Dat wil ook zeggen dat het 4u terugrijden is met de PorscheMaandag naar een nieuwe adoptiekandidaat kijken. Porsche 924S uit 88, allerlaatste Sonderserie. Miserie is dat het 4 uur rijden is. Maar ben hoopvol!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat wil ook zeggen dat het 4u terugrijden is met de PorscheMaandag naar een nieuwe adoptiekandidaat kijken. Porsche 924S uit 88, allerlaatste Sonderserie. Miserie is dat het 4 uur rijden is. Maar ben hoopvol!
Hoe zit dat eigenlijk met de keuring? Hoe grondig/naar wat kijken ze precies? Zijn andere veren/dempers een probleem? Uitlaat etc?Vandaag naar de 2jaarlijkse oldtimer keuring geweest met mijn 525i.
Een goeie 10k km gereden op 2 jaar.
Weer opt gemak voor 2 jaar.
Dat viel wel mee, de std dingen worden sowieso getest, zoals lichten, uitstoot, remmen, ophanging en rubbers.Hoe zit dat eigenlijk met de keuring? Hoe grondig/naar wat kijken ze precies? Zijn andere veren/dempers een probleem? Uitlaat etc?
Alles is relatiefkeuring is normaal zelfde als normale wagen, enkel koetswerk zijn ze iets minder streng op.. (niet dragend)
alle andere zaken zijn tegenwoordig evenwaardige tests..
co is beetje meer gelinkt aan bouwjaar van de wagen.
nog altijd geen Porsche
Gaat eentje zijn die de komende jaren in prijs gaat stijgen, dus ik zou die zeker in orde zetten en goed blijven onderhouden .Speaking of Porsche ... officieel is het geen oldtimer, maar ik heb nog steeds mijn Porsche 911 Carrera 2S uit 2004 (generatie 997.1) die ik gekocht heb op m'n 30ste verjaardag.
Echter is deze nu al een 10 jaar uitgeschreven. Dit omwille van een medische tegenslag, en later het drukke leven, kinderen, etc. Maar nu dat de tijden ferm aan het veranderen zijn van meer en meer elektrisch te rijden, krijg ik meer en meer zin om de Porka terug in orde te zetten tegen de lente volgend jaar.
Ben nu aan't kijken wat de mogelijke kosten zijn. Em heeft 57k kilometers en hij start nog altijd heel makkelijk. Hij staat op een stalling waar em de nodige zorgen krijgt.
Ik heb eigenlijk geen idee aan welke kosten mij ik moet verwachten.
Heb nu een specialist gecontacteerd in Berlare ... die zegt 1.000 EUR om te beginnen, maar lijkt mij erg onrealistisch ... ik had eerlijk gedacht aan het 5-voudige. Dan nieuwe banden, ne keer binnensteken bij een detailer. Dat zal ook nog eens 2.000 - 2.500 EUR zijn.
Volgend jaar zou de 997 ook officieel worden bestempeld als een Classic bij Porsche en brengen ze een nieuwe PCM module uit zodat je qua media en navigatie weer volledig mee bent met de laatste zaken, zonder dat em waardeverlies heeft. Dan moet ik eigenlijk nog een oplossing zoeken voor de speakers ... die hebben nooit goed geklonken. Enfin, redelijk bijzaak want meestal rijdt ge zonder muziek, luisterend naar de boxer motor
Ik kan enkel maar aanraden om het porscheforum van Nederland te bezoeken, daar ben je niet de eerste noch de laatste die hun Porsche voor een langere tijd stalt en wilt weten waar je allemaal rekening mee moet houden.Speaking of Porsche ... officieel is het geen oldtimer, maar ik heb nog steeds mijn Porsche 911 Carrera 2S uit 2004 (generatie 997.1) die ik gekocht heb op m'n 30ste verjaardag.
Echter is deze nu al een 10 jaar uitgeschreven. Dit omwille van een medische tegenslag, en later het drukke leven, kinderen, etc. Maar nu dat de tijden ferm aan het veranderen zijn van meer en meer elektrisch te rijden, krijg ik meer en meer zin om de Porka terug in orde te zetten tegen de lente volgend jaar.
Ben nu aan't kijken wat de mogelijke kosten zijn. Em heeft 57k kilometers en hij start nog altijd heel makkelijk. Hij staat op een stalling waar em de nodige zorgen krijgt.
Ik heb eigenlijk geen idee aan welke kosten mij ik moet verwachten.
Heb nu een specialist gecontacteerd in Berlare ... die zegt 1.000 EUR om te beginnen, maar lijkt mij erg onrealistisch ... ik had eerlijk gedacht aan het 5-voudige. Dan nieuwe banden, ne keer binnensteken bij een detailer. Dat zal ook nog eens 2.000 - 2.500 EUR zijn.
Volgend jaar zou de 997 ook officieel worden bestempeld als een Classic bij Porsche en brengen ze een nieuwe PCM module uit zodat je qua media en navigatie weer volledig mee bent met de laatste zaken, zonder dat em waardeverlies heeft. Dan moet ik eigenlijk nog een oplossing zoeken voor de speakers ... die hebben nooit goed geklonken. Enfin, redelijk bijzaak want meestal rijdt ge zonder muziek, luisterend naar de boxer motor
Ik kan enkel maar aanraden om het porscheforum van Nederland te bezoeken, daar ben je niet de eerste noch de laatste die hun Porsche voor een langere tijd stalt en wilt weten waar je allemaal rekening mee moet houden.
En er zijn genoeg Belgen te vinden op dat forum die je goede adresjes kunnen aanraden.