Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
En 1 van de slechtste versnellingsbakken ooit...
Eigenlijk is dat een heel fijne versnellingsbak. Zolang ge hem laat upgraden naar de hydraulica van de CS, want anders jast ge er elke 30k km een koppeling door als je wat stadsverkeer en af en toe file doet.
kosten daarvan zijn echt los door het dak, aan onderdelen zit dat snel aan 5000€.
Valt ook niets aan de doen, de F1/semesters/cambiocorsa is een handbak waar de schakelmechaniek en koppeling hydraulisch bediend worden. Ge vertrekt altijd met slip, goed op de gas gaan = koppeling vreten
ophanging en de nokkenassen zijn ook vrij gevoelig bij die . Een goedkope 360 kan u op die manier al snel 20-25k aan herstellingen kosten

voor een gezonde: reken op 3k a 5k per jaar aan onderhoudskosten (setje remmen is bv al 1000€+ per as)
 
Kun je niet laten wrappen of herspuiten in de kleur dat je wenst?
Porsche Boxster 2.0 Turbo PDK 718
€ 54.999,00
Dat babyblauw met zwarte accenten heeft ook wel iets.
Vind dat nog wel een schoon kleurke. Tegenwoordig heeft iedereen zilver, zwart of wit.
 
Eigenlijk is dat een heel fijne versnellingsbak. Zolang ge hem laat upgraden naar de hydraulica van de CS, want anders jast ge er elke 30k km een koppeling door als je wat stadsverkeer en af en toe file doet.
kosten daarvan zijn echt los door het dak, aan onderdelen zit dat snel aan 5000€.
Valt ook niets aan de doen, de F1/semesters/cambiocorsa is een handbak waar de schakelmechaniek en koppeling hydraulisch bediend worden. Ge vertrekt altijd met slip, goed op de gas gaan = koppeling vreten
ophanging en de nokkenassen zijn ook vrij gevoelig bij die . Een goedkope 360 kan u op die manier al snel 20-25k aan herstellingen kosten

voor een gezonde: reken op 3k a 5k per jaar aan onderhoudskosten (setje remmen is bv al 1000€+ per as)
Dat zijn prijzen van 10 jaar geleden denk ik, doe er maar minstens 15-20% bij. Reserve stukken swingen ook de pan uit.

Bij een groot onderhoud halen ze meestal het ganse blok uit de auto, aan de huidige prijzen per uur, tikt aan...

Al meen ik me te herinneren dat de 360 en of 430 hierop een uitzondering is.

Ik spreek wel over een officiële Ferrari garage natuurlijk.
 
De 360 heeft een service hatch om bv de riemen te vervangen. Als ik me niet vergis de eerste mid-engine Ferrari waar de motor er niet uit moet.
 
Wat ook ruim in het budget past: Giulia Quadrifoglio. Vanaf een 45k hebt ge tegenwoordig al ene met automaat. Voor 60k een zeer jonge
 
Mijn vriendin zei dat ik eerst maar eens een paar keer zo'n auto moet huren voor ik er eentje zou kopen. Dat liet ik me geen 2x zeggen, dus maar meteen voor de graal gegaan:

167531744-10159546527493534-538945775298440596-n.jpg
 
Mijn vriendin zei dat ik eerst maar eens een paar keer zo'n auto moet huren voor ik er eentje zou kopen. Dat liet ik me geen 2x zeggen, dus maar meteen voor de graal gegaan:

Very nice!

Het mag dan wel een "oude" kar zijn, het heeft toch iets wat een M2, F-Type of ne 718 niet hebben hoor!
 
Mijn vriendin zei dat ik eerst maar eens een paar keer zo'n auto moet huren voor ik er eentje zou kopen. Dat liet ik me geen 2x zeggen, dus maar meteen voor de graal gegaan:

167531744-10159546527493534-538945775298440596-n.jpg
En, hoe bevalt het? Dat is een DB9 Volante vermoed ik?
Ik heb zelf enkel met een V8 Vantage gereden, en dat viel wel tegen eigenlijk. Als je vergelijkt met een "normale" auto is dat natuurlijk indrukwekkend, maar in vergelijking met wagens in dezelfde prijsklasse, is het toch veel "net niet"...
 
En, hoe bevalt het? Dat is een DB9 Volante vermoed ik?
Ik heb zelf enkel met een V8 Vantage gereden, en dat viel wel tegen eigenlijk. Als je vergelijkt met een "normale" auto is dat natuurlijk indrukwekkend, maar in vergelijking met wagens in dezelfde prijsklasse, is het toch veel "net niet"...
DB9 Volante inderdaad. Auto is bijna 15 jaar oud en een huurwagen, dus bepaalde kleine dingen moet je hem al op voorhand vergeven. Het interieur was bijvoorbeeld misschien mooi 15 jaar geleden, maar is nu toch wat kitscherig (en afgeleefd).

Ik heb er alleen nog maar redelijk rustig mee gereden, maar een sportwagen is het zeker niet. De auto zelf is redelijk zwaar, stuur is ook zwaar en de automatische versnellingsbak neemt zijn tijd. De V12 is heel smooth en lineair. Onder 3000 toeren rij je als een stevige diesel, daarboven gaat ie wel los qua geluid en snelheid.

Voor mij een mooie GT. Zeer comfortabel, zalige looks, en power en open dak indien je dat wenst. Maar ik denk wel dat -buiten het geluid- de auto me niet genoeg voldoening zou geven.
 
Ik was vroeger enorm Aston Martin fan, maar dat komt vnl door de looks. Qua rijplezier komen die niet in de buurt van pakweg een Porsche of Ferrari in dezelfde pricerange, zelfs een AMG of M in die categorie is meer fun en gewoon kwalitatief beter.
 
Mijn vriendin zei dat ik eerst maar eens een paar keer zo'n auto moet huren voor ik er eentje zou kopen. Dat liet ik me geen 2x zeggen, dus maar meteen voor de graal gegaan:
In dat geval zou ik nog 10 jaar twijfelen en elke paar weekends eentje huren om een gegronde keuze te kunnen maken. :unsure:
 

Dit lijkt me toch ook wel redelijk wat bang for buck, ga je ook niet vaak zien bollen en zal ook op circuit best goed uit de voeten kunnen.
 
Maar het is geen cabrio he. En dat is toch wel een belangrijk punt als je op zoek bent naar een "fun-car" (imo).
Vind je? Cabrio zegt mij eigenlijk weinig, voor mij is fun vnl snel, wendbaar en dus niet te groot, niet alledaags,... maar cabrio hoort daar voor mij eigenlijk niet bij.

Ik zou bv nooit een 911 cabrio boven een gewone verkiezen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan