geboekte resultaten niet spectaculair genoeg om zo’n bedrag te betalen. Ik ga dan wel terug groepslessen en aquagym volgen.
 
Mijn gewicht blijft nu zo +- 92kg hangen, heb nieuwe werkpost en het is echt doordoen zeker 25k stappen per dag en veel heffen en duwen met beetje geluk zijn het wat spieren die aan het herstellen zijn. Van als ik in mijn nieuwe woning zit zal ik dan ook nog eens kracht training bij doen nu heb ik echt geen tijd om naar de gym te gaan. En het is echt geen excuus op dit moment. Voel me wel steeds fitter en fitter worden na 40kg afgevallen te zijn toch momenten dat ik echt slapjes was.
 
Oktober ga ik eens experimenteren.

Heel de maand geen alcohol, frieten, carbs beperken,... en m'n gewone sportroutine aanhouden. Lopen, boks en calisthenics.
Enkel water.

Ik ga voor ne sixpack.
 
Hier ook de vakantiekilootjes al een tijdje geleden kwijt dus nu nog het streefgewicht behalen maar door op mijn calorieën te letten komt dat helemaal goed.💪👍
Bedankt @degene die de tip gaf om een app te downloaden en dat zo bij te houden.
Het zijn de stiekeme en daarmee ook nutteloze calorietjes die je zo gemakkelijk weghoudt. Ik vind dat je jezelf zo ook meer kan richten op dingen die het waard zijn.

Ook de zoveelste bevestiging dat elk pondje door het mondje gaat voor de gemiddelde sterveling.
 
Vanaf morgen toch eens terug goed in gang schieten. Wegens verschillende blessures amper kunnen sporten en dan loopt alles toch net wel wat moeilijker.
Mag intussen weer beperkt wat sporten, dus nu wil ik de draad weer deftig oppikken.

Hoop wel dat omgeving wat mee wil werken. Iedereen wil precies altijd wel iets meebrengen voor mij. Vorige week nog receptie op't werk en de persoon van de keuken voorziet dan voor mij een hele bak fruitsalade. Allemaal heel lief bedoeld, maar ik beperk me echt tot mijn 2 stukken fruit per dag wegens anders teveel suikers. Maar natuurlijk durf ik dat dan niet weigeren, want dat is gewoon ontzettend lief allemaal. Maar 't maakt het wel altijd moeilijk...
'k Ga echt eens een blad aan mijn bureau hangen zoals in de dierentuin dat ze me niet mogen voederen 🤣
 
Terug
Bovenaan