Over- en ondergewicht

Als ik even mag inpikken:
Ik ga terug keto dieet volgen. Zou graag 's morgens mijn ontbijt vervangen door een whey-shake. (nog niks van ervaring mee)
1. is dit een goed idee?
2. zoja, waar bestellen jullie dit meestal
3. Wat is het ideale recept voor een 'fruitige' shake. Ik neem bvb de Perfect Whey Protein met aarbei smaak. Met wat gooi ik dat best in de blender?
Mis ik nog niet ?
Je gaat daar geen vol gevoel van krijgen denk ik, los van dat ik niet geweldig fan ben van carbs te laten heb ik er niet genoeg ervaring mee om dan te zeggen wat er in zo’n shake wel mag/kan.

Toen ik nog shakes maakte ‘s morgens (geen keto), was dat vaak een naturel whey met melk/amandelmelk, pindakaas of fruit en havermoutvlokken.
 
Als ik even mag inpikken:
Ik ga terug keto dieet volgen. Zou graag 's morgens mijn ontbijt vervangen door een whey-shake. (nog niks van ervaring mee)
1. is dit een goed idee?
2. zoja, waar bestellen jullie dit meestal
3. Wat is het ideale recept voor een 'fruitige' shake. Ik neem bvb de Perfect Whey Protein met aarbei smaak. Met wat gooi ik dat best in de blender?
Mis ik nog niet ?
Ik heb nooit keto gedaan, maar ik vermoed dat als je enkel zo'n shake neemt 's morgens je niet zoveel calorieën binnenhebt, wat lastig kan zijn. Maar dat is misschien de bedoeling, al zou ik er wel over waken dat ik genoeg groenten binnenkrijg tijdens de andere maaltijden.
2. XXL-nutrition, hoewel er goedkopere alternatieven werden vermeld in de powertraining thread.
3. Ik vind veel van die shakes qua smaak niet geweldig, mierzoet door de zoetstoffen, met artificiële smaken. Ik zou er dan ook eerder zuurder fruit bijkappen. Al weet ik niet goed wat je vraag is, aangezien je in een echt keto-dieet waarschijnlijk niet teveel fruit mag eten.
 
Vorige keer heb ik mijn als ontbijt voornamelijk eieren/spek etc binnengespeeld maar dat vergt veel tijd en 's morgens is altijd een rush hier :)
Voor keto is zoiets als een banaan niet goed. Blauwe bessen oid, kan dan weer wel.
Verder zijn groenten iets waar ik dagelijks veel van eet, en ook graag eet. Dus dat lijkt me geen probleem.
Gevaar zal hem inderdaad zitten dat ik tegen 10u in de voormiddag terug serieus honger heb
 
Vorige keer heb ik mijn als ontbijt voornamelijk eieren/spek etc binnengespeeld maar dat vergt veel tijd en 's morgens is altijd een rush hier :)
Voor keto is zoiets als een banaan niet goed. Blauwe bessen oid, kan dan weer wel.
Verder zijn groenten iets waar ik dagelijks veel van eet, en ook graag eet. Dus dat lijkt me geen probleem.
Gevaar zal hem inderdaad zitten dat ik tegen 10u in de voormiddag terug serieus honger heb
Naar mijn smaak dan wat bessen bijgooien, of vetstoffen (volle yoghurt bv.) om wat langer verder te kunnen.
 
Ik heb al veel goede gingen gehoord over die Clear Whey van MyProtein. Die kan je makkelijk mengen met water en zou blijkbaar veel weg hebben van een fris drankje.

Ik ben lang geleden gestopt met die shakes omdat ik die zuivelsmaak echt kotsbeu begon te worden. Die dingen vielen zo zwaar op de maag en dan die zuivelsmaak vond ik niet echt geweldig.
 
Als ik even mag inpikken:
Ik ga terug keto dieet volgen. Zou graag 's morgens mijn ontbijt vervangen door een whey-shake. (nog niks van ervaring mee)
1. is dit een goed idee?
2. zoja, waar bestellen jullie dit meestal
3. Wat is het ideale recept voor een 'fruitige' shake. Ik neem bvb de Perfect Whey Protein met aarbei smaak. Met wat gooi ik dat best in de blender?
Mis ik nog niet ?

Opletten, melk heeft redelijk wat koolhydraten en kan je beter mijden op een keto dieet. Als je een shake wilt maken ga je dat best met water doen (en worstelen om het binnen te kappen :D). Ik deed mijn eiwitpoeder meestal in combinatie met volle platte kaas wat wel keto friendly is.
Kwaliteit kan je over discussieren, maar is nog altijd beter dan niets ... Decathlon hun eiwitpoeder vind ik goed oplossen en smaken. Nu momenteel heb ik nog een grote pot van ON staan, het is een beetje zoeken naar eentje die goed oplost/smaakt naar jouw goesting.

Keto en 'fruitige' shake raad ik af :D
Daardoor ga je juist meer smachten naar zoetigheid, omdat het keto dieet alles behalve zoet is ga je daar ook heel gevoelig op worden.

Ik heb 6+ maanden keto gedaan, ging prima.
Maar dan in combinatie met IF omdat ik moeite had om telkens lunch te verzinnen voor op het werk. Dus ik maakte smorgens mijn ontbijt (omelet+spek/salami) en nam dat dan mee naar het werk voor smiddags.
 
Volle yoghurt ipv melk dan ? Of als surplus en niet vervangend?
Ik zou dat wat testen, zuivere volle yoghurt gaat misschien te dik zijn, gebaseerd op wat ik hierboven lees misschien aangelengd met water ipv melk. Nog dikker: volle Griekse yoghurt of kwark ofzo.
 
Maar mensen moeten ook al eens afstappen van die term "dieet". Je moet niet diëten, je moet je levensstijl aanpassen.
Dieet is toch aanpassing van de levensstijl?
Voor de rest eens met je tekst.👍🏻
Vorige keer heb ik mijn als ontbijt voornamelijk eieren/spek etc binnengespeeld maar dat vergt veel tijd en 's morgens is altijd een rush hier :)
Die eieren + spek 's avonds al klaarmaken?
En dan ineens voor een dag of 2.
een shake wilt maken ga je dat best met water doen (en worstelen om het binnen te kappen :D).
Ik vind wel dat dat snel went je shake met water maken en eens je het gewend bent lekker makkelijk.
 
Dieet is toch aanpassing van de levensstijl?
Voor de rest eens met je tekst.👍🏻
Een dieet wilt voor veel mensen zeggen "Minder eten en stoppen met eten wat ze graag eten", iets dat negatief en demotiverend kan overkomen. Terwijl ik als levensstijl echt een balans bedoel tussen voornamelijk gezonde opties en af en toe eens iets dat minder gezond is. De gouden 80/20 regel dus. Of voor mensen die bezig zijn met gewicht verliezen mag dat gerust 90/10 zijn.

Eens je in die flow zit geniet je ook veel meer van die zaken. Ik kan nu een pak meer genieten als ik fritten ga halen sinds ik voornamelijk gezond eet en in het weekend eens frit. Dan wanneer ik vroeger door de week ook nog kebab, pizza en vaak nog een extra dag frit ging halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Opletten, melk heeft redelijk wat koolhydraten en kan je beter mijden op een keto dieet. Als je een shake wilt maken ga je dat best met water doen (en worstelen om het binnen te kappen :D). Ik deed mijn eiwitpoeder meestal in combinatie met volle platte kaas wat wel keto friendly is.
Kwaliteit kan je over discussieren, maar is nog altijd beter dan niets ... Decathlon hun eiwitpoeder vind ik goed oplossen en smaken. Nu momenteel heb ik nog een grote pot van ON staan, het is een beetje zoeken naar eentje die goed oplost/smaakt naar jouw goesting.

Keto en 'fruitige' shake raad ik af :D
Daardoor ga je juist meer smachten naar zoetigheid, omdat het keto dieet alles behalve zoet is ga je daar ook heel gevoelig op worden.

Ik heb 6+ maanden keto gedaan, ging prima.
Maar dan in combinatie met IF omdat ik moeite had om telkens lunch te verzinnen voor op het werk. Dus ik maakte smorgens mijn ontbijt (omelet+spek/salami) en nam dat dan mee naar het werk voor smiddags.

Heb het 2 jaar geleden ook al eens gedaan, en voor de rest (behalve het ontbijt) ging het eigenlijk zeer vlot.
Dus vooral op zoek naar een alternatief nu :)
Ik ga eens wat testen inderdaad, dus mix tussen water-volle yoghurt & mogelijke additieven voor de smaak (maar opletten met zoetige smaak idd)

Clear whey vs gold whey vs nog 1000en andere soorten, zit daar verschil tussen? Of zijn dat gewoon wat andere merken
 
Ik gebruik nu Whey Perfection van B&F maar voor de rest altijd XXL shakes gekocht.

Wat ik vergeten was en zoals @Sylverscythe zegt, ik deed daar vaak nog volle kwark bij of skyr in zo’n ontbijtshake, met amandelmelk (of water, of een mix).

Mijn ontbijt nu is easy en vraagt niet veel tijd maar mijn middagmealprep doe ik nu ook vaak ‘s avonds nog, rijstkoker met bulgur op en dan dat bij in een pan kip gooien.
 
Hier is mijn ontbijt meestal: 5 scheppen griekse yoghurt (natuur met kokos) met beetje granola en wat fruit met glas of 2 water. Hongergevoel blijft weg tot 12u30 ongeveer. Ik drink tussenin wel voldoende water.
 
Als ik tijd heb spek (50gr) met 3 eieren, aangevuld met een halve tomaat en een halve groene paprika. Als ik minder tijd heb, 100gr granola (specifiek gemarket als fitness granola, met 22gr eiwitten en 17gr vezels) met 200ml kokosmelk.

Qua shake ga ik voor de Impact Whey Isolate van MyProtein met witte chocolade smaak. Portie van 30gr heeft 0.6gr suikers en 23gr eiwitten. Ik vind er niet veel met een lekker smaakje die evenveel/meer eiwitten bieden. En aardbei of vanille ben ik ondertussen wel beu.
Gemengd met 200ml kokosmelk. Een keer geprobeerd te mengen met water, bah, gelijk weggesmeten. En met gewone melk ligt het wat te lang op de maag, en natuurlijk zitten er in gewone melk een pak meer calorieen.

Maar als maaltijdvervanger gaat dat toch niet? Dat zijn amper 200 calorieen met gewone melk.
 
Een dieet wilt voor veel mensen zeggen "Minder eten en stoppen met eten wat ze graag eten", iets dat negatief en demotiverend kan overkomen. Terwijl ik als levensstijl echt een balans bedoel tussen voornamelijk gezonde opties en af en toe eens iets dat minder gezond is. De gouden 80/20 regel dus. Of voor mensen die bezig zijn met gewicht verliezen mag dat gerust 90/10 zijn.

Eens je in die flow zit geniet je ook veel meer van die zaken. Ik kan nu een pak meer genieten als ik fritten ga halen sinds ik voornamelijk gezond eet en in het weekend eens frit. Dan wanneer ik vroeger door de week ook nog kebab, pizza en vaak nog een extra dag frit ging halen.
Maar echt hé. In het verlof durf ik wel eens alcohol in de week drinken, wat meer eens een chipje eten, een ijsje,... ik ben daar zo snel verzadigd van dat het me niet meer smaakt gewoon.

Eet ik een hele week clean, kan ik zo hard genieten van eens iets 'ongezonds'. In extreme cut kan ik zelfs zwaar genieten van de suikers in een appel. Terwijl deze anders meer flets smaakt.

Wat die eieren betreft: dat kost toch echt niet veel tijd om dat in de pan te gooien 's morgens?

Aangezien ik m'n trainingen serieus wat geupped heb, neem ik terug shakes. Ditmaal van BULK. Maar of het nu van XXL of gelijk waar is, die smaken ben ik zo snel beu.
 
Wat die eieren betreft: dat kost toch echt niet veel tijd om dat in de pan te gooien 's morgens?

Bwa, tegen dat uw eieren (en andere ingredienten) klaar zijn, hebt ge een koud ontbijt van wat sommigen hier neerschrijven al opgegeten. Komt daar dan nog eens de afwas bij, pannen zetten wij niet in de vaatwasmachine maar doen we manueel. Uiteindelijk niet al te veel tijd extra, maar bon, 5-10 minuten zijn 5-10 minuten.
Gezien de kleine op een bepaald tijdstip naar school moet, zijn die minuten soms van belang.
 
Maar echt hé. In het verlof durf ik wel eens alcohol in de week drinken, wat meer eens een chipje eten, een ijsje,... ik ben daar zo snel verzadigd van dat het me niet meer smaakt gewoon.

Eet ik een hele week clean, kan ik zo hard genieten van eens iets 'ongezonds'. In extreme cut kan ik zelfs zwaar genieten van de suikers in een appel. Terwijl deze anders meer flets smaakt.
Sommige dingen smaken gewoon nog niemeer.
Wij zijn nu een 2,5 maand bezig met minder koolhydraten te eten (soort keto zou ge kunnen zeggen)
Gisterenavond een zakske paprika chips open gedaan, dat smaakte gewoon niet. Men vriendin nog n zakske buggles open gedaan, die smaakte ook niet 😅
Idem met vorige week spaghetti en de frieten van de frituur de week voordien smaakte ook nie zoals anders.
Om nog maar te zwijgen van het "plezier" dat ik er de dag nadien van heb dan

Ijsje en alcohol smaakt (gelukkig) wel nog van tijd tot tijd
 
Bwa, tegen dat uw eieren (en andere ingredienten) klaar zijn, hebt ge een koud ontbijt van wat sommigen hier neerschrijven al opgegeten. Komt daar dan nog eens de afwas bij, pannen zetten wij niet in de vaatwasmachine maar doen we manueel. Uiteindelijk niet al te veel tijd extra, maar bon, 5-10 minuten zijn 5-10 minuten.
Gezien de kleine op een bepaald tijdstip naar school moet, zijn die minuten soms van belang.
Inderdaad.

Ik pak mijn keukenweegschaal, doe 60gr havermout in een kom, doe daar 200ml amandelmelk bij, zet da 2 minuten in de microgolf en ga terwijl mijzelf of de kinderen aankleden, dat koelt dan al wat af, ik pak dat eruit, roer er is in en snij die banaan daarover en ga weer eventjes verderdoen.
Daarna is dat perfect om op te eten, tijdverlies is zeer klein en lekker ontbijt met goeie macro’s.
Als in thuis werk dan rond 10u een shake, als ik naar kantoor moet drink ik die direct na mijn ontbijt.
 
Sommige dingen smaken gewoon nog niemeer.
Wij zijn nu een 2,5 maand bezig met minder koolhydraten te eten (soort keto zou ge kunnen zeggen)
Gisterenavond een zakske paprika chips open gedaan, dat smaakte gewoon niet. Men vriendin nog n zakske buggles open gedaan, die smaakte ook niet 😅
Idem met vorige week spaghetti en de frieten van de frituur de week voordien smaakte ook nie zoals anders.
Om nog maar te zwijgen van het "plezier" dat ik er de dag nadien van heb dan

Ijsje en alcohol smaakt (gelukkig) wel nog van tijd tot tijd
Ja, dat heb ik ook wel. Dan merk je pas echt hoeveel suikers e.d. er in bepaalde voeding zit.

Ik zie soms foto's passeren op sociale media van een wafelsalon in de buurt. Dan kan je uw wafel laten besmeren met Nutella, wordt ondergedompeld in chocoladesaus, chocolade balletjes op, slagroom erop, vanille ijs erbij + ne warme chocomelk met slagroom en koeken en alle andere toeters en bellen op. En dan denk ik: wie in godsnaam eet dat nu graag?
 
Terug
Bovenaan