Over- en ondergewicht

Ik neem enkel eiwitshakes als supplement op mijn voeding.

1. Ik herstel sneller na intensieve trainingen.
2. Ik kom veel makkelijker aan mijn dagelijkse eiwitinname zonder hier en daar potjes tonijn te moeten binnenspelen.


Ik probeer dagelijks zo'n 160 gr eiwitten binnen te hebben (ongeveer 2x mijn lichaamsgewicht).
Dit inderdaad, herstel gaat beter en voor krachttraining moet ge nu eenmaal VEEL eiwitten binnenspelen.
 
Je reactie is vermoed ik vooral op het gewicht verlies gedeelte, wel daar helpt het voor mij om een beetje "freakish" uw eetgewoontes te monitoren. Dus in een app volgen hoeveel vitaminen, mineralen, eiwitten, welke vetten, omega-3, omega-6, biotin, verzadigde vetten, onverzadigde, calorieen... je nu eet en of die waardes vallen binnen de aanbevolen hoeveelheden of er boven of er onder enz. En dat zo opvolgen dat is gemakkelijker als je vrij eenzijdig wat shakes eet (waar de voedingswaarden voor gekend zijn) dan dat je snacks van de frituur of pizzas en durums eet want daar heb je vrijwel geen idee hoeveel kcal daar inzitten, laat staan hoeveel van die details over vetten/mineralen/vitaminen. Dus op dat vlak helpt dat mij wel om dat langer vol te houden.

Porties beperken lijkt me wel slim ja, zeker goed. Ik zelf ben daar minder goed in om dat echt te varieren, meestal is de koelkast dan weer leeg of zijn er weer verse dingen vervallen geraakt, begin ik een pak met wraps te vullen met kaas enz enz. Uiteindelijk eindig ik altijd bij iets eentoniger en omdat ik dit zelf weet gebruik ik dus shakes voor een groot stuk van de dag, zodat ik verplicht variatie inneem (shakes die dus alles bevatten).

Wat helpt is goed he, absoluut :). Ik vroeg het mij gewoon af. Anderen hier hebben het over herstel na trainingen enzo, en dat is weer iets wat bij mij niet echt speelt (ik loop wel en doe een beetje situps thuis maar that's it).

Wat die eentonigheid betreft, mijn truk (ook goed voor de portemonnee): ik maak weekmenu's. Donderdagavond een menu voor de rest van de week, even wat nadenken, noteren, dingen combineren, recepten opzoeken, etc. Vrijdag na het werk winkelen voor de hele week. Bespaart tijd, bespaart geld. Vroeger deed ik dat niet en verviel ik in "vlug even een broodje halen op het werk" of "na het werk met honger vlug de winkel in om last-minute iets ineen te steken" of "kom we halen iets af". Dat had veel nadelen.
 
Wat helpt is goed he, absoluut :). Ik vroeg het mij gewoon af. Anderen hier hebben het over herstel na trainingen enzo, en dat is weer iets wat bij mij niet echt speelt (ik loop wel en doe een beetje situps thuis maar that's it).

Wat die eentonigheid betreft, mijn truk (ook goed voor de portemonnee): ik maak weekmenu's. Donderdagavond een menu voor de rest van de week, even wat nadenken, noteren, dingen combineren, recepten opzoeken, etc. Vrijdag na het werk winkelen voor de hele week. Bespaart tijd, bespaart geld. Vroeger deed ik dat niet en verviel ik in "vlug even een broodje halen op het werk" of "na het werk met honger vlug de winkel in om last-minute iets ineen te steken" of "kom we halen iets af". Dat had veel nadelen.
Hah ja, het probleem met vrouw en kinderen is dat die ook plots soms zin hebben in frietjes of zo!
 
Hah ja, het probleem met vrouw en kinderen is dat die ook plots soms zin hebben in frietjes of zo!

Kinderen quasi elke dag ongeveer. Soms meerdere keren per dag. Maar ze zullen eten wat de pot schaft!

Maar nee serieus, ook met zo weekmenu's kunt ge wel wat opschuiven als er toch eens iets tussenkomt he.
 
Kinderen quasi elke dag ongeveer. Soms meerdere keren per dag. Maar ze zullen eten wat de pot schaft!

Maar nee serieus, ook met zo weekmenu's kunt ge wel wat opschuiven als er toch eens iets tussenkomt he.
Tuurlijk, wij doen dat ook he zo in 't begin van de week beslissen wat we eten. Voor mijzelf zorg ik zo goed als altijd voor een meal prep voor 's middags of zorg ik dat ik 's avonds genoeg maak om de volgende dag mee te pakken.
 
Is dat niet zo goed voor testosteron of is dat broodje aap verhaal? Wat in de voedingsindustrie wel vaker voorkomt.

Grotendeels broodje aap.
Er zijn inderdaad studies die aantonen dat een hoge inname van soja kan leiden tot een lager testosteronniveau (en ook een grotere kans op erectieproblemen, dacht ik). Soja bevat een stofje dat lijkt op oestrogeen, wat dit zou kunnen veroorzaken.
Wat tegenstanders van soja wel vaak vergeten te vermelden, is dat in deze studies er steeds een zeer hoge sojaconsumptie is, wat niet vergelijkbaar is met de realiteit. Het gaat dan bijvoorbeeld over 3 à 4 liter sojamelk per dag.

Zo'n studies worden dan ook nog eens telkens uitvergroot door de enorme zuivellobby. Daarnaast speelt ook zeker het beeld mee dat heerst over mannen die vegetarisch/vegan zijn (en bijgevolg vaak meer soja eten/drinken), dat zij vrouwelijker zijn, zwakker zijn, ... De befaamde soy boys.
 
Is dat niet zo goed voor testosteron of is dat broodje aap verhaal? Wat in de voedingsindustrie wel vaker voorkomt.
Het eerste wat ik ervan hoor.

Tuurlijk, wij doen dat ook he zo in 't begin van de week beslissen wat we eten. Voor mijzelf zorg ik zo goed als altijd voor een meal prep voor 's middags of zorg ik dat ik 's avonds genoeg maak om de volgende dag mee te pakken.
Als ik niet voorbereid ben kan ik perfect droge tonijn of koude kip eten o.i.d. om aan m'n waardes te geraken. In de week eet ik niet met smaak, maar puur om voedingswaarden.
 
Wat kunnen jullie aanraden voor voeding, weeg nu 98kg kom van 135kg maar zou nu wel terug wat spier groei willen. Ik ben op half jaar afgevallen dus in principe is dat niet gezond.
Dat was zonder enige vorm van sport, stoppen met bepaalde medicatie was wel een serieuse meevaller.
Maar onder mijn huid heb ik toch tengere armkes en benen ( vroeger waren mijn benen ijzersterk )
Dat ik nooit afgelijnde ga hebben weet ik ook door huid overschot, mijn rug valt mee is vooral armen en buik.
 
Ik zie soms foto's passeren op sociale media van een wafelsalon in de buurt. Dan kan je uw wafel laten besmeren met Nutella, wordt ondergedompeld in chocoladesaus, chocolade balletjes op, slagroom erop, vanille ijs erbij + ne warme chocomelk met slagroom en koeken en alle andere toeters en bellen op. En dan denk ik: wie in godsnaam eet dat nu graag?
Adres a.u.b.? 😍
En in elk hotel zo'n wafelmachine. Waarbij je je eigen wafels kan bakken. Op zich niet slecht zelfs, maar een Amerikaan zou een Amerikaan niet zijn als hij dat niet belaadt met M&M's, liters Maple Sirup en chocoladeschilfers.
tijden van een dagelijkse cornetto ijs, dagelijks een half pak kaas, wekelijkse pizza+durum, maandelijkse friet van de frituut enz gedaan zijn.
😍😍😍
Dit topic doet mijn dieet meer slecht dan goed precies 🤔😂

Een tiental jaar geleden op mijn "piek" was het hier 86kg voor 1m73 😬
Vroeger als kind nooit gesport (wat ik achteraf bekeken zeker gewild had dat mijn ouders me meer gepushed hadden) 14-16 jaar geleden met wat krachttraining begonnen thuis (en ondertussen een heerlijke homegym uitgebouwd van mijn studentenjob loon 😍) maar op die 86kg was serieus wat vet bij soms liep ik wel eens maar dat stelde niet veel voor. Een gezin waar gezond eten toen ook niet heel belangrijk was.
Dan thaiboks erbij gaan doen, zo fijn! Gewicht teruggebracht tot 68kg op het laagste (weightcut).
5 Jaar terug lopen erbij genomen 5km, 10miles, 20km, marathon, ultra. Dan blessureleed en weer even out. Nu proberen het lopen weer te starten en het volume omhoog te krijgen.
Gewicht terug naar 82kg begin dit jaar, momenteel op 76-78kg.

En nu zou ik niet meer zonder sporten kunnen, zo verslavend! Momenteel bestaat het bewegen uit thaiboksen, fietsen, krachttraining en lopen.

Nu lukt het clean eten ook weer beter (gaat altijd beter als ik ook goed sport), maar ik hou mezelf in qua eten. Ik lijk wel onverzadigbaar, precies of ik kan blijven gaan ... en dat is niet goed met ook slecht eten in huis of met buffets 😍😍

Wat kunnen jullie aanraden voor voeding, weeg nu 98kg kom van 135kg maar zou nu wel terug wat spier groei willen. Ik ben op half jaar afgevallen dus in principe is dat niet gezond.
Dat was zonder enige vorm van sport, stoppen met bepaalde medicatie was wel een serieuse meevaller.
Maar onder mijn huid heb ik toch tengere armkes en benen ( vroeger waren mijn benen ijzersterk )
Dat ik nooit afgelijnde ga hebben weet ik ook door huid overschot, mijn rug valt mee is vooral armen en buik.
Als ik van jou was zou ik een professional opzoeken (is vaak nog deels terugbetaald door het ziekenfonds) zodat je het goed aanpakt én gezond, ook zodat het vol te houden is en er geen weerbots komt.

Qua voeding om spieren op te bouwen zal het vooral eiwitrijk zijn, maar dan zal je er ook bij moeten sporten want je lichaam gaat niet ineens veel spieren opbouwen omdat het eiwitten krijgt maar geen trainingstimulus.
En wat koolhydraten om je lichaam/spieren brandstof te geven voor je workouts met gewichten.
 
Ohja voor de sporters en hun eiwitten, de (magere) platte kaas van den Aldi is in sommige Aldi's wel nog beschikbaar 😱
Die hier in de buurt rondom mij verkopen het al enkele jaren niet meer maar in andere winkels wel nog te krijgen. (Laag in koolhydraten/suikers, hoog in eiwitten en scherp van prijs maar stevige brok eten, best wat water onder mengen 😂 of in de blender).
 
Ohja voor de sporters en hun eiwitten, de (magere) platte kaas van den Aldi is in sommige Aldi's wel nog beschikbaar 😱
Die hier in de buurt rondom mij verkopen het al enkele jaren niet meer maar in andere winkels wel nog te krijgen. (Laag in koolhydraten/suikers, hoog in eiwitten en scherp van prijs maar stevige brok eten, best wat water onder mengen 😂 of in de blender).
Die is supervast inderdaad.
Diegene die ze nu in onze Aldi verkopen heeft te veel suiker.
Ik hou het bij de Skyr Naturel van de AH.
 
Ohja voor de sporters en hun eiwitten, de (magere) platte kaas van den Aldi is in sommige Aldi's wel nog beschikbaar 😱
Die hier in de buurt rondom mij verkopen het al enkele jaren niet meer maar in andere winkels wel nog te krijgen. (Laag in koolhydraten/suikers, hoog in eiwitten en scherp van prijs maar stevige brok eten, best wat water onder mengen 😂 of in de blender).
Hebt ge een prentje van welkene het precies is?
 
Hebt ge een prentje van welkene het precies is?
opt.1250w.png

Edit: een regionaal product blijkbaar 😂😂 vroeger volgens mij wel overal verkrijgbaar.
 
Ik at vroeger iedere dag een pot platte kaas van 500 gr. Gewoon als snack. Ik ben dat kotsbeu gegeten. Vandaar ik nog eens proteine poeder gekocht heb.

@515 ik vind mij sterk terug in uw verhaal. Behalve dan dat er thuis wel heel gezond gegeten werd. Kleine opmerking: veel clubs beweren Thai boks te beoefenen vanaf er kniestoten bijkomen kijken. Weinigen implementeren de ellebogen op een goede manier wegens te gevaarlijk. Wat doen jullie?
 
Ik at vroeger iedere dag een pot platte kaas van 500 gr. Gewoon als snack. Ik ben dat kotsbeu gegeten. Vandaar ik nog eens proteine poeder gekocht heb.
Ideaal voor het slapen gaan. Heb er zo ook al wat weggelepeld. Die van Kvarg heb je zelfs in 900gram potten nu 😂
@515 ik vind mij sterk terug in uw verhaal. Behalve dan dat er thuis wel heel gezond gegeten werd. Kleine opmerking: veel clubs beweren Thai boks te beoefenen vanaf er kniestoten bijkomen kijken. Weinigen implementeren de ellebogen op een goede manier wegens te gevaarlijk. Wat doen jullie?
Je hebt gelijk.
Bij ons veel te weinig naar mijn zin! 😢 Clinchen was iets vaker, wat ook te weinig was, maar de laatste tijd nog minder precies. Ik zou het nog eens moeten aanhalen.
Als je ooit eens de kans hebt om in Thailand te trainen merk je meteen van wat een bedroevend niveau je clinchwerk is 😂😂 die wegen 50kg en laten je vliegen alsof het niets is.
 
Vanaf morgen de draad weer effe oppikken. Paar weken gesukkeld met blessures, dus amper kunnen sporten en dan letterlijk mijn kas wat opgefret. Nog niet rampzalig, maar wel tijd om effe terug kcal te gaan tellen. En de sport weer rustig opbouwen 💪
 
Terug
Bovenaan