Over- en ondergewicht

Ik vermager ong tussen 400gr en 750gr per week soms eens een uitschieter van een 1kg als ik teveel cardio gedaan heb. 2kg vermageren op 1 week lijkt wel op een crashdieet. Calorieën bijstellen zou ik zeggen of eerst zien wat de 2de week zegt. Heb je dan geen honger geleden als je 2kg zo vlug vermagert? Als ik namelijk te hard dieet krijg ik van die gigantische cravings.
Zeker geen crashdieet. Een 200-400 kcal deficit. Maar ik train elke dag, waarvan 3-4 intensieve cardio trainingen die ik niet meereken in m'n kcal.

Honger heb ik absoluut niet. Ge moogt al serieus wat kip en groenten eten om aan 2400 kcal te komen.
 
Vandaag 8,1 kg afgevallen. Eigenlijk zijn het nog de vakantiekilo's van de zomervakantie van vorig jaar, skivakantie en deze zomervakantie. Normaal ben ik redelijk panisch als ik over de 90kg ga. Ik meet 1m89 en weeg nu 88,4kg. Nog anderhalve kilo te gaan. :)

Vanwaar die panische angst? Vroeger zo'n 18 jaar geleden woog ik 126kg. We hadden erg slechte eetgewoontes. Toen die relatie na een 10 jaar op de klippen is gelopen, heb ik redelijk afgezien en ben zo een 20kg kwijtgespeeld. Dat was zo'n grote motivator dat ik de overige 20kg ook ben kwijtgespeeld door middel van een dieet. Ondertussen eet ik veel normaler, gezonder zou ik niet meteen zeggen ... en m'n gewicht is more or less stabiel ook al doe ik eigenlijk geen fluit aan sport.

Hoe? Ik ben nogal een grote fan van gewoon de Weight Watcher app en het feit dat ik er maandelijks voor betaal, is ook een reden om me er effectief aan te houden. En ik kan nog steeds 1x per week naar 't frituur gaan. ;)
 
Zeker geen crashdieet. Een 200-400 kcal deficit. Maar ik train elke dag, waarvan 3-4 intensieve cardio trainingen die ik niet meereken in m'n kcal.

Honger heb ik absoluut niet. Ge moogt al serieus wat kip en groenten eten om aan 2400 kcal te komen.

... dus geen 200-400 kcal deficit he :)

Je hebt gelijk.

Het is dan misschien beter om geen deficit te rekenen als ik mijn trainingen toch niet mee tel, als je begrijpt wat ik bedoel?
Stel dat uw maintenance 2500kcal is maar ge traint, dan zou ik gewoon rond de 2400-2500kcal eten in uw geval.

Ik ben zelf sinds de zomer gestopt met cutten (8 a 10 weken gedaan) en gestart met wat meer eten nu, wat ook ni altijd makkelijk is als ge uit zo'n mindset komt, maar het occasionele nagerechtje terug binnenspelen is wel lekker :unsure:.
 
Omdat ik eigenlijk beu ben om altijd iets mee te doen naar mijn werk van eten (boterhammen, broodje, of wat dan ook).
Ga ik overschakelen naar shakes/maaltijdvervangers. Jimmy Joy/Plenny gisteren besteld.
400 kcal en alles van voedingswaardes zit erin
 
Omdat ik eigenlijk beu ben om altijd iets mee te doen naar mijn werk van eten (boterhammen, broodje, of wat dan ook).
Ga ik overschakelen naar shakes/maaltijdvervangers. Jimmy Joy/Plenny gisteren besteld.
400 kcal en alles van voedingswaardes zit erin
Laat eens weten of het op iets trekt! Ik had ooit een zak Huel, maar ik miste toch het plezier van het knabbelen. Nu hebben die een soort pasta met hetzelfde idee, misschien dat ik dat eens probeer
 
Laat eens weten of het op iets trekt! Ik had ooit een zak Huel, maar ik miste toch het plezier van het knabbelen. Nu hebben die een soort pasta met hetzelfde idee, misschien dat ik dat eens probeer
Als je wel gewoon wil eten heb je wel van die meal prep websites, al vaak over gedacht om te proberen.
 
Ik zou weer iets aan mijn lijn willen doen maar heb daar eigenlijk totaal de energie niet voor. Mijn probleem is ook dat ik in zo dingen soms té ver ga. Als ik niet al mijn macro's perfect bijhoud vind ik het absoluut niet de moeite om te beginnen. Anders weet (besef) ik toch niet wat ik eet.
 
Ik zou weer iets aan mijn lijn willen doen maar heb daar eigenlijk totaal de energie niet voor. Mijn probleem is ook dat ik in zo dingen soms té ver ga. Als ik niet al mijn macro's perfect bijhoud vind ik het absoluut niet de moeite om te beginnen. Anders weet (besef) ik toch niet wat ik eet.

Persoonlijk hou ik me niet bezig met macro's. Ik weet wat ik eet (kcal), ik zorg ervoor dat het geen grote hoop junk is, ik vul aan met veel lichaamsbeweging en zorg er wel ff voor dat voor de zwaardere trainingen ik wat extra eiwitten voorzie ter recuperatie.

Works for me.
 
Ik zou weer iets aan mijn lijn willen doen maar heb daar eigenlijk totaal de energie niet voor. Mijn probleem is ook dat ik in zo dingen soms té ver ga. Als ik niet al mijn macro's perfect bijhoud vind ik het absoluut niet de moeite om te beginnen. Anders weet (besef) ik toch niet wat ik eet.
Dat heb ik ook wel, als ik een specifiek doel heb tenminste. Anders ben je aan het prutsen en weet je totaal niet of je nu goed bezig bent of niet. Meten is weten, maar dat vraagt veel energie inderdaad.

Persoonlijk hou ik me niet bezig met macro's. Ik weet wat ik eet (kcal), ik zorg ervoor dat het geen grote hoop junk is, ik vul aan met veel lichaamsbeweging en zorg er wel ff voor dat voor de zwaardere trainingen ik wat extra eiwitten voorzie ter recuperatie.

Works for me.
Zo doe ik het eigenlijk jaar in jaar uit. Maar de laatste verlofperiode heb ik mij eens volledig laten gaan. Ik had het mentaal nodig, dacht ik. Terwijl dat achteraf mentaal geen deugd meer doet, in tegendeel.
 
Hoeveel melk en havermout? Enig idee van de macro's?
200 ml melk en 150 g havermout.

Mijne 'cake' is goed voor 1327 kcal waarvan 127 gr eiwit, 113 gr koolhydraten en 37 g vet.

Wel jammer dat ik hem niet gewogen heb om per 100 gr te weten. Ik deel hem op in 3-4 stukken en zo weet ik ook de macro's per stuk.
 
Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
 
Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
Veel succes, je kan dit! Kunnen we helpen met een check-in? (geen check up! :) )
 
Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
Veel succes! Let's go!
 
Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
Of je nodigt 10 dagen één of meerdere BG members uit waarvoor je kookt? :fingerguns: 🙋‍♂️
Die planning maken en je aankopen op voorhand doen gaat je zeker helpen om je hieraan te houden.
 
Terug
Bovenaan