Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Putin zijn privé-militie, de Rosgvardia, dewelke voornamelijk gebruikt worden om betogers onder de duim te houden en het Kremlin te beschermen. Maar die hebben zelf geen zin om naar Oekraïne te gaan, en aangezien zij wel direct toegang hebben tot Putin, zal hij het niet echt aandurven om ze te dwingen, er zou er maar eens eentje “perongeluk” zijn pistool richten.
Die zijn toch al lang in Oekraïne?

 
Off-topic eigenlijk maar hoelang gaat het duren vooraleer in die regio de boel in brand schiet.. Japan kan er alvast niet meer mee lachen.

 
Een vraagje voor de mensen die er iets van zouden kennen: heeft Rusland eigenlijk nog elite eenheden die nog totaal niet ingezet zijn in Oekraïne? Zelfs Stalin zou in de lach schieten met de getraindheid van de gemiddelde Russische soldaat aan het front nu. Pitchfork army.
Onderdelen van bepaalde type elite eenheden. Niet alle Speznaz zullen naar daar gevoerd zijn geweest. Is een beetje zoals zeggen dat onze Para's uit Flawinne ergens zijn ingezet en dat die in Tielen tot nu toe thuis mochten zitten. Dan zijn de para's wel ingezet geweest, maar niet alle onderdelen.

Rusland heeft zeker nog elite en goed getrainde eenheden achter de hand.
 
De Russen zijn daar nu wel heel snel aan het instorten. Benieuwd wat we gaan zien de komende dagen en weken.
 
Ondertussen zou de Belgorod "verdwenen zijn". Als in, de Nato weet niet waar die sub naartoe is. Klinkt zeer zorgwekkend maar is het dat ook?
 
Is dat niet de bedoeling van subs, en dus dagelijkse kost?

Wel ja, dat vroeg ik me dus af. Ik dacht hier een tijdje geleden eens gelezen te hebben dat de US de locatie van de meeste nucleaire subs wel kon volgen. Maar ik kan me vergissen.

Daarnaast, is die Poseidon eigenlijk al wel klaar vior gebruik?
 
Wel ja, dat vroeg ik me dus af. Ik dacht hier een tijdje geleden eens gelezen te hebben dat de US de locatie van de meeste nucleaire subs wel kon volgen. Maar ik kan me vergissen.

Daarnaast, is die Poseidon eigenlijk al wel klaar vior gebruik?

seffes is het een tweede Kursk
 
Het lijkt me voor de Russen logisch om terug te trekken naar beter verdedigbare posities, niet? Maar het gaat inderdaad snel, wat een contrast is met de nogal bombastische viering van de annexatie. Tegen dit tempo halen ze de winter niet om nog ergens voet aan de grond te houden. Moet ook vreemd zijn voor de bewoners van de reeds in 2014 bezette gebieden om terug Oekraïense troepen te zien. Vermoedelijk zullen heel wat van die mensen hun valiezen pakken en wegwezen om represailles of erger te vermijden.
 
Terug
Bovenaan