Over- en ondergewicht

Wat je kan doen puur om hun verhaal te testen, is je eiwitinname goed bijhouden en deze twee weken lang licht verhogen. Vervang bv. een tussendoortje 2 weken lang door 200g Skyr o.i.d. zodat je zeker niet extreem veel te weinig proteïnen binnenhebt. Als ze dan hetzelfde verhaal blijven vertellen, is het bullshit en een verkoopspraatje.

Spreken zij zelf btw over 'eiwitten en proteïnen'? In dat geval zou ik het al helemaal niet serieus nemen, want die woorden zijn elkaars synoniem.

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Arla
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu twee maanden twee keer per week een uur gaan sporten. Een soort groepslessen waar je oefeningen moet doen zoals squatten, burpees, jumping Jacks... Vrij intensief en ik merk wel aan mezelf wat resultaat. Nu wegen ze daar ook regelmatig en daar zien ze dan ook je vocht percentage, visceraal vet, spiermassa en die dingen. Bij mij zeggen ze elke keer dat ik spieren afbreek en vet bij krijg en dat komt doordat ik te weinig proteïne en eiwitten eet. Ze raden dan natuurlijk shakes en supplementen aan om dat tegen te gaan (in combinatie met aangepaste voeding).
Is dit echt nodig?
Als ik gewoon een gezonde voedingsstijl aanhoud, is dat niet voldoende?
Laat mij raden, Herbalife?
Bij ons in de buurt zijn er ook verschillende van die bootcamps en ik ben een paar keer geweest. Bij het ene ‘powerteam’ was de workout volledig gratis en bij het andere 4€ voor niet-members. Allemaal goed en wel die workouts, maar toen ze nadien afkwamen met een shake voor spierherstelling en -opbouw, die ik niét heb opgedronken, was mijn goesting snel over. Wat ik zie van enkele van die ‘coaches’ op social media doet mijn wenkbrauwen soms ook wel fronsen, poedertje hier, shake daar, mijn favoriete Snickers ontbijtje …
 
Laat mij raden, Herbalife?
Bij ons in de buurt zijn er ook verschillende van die bootcamps en ik ben een paar keer geweest. Bij het ene ‘powerteam’ was de workout volledig gratis en bij het andere 4€ voor niet-members. Allemaal goed en wel die workouts, maar toen ze nadien afkwamen met een shake voor spierherstelling en -opbouw, die ik niét heb opgedronken, was mijn goesting snel over. Wat ik zie van enkele van die ‘coaches’ op social media doet mijn wenkbrauwen soms ook wel fronsen, poedertje hier, shake daar, mijn favoriete Snickers ontbijtje …
Ja dat is exact dus wat ik ook hier zie (vorige post), ik dacht dat het enkel bij die ene persoon was, maar mogelijk is dat gewoon een nieuwe strategie die aanslaat dus doet iedereen het.

Voor Herbalife reclame maken op fb mag niet, maar een "fitcamp" starten met wat simpele oefeningen en daar proberen te verkopen = $$$
 
Ja dat is exact dus wat ik ook hier zie (vorige post), ik dacht dat het enkel bij die ene persoon was, maar mogelijk is dat gewoon een nieuwe strategie die aanslaat dus doet iedereen het.

Voor Herbalife reclame maken op fb mag niet, maar een "fitcamp" starten met wat simpele oefeningen en daar proberen te verkopen = $$$
Hoezo dat mag niet ?
Ik heb een collega die dagelijks niets anders doet, van ontbijt tot tussendoortje tot avondsnack. Uiteraard nog wat filmpjes ertussen van haar fitcamp/bootcamp
 
Hoezo dat mag niet ?
Ik heb een collega die dagelijks niets anders doet, van ontbijt tot tussendoortje tot avondsnack. Uiteraard nog wat filmpjes ertussen van haar fitcamp/bootcamp
Goh mogelijk is dat een regel van de lokale "Ge zijt van X"-groep.
Los daarvan vind ik het gewoon ethisch niet correct, mensen lokken met "fitcamps" van lage kwaliteit en daar dan dure supplementen aansmeren.

Combineer dat dan met de multi-level marketing scheme van Herbalife (want we mogen het geen piramidesysteem noemen).
 
Het zijn idd producten van Herbalife.
Ik moet wel zeggen dat ik hier tevreden ben van de coaches die de groepslessen geven.
Wandelen de hele tijd tussen iedereen door en komen corrigeren bij foute houdingen en zo, op dat vlak komt het wel betrouwbaar over.
 
Niet per sé, zelfs op dagen dat ik frieten eet zit ik soms maar aan 2500kcal, dan zorg ik gewoon dat ik ‘s middags minder kcal binnenspeel.
Ja, dat doe ik ook. De zondagavond eten we meestal frieten van de frituur. Ik hou daar door de dag heen rekening mee.

Laat mij raden, Herbalife?
Bij ons in de buurt zijn er ook verschillende van die bootcamps en ik ben een paar keer geweest. Bij het ene ‘powerteam’ was de workout volledig gratis en bij het andere 4€ voor niet-members. Allemaal goed en wel die workouts, maar toen ze nadien afkwamen met een shake voor spierherstelling en -opbouw, die ik niét heb opgedronken, was mijn goesting snel over. Wat ik zie van enkele van die ‘coaches’ op social media doet mijn wenkbrauwen soms ook wel fronsen, poedertje hier, shake daar, mijn favoriete Snickers ontbijtje …
Ik erger mij daar aan. Mijn sociale media loopt vol van zelfverklaarde fit-coaches. Powerteam, funteam,.... you name it. Van 's morgens tot 's avonds poeders en andere supplementen van Herbalife, net of je kan uw macro's niet uit gewone voeding halen. Ik ken verschillende die erin lopen en terug 'vluchten' omdat erop wordt aangedrongen met die producten te werken. In sommige groepen dringen ze er ook op aan zelf die brol te verkopen. 'Een bijverdienste van duizenden euro's per maand!'

Een neef van mij heeft destijds bij z'n vrouw weg gegaan terwijl hun kind nog geen jaar oud was. Hij miste z'n vrienden en kon beter overweg met 1 week kind, 1 week zonder. Zoveel jaar later is hij ook zo'n zelfverklaarde lichte kloot van een coach die dan op instagram post: 'kinderen hebben is geen excuus om niet aan uw lichaam te werken'. Dumbfuck.

En dan hele fotoreportages van die bijeenkomsten waar iedereen altijd aan het lachen is, selfies neemt, applaudisseert voor elkaar, hun spreekbeurt geven alsof ze het warm water plots uitgevonden hebben, bootcamps,... bende onnozelaars.
 
Het zijn idd producten van Herbalife.
Ik moet wel zeggen dat ik hier tevreden ben van de coaches die de groepslessen geven.
Wandelen de hele tijd tussen iedereen door en komen corrigeren bij foute houdingen en zo, op dat vlak komt het wel betrouwbaar over.
Ik ook. Ik heb een compleet foute houding t.o.v. Herbalife en die coaches proberen mij ook altijd te corrigeren.
 
Ja, dat doe ik ook. De zondagavond eten we meestal frieten van de frituur. Ik hou daar door de dag heen rekening mee.


Ik erger mij daar aan. Mijn sociale media loopt vol van zelfverklaarde fit-coaches. Powerteam, funteam,.... you name it. Van 's morgens tot 's avonds poeders en andere supplementen van Herbalife, net of je kan uw macro's niet uit gewone voeding halen. Ik ken verschillende die erin lopen en terug 'vluchten' omdat erop wordt aangedrongen met die producten te werken. In sommige groepen dringen ze er ook op aan zelf die brol te verkopen. 'Een bijverdienste van duizenden euro's per maand!'

Een neef van mij heeft destijds bij z'n vrouw weg gegaan terwijl hun kind nog geen jaar oud was. Hij miste z'n vrienden en kon beter overweg met 1 week kind, 1 week zonder. Zoveel jaar later is hij ook zo'n zelfverklaarde lichte kloot van een coach die dan op instagram post: 'kinderen hebben is geen excuus om niet aan uw lichaam te werken'. Dumbfuck.

En dan hele fotoreportages van die bijeenkomsten waar iedereen altijd aan het lachen is, selfies neemt, applaudisseert voor elkaar, hun spreekbeurtje geeft alsof ze het warm water plots uitgevonden hebben, bootcamps,... bende onnozelaars.
Het hele idee achter Herbalife is dan ook dat jij als verkoper eerst een stock koopt op voorhand, die je dan moet zien te verkopen om break even te raken of winst te maken. Dus dan moet je vrienden en familie lastig vallen. Je begint dan echt pas te verdienen als je onder jou ook mensen hebt die een stock afnemen om zelf te verkopen. Een piramideschema uiteindelijk.

Dan leidt nogal snel tot minder aangename praktijken en zo een beetje sekte-achtige zaken.

Op zich zullen die supplementen wel bevatten wat ze zeggen, maar zullen ze te snel worden aangeraden en ook duurder zijn dan wat je zelf kan vinden.

En los daarvan is tegenwoordig iedereen wel een personal trainer. In het powerliftwereldje is dat ook een ziekte. Dan doen ze één Belgisch kampioenschap waarin ze met 2 of 3 in een gewichtscategorie zitten en een maand later zijn ze personal trainer met als "bewijs" van hun deskundigheid die medaille.
 
@Vrouwtje Theelepel de tip om Skyr te eten is trouwens zeker geen slechte, dat doe ik zelf ook, 150 of 200gr Skyr (die van het huismerk van AH is best goed) met bv. 50gr aardbeien in.

@Mr.Anderson Ja ik probeer echt te zorgen dat ik er dan door de dag op let, gisteren heb ik bv. wel een 3000kcal binnengekregen, vandaag ga ik zorgen dat ik terug rond de 1900-2100 zit. Die ene dag zorgt voor een lichte gemiddelde verhoging, maar gaat niet zorgen voor gewichtstoename.
 
Als je 70kg weegt dus 70 gram proteine. Maar echt minimum. Ik doe krachttraining en zit aan ongeveer 2x die hoeveelheid.

Wat eet jij dan zoal allemaal om aan die hoeveelheid te komen?

Ik zoek ook een beetje non meat (kip enz ) alternatieven :)
 
dagelijks 3-6 eieren (afhankelijk van wat ik voor lunch maak)
150gr platte kaas/skyr/yoghurt met schepje eiwitpoeder als snack
Zo'n conserveblikje makreelfilet van den aldi

zijn mijn voornaamste bronnen van eiwitten als je het vlees bij avondmaal niet meerekent
 
Wat eet jij dan zoal allemaal om aan die hoeveelheid te komen?

Ik zoek ook een beetje non meat (kip enz ) alternatieven :)
Op maandag was dat bijvoorbeeld dit.

Ontbijt: 200ml amandelmelk, 60gr proteïne havermout AH, banaan
Tussen ontbijt en lunch: whey shake
Middageten: 80gr bulgur, 300gr kipfilet
Avondeten: Ovenkrieltjes, spinazie, krokante kipfilet (2 x 125gr want de kinderen hadden weinig honger :unsure:)
Tussendoor: 150gr Skyr AH, 1 kiwi
Na de training: een caseïne shake en een gewone whey shake

Ongeveer 2300kcal, 235gr proteïne, 230gr carbs, 19gr suiker, 44gr vetten
Op een niet training dag probeer ik eerder rond de 2000kcal te zitten

Die laatste 2 shakes is wel enkel op training dagen. Maar die havermout, skyr, eieren, bulgur zijn best goeie proteïnebronnen, misschien kan je rode bonen toevoegen ergens? Dat doe ik af en toe ook wel. De bio krokante muesli met noten van de AH is ook lekker en heeft redelijk goeie macro's, daar voeg ik soms een 15 a 20gr van toe aan mijn Skyr.
Ik eet natuurlijk ook gewoon veel kip momenteel en soms varkens of rundsvlees.

Nu veel hangt af van wat de bedoeling is. Als je net een surplus aan het eten bent in kcal omdat je breder wil worden is dat iets totaal anders dan wanneer je zoals ik probeert vet weg te krijgen.
Die makreelfilet eet ik normaal ook wel vaak, maar zoals ik zei ik ben net wat vet aan het proberen te verliezen, dus ik let wel serieus op kcal en vetten/suikers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Z3r0
Op maandag was dat bijvoorbeeld dit.

Ontbijt: 200ml amandelmelk, 60gr proteïne havermout AH, banaan
Tussen ontbijt en lunch: whey shake
Middageten: 80gr bulgur, 300gr kipfilet
Avondeten: Ovenkrieltjes, spinazie, krokante kipfilet (2 x 125gr want de kinderen hadden weinig honger :unsure:)
Tussendoor: 150gr Skyr AH, 1 kiwi
Na de training: een caseïne shake en een gewone whey shake

Ongeveer 2300kcal, 235gr proteïne, 230gr carbs, 19gr suiker, 44gr vetten
Op een niet training dag probeer ik eerder rond de 2000kcal te zitten

Die laatste 2 shakes is wel enkel op training dagen. Maar die havermout, skyr, eieren, bulgur zijn best goeie proteïnebronnen, misschien kan je rode bonen toevoegen ergens? Dat doe ik af en toe ook wel. De bio krokante muesli met noten van de AH is ook lekker en heeft redelijk goeie macro's, daar voeg ik soms een 15 a 20gr van toe aan mijn Skyr.
Ik eet natuurlijk ook gewoon veel kip momenteel en soms varkens of rundsvlees.

Nu veel hangt af van wat de bedoeling is. Als je net een surplus aan het eten bent in kcal omdat je breder wil worden is dat iets totaal anders dan wanneer je zoals ik probeert vet weg te krijgen.
Die makreelfilet eet ik normaal ook wel vaak, maar zoals ik zei ik ben net wat vet aan het proberen te verliezen, dus ik let wel serieus op kcal en vetten/suikers.
netjes, ik zou ook eens een meer structuur in mijn dieet moeten brengen. Ik eet nu veel ei etc omdat ik een tijd lang keto dieet heb gedaan maar onlangs terug van afgestapt.
Misschien dat ik mij er nog eens aan waag om schema te volgen gelijkaardig aan wat jij hier neerzet, mijn onderhoud = 2500kcal dus komt ongeveer overeen zo. Ik word alleen redelijk "moe" van zoveel kip te eten altijd xD
 
Ik ging op mijn eten letten en dat gaat gewoon niet op een standaarddieet. Ik krijg honger en begin gewoon alles naar binnen te werken.

Keto zal weer redding moeten brengen. Misschien dat ik de carnivoorvariant eens ga proberen.
Jij hebt hier in het verleden toch al (meerdere keren?) keto aangeprezen? Heeft dit dan niet voor een duurzaam gewichtsverlies gezorgd dat je het nu opnieuw wil toepassen?

Lijkt me dan een beetje vreemd om dat periodiek te blijven doen, mogelijk met nog een extremere variant. Zo'n extreem dieet is toch moeilijker om toe te passen dat "op je eten letten"?
 
netjes, ik zou ook eens een meer structuur in mijn dieet moeten brengen. Ik eet nu veel ei etc omdat ik een tijd lang keto dieet heb gedaan maar onlangs terug van afgestapt.
Misschien dat ik mij er nog eens aan waag om schema te volgen gelijkaardig aan wat jij hier neerzet, mijn onderhoud = 2500kcal dus komt ongeveer overeen zo. Ik word alleen redelijk "moe" van zoveel kip te eten altijd xD
Ik moet wel zeggen dat ik het kruid met verschillende soorten kruiden (look, paprika, curry, ...). Het enige wat ik niet meetel in mijn macro's zijn de vetstoffen die ik gebruik, dat zou ik misschien beter doen.

Nuja, netjes, het lukt mij ook niet ELKE dag om dat aan te houden, ik eet zoals gezegd ook eens graag frieten en drink eens graag iets, maar ik merk nu na een week of 4 redelijk intensief trainen + zo'n structuur aan te houden wel dat ik vet verlies.
Ik zou na de zomer willen proberen om surplus te eten om meer kracht op te bouwen, maar da's mentaal moeilijker denk ik omdat ik vroeger altijd te dik ben geweest.
 
Jij hebt hier in het verleden toch al (meerdere keren?) keto aangeprezen? Heeft dit dan niet voor een duurzaam gewichtsverlies gezorgd dat je het nu opnieuw wil toepassen?

Lijkt me dan een beetje vreemd om dat periodiek te blijven doen, mogelijk met nog een extremere variant. Zo'n extreem dieet is toch moeilijker om toe te passen dat "op je eten letten"?
Dat klopt inderdaad maar het is hoe graag ik ook wil, nooit een blijvende levensstijl geworden. Het is wel de enige manier om gewicht te verliezen.

Hoe graag ik ook op mijn eten wil letten ik geraak niet van de enorme honger en vreetbuien af.
 
Op maandag was dat bijvoorbeeld dit.

Ontbijt: 200ml amandelmelk, 60gr proteïne havermout AH, banaan
Tussen ontbijt en lunch: whey shake
Middageten: 80gr bulgur, 300gr kipfilet
Avondeten: Ovenkrieltjes, spinazie, krokante kipfilet (2 x 125gr want de kinderen hadden weinig honger :unsure:)
Tussendoor: 150gr Skyr AH, 1 kiwi
Na de training: een caseïne shake en een gewone whey shake

Ongeveer 2300kcal, 235gr proteïne, 230gr carbs, 19gr suiker, 44gr vetten
Op een niet training dag probeer ik eerder rond de 2000kcal te zitten

Die laatste 2 shakes is wel enkel op training dagen. Maar die havermout, skyr, eieren, bulgur zijn best goeie proteïnebronnen, misschien kan je rode bonen toevoegen ergens? Dat doe ik af en toe ook wel. De bio krokante muesli met noten van de AH is ook lekker en heeft redelijk goeie macro's, daar voeg ik soms een 15 a 20gr van toe aan mijn Skyr.
Ik eet natuurlijk ook gewoon veel kip momenteel en soms varkens of rundsvlees.

Nu veel hangt af van wat de bedoeling is. Als je net een surplus aan het eten bent in kcal omdat je breder wil worden is dat iets totaal anders dan wanneer je zoals ik probeert vet weg te krijgen.
Die makreelfilet eet ik normaal ook wel vaak, maar zoals ik zei ik ben net wat vet aan het proberen te verliezen, dus ik let wel serieus op kcal en vetten/suikers.

netjes, ik zou ook eens een meer structuur in mijn dieet moeten brengen. Ik eet nu veel ei etc omdat ik een tijd lang keto dieet heb gedaan maar onlangs terug van afgestapt.
Misschien dat ik mij er nog eens aan waag om schema te volgen gelijkaardig aan wat jij hier neerzet, mijn onderhoud = 2500kcal dus komt ongeveer overeen zo. Ik word alleen redelijk "moe" van zoveel kip te eten altijd xD
Ik moet ook weer meer gaan meten.

Dat ligt in periodes van mij. Periodes dat ik de kcal tel en mijn macro's goed in de gaten hou. Nu zit ik weer in een periode waarin ik wat minder streng ben en het wat op den tast doe.
 
Als ik even mag inpikken:
Ik ga terug keto dieet volgen. Zou graag 's morgens mijn ontbijt vervangen door een whey-shake. (nog niks van ervaring mee)
1. is dit een goed idee?
2. zoja, waar bestellen jullie dit meestal
3. Wat is het ideale recept voor een 'fruitige' shake. Ik neem bvb de Perfect Whey Protein met aarbei smaak. Met wat gooi ik dat best in de blender?
Mis ik nog niet ?
 
Terug
Bovenaan