Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)


Zoals verwacht begint het heet te worden onder Poetin zijn voeten.
Chodorovski heeft wel een appeltje te schillen met Poetin. Niet verwonderlijk dat hij dat zegt, dus.
 
Het verschil tussen de paramilitairen van Wagner en de reglementaire Russische contractsoldaat wordt toch steeds stuitender vind ik.

Wagner van gisteren;
6McIz9e.png



Contractsoldaten (LNR DNR?) enkele dagen terug;
BdtSxoS.png


Het kan niet anders dan dat Wagner en het reguliere Russische leger los van elkaar opereren. Het zou anders tot felle weerstand van de reguliere troepen kunnen leiden als men in dezelfde gracht ligt met Wagner's strijders die duidelijk modern materiaal ter beschikking krijgen.

Dat verklaart voor mij ook wat ik eerder las over de opgebroken commandostructuur van Rusland. Wij zien dat van buitenaf als De Russen maar eigenlijk is het Wagner, contractsoldaten, en de boerenpummels van het LNR en DNR. No way dat die centraal en doeltreffend samen aangestuurd (kunnen) worden.
Inderdaad.
En die van Wagner, met de beste wapens en uitrusting, worden dan waarschijnlijk niet in de frontlinie ingezet, maar achter de andere troepen om neer te schieten bij terug trekken of desertie. Ook weeral geen optimale inzet van je resources.
 
Inderdaad.
En die van Wagner, met de beste wapens en uitrusting, worden dan waarschijnlijk niet in de frontlinie ingezet, maar achter de andere troepen om neer te schieten bij terug trekken of desertie. Ook weeral geen optimale inzet van je resources.
Wagner is vooral bezig aan de kant van Bakhmut en rond Donetsk zelf. De groep is te klein om overal in te zetten. Ze waren ook aanwezig bij de inname van Severodonetsk en Mariupol.
 
Het verschil tussen de paramilitairen van Wagner en de reglementaire Russische contractsoldaat wordt toch steeds stuitender vind ik.

Wagner van gisteren;
6McIz9e.png

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want die gasten hebben precies ook maar bog standaard caliber 5.45 AK's hoor.
Geen enkele heeft een extra schokabsorber op zijn kolf. Standaard recoil mitigatie op de loop.
Geen enkele heeft ook maar iets van optics op zijn AK. Standaard goedkoopste bakeliet magazijnen.
Enkel de linkse kerel heeft een foregrip.
Die helmen maken geen hol uit want iedere schiet met caliber 5.45 of groter. In het beste geval redt het je leven bij een schampschot.
Die rechte zijn plate armor is miniscuul in vergelijking met zijn torso want het is precies een dikzak. Die plate stopt mischien nog wat.
Maar ja, wat zit er echt onder? Een stuk OSB?
 
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want die gasten hebben precies ook maar bog standaard caliber 5.45 AK's hoor.
Geen enkele heeft een extra schokabsorber op zijn kolf. Standaard recoil mitigatie op de loop.
Geen enkele heeft ook maar iets van optics op zijn AK. Standaard goedkoopste bakeliet magazijnen.
Enkel de linkse kerel heeft een foregrip.
Die helmen maken geen hol uit want iedere schiet met caliber 5.45 of groter. In het beste geval redt het je leven bij een schampschot.
Die rechte zijn plate armor is miniscuul in vergelijking met zijn torso want het is precies een dikzak. Die plate stopt mischien nog wat.
Maar ja, wat zit er echt onder? Een stuk OSB?

Het gaat dan ook over de differentieel tussen Wagner en het reguliere leger. Kijk eens op de telegram kanalen naar foto's van Russische reguliere krijgsgevangenen. Die Wagner jongens zien eruit als Robocops in vergelijking.

Een voorbeeld

3kISOEf.png
 
Inderdaad.
En die van Wagner, met de beste wapens en uitrusting, worden dan waarschijnlijk niet in de frontlinie ingezet, maar achter de andere troepen om neer te schieten bij terug trekken of desertie. Ook weeral geen optimale inzet van je resources.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
 
Een voorbeeld
Wat een barslechte vergelijking.
Je vergelijkt een foto waarop ze poseren met al hun gerief, hun gezicht verbergen met een andere foto waarop ze geboeid op de grond zitten, verslagen en of gewond zijn, al hun gerief is afgenomen en ze hebben 100% zeker allemaal een zwaar pak slagen gekregen.

Dit er een verschil is ga ik nog mee akkoord maar ik geloof niet dat het een enorm verschil.
 
Het gaat dan ook over de differentieel tussen Wagner en het reguliere leger. Kijk eens op de telegram kanalen naar foto's van Russische reguliere krijgsgevangenen. Die Wagner jongens zien eruit als Robocops in vergelijking.

Een voorbeeld

Het Westen voorziet de soldaten van uitrusting, eens dat ze Oekraïense soldaten gedood of gevangen genomen hebben. Het is een non stop stoelendans daar.
 
Wat een barslechte vergelijking.
Je vergelijkt een foto waarop ze poseren met al hun gerief, hun gezicht verbergen met een andere foto waarop ze geboeid op de grond zitten, verslagen en of gewond zijn, al hun gerief is afgenomen en ze hebben 100% zeker allemaal een zwaar pak slagen gekregen.

Dit er een verschil is ga ik nog mee akkoord maar ik geloof niet dat het een enorm verschil.


Een mooi voorbeeld van de realiteit. Een foto van Wagner troepen met modern materiaal in Mariupol boven een artikel waarin de staat van het reguliere leger door contractuelen in geïntercepteerde telefoons wordt beschreven. Die twee stroken niet. Tenzij er effectief een verschil is uiteraard.

Reddit staat vol van dergelijke telefoongesprekken.
 
Man man man, wat een fucking ramp waar we ons in gestort hebben.
Dit gaat ons nog decennia misérie & algemene verarming opleveren.
We hadden ons beter nooit in dat supercorrupt pattattenveld genaamd Ukraïne gemoeid.

Wat een belachelijke en egoistisch opmerking.

Dus we moesten de russen gewoon hun ding laten doen omdat wij dan geen miserie zouden hebben.
 
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want die gasten hebben precies ook maar bog standaard caliber 5.45 AK's hoor.
Geen enkele heeft een extra schokabsorber op zijn kolf. Standaard recoil mitigatie op de loop.
Geen enkele heeft ook maar iets van optics op zijn AK. Standaard goedkoopste bakeliet magazijnen.
Enkel de linkse kerel heeft een foregrip.
Die helmen maken geen hol uit want iedere schiet met caliber 5.45 of groter. In het beste geval redt het je leven bij een schampschot.
Die rechte zijn plate armor is miniscuul in vergelijking met zijn torso want het is precies een dikzak. Die plate stopt mischien nog wat.
Maar ja, wat zit er echt onder? Een stuk OSB?
Kleine opmerking: helmen zijn vooral nuttig tegen schrapnel. In een oorlog waar heel veel artillerie en granaten gebruikt worden zou ik een helm niet onderschatten, zelfs al is ze van staal en dateert ze uit de jaren van nonkel Stalin. Het Russisch leger heeft een notoir gebrek aan individuele beschermingsonderdelen zoals helmen, eigenlijk sinds altijd. Gewoon omdat zo weinig mogelijk troepen verliezen niet in hun doctrine past.
 
Krijgt (terecht) de wind van voren van quasi gans Oekraine op Twitter.
Vooral dat eerste punt is echt dikke zever. Dat had je op voorhand kunnen doen, niet nu na 8 jaar oorlog waarbij miljoenen mensen gevlucht, gedood en/of gedeporteerd zijn. Zo'n verkiezingen hebben nul waarde momenteel.
Gaan we zo'n verkiezingen dan ook uitvoeren in alle Russische republieken, territories en provincies? Benieuwd hoe ze gaan stemmen in Dagestan en Tsjetsjenie bv.
 
Ik begrijp echt niet waar die megalomane oetlul het idee heeft gekregen dat hij, gewoon omdat hij succesvol is in 1 bepaalde tak van het (bedrijfs)leven, nuttige dingen heeft te zeggen over volledig andere werelden. Enfin ja, ik snap dat deels wel (zich omringen met yes men, een gigantisch ego, ...) maar die Tweets kunnen wat mij betreft bij in het rijtje met onnozele zever die hij de laatste jaren voortbrengt.

Helaas heeft hij een publiek van meer dan 100 miljoen mensen, waarvan er wel enkele miljoenen zullen zijn die alles wat hij zegt slikken als absolute waarheid. Binnenkort mengen Paris Hilton en de Kardashians zich ook in de onderhandelingen. Soms is spreken wel echt zilver en zwijgen goud.
 
Elon wil gewoon de tabel van Mendeljev die verstopt ligt in de bodem van Rusland. Met het smelten van de permafrost komen er ook meer grondstoffen binnen handbereik, naast übergevaarlijke virussen die weer zouden ontwaken en supermethaanemissies, en dan heb je nog de Noordelijke Zeevaart die van betekenis zal worden. Maar ja. Afghanistan zit ook bomvol waardevolle grondstoffen. Tussen die grondstoffen en je fabriek ligt er ook nog een werkelijkheid en die moet Musk wel leren aanvaarden.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp echt niet waar die megalomane oetlul het idee heeft gekregen dat hij, gewoon omdat hij succesvol is in 1 bepaalde tak van het (bedrijfs)leven, nuttige dingen heeft te zeggen over volledig andere werelden. Enfin ja, ik snap dat deels wel (zich omringen met yes men, een gigantisch ego, ...) maar die Tweets kunnen wat mij betreft bij in het rijtje met onnozele zever die hij de laatste jaren voortbrengt.

Helaas heeft hij een publiek van meer dan 100 miljoen mensen, waarvan er wel enkele miljoenen zullen zijn die alles wat hij zegt slikken als absolute waarheid. Binnenkort mengen Paris Hilton en de Kardashians zich ook in de onderhandelingen. Soms is spreken wel echt zilver en zwijgen goud.
Laat die mens toch zijn ding zeggen op twitter. Jij hebt evengoed het recht uit te kramen wat je wil op dat onnozel platform.
Waarom maak je je toch zo druk over dat riool van meningen genaamd Twitter? Who cares?
 
Laat die mens toch zijn ding zeggen op twitter. Jij hebt evengoed het recht uit te kramen wat je wil op dat onnozel platform.
Waarom maak je je toch zo druk over dat riool van meningen genaamd Twitter? Who cares?
@RidderBauknecht zegt toch niet dat Musk verbannen moet worden. Wel dat hij een gigantische paljas is. Dat mag toch?

PS: Musk is een gigantische paljas.
 
Laat die mens toch zijn ding zeggen op twitter. Jij hebt evengoed het recht uit te kramen wat je wil op dat onnozel platform.
Waarom maak je je toch zo druk over dat riool van meningen genaamd Twitter? Who cares?
Ik maak me helemaal niet 'zo druk'. Ik heb 1 bericht geplaatst als (niet-rechtstreekse) reactie op zijn zoveelste Twitter shitpost. Actie en reactie.

En 'who cares'? Meer dan honderd miljoen mensen care. Vandaar dat ik het frustrerend vind dat hij zo vaak onnozele zever post als ware hij een gezant van God himself met de waarheid in pacht. Voorts was het in deze topic geplaatst. De topic die ik volg. Dus ik reageerde. Meer moet je daar niet achter zoeken. We mogen toch nog reageren op forumposts, niet?
 
Terug
Bovenaan