Over- en ondergewicht

Laatste keer 98kg, andrhale week geleden, deze morgen 95.8 met kleren aan wel veel stress gehad afgelopen weken en t gevoel dat ik meer at maar niets van dat dus
Kan zijn dat je meer at dan de paar weken ervoor, maar nog steeds met voldoende marge om te blijven afvallen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat bezorgd ben als ik je progressie lees. Je valt heel snel af en lijkt het ook vol te houden, maar je kampt volgens mij met een groot kcal deficit, wat je ook zelf lijkt aan te geven als je zegt dat je je heel slap voelt. Behoed jezelf er aub voor dat je niet in de omgekeerde richting nefaste eetgewoontes aanleert, want eenmaal je in die mindset zit, is het moeilijk daar weer uit te geraken.
 
Zijn er hier ook die op hun voeding letten zonder actief sport te doen?

Vroeger sportte ik vaak (2-3x in de week). Maar sinds het bijberoep aan het groeien is en met kinderen erbij, schiet er helaas niet veel tijd meer over om te sporten. Met als gevolg dat de kilo's er flink zijn blijven aanplakken.
Ik heb een 2-tal jaar geleden het keto-dieet gevolgd, met succes. Maar ik zou graag overschakelen op een "dieet" waar niet zoveel prep aan te pas komt. En dan liefst waar je niet telkens 2 verschillende potjes moet koken.
Ik lees hier veel over shakes etc, is dat een geldig alternatief om enkele maaltijden voller te maken en zo wat kcal te beperken? Of heeft dat weinig zin als er amper sport bij te pas komen. Ik ben actief, maar heb een hoofdzakelijk zittende job.
Goh Shakes vullen niet goed vind ik.

Heb je intermitting fasting geprobeerd?
 
Goh Shakes vullen niet goed vind ik.

Heb je intermitting fasting geprobeerd?

Ben ook geen grote fan van shakes als vervanging van een maaltijd.
Ga volgende week overschakelen op griekse yoghurt aangevuld met wat granola voor smorgens.
Grootste probleem is dat ik in de namiddag vaak honger krijg en wij 's avonds warm eten. Waardoor ik dus zou durven tussen door wat sneukelen. Ga dus nog iets moeten vinden dat ik halverwege de nm terug stuffed ben.

Heb nog geen IF geprobeerd. Ik verbrand in rust nogal wat calorien, 2,3k. dus heb een grote inname nodig. Ben wat bang dat ik bij IF me héél slap ga voelen...
 
Kan zijn dat je meer at dan de paar weken ervoor, maar nog steeds met voldoende marge om te blijven afvallen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat bezorgd ben als ik je progressie lees. Je valt heel snel af en lijkt het ook vol te houden, maar je kampt volgens mij met een groot kcal deficit, wat je ook zelf lijkt aan te geven als je zegt dat je je heel slap voelt. Behoed jezelf er aub voor dat je niet in de omgekeerde richting nefaste eetgewoontes aanleert, want eenmaal je in die mindset zit, is het moeilijk daar weer uit te geraken.
Ja, klopt gewoon ik moet gewoon iets van sport doen en meer eten. Vorige week mc donald ( kids) woensdag zelfgemaakte frieten met vol au vant, gisteren afhaal macaroni .
Maar ik snoep echt niks meer, slaap ook in beter patroon ( vroeger tot 1u snachts ) nu 21.30u en tot 8u30 wat vroeger zeker tegen de middag was.
Puur het cijfer is indrukwekkend kleine 40 kg sinds februari, de stop van medicatie zit er ook wel voor iets tussen natuurlijk.
 
Ja, klopt gewoon ik moet gewoon iets van sport doen en meer eten. Vorige week mc donald ( kids) woensdag zelfgemaakte frieten met vol au vant, gisteren afhaal macaroni .
Maar ik snoep echt niks meer, slaap ook in beter patroon ( vroeger tot 1u snachts ) nu 21.30u en tot 8u30 wat vroeger zeker tegen de middag was.
Puur het cijfer is indrukwekkend kleine 40 kg sinds februari, de stop van medicatie zit er ook wel voor iets tussen natuurlijk.
Ik ben het wel eens met @coldplayke, wees voorzichtig.
Eens langsgaan en alles met een professional bekijken kan altijd helpen om bij te sturen waar nodig en alles eens samen te bekijken.
Snel veel afvallen is fijn, maar het "moet" een levensstijl zijn die vol te houden is ook.
Bij CM krijg je bijvoorbeeld ook €40 terugbetaald, als je minstens 4 sessies hebt gedaan.
Sport erbij is bijna altijd goed voor je lichaam, goed idee.👍🏻
 
Ik ben het wel eens met @coldplayke, wees voorzichtig.
Eens langsgaan en alles met een professional bekijken kan altijd helpen om bij te sturen waar nodig en alles eens samen te bekijken.
Snel veel afvallen is fijn, maar het "moet" een levensstijl zijn die vol te houden is ook.
Bij CM krijg je bijvoorbeeld ook €40 terugbetaald, als je minstens 4 sessies hebt gedaan.
Sport erbij is bijna altijd goed voor je lichaam, goed idee.👍🏻
Het is vol te houden, ik eet echt alles wat ik wil ( met mate ) veel groenten en fruit en niets van snoepen of koeken totaal geen zin meer in en we brengen ze zelf niet mee ook.
Heb ook al zitten denken om beetje te gaan lopen wat een jaar geleden nooit zou lukken ( maar ik weet totaal niet hoe mijn conditie is) wel al maanden nooit buiten adem geweest.
Mijn doel was 85kg maar ga deze toch verleggen naar 80-78 kg altijd mijn basis gewicht geweest.
Ik wil die levensstijl vooral over brengen aan mijn dochter die is ietsje te zwaar naar mijn mening, en alles met groeten vind ze vies en mijn madam doet dan als ze iets eet alles in de witte saus ( kan mij er wel boos inmaken ) wil niet dat ze naar het middelbaar gaat met deze gewoontes kinderen zijn enorm hard voor elkaar, tegenwoordig spiegelen zich aan tik tok, insatgram
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het is vol te houden, ik eet echt alles wat ik wil ( met mate ) veel groenten en fruit en niets van snoepen of koeken totaal geen zin meer in en we brengen ze zelf niet mee ook.
Heb ook al zitten denken om beetje te gaan lopen wat een jaar geleden nooit zou lukken ( maar ik weet totaal niet hoe mijn conditie is) wel al maanden nooit buiten adem geweest.
Mijn doel was 85kg maar ga deze toch verleggen naar 80-78 kg altijd mijn basis gewicht geweest.
Ik wil die levensstijl vooral over brengen aan mijn dochter die is ietsje te zwaar naar mijn mening, en alles met groeten vind ze vies en mijn madam doet dan als ze iets eet alles in de witte saus ( kan mij er wel boos inmaken ) wil niet dat ze naar het middelbaar gaat met deze gewoontes kinderen zijn enorm hard voor elkaar, tegenwoordig spiegelen zich aan tik tok, insatgram
Start to run is misschien een idee, maar weeral begin kalm aan. Beter iets kalmer opbouwen en volhouden dan snel geblesseerd zijn en out zijn.
Wandelen (wel tijdsintensiever) en fietsen zijn ook goed en iets minder belastend.
Start to run begint ook met een mix van wandelen en joggen afgewisseld om op te bouwen.
Je dochter gaat je er later dankbaar voor zijn, denk ik. (Ik had liever vroeger ook zo'n invloed gehad).
 
Start to run is misschien een idee, maar weeral begin kalm aan. Beter iets kalmer opbouwen en volhouden dan snel geblesseerd zijn en out zijn.
Wandelen (wel tijdsintensiever) en fietsen zijn ook goed en iets minder belastend.
Start to run begint ook met een mix van wandelen en joggen afgewisseld om op te bouwen.
Je dochter gaat je er later dankbaar voor zijn, denk ik. (Ik had liever vroeger ook zo'n invloed gehad).
Mijn ouders waren zelfstandig dus veel aan mijn lot overgelaten stond altijd afhaal maaltijd klaar daar is het fout gegaan. En mijn pa altijd liever ne stevige jongen die vond dat dus normaal. Tis rond mijn 15jaar dat ik ben protesteren ze gingen en moesten iets gezond maken, aten ze frieten eet ik gewoon niet mee. Mijn broer heeft op sportschool gezeten en tot zijn 17 de echt mooi lichaam en dan ist ook fout gelopen denk dat ik ondertussen minder weeg dan hem.
Tis echt een dikke nek geworden hij werkt in een immo kantoor, elke avond zit die wel ergens te eten/ drinken en drinkt veel alcohol. Zijn vriendin is ook zo vet als iets dat ze niet doorhebben dat er serieus wat fout zit.
Aantal jaar met hem gaan fitnessen maar hij stopte altijd na twee weken

BTW vandaag min eerste katoenen t shirt gekocht (Large ) en die zit goed, droeg veel sportshirts tot maat 2xxl
 
Sinds ik carnivoor begon, zit ik na een dikke week met het volgende probleem.

Ik heb amper honger en merk aan mijn energie dat ik te weinig kcal binnenkrijg.

Nu vind ik vasten niet zo erg maar zou graag wel wat meer energie hebben.

Denk ook wel dat ik wat meer water met zout moet drinken.
 
Je schrapt het meeste voedsel uit je dieet en vraagt je vervolgens af waarom je weinig energie hebt?
Ik weet dat ik te weinig binnenkrijg en ik vind het ook niet raar.

In het verleden keto gedaan en daar kon ik perfect elke dag eten. Nu niet en op zich is dat geen probleem. Ik geraak de dag goed rond maar merk enkel tijdens het lopen dat de omschakeling nog niet rond is.

In elk geval past het wel met mijn hekel aan maaltijden 3 keer per dag.
 
Soms maken ze het een mens toch moeilijk...

Waren gisteren aan zee en gingen 's avonds iets eten. Ik bestel mosselen met brood ('t was fris aan zee dus eens even zin in iets warm en mosselen natuur is best nog ok als dieet food).

Brengen ze mijn bestelling met frieten. Dus ik laat vriendelijk weten dat ik brood heb besteld. Antwoord de ober "mevrouw, uw brood komt eraan, maar wij leveren standaard ook frieten bij ons hoofdgerecht". Dus daar zat ik met frieten voor mijn neus.

Mijn gezelschap heeft deze wel opgegeten en ik niet. Maar ik vind dat toch vreemd. Ze maken het een mens soms toch echt niet makkelijk zo.
 
Altijd grappig als ge mosselen bestelt zonder friet of brood.

Hetzelfde met kapsalon zonder frieten of gewoon een braadworst uit het vuistje bij een hamburgerkraam.
 
Altijd grappig als ge mosselen bestelt zonder friet of brood.

Hetzelfde met kapsalon zonder frieten of gewoon een braadworst uit het vuistje bij een hamburgerkraam.
Ik had mosselen besteld met brood. Heb ook brood gekregen, maar kreeg ook de frieten want die geven ze altijd. Terwijl ik deze niet wou. Zat ik daar met lekkere frieten voor mijn neus die ik niet wilde.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Ik had mosselen besteld met brood. Heb ook brood gekregen, maar kreeg ook de frieten want die geven ze altijd. Terwijl ik deze niet wou. Zat ik daar met lekkere frieten voor mijn neus die ik niet wilde.
Ja my bad.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Mosselen met frieten past toch niet samen voor mij toch.
Heb zo wat kleding gekocht in mijn maat en ik voel me toch beter dan alles dat veel te groot was. Kwa energie is het ook wel aan het goed komen, moet deze week echt van alles doen en vroeger zou ik da niet zien zitten als het zo warm is, nu heb ik daar weinig of geen last van..
Als ik nu even op dit gewicht blijf ben ik al tevreden ( blijf mijn patroon houden ) op niet werkende dagen. Als ik ga werken is dat redelijk intensief.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan