Over- en ondergewicht

Voor diegene die een goede proteine shake zoeken :


Pak aub enkel die vanille. Alle andere smaken ben je zo snel beu. Doe hier water bij en het smaakt lekker, doe er halfvolle melk bij en je hebt een romige vanilleshake.
 
Voor diegene die een goede proteine shake zoeken :


Pak aub enkel die vanille. Alle andere smaken ben je zo snel beu. Doe hier water bij en het smaakt lekker, doe er halfvolle melk bij en je hebt een romige vanilleshake.
Ik heb die Chocolate Cereal Milk nu en ben die na een halve pot nog zeker niet beu. Ik hou normaal wel van vanillesmaak, maar in whey shakes krijg ik het niet binnen.
 
Ik heb die Chocolate Cereal Milk nu en ben die na een halve pot nog zeker niet beu. Ik hou normaal wel van vanillesmaak, maar in whey shakes krijg ik het niet binnen.
Chocolate cereal milk. :laugh:

Als ik, toen ik 18 was, m'n eerste shake kocht kon ik kiezen tussen vanille of chocolade. Of de whey zonder smaak.
Toen ik bestelde bij BULK kon ik uit 20 smaken kiezen waaronder birthdaycake en citroen meringue.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die Chocolate Cereal Milk nu en ben die na een halve pot nog zeker niet beu. Ik hou normaal wel van vanillesmaak, maar in whey shakes krijg ik het niet binnen.

Agree ik krijg die vanille ook niet binnen.

Maar de cookies & cream is wel lekker.

Ik heb nu ook gemerkt dat zo'n pot 20 euro duurder is ten opzichte van vorig jaar amaai.
 
Puur geprobeerd omdat ik recht naar mijn kindertijd gekatapulteerd werd.
En 't is effectief lekker, zeker met amandelmelk!
Ge gaat nekeer veranderen gij in amandelmelk.

Kijk, de volgende keer ik ga winkelen breng ik amandelmelk mee. Ik denk niet dat ik dat ooit al gedronken heb.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Zijn er hier ook die op hun voeding letten zonder actief sport te doen?

Vroeger sportte ik vaak (2-3x in de week). Maar sinds het bijberoep aan het groeien is en met kinderen erbij, schiet er helaas niet veel tijd meer over om te sporten. Met als gevolg dat de kilo's er flink zijn blijven aanplakken.
Ik heb een 2-tal jaar geleden het keto-dieet gevolgd, met succes. Maar ik zou graag overschakelen op een "dieet" waar niet zoveel prep aan te pas komt. En dan liefst waar je niet telkens 2 verschillende potjes moet koken.
Ik lees hier veel over shakes etc, is dat een geldig alternatief om enkele maaltijden voller te maken en zo wat kcal te beperken? Of heeft dat weinig zin als er amper sport bij te pas komen. Ik ben actief, maar heb een hoofdzakelijk zittende job.
 
Zijn er hier ook die op hun voeding letten zonder actief sport te doen?

Vroeger sportte ik vaak (2-3x in de week). Maar sinds het bijberoep aan het groeien is en met kinderen erbij, schiet er helaas niet veel tijd meer over om te sporten. Met als gevolg dat de kilo's er flink zijn blijven aanplakken.
Ik heb een 2-tal jaar geleden het keto-dieet gevolgd, met succes. Maar ik zou graag overschakelen op een "dieet" waar niet zoveel prep aan te pas komt. En dan liefst waar je niet telkens 2 verschillende potjes moet koken.
Ik lees hier veel over shakes etc, is dat een geldig alternatief om enkele maaltijden voller te maken en zo wat kcal te beperken? Of heeft dat weinig zin als er amper sport bij te pas komen. Ik ben actief, maar heb een hoofdzakelijk zittende job.
Met de dochter fiets ik veel sinds een jaar en wandelen terwijl ze in de buggy zit. Een greentom aangeschaft die tot 20kg kan dragen, ideaal voor ons!

Mijn moeder vervangt dan weer haar avondmaal (eet s middags warm) door een shake.
 
Zijn er hier ook die op hun voeding letten zonder actief sport te doen?
Ketodieet heb ik een paar jaar geleden gedaan, vlak na de bevalling en was er ong 8kg van afgevallen. Ging goed en meeste is ook weggebleven ook toen ik erna weer gewoon ging eten en dat zonder iets van sport te doen.
Wat ik nu doe is doordeweeks if (16/8) en ongeveer 3x/week fitness en let daarbij ook mijn koolhydraten.
Tijdens het weekend is het meestal alle remmen los.
Ik lust geen frisdrank en chocolade (tenzij rond de periode dat ik ongesteld ga worden, dan opeens weer wel:shutup:) en snoep/chips ben ik ook erg kieskeurig in.
Lust niet veel troep dus wat dat betreft heb ik wel geluk.
Drink bij mijn eten gemakkelijk 3 glazen water en tussendoor drink ik veel water met schijfje citroen en verse gember.
That's it, voor de rest doe ik niet aan calorieën tellen ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ketodieet heb ik een paar jaar geleden gedaan, vlak na de bevalling en was er ong 8kg van afgevallen. Ging goed en meeste is ook weggebleven ook toen ik erna weer gewoon ging eten en dat zonder iets van sport te doen.
Wat ik nu doe is doordeweeks if (16/8) en ongeveer 3x/week fitness en let daarbij ook mijn koolhydraten.
Tijdens het weekend is het meestal alle remmen los.
Ik lust geen frisdrank en chocolade (tenzij rond de periode dat ik ongesteld ga worden, dan opeens weer wel:shutup:) en snoep/chips ben ik ook erg kieskeurig in.
Lust niet veel troep dus wat dat betreft heb ik wel geluk.
Drink bij mijn eten gemakkelijk 3 glazen water en tussendoor drink ik veel water met schijfje citroen en verse gember.
That's it, voor de rest doe ik niet aan calorieën tellen ofzo.

Ik lees wel vaker citroen/citrus extracten, eventueel aangevuld met (warm) water (en gember).
Is dat een ding? Of is dat 'gewoon water met een smaakje'?
 
Gewicht 2019 pre-covid: 78kg voor 1m77. Weeg me voor het eerst nog eens sinds die periode, Gewicht 2022: 89kg voor dezelfde 1m77. Effe verschieten en meteen weer begonnen met sporten :) Wel niet meer lopen jammer genoeg, was daarmee gestopt wegens blessure enkel. Nu ist fietsen/mountainbike. Begonnen met min 2x week 20km en 1 keer 40. Hartslag gemiddeld toch een 140. Hoop dat ik snel wat progressie ga zien anders motiveert het niet echt, met lopen zag je meteen resultaat. Wandelen ben ik in die hele periode wel blijven doen, toch vaak een km of 4-5 per dag na het werk maar dat doet dus niet veel af :) Stak teveel in mijne mond denk ik.

Ook wat minder aant snoepen en iets meer water aan drinken.
 
Zijn er hier ook die op hun voeding letten zonder actief sport te doen?

Vroeger sportte ik vaak (2-3x in de week). Maar sinds het bijberoep aan het groeien is en met kinderen erbij, schiet er helaas niet veel tijd meer over om te sporten. Met als gevolg dat de kilo's er flink zijn blijven aanplakken.
Ik heb een 2-tal jaar geleden het keto-dieet gevolgd, met succes. Maar ik zou graag overschakelen op een "dieet" waar niet zoveel prep aan te pas komt. En dan liefst waar je niet telkens 2 verschillende potjes moet koken.
Ik lees hier veel over shakes etc, is dat een geldig alternatief om enkele maaltijden voller te maken en zo wat kcal te beperken? Of heeft dat weinig zin als er amper sport bij te pas komen. Ik ben actief, maar heb een hoofdzakelijk zittende job.
Ik heb mij onlangs een home walker/lichte loopband gekocht: https://www.coolblue.be/nl/product/877245/flow-fitness-dtm200i.html
Ik let er op dat ik dagelijks mijn 10.000 stappen haal. 's morgens voor het douchen kwartiertje lopen, tijdens calls wat wandelen en vooral tijdens het voorbereiden van het avondeten/reclame op tv wat stevig wandelen. Ik zie daarmee mijn dagelijks kcalverbruik aanzienlijk toenemen. Door al het thuiswerk had ik ondanks mijn vaste wekelijkse trainingmomenten te weinig beweging, doorheen de dag had ik max 2000-3000 stappen, dat maak je zelf met een uurtje sporten s'avonds amper goed. Nu geraak ik vlotjes dagelijks aan 12-15k stappen.
 
Toch even opmerken dat die 10000 stappen richtlijn is ontstaan uit de marketingcampagne van een Japans bedrijf. Uiteraard is wandelen goed hé, maar dat exact cijfer is op niet veel gebaseerd.
 
Normale dag heb ik 6-8k stappen, werk dag zal dat iets van 15k.
Ga wel beetje meer water moeten drinken ik plas moeilijk en benen staan dik.
 
Toch even opmerken dat die 10000 stappen richtlijn is ontstaan uit de marketingcampagne van een Japans bedrijf. Uiteraard is wandelen goed hé, maar dat exact cijfer is op niet veel gebaseerd.
Ging over hun pedometer die manpo-kei noemt, vertaalt blijkbaar letterlijk naar 10.000 stappenmeter. Nog altijd meer wetenschappelijke basis dan het advies van de gemiddelde personal trainer. :unsure:
 
Ik lees wel vaker citroen/citrus extracten, eventueel aangevuld met (warm) water (en gember).
Is dat een ding? Of is dat 'gewoon water met een smaakje'?

Voor mij is wel meer dan water met een smaakje alleen, het doet echt wel wat. Mijn huid is veel zuiverder en voel me in het algemeen veel fitter.

Om te detoxen doe ik hoge concentratie gember, citroen en ook wel komkommer om te hydrateren en muntblaadjes voor de smaak (voor de juiste verhoudingen moet je even googlen) en tijdens zo'n kuur van max 5 dagen plas ik de ziel uit mijn lijf.😵‍💫

Daarna merk ik het wel aan mijn taille/platte buik.
Wat ik vaak doe op werk en in de avond is groene thee, citroensmaak met daarin een schijfje citroen en gember.
Het zijn allemaal geen wondermiddelen en niet iedereen reageert er hetzelfde op maar ik merk wel dat het wat met mijn lichaam doet en het is ook nog eens lekker ook.🤗
 
Laatste keer 98kg, andrhale week geleden, deze morgen 95.8 met kleren aan wel veel stress gehad afgelopen weken en t gevoel dat ik meer at maar niets van dat dus
 
Intussen weeg ik nog 64,6kg (voor 165cm) dankzij de obesitasmedicatie die ik neem. Ik ben 20 dagen in Spanje verbleven en daar vlogen de kilo's eraf (veel gewandeld en in de zee gezwommen) maar sinds ik terug ben blijft mijn gewicht stabiel. Ik mag van de dokter 1mg Ozempic per week blijven injecteren. Doel is nu om stabiel te blijven. Ik ben supertevreden van mijn gewicht nu. Ik kan terug in kleren waar ik 15 jaar niet in gekund heb :). Hopelijk blijft mijn gewicht stabiel. Ik sta elke dag op de weegschaal om het te controleren en klaar om in te grijpen moest het nodig zijn. Ik heb me in jaren niet meer zo goed gevoeld. De dokter zei ook al dat ik precies een andere mens ben :smile::thumb:
Amai houdt gij uw kleren 15 jaar bij?
 
Terug
Bovenaan