Over- en ondergewicht

Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
You got this 👊.
 
Of je nodigt 10 dagen één of meerdere BG members uit waarvoor je kookt? :fingerguns: 🙋‍♂️
Die planning maken en je aankopen op voorhand doen gaat je zeker helpen om je hieraan te houden.
Ik zou wel eerst zien wat de mening is van haar vriend hierover:
@coldplayke: succes! Misschien kan je ook gewoon al vanalles op voorhand klaarmaken, en jezelf eens trakteren op een geliefde afhaalmaaltijd of snack naar keuze?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heel veel succes, @coldplayke! Ik kan me inbeelden dat het toch wat extra stress met zich meebrengt hoewel het eten ondertussen al een vaste structuur heeft gekregen ondertussen?


Hier heeft het lichaam beslist in wintermodus te gaan: blijkbaar 3kg extra op de weegschaal zonder dat ik me echt speciaal te buiten ben gegaan. 🙈
 
Dat heb ik ook wel, als ik een specifiek doel heb tenminste. Anders ben je aan het prutsen en weet je totaal niet of je nu goed bezig bent of niet. Meten is weten, maar dat vraagt veel energie inderdaad.
Ja voila dat is mijn idee dus ook bij zoiets. Als ik het niet bijhoud heb ik idd geen idee of ik goed bezig ben.
 
Hier heeft het lichaam beslist in wintermodus te gaan: blijkbaar 3kg extra op de weegschaal zonder dat ik me echt speciaal te buiten ben gegaan. 🙈

Uhu


Vergeet niet wij zien hier alles :p
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik wist niet dat ze in sommige contreinen hun buik, diepvries noemden :p
En daarnaast bak ik standaard met minder vet + suikervervangers dan in het recept staat aangegeven.

IMG-20221018-152223.jpg
 
Maandag opnieuw begonnen met vermageren. Doel is zo'n 5 kg eraf in 5 weken. Dus van 100 naar 95.

Dan in december op gewicht blijven en dan waarschijnlijk nog een paar kilo eraf in het voorjaar. Maar dan minder snel
 
Mijn vriend vertrekt dit weekend voor 10 dagen op reis. Ik ga niet mee omdat ik me nog niet in staat voel om met die onzekerheden rond eten om te gaan, en hij ook minder aan zijn vakantie zou hebben mocht ik ergens beginnen panikeren.

Het gaat wel goed met mij (geen ondergewicht meer), maar die 10 dagen zullen ook een test voor mij worden. Ik kook elke dag een volwaardige maaltijd, voor een groot stuk omdat ik weet dat mijn vriend er ook van gaat eten en hij heeft mij er al op gewezen dat als hij een avond weg is, ik al gemakkelijker herval in gewoon gestoomde groentjes te maken voor mezelf. Ik zorg wel dat de portie groot genoeg is zodat ik geen honger meer heb (dat was vroeger ook wel anders), maar qua kcal blijft dat natuurlijk heel laag.

Ik wil alleszins niet dat hij teleurgesteld is bij thuiskomst, dus ik ga wel een maaltijdplanning uitwerken en me daaraan proberen houden die 10 dagen. Ik zou het erg vinden als hij denkt dat hij niet meer weg kan gaan voor langere periodes, uit schrik dat ik zou hervallen, dus dat moet nu dan mijn motivatie zijn.
En hoe is het gelopen @coldplayke?
 
Hier ook eens begonnen met de myfitnesspal app. Weeg rond de 98 en wil minstens naar 90 gaan (1m90). Voorlopig op 0,5kg/week gezet. Amai, het eten zal een stuk minderen als ik het zo zie 😱. In bepaalde dingen zitten er ook meer kcal dan je denkt. Wel wat moeite om in te geven qua hoeveelheid/kcal.
 
En hoe is het gelopen @coldplayke?
Beter dan verwacht, alleszins. Ik heb wel niets gedaan om uit mijn comfortzone te komen, maar ik denk sowieso niet dat het daar nu het geschikte moment voor was.

Op 1 dag na is alles volgens plan gegaan, en van die ene dag toen het moeilijker ging weet ik wat de trigger was (werk e-mails gelezen waardoor ik een stress-opstoot kreeg). Maar al bij al ben ik wel gerustgesteld dat het ook zonder die sociale controle van mijn partner redelijk goed is verlopen.

Lief dat je ernaar vraagt. :)
 
Beter dan verwacht, alleszins. Ik heb wel niets gedaan om uit mijn comfortzone te komen, maar ik denk sowieso niet dat het daar nu het geschikte moment voor was.

Op 1 dag na is alles volgens plan gegaan, en van die ene dag toen het moeilijker ging weet ik wat de trigger was (werk e-mails gelezen waardoor ik een stress-opstoot kreeg). Maar al bij al ben ik wel gerustgesteld dat het ook zonder die sociale controle van mijn partner redelijk goed is verlopen.

Lief dat je ernaar vraagt. :)
Is wel een geruststelling voor hem ook denk ik he?
Ook nog goed met de hond gaan crossen? 😆
 
Beter dan verwacht, alleszins. Ik heb wel niets gedaan om uit mijn comfortzone te komen, maar ik denk sowieso niet dat het daar nu het geschikte moment voor was.

Op 1 dag na is alles volgens plan gegaan, en van die ene dag toen het moeilijker ging weet ik wat de trigger was (werk e-mails gelezen waardoor ik een stress-opstoot kreeg). Maar al bij al ben ik wel gerustgesteld dat het ook zonder die sociale controle van mijn partner redelijk goed is verlopen.

Lief dat je ernaar vraagt. :)
Super! En ik lees ook mildheid naar jezelf voor die ene dag die minder goed liep, perfecte ingesteldheid van jou! 💪
 
Beter dan verwacht, alleszins. Ik heb wel niets gedaan om uit mijn comfortzone te komen, maar ik denk sowieso niet dat het daar nu het geschikte moment voor was.

Op 1 dag na is alles volgens plan gegaan, en van die ene dag toen het moeilijker ging weet ik wat de trigger was (werk e-mails gelezen waardoor ik een stress-opstoot kreeg). Maar al bij al ben ik wel gerustgesteld dat het ook zonder die sociale controle van mijn partner redelijk goed is verlopen.

Lief dat je ernaar vraagt. :)
Blij dat te horen! 1 Mindere dag is nog steeds +89% goede dagen 🥳
Uit je comfortzone komen doe je maar als je er klaar voor bent en je vriend er is dat kan zeker helpen dan, zijn steun.
 
Ik verlang tot vrijdag. Dan zit m'n 5 weken experiment erop. Benieuwd naar de resultaten, al merk ik esthetisch al een verschil. Ik denk niet veel spiermassa verloren te hebben en toch +3 kg kwijt.

Het trainen elke dag en het extreem clean eten begint toch door te wegen. Rust zal me eens deugd doen. :laugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik woog vorig jaar begin mei 83,5kg. Ik ben toen begonnen met Saxenda en daar ben ik 10kg mee afgevallen en sinds eind april dit jaar ben ik begonnen met Ozempic waar ik dus nog eens 13,5kg mee kwijt gespeeld ben. Ik wou dat deze medicatie al 15 jaar eerder uitgevonden was. Ik heb doorheen de jaren zoveel mentale energie kwijtgespeeld aan mijn gewichtsproblemen. Het is zo stom om je daar altijd zorgen over te moeten maken. Eindelijk daarvan af!
Hoe groot ben je dan?
Heb je je doel nu bereikt of moet er nog veel af want 23 afvallen lijkt me wel wat veel.:unsure:


Ik verlang tot vrijdag. Dan zit m'n 5 weken experiment erop. Benieuwd naar de resultaten, al merk ik esthetisch al een verschil. Ik denk niet veel spiermassa verloren te hebben en toch +3 kg kwijt.

Het trainen elke dag en het extreem clean eten begint toch door te wegen. Rust zal me eens deugd doen. :laugh:
Is dit het experiment en hoe clean is clean eten?
 
Is dit het experiment en hoe clean is clean eten?
Dag x: lopen; dag y: power training/kickboks - dit elke dag afwisselend zonder rustdagen. In die periode geen alcohol, frisdrank,... enkel water en soja melk. Eten volgens macro's, met dank aan enkele leden hier voor de goede tips. Ik was na een week 2 kg kwijt en dat ging niet goed komen.

Gisteren op training tijdens het sparren wel gemerkt dat m'n lichaam rust nodig heeft.

Morgen pinten drinken en zondag frieten eten. Fuck yeah.
 
Terug
Bovenaan