Over- en ondergewicht

Het duurde even vooraleer ik doorhad dat je kilogram en niet kay-gell bedoelt. :unsure:
Aangezien de kilogram in het algemeen aangenomen Système International d'Unités afgekort wordt als kg (kilo en alles kleiner met kleine letter, Mega en alles groter met hoofdletter) kan het hier enkel om de Kay-Gell gaan, binnen het Système Local de Beyond Gaming de eenheid voor lichaamsgewicht in functie van massa uitwerpselen.
 
Aangezien de cijfers van mijn fitapp door mijn hoofd blijven spoken (5kg in vergelijking met vorig jaar en 10kg op 3j tijd) efkes foert gezegd en afspraak bij de diëtiste geboekt, zal wel een kort dieetdagboekje zijn want sta voor woensdagochtend al ingepland 🙈
 
4 weken geleden gestart op 100,2 Kg, nu zit ik aan 96,2.

Ik had graag iets verder gestaan, maar zolang het zakt is het al goed. Momenteel beweeg ik nog té weinig voor een goede vooruitgang, maar dat verbetert wel
1kg per week is toch perfect?!
👍
 
1kg/week is al serieus toch. Veel meer moet het echt niet zijn toch? Het moet ook houdbaar en duurzaam blijven he.

Ik draaide altijd rond de 3kg/maand. Doe dat een klein jaar en je hebt een ware transformatie.
 
Aangezien de cijfers van mijn fitapp door mijn hoofd blijven spoken (5kg in vergelijking met vorig jaar en 10kg op 3j tijd) efkes foert gezegd en afspraak bij de diëtiste geboekt, zal wel een kort dieetdagboekje zijn want sta voor woensdagochtend al ingepland 🙈
Kben nog nooit naar een diëtiste geweest. Persoonlijk vind ik dat vermageren eerst begint met een "switch" in uw hoofd. Leg eens uit wat het hun strategieplan is, werken zij ook met kcal tellen? of punten tellen zoals bij Weight Watchers?

Zondag 2 donuts gekocht voor dochter, zelf niks ervan gegeten. En ook naar de voetbal gekeken met een fucking groene thee ipv bier en chips. Was moeilijk, maar de wil om te vermageren is héél sterk. Ik nam gisteren de trap naar boven en m'n broek begon gewoonweg te zakken(deze zin is ideaal voor de out of contxt topic). Heel blij dat de resultaten buiten de weegschaal ook zichtbaar zijn.
 
Kben nog nooit naar een diëtiste geweest. Persoonlijk vind ik dat vermageren eerst begint met een "switch" in uw hoofd. Leg eens uit wat het hun strategieplan is, werken zij ook met kcal tellen? of punten tellen zoals bij Weight Watchers?

Zondag 2 donuts gekocht voor dochter, zelf niks ervan gegeten. En ook naar de voetbal gekeken met een fucking groene thee ipv bier en chips. Was moeilijk, maar de wil om te vermageren is héél sterk. Ik nam gisteren de trap naar boven en m'n broek begon gewoonweg te zakken(deze zin is ideaal voor de out of contxt topic). Heel blij dat de resultaten buiten de weegschaal ook zichtbaar zijn.
Ik ging eerst bij een strenge diëtiste (10j geleden of zo?) die wel ckal telde, je een compleet schema meegaf en daarmee basta.
Werkte voor geen meter bij mij, met wat geluk kon ik er mij een week aan houden eer ik er de brui aan gaf.

Deze vertrekt veel meer vanuit wat je eet en lust en daarin kleine veranderingen aanbrengen waardoor je in eerste instantie trager vermagert maar het wel makkelijker vol kan houden.
Daarom dat ik weet dat ik nu even heel minutieus alles moet noteren en wegen omdat ze dat als basis neemt.
Ze zal dus geen 1000ckal per dag schrappen maar eerder 300-400.

Edit: 5-10kg afvallen op ongeveer een jaar tijd is mijn doelstelling, ik kan er met kleine aanpassingen dus prima komen op die manier.
Ik had gehoopt dat ik door wat meer te wandelen wat effect op de weegschaal zou zien, maar nu al 3 maand van 6000 naar 10.000 stappen per dag gegaan zonder iets te zien op de weegschaal...
Ben nu ook op zoek naar een fitness die een deftig aanbod heeft naar groepslessen toe.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier ook eens mijn ding vertellen: Jarenlang geflirt met de 100 kg (1m85). Regelmatig pogingen gedaan om wat af te vallen maar zelden lang volgehouden. Ik beweeg nochtans wel regelmatig, regelmatig fietsen naar het werk (50 km / dag), heb jarenlang gelopen (moeten stopzetten door rug- en voetproblemen) maar de kilo's bleven eraan hangen. Dat ik in mijn jonge jaren kon blijven eten en toch graatmager bleef en die eetgewoonte veranderen niet zo simpel is zal daarin meespelen. Depressie en bijhorende medicatie hebben vroeger ook hun rol gespeeld.

Intussen op een half jaar tijd een 10tal kg kwijt, en het blijft zakken. Ik ben gewoon gestopt met ontbijten. Ik had al maandenlang 's morgens weinig trek en ben gewoon gestopt met dat ontbijt. Noem het voor mijn part intermittent fasting, ik hou mij niet aan allerhande regeltjes, vaste uren en zo verder, ik sla gewoon mijn ontbijt over. En de kilo's gaan eraf, redelijk langzaam, maar ze gaan er wel af. Voor mij is het veel makkelijker vol te houden dan allerhande diëten, calorieën tellen en mij dingen moeten ontzeggen. Mijn maag is gekrompen, ik krijg bijlange niet meer zo veel op als vroeger, en omdat ik gewend ben aan langere perioden zonder eten heb ik minder zin in tussendoortjes. Voor mij werkt dit veel makkelijker en motiverender dan om de zoveel tijd eens een niet vol te houden dieetpoging te doen.
 
Weekgemiddelde 4: 87,67kg
weekgemiddelde 5: 87,11kg

van 23/06 tot en met 26/06 zat ik vast aan 87,5kg, vind ik nog steeds bizar.
27/06: 87,3kg
en dan plots zakt het naar 86,8....deze ochtend 86,6kg.

De cijfers zijn leuk en wel, maar is ook merkbaar bij het dragen van kleren:smile:
 
Vorige week zware shock gekregen. Zwembroek aangedaan die ik 2 jaar geleden gekocht had toen ik 88-90 kg was. Vorig jaar niet gedragen wegens gekende omstandigheden, dit jaar terug aangedaan en daar zit zoveel overschot op dat er bijna een tweede persoon bij inkan. Leuke verrassing.
Cijfers zijn cijfers, maar zo'n visueel beeld is wel leuk.

2 jaar terug 88-90 kg met 101 cm buikomtrek (ik ben 1m85). Nu 79kg met 87 cm buikomtrek. Vandaag ook onder de 79 kg gedoken zelfs. 78.80 kg.
 

Ik kom er weer makkelijk vanaf! 😇 en het boodschappenmandje maakt me in elk geval niet droevig 😋
Laatste keer bij de diëtiste was 4.5j geleden oftewel 10.2kg geleden.

3 zaken te veranderen met als doel volgende afspraak (over 6 weken) 2kg minder te wegen:

- 2 koffies minder drinken per dag want koffie werkt dehydraterend en vervangen door 0.5l water (met een smaakje)
- fruitsalade meenemen naar het werk
- 's avonds de snackmomenten vervangen door magere kwark met een smaakje, ongezouten noten (blijkbaar voegen ze vetten toe aan gezouten noten om het zout te laten kleven?), tomaten, olijven,...

Voor de rest mag ik gewoon blijven doordoen zoals ik bezig ben! Sprak ook gewoon over een frietje met mayo op vrijdagavond etc. My kinda diëtiste! 😁😇
 
- 2 koffies minder drinken per dag want koffie werkt dehydraterend en vervangen door 0.5l water (met een smaakje)
Hoeveel koffies drink je normaal gezien mss?

En wat zei de diëtist voor de smoothie elke ochtend? Groen licht gekregen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel koffies drink je normaal gezien mss?

En wat zei de diëtist voor de smoothie elke ochtend? Groen licht gekregen?
Ik drink er normaal 4 of 5, 3 is het maximum zei ze.

Smoothie is prima, omdat ik die met melk + fruit maak. Fruitsap is een no-go 😉
Ideaal zou ik er nog iets van granen aan toe moeten voegen vb havermout erbij mixen, maar daar pas ik toch voor 😁
 

Ik kom er weer makkelijk vanaf! 😇 en het boodschappenmandje maakt me in elk geval niet droevig 😋
Laatste keer bij de diëtiste was 4.5j geleden oftewel 10.2kg geleden.

3 zaken te veranderen met als doel volgende afspraak (over 6 weken) 2kg minder te wegen:

- 2 koffies minder drinken per dag want koffie werkt dehydraterend en vervangen door 0.5l water (met een smaakje)
- fruitsalade meenemen naar het werk
- 's avonds de snackmomenten vervangen door magere kwark met een smaakje, ongezouten noten (blijkbaar voegen ze vetten toe aan gezouten noten om het zout te laten kleven?), tomaten, olijven,...

Voor de rest mag ik gewoon blijven doordoen zoals ik bezig ben! Sprak ook gewoon over een frietje met mayo op vrijdagavond etc. My kinda diëtiste! 😁😇
Volgens mij is de inname van vloeistof die je van een koffie krijgt nog altijd groter dan het vochtafdrijvende effect? Wat is daar eigenlijk de logica bij voor jou om gewicht te verliezen (koffie heeft geen noemenswaardige calorische inhoud), dat je misschien minder hongergevoel hebt als je meer water drinkt?
 
Volgens mij is de inname van vloeistof die je van een koffie krijgt nog altijd groter dan het vochtafdrijvende effect? Wat is daar eigenlijk de logica bij voor jou om gewicht te verliezen (koffie heeft geen noemenswaardige calorische inhoud), dat je misschien minder hongergevoel hebt als je meer water drinkt?
Omdat ik niet aan voldoende water in zuivere vorm kom op een dag. De logica moet je maar aan de diëtiste vragen 😜
 
Wat ik doe: elke keer ik koffie haal, haal ik ook een groot glas water. Geen nieuwe koffie halen voor dat op is.

Frietje op vrijdag: check. Kan perfect. Ik zou wel geen heel pak opeten :)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik doe: elke keer ik koffie haal, haal ik ook een groot glas water. Geen nieuwe koffie halen voor dat op is.

Frietje op vrijdag: check. Kan perfect. Ik zou wel ben heel pak opeten :)
Diëtiste raadde aan 1 glas water te drinken vooraleer ik aan de koffie begin 's morgens. Dus ik heb allerlei water met een smaakje gekocht.... Die nog steeds in de auto staan 😂😂😂.
Voordeel is wel dat ik mijn halve liter perfect op drink op het werk, want ik gooi mijn handtas op het water 🙈.

Ik lust graag spawater, maar dat met een smaakje gaat toch nog een pak vlotter...
 
Diëtiste raadde aan 1 glas water te drinken vooraleer ik aan de koffie begin 's morgens. Dus ik heb allerlei water met een smaakje gekocht.... Die nog steeds in de auto staan 😂😂😂.
Voordeel is wel dat ik mijn halve liter perfect op drink op het werk, want ik gooi mijn handtas op het water 🙈.

Ik lust graag spawater, maar dat met een smaakje gaat toch nog een pak vlotter...
Is dat niet gewoon goed vermomde frisdrank? Ik heb nooit echt het gevoel dat het hetzelfde doet als water. Ik kan hierin fout zijn, ben dan ook geen diëtist.
 
Is dat niet gewoon goed vermomde frisdrank? Ik heb nooit echt het gevoel dat het hetzelfde doet als water. Ik kan hierin fout zijn, ben dan ook geen diëtist.
Nee hoor, je hebt al een redelijk aanbod van water met toegevoegd aroma, 0% suikers, geen suikervervangers,...
 
Volgens mij is de inname van vloeistof die je van een koffie krijgt nog altijd groter dan het vochtafdrijvende effect? Wat is daar eigenlijk de logica bij voor jou om gewicht te verliezen (koffie heeft geen noemenswaardige calorische inhoud), dat je misschien minder hongergevoel hebt als je meer water drinkt?
Klopt.
Is dat niet gewoon goed vermomde frisdrank? Ik heb nooit echt het gevoel dat het hetzelfde doet als water. Ik kan hierin fout zijn, ben dan ook geen diëtist.
Zoals Mulan zegt is dat gewoon een toegevoegd aroma.

't Is niet zoals mijn collega. 'Ik drink iedere dag thee'. Om dan liters Fuze Tea te drinken. :unsure:
 
Terug
Bovenaan