OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, maar is er ook geen "verband met gewone basketbal op de Spelen"? Ook daar zijn de Belgen toch allang niet voor gekwalificeerd. WK weet ik niet. Spelen is van de jaren '50 of begin '60 geleden. Belgische vrouwen hebben zich samen met 3vs3 mannenteam voor het eerst als Belgisch basketbalteam gekwalificeerd sinds heel erg lang.
Aangezien het hier over amateurs gaat kun je dit toch totaal niet vergelijken met 5x5 basketbal?
 
Heel leuk, maar dit is toch redelijk zuur verlies. Beide ploegen hadden veel moeite met het af te maken na verlengingen. Geen enkele bal wou er nog in van beiden.
 
De afwerking liet het afweten. Jammer, er zat echt veel meer in als eerst je zo'n voorsprong weet uit te bouwen.
 
Het was weer een spannende match. We waren erg sterk gestart, maar toen liep het helaas plots spaak.

Ik denk dat je die hitte daar niet moet onderschatten.
Ja, was heel duidelijk. Die slechte passaannames kwamen daardoor ook, geluk dat wat minder meezat, meer stress, etc. We waren ook geen favoriet natuurlijk, maar de Belgen konden deze match wel winnen, en kunnen ook beter. Dat hebben ze een paar uur geleden getoond tegen de Letten, maar dat maakt het nu des te mooier dat ze die verslagen hebben.

Een medaille zie ik ze niet halen, daar moeten we eerlijk in zijn. Een klein waterkansje is er wel. Maar deze match mochten we eigenlijk niet verliezen, want de goede uitgangspositie is daardoor weer weg. Top 2 lijkt me dus heel moeilijk. Maar in de top 6 eindigen is belangrijk, want dan maak je nog altijd kans. 7 en 8 vallen af.

Japan kwam beter in de wedstrijd. Heel goede Brown (ook een Amerikaanse Japanner). Maar Nederland en Rusland waren wel van een ander niveau. Beter. Maar dat was Letland ook. En Belgie deze morgen ook.
 
De afwerking liet het afweten. Jammer, er zat echt veel meer in als eerst je zo'n voorsprong weet uit te bouwen.
Een lolshot van 3pt lijn die erin vliegt, layups die gewoon gemist worden zonder defense, open shots missen met een dozijn, die donkere Jap die daar wou dunken op het einde,...

Ik volg alleen NBA/FIBA tornooien, dan is dit wel een beetje grappig om te zien 😁.
 
wat was me dat allemaal, wel plezant om te zien als basketbalfan/speler. Die Celis is maar matig.
 
Een lolshot van 3pt lijn die erin vliegt, layups die gewoon gemist worden zonder defense, open shots missen met een dozijn, die donkere Jap die daar wou dunken op het einde,...

Ik volg alleen NBA/FIBA tornooien, dan is dit wel een beetje grappig om te zien 😁.
Zoals gezegd, het zijn amateurs hé. Is hetzelfde als een vierdeklasseploeg dat naar de Olympische Spelen om daar te sjotten. En dan is dit het equivalent van de beker van belgie voor dat soort teams waarbij ze de 1/16e ronde halen. NBA is iets totaal anders, doen daar trouwens weinig Belgen in mee IIRC.

Sowieso, omstandigheden zijn echt niet ideaal. Geen publiek, extreme hitte, wat meer druk dan anders, etc.. Wat er ook gebeurd, ze hebben al zeker geslaagd in hun doel: naar de Spelen gaan, al minstens 1 keer gestunt, en de interesse van heel wat mensen (toch hier) doen opwekken.
 
En het is nu niet dat ze zwaar op hun appel gekregen hebben. Die vijfde set kon beide kanten uitgaan.
 
En het is nu niet dat ze zwaar op hun appel gekregen hebben. Die vijfde set kon beide kanten uitgaan.

Uiteraard, maar ze hebben verloren en ten gevolgde daarvan zullen ze (in principe) niet als groepswinnaar eindigen en spelen ze tegen een moeilijkere ploeg in de kwartfinale natuurlijk. Verwachtingen waren hier heel hoog, dan is een nederlaag niet welgekomen en het zal nog even duren eer men het gaat relativeren :)
 
3vs3 basketballers kloppen Rusland, maar worden verslagen door Servie. Geen schande, het goud is bijna zeker voor hen.

Morgen China en Nederland nog. Als ze beide matchen winnen, kan het volgens mij nog om in top 2 te eindigen, en dus al rechtstreeks in de halve finale te staan.

Polen komt op 27 juli aan de beurt.

Veel matchen zijn gewoon 50/50.

Top 6 zou het doel moeten zijn, dan kan alles nog.
 
Daarnet wat 3x3 basket gezien. Wat ik niet goed snap is waarom er amper voor 2 punten geschoten word? (kan in andere matchen uiteraard anders zijn)
Als ik het goed heb is in de nba het spel toch geëvolueerd naar meer en meer driepunters. En hier is het voordeel zelfs dubbele punten ipv +50%.
 
ik vind het een zeer vreemde sport, iemand die dat echt volgt hier?
Zijn daar bij andere teams wel echte prof’s bij die ook uitkomen in bv Europese competities? Want zoals al aangehaald zie ik veel onnodig balverlies, bakstenen en rare manieren van verdedigen. Natuurlijk zal de tijdsdruk en het constant doorspelen daar iets mee te maken hebben. Maar heel lijkt mij een sport waar 4 Europese topspelers toch makkelijk een medaille in halen op dit niveau?
 
ik vind het een zeer vreemde sport, iemand die dat echt volgt hier?
Zijn daar bij andere teams wel echte prof’s bij die ook uitkomen in bv Europese competities? Want zoals al aangehaald zie ik veel onnodig balverlies, bakstenen en rare manieren van verdedigen. Natuurlijk zal de tijdsdruk en het constant doorspelen daar iets mee te maken hebben. Maar heel lijkt mij een sport waar 4 Europese topspelers toch makkelijk een medaille in halen op dit niveau?
Het is ook meer wat een exhibitie sport tbh
 
Daarnet wat 3x3 basket gezien. Wat ik niet goed snap is waarom er amper voor 2 punten geschoten word? (kan in andere matchen uiteraard anders zijn)
Als ik het goed heb is in de nba het spel toch geëvolueerd naar meer en meer driepunters. En hier is het voordeel zelfs dubbele punten ipv +50%.

Ik heb zelf nog geen 3x3 gezien op de spelen, maar ik kan mij inbeelden dat dit te maken heeft met:
1) Het talent van de spelers ligt gewoon een stuk lager dan in de NBA, waardoor 3P% ook gewoon een stuk lager komen te liggen.
2) Het is veel makkelijker om iemand open te krijgen voor een goed shot in 5x5 waar er veel meer switches gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan