Over- en ondergewicht

Ik ben momenteel aan het experimenteren met theezakjes in water. Om zo frisdrank aan de kant te schuiven. Pepermunt en citroen zijn goed te doen zonder suiker toe te voegen.

Goeie tip.
Sinds 2 dagen begonnen met 1,5l thee te prepareren, fruitsmaak, beetje erythritol (noncalorische suikervariant) en dat gewoon afkoelen in pombak en naderhand in ijskast. Volgende dag ijskoude ice-tea. Krijg er voorlopig geen genoeg van.

En ook hier weer begonnen met een poging om wat gewicht te verliezen. Door omstandigheden in het afgelopen jaar weer van 77kg naar 83kg gegaan (voor 1m84). In Mei 3 weken slow carb dieet gevolgd met max 1800 calorieen per dag, 1 cheat dag per week. Volgens het 4 hour body concept van Tim Ferris. Eerste week 1,5 kg verloren, twee weken erna niks kwijtgespeeld. Ook op cheatdagen niet boven de 2.000 calorieen gegaan. Had echter geen energie om wat dan ook van sport te doen en het eten was vrij eentonig. Na die 3 weken dan ook mee gestopt, leek me niet haalbaar om op lange termijn vol te houden.

Tweede week van Juni begonnen met een simpele cal in < cal out. Elke dag rond de 2000-2100 calorieen eten, en goed sporten. Wel een paar dagen ziek geweest, en een paar dagen op 5-sterren hotel voor men verjaardag waar ik me niet ingehouden heb. Maar voor de rest elke dag aan het plan gehouden, en elke dag sport, afwisselend een dag fietsen (1 a 2 uur) en een dag gewichtheffen (uurtje met simpele dumbbels thuis) plus half uur (trap)lopen.
Geen limieten behalve calorieen. Tijdens warme dagen eet ik ook gewoon ijscremes met de kinderen etc. En tot dusver 2 kg kwijt. Niets bijzonders, maar echt veel moet er niet af. Al zou ik graag eens van de bierbuik afgeraken. Juli is de maand van de waarheid. Ik hoop rond de 76 kg te eindigen en in Augustus aan 72-73 kg te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ging op mijn eten letten en dat gaat gewoon niet op een standaarddieet. Ik krijg honger en begin gewoon alles naar binnen te werken.

Keto zal weer redding moeten brengen. Misschien dat ik de carnivoorvariant eens ga proberen.
 
Ja maar dat is nog niet het probleem bij mij. Nu eet ik gewoon veel te veel.
Ik overeet mij bij ‘losse momentjes’. Dat is een hele week goed opletten, als in: tijdens de lunch een ommeletje met goed veel spinazie/verse champignons/tomaatjes om geen brood te moeten eten, op de spaghetti verse basilicum ipv kaas en rundergehakt ipv varken, als ontbijt zelfgemaakt bananenbrood of suikervrije granola met suikervrije alpro soya natuur, koken uit de kookboeken van de personal trainer etc. Om dan in’t weekend er tijdens een etentje met vrienden, bbq of frituurbezoek compleet over te gaan. Vb: ah jij pakt een cocktail? Hmm ja, ik ga ook iets nemen. Ah willen we wat bites vooraf delen? Frietjes bij het hoofdgerecht en natuurlijk een dessert als de rest dat neemt :p.

1 ‘overeetmoment’ neutraliseert natuurlijk uw week :sarcastic:. Maar heb geen zin mezelf op te sluiten :p..
 
Om even terug te komen op waterconsumptie. Ik drink ook met gemak 2-3L per dag en voel me zelfs ambetant wanneer ik niet genoeg water gedronken heb. Ik heb dat eigenlijk gewoon leren drinken als tiener en sindsdien is dat zo gebleven.

Maar inderdaad, ook ik ken een hoop mensen die echt smaakwater of (zero) frisdrank nodig hebben en water niet binnenkrijgen. Wat ik echter niet begrijp is hoe 'cola/sprite/fanta zero' bij veel mensen perfect aanvaardbaar is terwijl dat toch gewoon een verzameling chemische brol is.

2-3 blikken per dag vind ik persoonlijk niet ok, en soms is cola zero drinken toch stiekem een excuus om te compenseren voor andere vettige brol. Anders gezegd, mensen die echt bewust gezonder leven en eten zie ik weinig tot zelden zero drinken :). 2-3 blikken per dag, dan is er toch nog niet de juiste klik geweest imo.

(en dat is naar niemand persoonlijk toe, maar bij velen die afvallen willen ze nog steeds een surrogaat van iets 'ongezond' hebben en dan is er imo nog geen 100% besef van wat er echt nodig is)
 
Laatst bewerkt:
wel veel fruit ik sla elke avond zo een pot fruitsalade naar binnen 700gr ( wel vers ) banaan, aardbei,appelsien, annanas .
Ik zou eigenlijk nu wat kracht moeten doen ik merk dat ik zwakker ben dan vroeger.
Ik zou ook afraden om zoveel fruit te eten, want suikers.
1 ‘overeetmoment’ neutraliseert natuurlijk uw week :sarcastic:. Maar heb geen zin mezelf op te sluiten :p..
Niet per sé, zelfs op dagen dat ik frieten eet zit ik soms maar aan 2500kcal, dan zorg ik gewoon dat ik ‘s middags minder kcal binnenspeel.

Ikzelf let op kcal maar ook op de macro’s daarin. Veel proteïnen, voldoende koolhydraten, zeer weinig suiker.
 
Maar inderdaad, ook ik ken een hoop mensen die echt smaakwater of (zero) frisdrank nodig hebben en water niet binnenkrijgen. Wat ik echter niet begrijp is hoe 'cola/sprite/fanta zero' bij veel mensen perfect aanvaardbaar is terwijl dat toch gewoon een verzameling chemische brol is.

Het is wat het is, maar we moeten nu ook niet met dergelijke termen zwieren. Om het met de woorden van een bekend Brussels wijsgeer te zeggen:

Chemische brol is gewoon een term voor mensen die geen bal van chemie kennen trouwens.
 
Maar volgens mij is dat ook min of meer wat o.a. @Carrion hier geregeld zegt.
Als ik de woordjes intuïtief eten lees krijg ik al een beetje de kriebels. Want het is, in mijn ogen, heel simpel. Intuïtief eten werkt niet voor mensen met overgewicht. Want anders zouden ze geen overgewicht hebben. Ik ben gecertifieerd intuïtief eten coach is ook weer zo vaag als maar kan. Dat certificaat is uitgeraakt door een of ander privé bedrijfje dat opgericht is door 2 mensen. Heeft dus evenveel waarde als een Well-known member titel hier op BG. Ook vrijwel geen concrete info, enkel een paar bulletpoints en een koop deze masterclass voor 129€. Het is ook niet voor niets dat dergelijke, revolutionaire plannen zich voornamelijk richten op vrouwen. Tegen mannen wordt er al sneller ga fitnessen en eet gezonder gezegd terwijl men vrouwen vooral probeert te verleiden met speciale workshops, geheime technieken, etc. En die kosten uiteraard geld. Alsof een vrouwenlichaam geen thermische verbrandingsoven is net zoals een man.

De eerste stap die ik hier inderdaad vaak aanbeveel aan mensen die iets aan hun gewicht willen doen is gewoon een "gezond verstand" dieet. Je moet geen voedingskennis hebben om te weten dat friet, kebab, pizza, koeken, etc niet gezond is. Vaak door die dingen al te minderen naar wat de meeste mensen doen, 1 keer per week, en voor de rest gewoon normaal eten kunnen mensen al snel enkele kg verliezen. Maar om een of andere reden denken mensen dat het ingewikkeld moet zijn om te werken, het kan toch niet gewoon zo simpel zijn als gezonder en iets minder eten zeker? Toch zeker niet als hln elke maand een nieuwe guru in hun nina boekske tentoonstelt.

En ik wil gerust snappen dat het voor mensen de eerste weken moeilijk is. Dat zijn enorme aanpassingen, ik heb net hetzelfde meegemaakt toen ik ooit begonnen ben. Het is niet makkelijk als je gewoon was om wekelijks meerdere koeken, kebab, friet en pizza te eten. Daarom dat ik ook een absolute fan ben om niet te wachten met sporten maar om meteen te beginnen. Het kan mensen volgens mij echt helpen om hun "dieet" vol te houden. Want het zou toch zonde zijn als je net een half uur gesport hebt om die moeite teniet te doen met 1 koek.

Maar mensen moeten ook al eens afstappen van die term "dieet". Je moet niet diëten, je moet je levensstijl aanpassen. Naar gezondere voeding en meer beweging. Er is een schat aan gratis info te vinden online. Waarom zou je dan 100+ euro aan de trend van de maand uitgeven? En ja, soms zal het moeilijk zijn en soms zal je honger hebben. En dat is helemaal niet erg, want 9/10 heb je geen honger maar verveel je je gewoon. Want laten we wel zijn, wie hier op het forum zal er ooit écht honger gekend hebben op dergelijke schaal? Suikers en vetten zijn verslavend voor uw hersenen, dus die gaan u laten denken dat je honger hebt en zin in iets vettig om zo hun kick te krijgen.

Trouwens, als mensen vinden dat ze dan heel veel honger hebben is het makkelijk: eet iets. MAAR, eet groenten. Het is niet verboden om als je honger hebt een kom groenten te eten hoor? Doe daar wat kippenblokjes en een light sausje over en dan zit je vol met 150 kcal ofzo. En ik zou volgens mij nog een uur kunnen typen maar ik zie wel welke reacties er hier nog komen waar ik zo dan wel op reageer.
 
Het is wat het is, maar we moeten nu ook niet met dergelijke termen zwieren. Om het met de woorden van een bekend Brussels wijsgeer te zeggen:
Wat is het dan wel?

Artificiele flavors :

"They are both made in a laboratory by a trained professional, a "flavorist," who blends appropriate chemicals together in the right proportions. The flavorist uses "natural" chemicals to make natural flavorings and "synthetic" chemicals to make artificial flavorings. The flavorist creating an artificial flavoring must use the same chemicals in his formulation as would be used to make a natural flavoring, however. "
 
Maar inderdaad, ook ik ken een hoop mensen die echt smaakwater of (zero) frisdrank nodig hebben en water niet binnenkrijgen. Wat ik echter niet begrijp is hoe 'cola/sprite/fanta zero' bij veel mensen perfect aanvaardbaar is terwijl dat toch gewoon een verzameling chemische brol is.

2-3 blikken per dag vind ik persoonlijk niet ok, en soms is cola zero drinken toch stiekem een excuus om te compenseren voor andere vettige brol. Anders gezegd, mensen die echt bewust gezonder leven en eten zie ik weinig tot zelden zero drinken :). 2-3 blikken per dag, dan is er toch nog niet de juiste klik geweest imo.

(en dat is naar niemand persoonlijk toe, maar bij velen die afvallen willen ze nog steeds een surrogaat van iets 'ongezond' hebben en dan is er imo nog geen 100% besef van wat er echt nodig is)

Als iemand die 1-2 blikjes zero per dag dronk (5 dagen clean nu, fingers crossed), kan ik daar wel inkomen. Ook de reden vermoed ik waarom ik al 7 jaar zeg op 1 Januari dat dit het jaar wordt van de 6-pack, maar het er tot dusver nog altijd niet van gekomen is.
Maar dit jaar, goh, dit jaar wordt het het wel. 👌
 
Als ik de woordjes intuïtief eten lees krijg ik al een beetje de kriebels. Want het is, in mijn ogen, heel simpel. Intuïtief eten werkt niet voor mensen met overgewicht. Want anders zouden ze geen overgewicht hebben. Ik ben gecertifieerd intuïtief eten coach is ook weer zo vaag als maar kan. Dat certificaat is uitgeraakt door een of ander privé bedrijfje dat opgericht is door 2 mensen. Heeft dus evenveel waarde als een Well-known member titel hier op BG. Ook vrijwel geen concrete info, enkel een paar bulletpoints en een koop deze masterclass voor 129€. Het is ook niet voor niets dat dergelijke, revolutionaire plannen zich voornamelijk richten op vrouwen. Tegen mannen wordt er al sneller ga fitnessen en eet gezonder gezegd terwijl men vrouwen vooral probeert te verleiden met speciale workshops, geheime technieken, etc. En die kosten uiteraard geld. Alsof een vrouwenlichaam geen thermische verbrandingsoven is net zoals een man.

De eerste stap die ik hier inderdaad vaak aanbeveel aan mensen die iets aan hun gewicht willen doen is gewoon een "gezond verstand" dieet. Je moet geen voedingskennis hebben om te weten dat friet, kebab, pizza, koeken, etc niet gezond is. Vaak door die dingen al te minderen naar wat de meeste mensen doen, 1 keer per week, en voor de rest gewoon normaal eten kunnen mensen al snel enkele kg verliezen. Maar om een of andere reden denken mensen dat het ingewikkeld moet zijn om te werken, het kan toch niet gewoon zo simpel zijn als gezonder en iets minder eten zeker? Toch zeker niet als hln elke maand een nieuwe guru in hun nina boekske tentoonstelt.

En ik wil gerust snappen dat het voor mensen de eerste weken moeilijk is. Dat zijn enorme aanpassingen, ik heb net hetzelfde meegemaakt toen ik ooit begonnen ben. Het is niet makkelijk als je gewoon was om wekelijks meerdere koeken, kebab, friet en pizza te eten. Daarom dat ik ook een absolute fan ben om niet te wachten met sporten maar om meteen te beginnen. Het kan mensen volgens mij echt helpen om hun "dieet" vol te houden. Want het zou toch zonde zijn als je net een half uur gesport hebt om die moeite teniet te doen met 1 koek.

Maar mensen moeten ook al eens afstappen van die term "dieet". Je moet niet diëten, je moet je levensstijl aanpassen. Naar gezondere voeding en meer beweging. Er is een schat aan gratis info te vinden online. Waarom zou je dan 100+ euro aan de trend van de maand uitgeven? En ja, soms zal het moeilijk zijn en soms zal je honger hebben. En dat is helemaal niet erg, want 9/10 heb je geen honger maar verveel je je gewoon. Want laten we wel zijn, wie hier op het forum zal er ooit écht honger gekend hebben op dergelijke schaal? Suikers en vetten zijn verslavend voor uw hersenen, dus die gaan u laten denken dat je honger hebt en zin in iets vettig om zo hun kick te krijgen.

Trouwens, als mensen vinden dat ze dan heel veel honger hebben is het makkelijk: eet iets. MAAR, eet groenten. Het is niet verboden om als je honger hebt een kom groenten te eten hoor? Doe daar wat kippenblokjes en een light sausje over en dan zit je vol met 150 kcal ofzo. En ik zou volgens mij nog een uur kunnen typen maar ik zie wel welke reacties er hier nog komen waar ik zo dan wel op reageer.
Wat ik soms moet doen, is eens nadenken hoeveel kleur ik al heb gegeten. Als alles een beige of bruine tint heeft gehad (boterham met choco, ne koek, frieten met snack,... Allemaal dezelfd kleurtinten!) Dan is het tijd om er wat fruit tegenaan te gooien ( groene druiven, rode watermeloen, roze grapefruit,...) En wat groenten op het bord te gooien (broccoli, rode kool, wortelen,....) Met wat vis.

Ook moet ik mezelf soms de vraag stellen hoeveel "echt" eten ik al heb gegeten in pure vorm enerzijds en hoeveel pakjes ik open heb getrokken die dag.
Niet dat alles uit pakjes slecht is per definitie, maar processed food tout court is niet te verkiezen als je wat op je eten wil letten.
 
Om even terug te komen op waterconsumptie. Ik drink ook met gemak 2-3L per dag en voel me zelfs ambetant wanneer ik niet genoeg water gedronken heb. Ik heb dat eigenlijk gewoon leren drinken als tiener en sindsdien is dat zo gebleven.

Maar inderdaad, ook ik ken een hoop mensen die echt smaakwater of (zero) frisdrank nodig hebben en water niet binnenkrijgen. Wat ik echter niet begrijp is hoe 'cola/sprite/fanta zero' bij veel mensen perfect aanvaardbaar is terwijl dat toch gewoon een verzameling chemische brol is.

2-3 blikken per dag vind ik persoonlijk niet ok, en soms is cola zero drinken toch stiekem een excuus om te compenseren voor andere vettige brol. Anders gezegd, mensen die echt bewust gezonder leven en eten zie ik weinig tot zelden zero drinken :). 2-3 blikken per dag, dan is er toch nog niet de juiste klik geweest imo.

(en dat is naar niemand persoonlijk toe, maar bij velen die afvallen willen ze nog steeds een surrogaat van iets 'ongezond' hebben en dan is er imo nog geen 100% besef van wat er echt nodig is)
Ik herken me hier 100% in. Ondertussen een jaar op water (en zwarte koffie en af en toe eens een glas wijn). Mis het niet meer. Vroeger kreeg ik geen water binnen en de koffie was ook altijd met suiker.
 
Het probleem met Celien Rombouts is dat zij gewoon even hard doorslaat in haar ideologie als zowat elke andere dieet-goeroe. Haar hele business is opgebouwd rond vage termen en dure cursussen. Ze is ook echt heel erg goed in haar marketing en ze heeft perfect kunnen aansluiten aan de hele body positivity beweging.
De waarheid ligt tussen al deze extremen en is perfect wat Carrion beschrijft: gezondere voeding (waarvan we allemaal weten wat dit is) en meer beweging.

Ik vind het wel knap hoe ze haar volgers informeert rond voeding. Ze toont bijvoorbeeld regelmatig hoe je voedingslabels moet lezen en maakt duidelijk dat er echt wel zoiets als gezonde vetten bestaan.

Nu moet ik zelf wel niet veel zeggen... Twee jaar geleden was ik echt op mijn toppunt. Ik sportte extreem veel en was continu met mijn voeding bezig. Door mentale problemen en medicatie is hier de afgelopen 2 jaar 15 kg bijgekomen. Het ontbreekt momenteel nog aan motivatie om hiermee aan de slag te gaan, maar ik hoop toch ooit weer dat 'gezonde gevoel' te kunnen bereiken. Die sixpack hoeft voor mij op zich niet meer, gewoon een meer gezonde levensstijl.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen op 2 maand tijd van 96kg naar 84 gegaan.
Een paar kleine aanpassingen in mijn levensstijl:
- Max 2 N.A pintjes per dag (enkel in het weekend). Ik kwam van 5 a 10 per dag.
- Snoep afwegen, max 30gr nootjes
- Proberen tussen de 1500 en 1800 kcal per dag te komen
- Onbijten
- 2l water drinken

Beweging:
- Weekend wandelen (voorbereiding op backpacking)
- 1 a 2x per week naar het werk fietsen,100km (50km enkel met speedpedelec)

Voor de rest geen speciaal dieet.
 
Ik ben nu twee maanden twee keer per week een uur gaan sporten. Een soort groepslessen waar je oefeningen moet doen zoals squatten, burpees, jumping Jacks... Vrij intensief en ik merk wel aan mezelf wat resultaat. Nu wegen ze daar ook regelmatig en daar zien ze dan ook je vocht percentage, visceraal vet, spiermassa en die dingen. Bij mij zeggen ze elke keer dat ik spieren afbreek en vet bij krijg en dat komt doordat ik te weinig proteïne en eiwitten eet. Ze raden dan natuurlijk shakes en supplementen aan om dat tegen te gaan (in combinatie met aangepaste voeding).
Is dit echt nodig?
Als ik gewoon een gezonde voedingsstijl aanhoud, is dat niet voldoende?
 
Ik ben nu twee maanden twee keer per week een uur gaan sporten. Een soort groepslessen waar je oefeningen moet doen zoals squatten, burpees, jumping Jacks... Vrij intensief en ik merk wel aan mezelf wat resultaat. Nu wegen ze daar ook regelmatig en daar zien ze dan ook je vocht percentage, visceraal vet, spiermassa en die dingen. Bij mij zeggen ze elke keer dat ik spieren afbreek en vet bij krijg en dat komt doordat ik te weinig proteïne en eiwitten eet. Ze raden dan natuurlijk shakes en supplementen aan om dat tegen te gaan (in combinatie met aangepaste voeding).
Is dit echt nodig?
Als ik gewoon een gezonde voedingsstijl aanhoud, is dat niet voldoende?
Gewoon op de verpakkingen zien hoeveel proteine ergens in zit.
Je zou voor het absolute minimum (vind ik) toch aan je lichaamsgewicht in gram proteine moeten zitten.

Als je 70kg weegt dus 70 gram proteine. Maar echt minimum. Ik doe krachttraining en zit aan ongeveer 2x die hoeveelheid.

Maar misschien zijn andere meningen hier wel goed, van @Sylverscythe bijvoorbeeld.
 
Ik ben nu twee maanden twee keer per week een uur gaan sporten. Een soort groepslessen waar je oefeningen moet doen zoals squatten, burpees, jumping Jacks... Vrij intensief en ik merk wel aan mezelf wat resultaat. Nu wegen ze daar ook regelmatig en daar zien ze dan ook je vocht percentage, visceraal vet, spiermassa en die dingen. Bij mij zeggen ze elke keer dat ik spieren afbreek en vet bij krijg en dat komt doordat ik te weinig proteïne en eiwitten eet. Ze raden dan natuurlijk shakes en supplementen aan om dat tegen te gaan (in combinatie met aangepaste voeding).
Is dit echt nodig?
Als ik gewoon een gezonde voedingsstijl aanhoud, is dat niet voldoende?

Het hangt er vooral vanaf hoeveel eiwitten je op dit moment binnen krijgt. Het is altijd interessant om dit eens enkele dagen bij te houden met bv de app MyFitnessPal. De minimum die wordt aanbevolen is ongeveer 0.8g proteïne per kg lichaamsgewicht. Als je zwaar sport en aan krachttraining doet kan dit oplopen tot meer dan 2g. Het ideale zal waarschijnlijk hier ergens tussenin liggen en is wat afhankelijk van persoon tot persoon.
Normaal gezien komen de meeste mensen met gezonde voeding wel aan die minima of zelfs meer. Moest je merken dat je hier toch onder zit, zou ik zeker wel aanraden om wat meer eiwitrijke voeding te eten.

Let wel op voor die wegingen. Ze zijn sowieso niet betrouwbaar en zoals je het nu typt lijkt het eerder een verdoken manier om je te dure supplement te verkopen.
 
Ik ben nu twee maanden twee keer per week een uur gaan sporten. Een soort groepslessen waar je oefeningen moet doen zoals squatten, burpees, jumping Jacks... Vrij intensief en ik merk wel aan mezelf wat resultaat. Nu wegen ze daar ook regelmatig en daar zien ze dan ook je vocht percentage, visceraal vet, spiermassa en die dingen. Bij mij zeggen ze elke keer dat ik spieren afbreek en vet bij krijg en dat komt doordat ik te weinig proteïne en eiwitten eet. Ze raden dan natuurlijk shakes en supplementen aan om dat tegen te gaan (in combinatie met aangepaste voeding).
Is dit echt nodig?
Als ik gewoon een gezonde voedingsstijl aanhoud, is dat niet voldoende?
Als je aan sport doet moet je inderdaad genoeg eiwitten binnenkrijgen om je spieren (sterker) te laten herstellen.
Maar, in een typisch gezond dieet krijg je wel al wat eiwitten binnen. Je kan zoals @exCite aangeeft eens de schatting maken. Het is volgens mij wel nonsens dat je spieren zou afbreken en die omzet naar vet door te sporten, je lichaam zit slimmer in elkaar dan dat. Moest je echt tekort hebben aan eiwitten zou je misschien zien dat je spieren niet herstellen, maar tenzij je echt vreemd eet of zeer intensief sport betwijfel ik dat dit het geval is.

Volgens mij wil men jou supplementen aansmeren. Hier in de gemeente is een compleet onsportieve trien die ik nog van vroeger ken ook begonnen met dit soort groepslessen aan te bieden. Dat zijn dan 13 in een dozijn oefeningen die iedereen kan opzoeken. Maar, blijkt dat ze goed geld verdient door de Herbalife nonsens die ze iedereen aanpraat tijdens die lessen...
 
Als je aan sport doet moet je inderdaad genoeg eiwitten binnenkrijgen om je spieren (sterker) te laten herstellen.
Maar, in een typisch gezond dieet krijg je wel al wat eiwitten binnen. Je kan zoals @exCite aangeeft eens de schatting maken. Het is volgens mij wel nonsens dat je spieren zou afbreken en die omzet naar vet door te sporten, je lichaam zit slimmer in elkaar dan dat. Moest je echt tekort hebben aan eiwitten zou je misschien zien dat je spieren niet herstellen, maar tenzij je echt vreemd eet of zeer intensief sport betwijfel ik dat dit het geval is.

Volgens mij wil men jou supplementen aansmeren. Hier in de gemeente is een compleet onsportieve trien die ik nog van vroeger ken ook begonnen met dit soort groepslessen aan te bieden. Dat zijn dan 13 in een dozijn oefeningen die iedereen kan opzoeken. Maar, blijkt dat ze goed geld verdient door de Herbalife nonsens die ze iedereen aanpraat tijdens die lessen...
Dat vet komt volgens haar van het occasioneel snoepen of de kleine frit met mayonaise die om de twee weken eet... 🤷
Maar dat zijn dingen die ik eigenlijk niet wil laten staan want ik eet wel graag eens fritten of op terras eens een lekker drankje met wat hapjes.

Ik ga het eens proberen te bekijken met die app wat ze hier aanraden.


Merci voor de tips allemaal
 
Dat vet komt volgens haar van het occasioneel snoepen of de kleine frit met mayonaise die om de twee weken eet... 🤷
Maar dat zijn dingen die ik eigenlijk niet wil laten staan want ik eet wel graag eens fritten of op terras eens een lekker drankje met wat hapjes.

Ik ga het eens proberen te bekijken met die app wat ze hier aanraden.


Merci voor de tips allemaal
Als je MyFitnessPal gebruikt is het handig om een max kcal in te geven en dat te verdelen in macro’s (proteinen, vetten, suikers, koolhydraten) en zo te zien wat je binnenkrijgt (- dan wat je verbruikt aan sport).

Zoals hier gezegd is 0.8 tot 1 keer gewicht in gram het minimum, als je sport zou ik dat toch verhogen.

De aanvulling van @Sylverscythe dat ze u supplementen proberen aansmeren lijkt mij ook wel te kunnen.
 
Dat vet komt volgens haar van het occasioneel snoepen of de kleine frit met mayonaise die om de twee weken eet... 🤷
Maar dat zijn dingen die ik eigenlijk niet wil laten staan want ik eet wel graag eens fritten of op terras eens een lekker drankje met wat hapjes.

Ik ga het eens proberen te bekijken met die app wat ze hier aanraden.


Merci voor de tips allemaal
Klinkt als zo’n genie PT die ergens 2 maanden een cursus bij Syntra heeft gevolgd maar feitelijk geen idee heeft waar ze het over heeft.
 
Terug
Bovenaan