Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
Zou ook voor een TT-RS kiezen

Maserati Gran cabrio, dan zit ge wel al met een ouder model en wat km's denk ik
Alfa Romeo 4C spider
Camaro V8
 
Zou ook voor een TT-RS kiezen

Maserati Gran cabrio, dan zit ge wel al met een ouder model en wat km's denk ik
Alfa Romeo 4C spider
Camaro V8
4C Spider is knap, maar hij rijdt wel écht niet zo goed als de 2 grote concurrenten hoor (Lotus Elise en A110). En qua bruikbaarheid is hij ook een stuk minder...
 
BMW M2
Alle fun die je ooit nodig zult hebben, 6 in lijn en kost u geen rib aan onderhoud zoals de Porsche.
De prijzen van onderhoud valt naar het schijnt vrij goed mee voor de 718. Wel best bij een onafhankelijke Porsche specialist gaan.
 
Ik zou ne mobilhome kiezen :laugh:, ma soit das ni de vraag. Ik ben echt wel een sucker voor de i8 (roadster).

Zou ook voor een TT-RS kiezen

Maserati Gran cabrio, dan zit ge wel al met een ouder model en wat km's denk ik
Alfa Romeo 4C spider
Camaro V8
Alfa zou ik echt niet doen, das wel trekken om te sturen en totaal geen leuke auto. Camaro is echt ne schone en een beest. Zal wel wa kosten in taks.

4C Spider is knap, maar hij rijdt wel écht niet zo goed als de 2 grote concurrenten hoor (Lotus Elise en A110). En qua bruikbaarheid is hij ook een stuk minder...
Exact, zelfs een goedkopere MX-5/Fiat 124 rijd een pak plezanter dan de 4C. Buiten de looks en Alfa fanboy hoek heeft deze wagen niet zo veel nut. Knap van Alfa dat ze hem kunnen maken maar daar blijft het bij. In het begin van de release van de 4C hebben sommige wel wat extra centjes kunnen scoren door het collector/scalping aspect, maar "Welke fun car voor €60 000?", denk ik dat je op je honger blijft zitten.
 
Laatst bewerkt:
De prijzen van onderhoud valt naar het schijnt vrij goed mee voor de 718. Wel best bij een onafhankelijke Porsche specialist gaan.
Ja en neen. Ik ga geen namen noemen maar bij mijn Porsche was het wel elke keer (bekende onafhankelijke wiens naam niet genoemd wordt) wel prijs. Als ik een probleem had en hij hoorde dat, dan duurde het precies wel lang en zei ie erna, ik vind het probleem niet..

Erna naar de officiële garage gebracht, probleem was na een uur opgelost. Ok, die mannen werken met gouden handschoentjes maar het is wel in orde.
 
Ja en neen. Ik ga geen namen noemen maar bij mijn Porsche was het wel elke keer (bekende onafhankelijke wiens naam niet genoemd wordt) wel prijs. Als ik een probleem had en hij hoorde dat, dan duurde het precies wel lang en zei ie erna, ik vind het probleem niet..

Erna naar de officiële garage gebracht, probleem was na een uur opgelost. Ok, die mannen werken met gouden handschoentjes maar het is wel in orde.
Hangt er natuurlijk vanaf welke onafhankelijke garage. Ik kan mij wel inbeelden dat er daar bij zijn waar je beter weg blijft.
 
Hangt er natuurlijk vanaf welke onafhankelijke garage. Ik kan mij wel inbeelden dat er daar bij zijn waar je beter weg blijft.
Met een Porsche moet je niet bij de Pool of Jef'ke om de hoek gaan é. Zoals ik al zei, het is een bekende die op Porsche fora meerdere maal werd genoemd. Kan uiteraard zijn dat dit toeval was en alleen bij mij was dat ontken ik niet. Toch alleen straf dat het bij de andere garage toen direct werd opgelost. Kan uiteraard ook ervaring zijn bij de mechanieker van dienst.
 
Met een Porsche moet je niet bij de Pool of Jef'ke om de hoek gaan é. Zoals ik al zei, het is een bekende die op Porsche fora meerdere maal werd genoemd. Kan uiteraard zijn dat dit toeval was en alleen bij mij was dat ontken ik niet. Toch alleen straf dat het bij de andere garage toen direct werd opgelost. Kan uiteraard ook ervaring zijn bij de mechanieker van dienst.
Ikzelf heb er geen ervaring mee maar mijne maat met zijne 718 gaat ermee bij een onafhankelijke Porsche specialist (ik weet zelf niet dewelke maar kan het altijd eens vragen) en beweerd toch dat de prijzen best nog meevallen.
 
Alfa Romeo 4C met een turbo upgrade en ohlins onderstel. Onder de 1000kg, volledig carbon dallara platform, afhankelijk van uw samenstelling 300 tot 400pk.
Hij stuurt wel vrij zwaar, dat klopt, is ook een verbazend brede wagen. Maar hij is enorm stabiel en heeft bijna onbeperkte grip. Het grootste nadeel van de 4C was het beperkt vermogen en dat is met een turbo upgrade volledig weg. Spool time blijft quasi gelijk, low end koppel gaat gevoelig omhoog.

Voor 60k hebt ge ook nog een Ferrari 360. Een van de leukste autos die voor dat geld te krijgen zijn. Wel niet kopen als onderhoudskosten, verzekering en wegentaks van financieel belang voor u zijn. Het "goedkope" alternatief is dan idd de Maserati 4200GT, daar zit de motor van de F430 in. Maar verwacht zeker geen F430, de Maser is een echte GT en rijdt eigenlijk het beste in de Cambiocorsa variant.

V8 Vantage is ook haalbaar in uw budget.

Als je een goede onafhankelijke zoekt voor Porsche: MSCP in Herent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alfa Romeo 4C met een turbo upgrade en ohlins onderstel. Onder de 1000kg, volledig carbon dallara platform, afhankelijk van uw samenstelling 300 tot 400pk.
Hij stuurt wel vrij zwaar, dat klopt, is ook een verbazend brede wagen. Maar hij is enorm stabiel en heeft bijna onbeperkte grip. Het grootste nadeel van de 4C was het beperkt vermogen en dat is met een turbo upgrade volledig weg. Spool time blijft quasi gelijk, low end koppel gaat gevoelig omhoog.

Voor 60k hebt ge ook nog een Ferrari 360. Een van de leukste autos die voor dat geld te krijgen zijn. Wel niet kopen als onderhoudskosten, verzekering en wegentaks van financieel belang voor u zijn. Het "goedkope" alternatief is dan idd de Maserati 4200GT, daar zit de motor van de F430 in. Maar verwacht zeker geen F430, de Maser is een echte GT en rijdt eigenlijk het beste in de Cambiocorsa variant.

V8 Vantage is ook haalbaar in uw budget.

Als je een goede onafhankelijke zoekt voor Porsche: MSCP in Herent.
Het grote nadeel van de 4C was imo de gebrekkige automatische versnellingsbak. Hij is ook beenhard afgeveerd (veel harder dan een Elise), en in de bouwkwaliteit merk je ook dat ze lichtgewicht moesten gaan.
Als je dan kijkt naar de Alpine A110, véél beter afgewerkt, ook effectief een redelijk luxueuze wagen (met airco enzo, dat heeft zeker niet elke 4C) en soortgelijke prestaties als de standaard 4C.

De 4C was imo een leuk probeersel, maar er zijn op elk vlak betere en goedkopere alternatieven.
 
Ikzelf heb er geen ervaring mee maar mijne maat met zijne 718 gaat ermee bij een onafhankelijke Porsche specialist (ik weet zelf niet dewelke maar kan het altijd eens vragen) en beweerd toch dat de prijzen best nog meevallen.
Werkuren zijn goedkoper inderdaad, de materialen zelf +- zelfde wss. Huidige Porsche nog geen kosten gehad, alleen 1x onderhoud. Hopelijk blijft het ook want zal zweten worden anders :rofl:
 
Het is dan ook geen automaat maar een DSG. Dat is gedaan voor het gewicht, maar ik volg je erin dat die niet ideaal is. Zoals elke DSG eigenlijk.
Qua hardheid heb je volledig gelijk, daarom ook de ohlins upgrade. Die transformeert hem totaal.
Het is gewoon een heel hardcore wagen, ze wouden onder de 900kg blijven en daar zijn veel compromissen voor gesloten.

De A110 is idd een mooi alternatief, maar 60k zal nipt zijn. Die heeft overigens ook een schurfterige DSG, gekoppeld aan een niet zo fantastisch renault 1.8 blok. Moest de Alpine zijn platform niet zo goed zijn, het was helemaal geen fijne wagen.
 
Het is dan ook geen automaat maar een DSG. Dat is gedaan voor het gewicht, maar ik volg je erin dat die niet ideaal is. Zoals elke DSG eigenlijk.
Qua hardheid heb je volledig gelijk, daarom ook de ohlins upgrade. Die transformeert hem totaal.
Het is gewoon een heel hardcore wagen, ze wouden onder de 900kg blijven en daar zijn veel compromissen voor gesloten.

De A110 is idd een mooi alternatief, maar 60k zal nipt zijn. Die heeft overigens ook een schurfterige DSG, gekoppeld aan een niet zo fantastisch renault 1.8 blok. Moest de Alpine zijn platform niet zo goed zijn, het was helemaal geen fijne wagen.
Ik heb enkel zonder de upgrades ermee gereden, en mijn eerste indruk was toen positief al vond ik hem toen ook al wel duur.
Maar nadien ook even met Lotus Elise Cup 250 gereden, en dat is meer hardcore, en toch bruikbaarder. En leuker om mee te rijden.

En die valt exact onder de 60k:
https://lotuscars.be/listings/elise-cup-250-my2018-gp-edition/
 
Het is dan ook geen automaat maar een DSG. Dat is gedaan voor het gewicht, maar ik volg je erin dat die niet ideaal is. Zoals elke DSG eigenlijk.
Qua hardheid heb je volledig gelijk, daarom ook de ohlins upgrade. Die transformeert hem totaal.
Het is gewoon een heel hardcore wagen, ze wouden onder de 900kg blijven en daar zijn veel compromissen voor gesloten.

De A110 is idd een mooi alternatief, maar 60k zal nipt zijn. Die heeft overigens ook een schurfterige DSG, gekoppeld aan een niet zo fantastisch renault 1.8 blok. Moest de Alpine zijn platform niet zo goed zijn, het was helemaal geen fijne wagen.
Zijt ge weer daar met uw DSG's? De volkswagen groep heeft DSG's, da's hun naam voor een DCT (dual clutch transmission). Dat zijn geen kartonnen dozen die uit elkaar vallen, maar degelijke dingen. Met een DCT zelf is ook niks mis, die gebruiken pakweg BMW en Porsche (die als enige van de VW groep geen DSG gebruiken) ook. Een Alfa 4C en een Alpine hebben ook geen DSG's, maar wel DCT's.

Als het het dus over een DSG hebt zijt ge de klepel volledig mis aan het slaan, en als ge eigenlijk een DCT bedoelt zijt ge uw geliefkoosde BMW's mee de grond in aan het boren.

In welk opzicht is een DCT trouwens minderwaardig aan een automaat? Hij is in elk geval een pak sneller met schakelen, en zorgt dus ook voor snellere acceleraties en minder verbruik.
 
Zijt ge weer daar met uw DSG's? De volkswagen groep heeft DSG's, da's hun naam voor een DCT (dual clutch transmission). Dat zijn geen kartonnen dozen die uit elkaar vallen, maar degelijke dingen. Met een DCT zelf is ook niks mis, die gebruiken pakweg BMW en Porsche (die als enige van de VW groep geen DSG gebruiken) ook. Een Alfa 4C en een Alpine hebben ook geen DSG's, maar wel DCT's.

Als het het dus over een DSG hebt zijt ge de klepel volledig mis aan het slaan, en als ge eigenlijk een DCT bedoelt zijt ge uw geliefkoosde BMW's mee de grond in aan het boren.

In welk opzicht is een DCT trouwens minderwaardig aan een automaat? Hij is in elk geval een pak sneller met schakelen, en zorgt dus ook voor snellere acceleraties en minder verbruik.
BMW gebruikt wel enkel DCT in (sommige) M-wagens ;)
 
Zijt ge weer daar met uw DSG's? De volkswagen groep heeft DSG's, da's hun naam voor een DCT (dual clutch transmission). Dat zijn geen kartonnen dozen die uit elkaar vallen, maar degelijke dingen. Met een DCT zelf is ook niks mis, die gebruiken pakweg BMW en Porsche (die als enige van de VW groep geen DSG gebruiken) ook. Een Alfa 4C en een Alpine hebben ook geen DSG's, maar wel DCT's.

Als het het dus over een DSG hebt zijt ge de klepel volledig mis aan het slaan, en als ge eigenlijk een DCT bedoelt zijt ge uw geliefkoosde BMW's mee de grond in aan het boren.

In welk opzicht is een DCT trouwens minderwaardig aan een automaat? Hij is in elk geval een pak sneller met schakelen, en zorgt dus ook voor snellere acceleraties en minder verbruik.
Gebruikt Porsche niet PDK ?
 
Zijt ge weer daar met uw DSG's? De volkswagen groep heeft DSG's, da's hun naam voor een DCT (dual clutch transmission). Dat zijn geen kartonnen dozen die uit elkaar vallen, maar degelijke dingen. Met een DCT zelf is ook niks mis, die gebruiken pakweg BMW en Porsche (die als enige van de VW groep geen DSG gebruiken) ook. Een Alfa 4C en een Alpine hebben ook geen DSG's, maar wel DCT's.

Als het het dus over een DSG hebt zijt ge de klepel volledig mis aan het slaan, en als ge eigenlijk een DCT bedoelt zijt ge uw geliefkoosde BMW's mee de grond in aan het boren.

In welk opzicht is een DCT trouwens minderwaardig aan een automaat? Hij is in elk geval een pak sneller met schakelen, en zorgt dus ook voor snellere acceleraties en minder verbruik.
DoppelkupplungSGetriebe is basically duits voor Dual Clutch Transmission, dus stop al maar met blaffen. Is allemaal 1 pot nat met andere namen. Een DSG IS een DCT: 2 versnellingsbakken met 2 koppelingen, elektrohydraulisch aangestuurd.
Ik vind het allemaal rotte bucht, merkagnostisch. Een deftige automaat pakt beter op, schakelt zeer snel en valt niet dood tussen 2 versnelling, heeft geen miserie met traag aanzetten, etc... Of die uit mekaar vallen of niet is daar zelfs niet relevant in, het is het schakelkarakter dat gewoon kut is. Om dan te gaan stellen dat "Porsche de enige van de VW groep is die geen DSG gebruikt" is ook wat hol, gezien het allemaal BorgWarner bakken zijn.
BMW is er mee gestopt sinds de G80/G82 M3/M4, ZF only nu.
 
TT RS had ik nog helemaal niet aan gedacht, is wel een goeie suggestie. Ik wist zelfs niet dat er ook een Roadster-versie van was. Als jonge tweedehandse lijkt me dat wel een uitstekende koop, al voel ik persoonlijk niet zo veel voor Audi.

Alpine A110 is een leuk autootje, maar vind ik te duur voor wat het is. Die zijn in zulke lage productiecijfers gemaakt dat ze hun waarde goed hebben behouden. Hoewel ze waarschijnlijk daardoor ook amper verder zullen afschrijven, vind ik ze geen €60 000 waard en niet in de categorie van de andere wagens in de lijst zitten.

Alfa 4C kan je wat mij betreft in de categorie Elise/Exige plaatsen: iets te basic/oncomfortabel vermoed ik. De ultieme funcar zoek ik niet echt, het moet ook echt wel bruikbaar zijn voor gewone dagen.

Ik denk dat de Porsche 781 dan de beste optie is. Een sportwagen, maar toch nog best bruikbaar en betrouwbaar. Dan wel geen 4 zitjes, maar cabrio wat op bepaalde momenten echt wel een meerwaarde is. Binnenkort eens op zoek naar een testritje met de 718 en/of 718 S.
 
Ik heb enkel zonder de upgrades ermee gereden, en mijn eerste indruk was toen positief al vond ik hem toen ook al wel duur.
Maar nadien ook even met Lotus Elise Cup 250 gereden, en dat is meer hardcore, en toch bruikbaarder. En leuker om mee te rijden.

En die valt exact onder de 60k:
https://lotuscars.be/listings/elise-cup-250-my2018-gp-edition/
Die Elise is goedkoper al ik had verwacht. Knap spel en maar van 2018. Idd een zeer goede optie.
 
Mijn keuze zou gaan tussen de 718 (S) en de TT-RS, alhoewel ik de M2 ook wel prachtig vind.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan