Project Oprit kandla grey

fredenevy

Active member
Aan ons nieuw huisje zouden we graag een oprit leggen in kandla grey.
Ik wil echter geen stenen die zo echt roest worden. Blijkbaar kunnen ze deze daar niet uitfilteren en is er altijd kans dat er enkele tegels zullen gaan roesten.

Nu zat ik eventjes op te zoeken op het internet en er zouden producten bestaan om dit doorkomend roest te verwijderen.

Iemand dat ervaring heeft met deze producten of tegels?
 
Ivm roest tegen gaan weet ik niet maar zijn kandla grey de laatste maanden haast niet verdubbeld in prijs en/of bijna onvindbaar geworden?
 
Bij ons 8 weken geleden geplaatst geweest.
Die roestige kun je er niet uithalen, maar net daardoor is het zo mooi, die schakering?
 
Kandla grey heeft idd af en toe zo'n roeststeen. Als het eens ligt, zorgt het naar mijn mening zelfs voor een mooie schakering tussen al dat grijs.
Wij moeten onze oprit ook nog verder aanleggen met deze steen, tot nu toe enkel terrasboord gedaan.
Zoals Polar Bear zegt, serieuze leverproblemen en bij ons zal het dus ten vroegste voor voorjaar 2022 zijn.
 
Wij vinden het ook superstenen van uitzicht.
En ik wil vooral geen onkruid meer tussen mijn klinkers of stenen die groen worden...
Natuursteen valt voor ons ook af om dat je daar direct een bandenspoor opziet bij een oprit.
Heb de indruk dat die kandla grey dat niet heeft...
Echter de echte uitgesproken roeste stenen, die storen mij soms.
Volgens het internet bestaat er een product om dit te verwijderen, maar hoe effectief is dit natuurlijk?
 
Ik denk dat we ongeveer 5 a 10% stenen extra gaan bestellen en de roeste er sowieso al uitfilteren. En als er dan nog roest doorkomt, zou dat blijkbaar minimaal zijn. En dan is het zeker te verwijderen.
 
Nieuwe bouwvergunning zonder verplichting te werken met waterdoorlatende materialen? Geloof ik niks van.
 
Omdat dat gegarandeerd in je bouwvergunning gaat staan.
Euhm, nee ....
Hier stond er, zoals bijna overal, tot 80m2 verharding mogelijk. En ik heb vorig jaar een nieuwe bouwvergunning aangevraagd voor onze garage, en direct extra verharding bijgevraagd. 160m2 oprit en terrassen, en 48m2 zwemvijver (wat ook meestal wordt bijgeteld). En direct goedkeuring gekregen.
 
Euhm, nee ....
Hier stond er, zoals bijna overal, tot 80m2 verharding mogelijk. En ik heb vorig jaar een nieuwe bouwvergunning aangevraagd voor onze garage, en direct extra verharding bijgevraagd. 160m2 oprit en terrassen, en 48m2 zwemvijver (wat ook meestal wordt bijgeteld). En direct goedkeuring gekregen.
Spijtig van de gemeente/stad dan dat ze nog van die onzin toelaten.
 
Lithofin Bero hier gebruikt voor men Kandla Black oprit.

De roest geeft trouwens een andere dimensie mooi effect aan de oprit.
Niet van wakker liggen.
 
Ik denk dat we ongeveer 5 a 10% stenen extra gaan bestellen en de roeste er sowieso al uitfilteren. En als er dan nog roest doorkomt, zou dat blijkbaar minimaal zijn. En dan is het zeker te verwijderen.
Dat komt na verloop toch gewoon terug want die roest komt door het ijzer dat in het gesteente zelf zit?
Ik vraag me af of je dan niet beter voor een andere type geslepen steen opteert dan ijzerzandsteen.

Wel grappig dat je die eruit wilt want vroeger wilden velen juist die authentieke porfier vossenkoppen hebben en werd er veel geld neergeteld om enkel die rosse kasseien eruit te halen.

Maar goed, dan beitelen die Indiaanse kindjes uit Budhpura wel wat extra stenen voor jou. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Euhm, nee ....
Hier stond er, zoals bijna overal, tot 80m2 verharding mogelijk. En ik heb vorig jaar een nieuwe bouwvergunning aangevraagd voor onze garage, en direct extra verharding bijgevraagd. 160m2 oprit en terrassen, en 48m2 zwemvijver (wat ook meestal wordt bijgeteld). En direct goedkeuring gekregen.
Zuivere onzin dat je gemeente zoiets nog toelaat. En dan versteld staan dat we met waterproblemen zitten, zucht.
 
Alhoewel ik het eens ben, over hoeveel percent verharding op het perceel spreken we? Het is iets anders op een perceel van 25 are VS een tuintje van 3are natuurlijk.
 
Zuivere onzin dat je gemeente zoiets nog toelaat. En dan versteld staan dat we met waterproblemen zitten, zucht.
Een terras van die omvang gaan ze inderdaad niet toelaten. Maar verharding om tot aan een bijgebouw te komen keuren ze echt gemakkelijk goed. En we zitten dan ook met een garage op 15m van de weg… de 2de parkingplaats voor de woning is wel waterdoorlatend voorzien, wat ook aantoont dat we niet bewust verharden.
En we zitten met 35K regenputten om al ons regenwater op de gebouwen op te vangen + de voorgeschreven infiltratieputten voor de woning.
Ik kan mis zijn. Maar volgens mij ben ik niet de boosdoener ivm wateroverlast. Al het water verdwijnt in onze bodem, ook al wonen we op een berg.
 
Vergeet niet dat "noodzakelijke toegangen" niet meetellen voor de 80m2 verharding en je oprit, indien "recht" van de straat tot aan de garage wel degelijk niet meetellen. Zo ook toegangen tot de buitendeuren van het huis.

\offtopic
"We" zitten met een waterprobleem omdat er veel te weinig opvangbekkens (klein, prive of groter en "publiek") zijn die effectief water langere tijd kunnen bijhouden en in de plaats daarvan gewoon alles richting riolering of rivier laten stromen.
Om maar te zwijgen over de gigantische nieuwbouw bedrijfsmagazijnen die langs de autosnelwegen neergepoot worden (ik hoop uit de grond van m'n hart dat die verplicht een even groot opvangbekken moeten aanleggen ter compensatie maar vrees er goed voor).
/offtopic
 
Die grote logistieke magazijnen daar zit meestal een infiltratiekrattenveld in de grond. ,Zodat erboven gewoon parking is. (elke m² telt)
Gemiddeld krattenveldje zit je snel op 100-200K voor grote projecten.

Net zoals de parking van vrijwel elke nieuwbouw supermarkt, krattenveld van 50-60K in de grond. (en dat is excl benodigde rioleringsbuizen)
 
Onze oprit in Kandla Grey ligt er intussen nog steeds niet. Ik ben op zoek naar een aannemer die dit kan aanleggen en die niet Maris Natuursteen uit Heist-op-den-Berg als onderaannemer heeft.
Niet dat ik per se iets tegen Maris heb, maar alle offertes opgevraagd hier in de buurt (Sint-Katelijne-Waver) werken samen met de firma. Het lijkt een beetje op monopolie en dus vrees ik een te hoge prijs.

Iemand suggesties voor of goede ervaringen met andere 'kasseilegfirma's?
 
Terug
Bovenaan