Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

PS: Musk is een gigantische paljas.
Absoluut. Toen ik mijn Tesla bestelde heb ik nog speciaal na gekeken of er niet teveel Trumpstemmers woonden in de regio van de fabriek waar hij gemaakt werd (bijna 80% stemde voor Hillary, dus dat was OK), maar nadien is Musk zelf zo de idioot beginnen uithangen (covid, thuiswerk, twitter,...) dat de kans dat mijn volgende nog een Tesla wordt wel heel klein is.

Mist een optie

"A Musk that just shuts up"
 
Housen in de afspraak:

"We zitten nog 20 trappen van het gebruik van kernwapens volgens de escalatieladder"

"Hoe gaat de navo reageren op verdere sabotage op onze energievoorziening in Europa"

"Hoe gaat de Navo reageren als oorlogsschepen door de bosporus gaan varen"

" Welke prijs zijn we bereid om te betalen om verder mee te gaan in de escalatie"

Zijn punt is dat Rusland niet gaat aanvaarden dat Oekraïne de geannexeerde gebieden gaat aanvallen met gesponsord Westers materiaal. Het Westen kan niet blijven sponsoren op de huidige manier zonder in het conflict te worden meegezogen. Elke stap zal voor een escalatie zorgen.

Hij sprak over nog een aantal mogelijkheden waarop Rusland ons rechtstreeks kon raken, zonder kernwapens te moeten inzetten, o.a. via Wagner in Noord -Afrika een vluchtelingenstroom op gang brengen, maar die is er toch altijd al geweest?
 
Laatst bewerkt:
Housen in de afspraak:

"We zitten nog 20 trappen van het gebruik van kernwapens volgens de escalatieladder"

"Hoe gaat de navo reageren op verdere sabotage op onze energievoorziening in Europa"

"Hoe gaat de Navo reageren als oorlogsschepen door de bosporus gaan varen"

" Welke prijs zijn we bereid om te betalen om verder mee te gaan in de escalatie"

Zijn punt is dat Rusland niet gaat aanvaarden dat Oekraïne de geannexeerde gebieden gaat aanvallen met gesponsord Westers materiaal. Het Westen kan niet blijven sponsoren op de huidige manier zonder in het conflict te worden meegezogen. Elke stap zal voor een escalatie zorgen.

Hij sprak over nog een aantal mogelijkheden waarop Rusland ons rechtstreeks kon raken, zonder kernwapens te moeten inzetten, o.a. via Wagner in Noord -Afrika een vluchtelingenstroom op gang brengen, maar die is er toch altijd al geweest?
Kritische infrastructuur vernietigen zoals data- en communicatiekabels tussen de VS en Europa. Die zijn heel belangrijk en kunnen nooit voldoende beschermd worden. Maar dat gaat sowieso een tegenreactie geven.
 
Straf als dit klopt:


Rond Bakhmut viel nog wat te winnen voor Rusland.
Als ze het daar nu ook moeten afdruipen.
Als ik op Strelkov mag afgaan is het voor de Russen hopen dat ze kunnen terugvallen op verdedigbare posities en afwachten tot de versterkingen toekomen. Maar Oekraïne is momenteel aan zet en pusht door waar het kan en soms het kan het snel gaan, zoals we in Kharkov hebben gezien.

Ik denk echter niet dat Poetin eentje is die geruisloos in de coulissen zal verdwijnen. Als het hem te nauw wordt houdt niets hem tegen een après moi, le déluge te wagen.
 
Ik volg de youtuber van wie het bovenstaande straatinterview in Moskou is al héél erg lang en hij is duidelijk heel erg tégen de invasie. Het valt vaak op dat oudere mensen pro-oorlog zijn, en veel jonge mensen anti, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen. Soms gek om te zien dat mensen echt kritiek hebben op Poetin in die straatinterviews. Ik zou me erg ongemakkelijk voelen om als Rus openbaar kritiek te geven over zo'n delicate politieke onderwerpen. Hij laat ook vaak vallen dat zn interviews niet gelden als een algemene opinie, en probeert ook vaak buiten Moskou en St Petersburg, in het platteland, mensen te spreken. Het blijft wel eng om al die mensen te zien die de propaganda van Poetin zonder aarzelen herhalen.

Was het ook zo niet met Brexit? Hoe korter hun (geschatte) resterende levensduurte, hoe meer voorstander van handelingen met (potentieel) zeer zware langetermijnsgevolgen omwille van een nostalgisch mijmeren over hoe het vroeger wel niet beter was.
 
Als ik op Strelkov mag afgaan is het voor de Russen hopen dat ze kunnen terugvallen op verdedigbare posities en afwachten tot de versterkingen toekomen. Maar Oekraïne is momenteel aan zet en pusht door waar het kan en soms het kan het snel gaan, zoals we in Kharkov hebben gezien.

Ik denk echter niet dat Poetin eentje is die geruisloos in de coulissen zal verdwijnen. Als het hem te nauw wordt houdt niets hem tegen een après moi, le déluge te wagen.
Dit dus. Nu, ik zag op Reddit verschillende artikels voorbij gaan dat Rusland nog moest bepalen welke regio's/delen van regio's ze gingen anexeren :rofl:

Wel benieuwd wanneer Cherson (en de bezettingen errond/boven de Dnjepr) gaan vallen. Ik waag een gokje. Donderdag 13 oktober zal de laatste dag zijn.
 
Zijn punt is dat Rusland niet gaat aanvaarden dat Oekraïne de geannexeerde gebieden gaat aanvallen met gesponsord Westers materiaal. Het Westen kan niet blijven sponsoren op de huidige manier zonder in het conflict te worden meegezogen. Elke stap zal voor een escalatie zorgen.
Is de hele Russische strategie niet op zo’n manier uitgedacht dat ze de NAVO er buiten houden? Ze zullen wel goed beseffen dat het heel rap gedaan kan zijn van zodra de VS een officiële reden heeft om zich rechtstreeks te gaan moeien.
Hier legt generaal Norman Schwarzkopf haarfijn uit waarom de Russische inval in Oekraïne zou falen 31 jaar later.
Mooie woordkeuze. :thumb:
 
Opnieuw steun van de Amerikanen: 4 extra HIMARS, samen met de 18 (!) nieuwe stuks van vorige week.

Dit betekent een verdubbeling van de Oekraïense capaciteit.


Daarnaast ook heel veel MRAP en HMMVVs om troepen te transporteren.
 
Ik weet niet of jullie deze gast nog kennen? Is hier al eens gepasseerd met dat filmpje toen hij kritiek gaf op de "speciale operatie" op russische staats tv.

Die heeft blijkbaar 2 februari, voor de invasie begon, een analyse geschreven waarin hij er best wel BOENK op zat.

Ik vermoed dat het Kremlin betreurd dat ze daar destijds niet naar geluisterd hebben.
 
Ik weet niet of jullie deze gast nog kennen? Is hier al eens gepasseerd met dat filmpje toen hij kritiek gaf op de "speciale operatie" op russische staats tv.

Die heeft blijkbaar 2 februari, voor de invasie begon, een analyse geschreven waarin hij er best wel BOENK op zat.

Ik vermoed dat het Kremlin betreurd dat ze daar destijds niet naar geluisterd hebben.
Ik vond het destijds al een eenzame stem van de rede. Dit artikel versterkt dat gevoel alleen maar. Het Kremlin zou gebaat zijn bij de realiteitszin en redelijkheid van deze man.
 
Wat vinden jullie van de speech van Biden nav Poetin zijn speech en annexatie?

Ik vind het persoonlijk een goeie en duidelijke rechtstreeks aan Poetin dat hij zeer goed oppast met wat hij van plan is..

En zeggen dat er zoveel anti VS personen zijn. Zonder de VS zou rusland easy de oorlog winnen in oekrainië en wie weet welke landen er daarna zouden volgen als annexatie.
 

Musk mengt zich ook nog eens




 
Hoe kan zo'n referendum ooit representatief zijn?

Ge kunt een land binnenvallen, de inwoners uitmoorden, deporteren of Russen in de plaats zetten, zodat er enkel nog pro-Rusland mensen overblijven en dan een referendum houden en zeggen dat het de wil van het volk is en dat Oekraïne maar moet iphoepelen.
 
Een vraagje voor de mensen die er iets van zouden kennen: heeft Rusland eigenlijk nog elite eenheden die nog totaal niet ingezet zijn in Oekraïne? Zelfs Stalin zou in de lach schieten met de getraindheid van de gemiddelde Russische soldaat aan het front nu. Pitchfork army.


Mogen toch ook niet vergeten dat Musk z'n Starlink een groot verschil heeft betekend voor de Oekraïners. Dat er aan Elon een paar vijzen af zijn, dat wist iedereen al (remember hoe z'n zoon heet: X Æ A-Xii), maar dat hij anti-Oekraïens is dat kan je nu ook weer niet zeggen eh. :oi22:
Hoogstens een wereldvreemde zakenman die zoals elke rijke mens zich zeer opportunistisch opstelt als het over $$$$$$$ gaat.
 
heeft Rusland eigenlijk nog elite eenheden die nog totaal niet ingezet zijn in Oekraïne?
Putin zijn privé-militie, de Rosgvardia, dewelke voornamelijk gebruikt worden om betogers onder de duim te houden en het Kremlin te beschermen. Maar die hebben zelf geen zin om naar Oekraïne te gaan, en aangezien zij wel direct toegang hebben tot Putin, zal hij het niet echt aandurven om ze te dwingen, er zou er maar eens eentje “perongeluk” zijn pistool richten.
 
Terug
Bovenaan