Over- en ondergewicht

Vanaf morgen toch eens terug goed in gang schieten. Wegens verschillende blessures amper kunnen sporten en dan loopt alles toch net wel wat moeilijker.
Mag intussen weer beperkt wat sporten, dus nu wil ik de draad weer deftig oppikken.

Hoop wel dat omgeving wat mee wil werken. Iedereen wil precies altijd wel iets meebrengen voor mij. Vorige week nog receptie op't werk en de persoon van de keuken voorziet dan voor mij een hele bak fruitsalade. Allemaal heel lief bedoeld, maar ik beperk me echt tot mijn 2 stukken fruit per dag wegens anders teveel suikers. Maar natuurlijk durf ik dat dan niet weigeren, want dat is gewoon ontzettend lief allemaal. Maar 't maakt het wel altijd moeilijk...
'k Ga echt eens een blad aan mijn bureau hangen zoals in de dierentuin dat ze me niet mogen voederen 🤣
Als het warm is op mijn werk krijgen wij zo ne grote magnum ijs, ik bedank daar altijd vriendelijk voor. Of voor verjaardagen chocolade enz laat ik ook liggen of geef ik het wel aan iemand anders.
Als ik nu in mijn omgeving kijk zijn er echt veel mensen met serieus overgewicht zelf vrouwen terwijl ze toch een licht fysieke werkpost hebben. Ik sta ook in andere zone sinds augustus en ben ook al 3-4 kg kwijt terwijl ik mijn dagelijkse calorieën wel binnen heb. Op mijn post alleen doe je 20k stappen in je shift.
 
Als het warm is op mijn werk krijgen wij zo ne grote magnum ijs, ik bedank daar altijd vriendelijk voor. Of voor verjaardagen chocolade enz laat ik ook liggen of geef ik het wel aan iemand anders.
Als ik nu in mijn omgeving kijk zijn er echt veel mensen met serieus overgewicht zelf vrouwen terwijl ze toch een licht fysieke werkpost hebben. Ik sta ook in andere zone sinds augustus en ben ook al 3-4 kg kwijt terwijl ik mijn dagelijkse calorieën wel binnen heb. Op mijn post alleen doe je 20k stappen in je shift.
Ja, maar als iedereen zo'n ijsje krijgt is't makkelijk om te zeggen dat het niet hoeft. Ik zit met het probleem dat ze dan altijd met een alternatief afkomen speciaal voor mii. En dan is't echt superlastig om te zeggen dat het niet hoeft, want ze hebben dan voor mij echt moeite gedaan.
 
Ja, maar als iedereen zo'n ijsje krijgt is't makkelijk om te zeggen dat het niet hoeft. Ik zit met het probleem dat ze dan altijd met een alternatief afkomen speciaal voor mii. En dan is't echt superlastig om te zeggen dat het niet hoeft, want ze hebben dan voor mij echt moeite gedaan.
Ja dat snap ik dat het ambetant kan zijn. Wellicht een bureau job ?
 
Ja, maar als iedereen zo'n ijsje krijgt is't makkelijk om te zeggen dat het niet hoeft. Ik zit met het probleem dat ze dan altijd met een alternatief afkomen speciaal voor mii. En dan is't echt superlastig om te zeggen dat het niet hoeft, want ze hebben dan voor mij echt moeite gedaan.
Het is nog altijd niet alsof je erom gevraagd hebt he .
 
Vanaf morgen toch eens terug goed in gang schieten. Wegens verschillende blessures amper kunnen sporten en dan loopt alles toch net wel wat moeilijker.
Mag intussen weer beperkt wat sporten, dus nu wil ik de draad weer deftig oppikken.

Succes!

Hier is het ook weer even ertegenaan gaan. Beetje te goed geleefd het voorbije jaar, maar vooral ook door corona in april teruggevallen van 70km/week lopen naar heel weinig van dag 1 op dag 2, en dat 4 maand lang. Daardoor toch weer een paar kilo surplus, en die moeten er weer af.
 
Ik ga er hier toch ook terug eens een lap op geven. Mij de laatste tijd wat laten gaan met snacks en desserts en weinig tijd gehad (gemaakt) om te sporten. Nu de home-gym terug functioneel is na een verhuis heb ik geen excuus meer! 'k Ben ook een maandje no-snacktober aan't doen, geen permanente verandering maar toch een eerste stap naar het terug gewend worden aan minder eten tussendoor/op een dag. 'k Ben ook aan het overwegen om eventueel lopen terug in te voegen maar 'k moet ook niet te veel in een keer willen doen denk ik. Ik fiets 3x/week naar't werk dus dat is toch ook iets qua cardio.
Succes aan iedereen! (en mezelf 🙃 )
 
Mijn buik ziet er verschrikkelijk uit, mede door mijn eczeem( dat droogt uit in zo plooien van mijn striemen ). Zit nu 88kg bijna aan mijn streef gewicht. Maar dat gaat gewoon nog erger worden.
Langs mijn benen zijn erzo twee zakken, onder mijn armen. Dus blood boven lijf zal het nooit worden durf zelf niet gaan zwemmen ofzo schaam mij daar toch over. En een operatie sta ik ook niet voor te springen, denk dat ik al die wonden zou open krabben. Ik voel mij wel 10 keer beter tov die 135kg en ben gewoon fit ook zet per dag gemiddeld 35k stappen. Ben nu wel redelijk ongezond aant eten snoepen en chocolade is zo goed als verbannen maar ik eet wel meer maals per week een afhaal maaltijd. Echt een stuk vlees is nu drie weken geleden dat ik dat gegeten heb, als ik de namiddag shift heb eet ik zelf een week geen warm eten.
 
Geen idee waarom, maar ik heb de laatste paar weken terug minder zin om te sporten en meer zin om te eten. :headshake:
 
Mijn buik ziet er verschrikkelijk uit, mede door mijn eczeem( dat droogt uit in zo plooien van mijn striemen ). Zit nu 88kg bijna aan mijn streef gewicht. Maar dat gaat gewoon nog erger worden.
Langs mijn benen zijn erzo twee zakken, onder mijn armen. Dus blood boven lijf zal het nooit worden durf zelf niet gaan zwemmen ofzo schaam mij daar toch over. En een operatie sta ik ook niet voor te springen, denk dat ik al die wonden zou open krabben. Ik voel mij wel 10 keer beter tov die 135kg en ben gewoon fit ook zet per dag gemiddeld 35k stappen. Ben nu wel redelijk ongezond aant eten snoepen en chocolade is zo goed als verbannen maar ik eet wel meer maals per week een afhaal maaltijd. Echt een stuk vlees is nu drie weken geleden dat ik dat gegeten heb, als ik de namiddag shift heb eet ik zelf een week geen warm eten.
Amai, misschien moet ge is naar nen dokter gaan om te zien of die geen zalfkes/ weetr ik veel kan voorschrijven voor den eczeem? En mss om eens een gesprek te hebben voor toch eventueel een operatie?
Van 135kg naar 88kg is een zotte prestatie die zowiezo ook wel sporen nalaat. Maar als die sporen kunnen verholpen worden. Waarom dan niet overwegen?

Ikzelf sinds augustus 8kg vermagerd gewoon door calorieen te tellen en toch iets sportiever te proberen zijn.
Nu die calorieen tel ik alleen van maandag tot donderdag en in het weekend probeer ik iets of wat binnen die limiet te blijven, dusu het is allesbehalve strikt.
Wat er ook voor zorgt dat ik het makkelijk kan volhouden!
 
Amai, misschien moet ge is naar nen dokter gaan om te zien of die geen zalfkes/ weetr ik veel kan voorschrijven voor den eczeem? En mss om eens een gesprek te hebben voor toch eventueel een operatie?
Van 135kg naar 88kg is een zotte prestatie die zowiezo ook wel sporen nalaat. Maar als die sporen kunnen verholpen worden. Waarom dan niet overwegen?
Je moet een jaar een stabiel gewicht hebben vooraleer een huidoverschot aan de buik terugbetaald wordt weggesneden. 😉
 
Zondag voor de eerste keer toch serieus zitten verwateren toen de rest van het gezin frietjes van de frituur aan 't eten waren.
Een halve liter water, wat pasta en beginnen trainen was de ideale oplossing.

Maar het gaat te snel. 2kg kwijt op een week. Wat is eigenlijk aanbevolen? 0,5 kg per week? Ik wil m'n spiermassa niet kwijt.
 
Zondag voor de eerste keer toch serieus zitten verwateren toen de rest van het gezin frietjes van de frituur aan 't eten waren.
Een halve liter water, wat pasta en beginnen trainen was de ideale oplossing.

Maar het gaat te snel. 2kg kwijt op een week. Wat is eigenlijk aanbevolen? 0,5 kg per week? Ik wil m'n spiermassa niet kwijt.
Kan ook vocht zijn, die 2kg.

2kg/maand is idd "ideaal"
 
Ik eet duidelijk minder zout, maar drink wel veel meer. Of heeft dat er niet direct iets mee te maken?

Ik drink 3-4 liter per dag. Omdat een hoge eiwit intake belastender zou zijn voor de nieren. Bron: broscience.

In het begin kan het inderdaad soms wel eens snel gaan qua gewichtsverlies. Het is belangrijk dat je het op langere termijn wat in de gaten houdt. Als je 2-3 weken achter elkaar 2kg/week verliest, zou ik zeker aanraden om toch wat meer te eten.

Zelf door een coronabesmetting en 'het leven' niet meer in de gym geraakt, maar wel geprobeerd om op mijn voeding te blijven letten.
De afgelopen maand eigenlijk ook niet meer op de weegschaal gestaan en was dus wel aangenaam verrast dat er toch een kg af was gegaan op die 4 weken. :clap:
 
Ik vermager ong tussen 400gr en 750gr per week soms eens een uitschieter van een 1kg als ik teveel cardio gedaan heb. 2kg vermageren op 1 week lijkt wel op een crashdieet. Calorieën bijstellen zou ik zeggen of eerst zien wat de 2de week zegt. Heb je dan geen honger geleden als je 2kg zo vlug vermagert? Als ik namelijk te hard dieet krijg ik van die gigantische cravings.
 
Terug
Bovenaan