OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ook meer wat een exhibitie sport tbh
Raar. Geeft een beetje een rare vibe aan heel de OS. Langs de ene kant heb je de absolute wereldtop in bv atletiek, zwemmen, wielrennen… En dan komen er zo een dingen voorbij die wij vroeger op een pleintje in de buurt speelden.
2024 OS misschien plaats voor muureke klop? I’m in.
 
Ik vind het op zich wel niet slecht.
3v3 is de laatste jaren wel aan populariteit aan het winnen (zie ook big3 league in de USA). Als dit aan populariteit blijft winnen (waar deze OS wel aan kunnen bijdragen) zullen er wel hoe langer hoe meer profs uit het reguliere basketbal de overstap maken.
 
Ik vind het op zich wel niet slecht.
3v3 is de laatste jaren wel aan populariteit aan het winnen (zie ook big3 league in de USA). Als dit aan populariteit blijft winnen (waar deze OS wel aan kunnen bijdragen) zullen er wel hoe langer hoe meer profs uit het reguliere basketbal de overstap maken.
Ik betwijfel dat ten zeerste. Blijven de minder getalenteerde sporters, dat is ook zo in de vele afgeleide vormen van voetbal. En sowieso dat dit niet combineerbaar is met een profseizoen in een grote competitie, laat staan dat die al gaan mogen deelnemen voor blessures en etc. Het geld van de 'hoofdsport' zal altijd blijven roepen.

Btw, ik heb toch al veel open shots gezien in deze format. En dat voor matchen van 10' 😛.
 
219886389_138812861728319_1751001530802022897_n.png




Wel verademing om zo geen Harden/Trae Young foul hunting te zien gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je die hitte daar niet moet onderschatten.
Superintensief. Een pak vermoeiender dan 5x5 basket. Geen idee of ze binnen of buiten spelen? Binnen heb je airco (hoop ik voor hen), buiten :oink:.
ik vind het een zeer vreemde sport, iemand die dat echt volgt hier?
Zijn daar bij andere teams wel echte prof’s bij die ook uitkomen in bv Europese competities? Want zoals al aangehaald zie ik veel onnodig balverlies, bakstenen en rare manieren van verdedigen. Natuurlijk zal de tijdsdruk en het constant doorspelen daar iets mee te maken hebben. Maar heel lijkt mij een sport waar 4 Europese topspelers toch makkelijk een medaille in halen op dit niveau?
Had daarnet gehoord bij de match tegen de Russen, dat Mariën en een andere speler van de Belgen hun rug eronder hebben gezet en het gepusht hebben (hebben zelfs tornooi georganiseerd om punten te sprokkelen en zo mee te doen aan de OS).

Zette het zonet op en zag plots een klasgenoot van vroeger, bij de Belgenploeg :biglaugh:. Aangename verrassing.
Ik kan hem reeds herinneren als: speeltijd = constant basketballen.
 
Had daarnet gehoord bij de match tegen de Russen, dat Mariën en een andere speler van de Belgen hun rug eronder hebben gezet en het gepusht hebben (hebben zelfs tornooi georganiseerd om punten te sprokkelen en zo mee te doen aan de OS).
Zijn ook zelf de nationale ploeg begonnen dacht ik gehoord te hebben tijdens 1 van de voorbereidingstoernooien. Hebben ook geen coach en zo, best zot en super knap dat ze dan tot in Tokio zijn geraakt.
 
VS die voor t eerst sinds 2004 match verliezen op OS maar vooral zat nu toch echt geen schwung in imo... .
 
Heeft de VRT dit nu werkelijk gedaan ja?
Wat een mega faal zeg!
Bij 16-16 en overtime gaan ze gewoon ineens naar turnen over. Niet voor Nina die goud haalt hoor, gewoon voor wat Japanners met grondoefeningen.
Kijk maar op de stream verder zeggen ze dan...wel, de correcte was er niet.

SCHANDALIG!
 
Wat een fucking amateurisme bij sporza. De 3vs3 aan het volgen, om 12uur wordt het plots afgesloten, terwijl juist de overtime gaat beginnen om dan hoewel aangekondigd, geen stream te hebben op de sporza site.. terwijl de overtime hooguit een paar minuten extra duurt. Nee liever wat sturen naar het team turnen..
Amai, ik wist al niet wat ik gemist had. Overtime bij België-Nederland maar Inge Van Meensel met hare rattekop moet zo nodig de Japanners voorstellen dus onze ploeg kan fluiten naar zendtijd. Het draait vooral weer niet om de journalisten hoor. :sarcastic:
 
WTF VRT? Kijk ik eens bijna een volledige wedstrijd van dat basketbal, vond het nog wel leuk om naar te kijken, haken ze ineens af wanneer het moment van de waarheid aanbreekt naar wat gymnastiek dat wss nog uren duurt.
 
Wat een fucking amateurisme bij sporza. De 3vs3 aan het volgen, om 12uur wordt het plots afgesloten, terwijl juist de overtime gaat beginnen om dan hoewel aangekondigd, geen stream te hebben op de sporza site.. terwijl de overtime hooguit een paar minuten extra duurt. Nee liever wat sturen naar het team turnen..
idd wtf Sporza, dat vond ik eigenlijk ook not done
 
Sporza heeft de overtime toch nog getoond tussen het turnen door, vijgen na Pasen natuurlijk. Het was volgens Van Meensel een technisch foutje, mij lijkt het eerder een foutje in de regie.


Maar soit, weer een nipte zege wel tegen NL met een man minder.
 
VS die voor t eerst sinds 2004 match verliezen op OS maar vooral zat nu toch echt geen schwung in imo... .
Meer en meer buitenlandse sterren in de NBA (Doncic - Jokic - Embiid - Gobert - Antetokounmpo - ...) en dan spreek ik nog niet over Murray en Porzingis.
De '80 en '90 had je met Olajuwon en Mutombo als vrijwel de enigen van het buitenland in de NBA.
NBA-sterren zijn verwend en wanen zich mogelijk hoger dan andere landen, tot ze een Ginobili tegenkwamen in 2004, die bij de Spurs een pion was, maar bij de nationale ploeg de leider was en de rest van de Argentijnen zich eraan optrokken :love:.
Natuurlijk speelt vermoeidheid ook een rol, als je in de NBA speelt.

Bij het 3x3 zonet, lieten we enkele kansen liggen voor een relatief eenvoudige overwinning. Gelukkig rechtgezet in overtime.
Die Nederlander zijn vinger zag er wat krommetjes uit :(.
 
Meer en meer buitenlandse sterren in de NBA (Doncic - Jokic - Embiid - Gobert - Antetokounmpo - ...) en dan spreek ik nog niet over Murray en Porzingis.
De '80 en '90 had je met Olajuwon en Mutombo als vrijwel de enigen van het buitenland in de NBA.
NBA-sterren zijn verwend en wanen zich mogelijk hoger dan andere landen, tot ze een Ginobili tegenkwamen in 2004, die bij de Spurs een pion was, maar bij de nationale ploeg de leider was en de rest van de Argentijnen zich eraan optrokken :love:.
Natuurlijk speelt vermoeidheid ook een rol, als je in de NBA speelt.

Bij het 3x3 zonet, lieten we enkele kansen liggen voor een relatief eenvoudige overwinning. Gelukkig rechtgezet in overtime.
Die Nederlander zijn vinger zag er wat krommetjes uit :(.
Als je ziet wat een Patty Mills voor Australië doet bijvoorbeeld. Laat gewoon goed zien dat modern basketbal een teamsport is waar de individuele star-power van de Amerikanen niet meer zo over walst.

Doncic trouwens tweede hoogste puntenaantal in een match op de OS-basketbal ooit.
Ed Palubinskas (Montreal, 1976) uit Australië had er ook 48, de Braziliaan Oscar Schmidt (Spanje, 1988) had er 55.
Van na 2000 komen Yao ming (39pts), Patty Mills (39pts), Pau Gasol (37pts), Louis Scola (37pts) en Carmelo Anthony (37pts) nog niet in de buurt.
 
Die andere teams voegen zich ook echt tot een ploeg. Bij deze team USA zie ik totaal geen ploeg op het veld staan, was in de oefenwedstrijden ook al zo. Ze missen ook een leider imo (nee, KD is geen leider). Verder denken ze waarschijnlijk nog eens dat ze op 1 been kunnen winnen, misschien dat ze na gisteren toch eens gaan nadenken.

Aan de andere kant, daar zijn spelers bij die nog maar net uit een slopend seizoen én playoffs komen (Holiday, Middleton, Booker). Ik kan echt niet geloven dat je zomaar de switch kan maken en geen last hebt van decompressie. Je kan natuurlijk ook niet zeggen dat ze met hun beste line-up komen.

Nuja, voor hetzelfde geld cruisen ze toch nog makkelijk naar goud..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan