Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
De M2 met de N55 ok, die motor is oerdegelijk maar eigenlijk geen echte M-motor. Eigenlijk kunt ge dan beter een pak geld uitsparen met een M235i te nemen en die te upgraden.
De M2 Competition met de S55 daarentegen, nooit van mijn leven. Dat is dezelfde schijtblok als in de F80/82 en die is zo ziek als de pest. Tenzij je bij aankoop al 10k mee budgetteert voor crankhub fix, nieuwe lagerschalen, etc... is dat russian roulette op wielen.
 
De M2 met de N55 ok, die motor is oerdegelijk maar eigenlijk geen echte M-motor. Eigenlijk kunt ge dan beter een pak geld uitsparen met een M235i te nemen en die te upgraden.
De M2 Competition met de S55 daarentegen, nooit van mijn leven. Dat is dezelfde schijtblok als in de F80/82 en die is zo ziek als de pest. Tenzij je bij aankoop al 10k mee budgetteert voor crankhub fix, nieuwe lagerschalen, etc... is dat russian roulette op wielen.
Overdrijven is een kunst hè. Over die crank hub bv:

1) Het is géén speciaal veel voorkomend probleem
2) Die componenten zijn hetzelfde voor de S55 en de N54/55. Dus hoe kan je dan de N55 oerdegelijk noemen en de S55 daarop afkraken?
3) Uit de S55 kan je gemakkelijk véél meer vermogen halen, dat is dan ook voornamelijk de reden waarom je dat soort problemen meer zult zien bij de S55 dan bij de N55. Maar ik denk dat je BMW moeilijk kan verwijten dat je mechanische problemen krijgt wanneer je het vermogen van een motor met meer dan 50% opdrijft hè?
 
Overdrijven is een kunst hè. Over die crank hub bv:

1) Het is géén speciaal veel voorkomend probleem
2) Die componenten zijn hetzelfde voor de S55 en de N54/55. Dus hoe kan je dan de N55 oerdegelijk noemen en de S55 daarop afkraken?
3) Uit de S55 kan je gemakkelijk véél meer vermogen halen, dat is dan ook voornamelijk de reden waarom je dat soort problemen meer zult zien bij de S55 dan bij de N55. Maar ik denk dat je BMW moeilijk kan verwijten dat je mechanische problemen krijgt wanneer je het vermogen van een motor met meer dan 50% opdrijft hè?


1) het is wél een veel voorkomend probleem. En zeker geen dat enkel bij zwaar getunede motoren voorkomt, nieuwe stock engines die in ralenti aan het rood licht rondgaan komen even goed voor als gasten die het hoge toeren voor hebben. BHT Performance doet crank hub fixes aan de lopende band
2) De S55 is gebaseerd op de N54, niet op de N55. Maar dan nog heeft de N54 nooit spinning crank hubs gezien (evenals de N55 niet), zelfs niet op motoren die 900pk draaien.
Het design van de S55 is compleet anders en daarom spint de crank
- 2 HPFP's ipv 1
- Geen elektrische waterpomp
- Grotere oliepomp
- En dan de belangrijkste: de vorte DCT die veel harder shift dan een automaat of handbak, en dus veel keer kracht op de crank hub klopt
3) Er kan uiteraard uit een S55 veel meer vermogen gehaald worden, ongeveer even veel als uit de N54 waarop hij gebaseerd is. Op elke gemodificeerde motor doen ze een crank hub fix of ze draaien er los door

Dus neen, dit is niet overdreven. Crank hub failiures zijn een veel voorkomend issue bij S55 motoren en als je peace of mind wilt dan moet je die kost incalculeren in de aankoop.
 
En een Z4? Of niet speciaal genoeg? Heb daar eens mee gereden tijdens zo’n BMW rit, en dat was echt wel fun! Enige wat ik vond is dat die bij hoge snelheid op een minder goede baan precies niet veel grip had.. het kunnen gedachten zijn geweest, maar ik had soms echt het gevoel van ‘als ik nu niet minder, zitten we in het veld’.
:unsure:
 
Ik zou voor een Alpina A110 gaan , vind dat echt een leuke wagen.

Of Alfa Romeo 4C , maar die kan je niet meer nieuw krijgen of een Giulia vind ik ook echt zeer knap .

Wij kunnen niet voor u kiezen , genoeg leuke dingen zoals die Lotus Evora , ook echt iets naar mijn zin.

Een slechte keuze zal je niet maken , tenzei je een Bmw Pakt lol Ik heb daar veel vodden mee gehad en dat komt hier niet meer binnen.
 
Ik zou voor een Alpina A110 gaan , vind dat echt een leuke wagen.

Of Alfa Romeo 4C , maar die kan je niet meer nieuw krijgen of een Giulia vind ik ook echt zeer knap .

Wij kunnen niet voor u kiezen , genoeg leuke dingen zoals die Lotus Evora , ook echt iets naar mijn zin.

Een slechte keuze zal je niet maken , tenzei je een Bmw Pakt lol Ik heb daar veel vodden mee gehad en dat komt hier niet meer binnen.
Een Giulia valt nu niet echt onder de noemer fun cars. Of je zou eentje met een klavertjevier vier moeten kopen.

En anders moet je dat verhaal van uw 335i nog eens uit de doeken doen. Nieuw forum nieuwe kansen! Dan staat het hier ook geborgd.
 
Een Giulia valt nu niet echt onder de noemer fun cars. Of je zou eentje met een klavertjevier vier moeten kopen.

En anders moet je dat verhaal van uw 335i nog eens uit de doeken doen. Nieuw forum nieuwe kansen! Dan staat het hier ook geborgd.
Maar die met dat klavertje vier is goedkoper dan een M2, zowel in belastingen als aankoopprijs...
 
Maar die met dat klavertje vier is goedkoper dan een M2, zowel in belastingen als aankoopprijs...
Belastingen dat weet ik niet, maar catalogusprijs is een M2 competition toch goedkoper hoor. Iets minder dan 10k maar goed :p

Maar in deze zou ik toch geen sedan aanraden. Een M2 is compacter en geschikter dan. Maar een cayman of een Z4 vind ik nog altijd de betere opties die gepost zijn.
 
Belastingen dat weet ik niet, maar catalogusprijs is een M2 competition toch goedkoper hoor. Iets minder dan 10k maar goed :p

Maar in deze zou ik toch geen sedan aanraden. Een M2 is compacter en geschikter dan. Maar een cayman of een Z4 vind ik nog altijd de betere opties die gepost zijn.
Catalogus inderdaad wel, maar 2e hands niet. En belastinggewijs is het logisch he, 2,9l VS 3l motor en lagere CO2.
Even vergelijking:
QV: Aankoopprijs 48990€
BIV: 2391.38€
VB: 885.53

M2: (toegegeven, er zijn goedkopere te vinden, en hij heeft minder km's): Aankoopprijs: 49800€
BIV: 3936.35€
VB: 936.09€

Dat is dus in belastingen op 5 jaar tijd al toch een 1750€ verschil in belastingen.
 
Kun je niet laten wrappen of herspuiten in de kleur dat je wenst?
Porsche Boxster 2.0 Turbo PDK 718
€ 54.999,00
Dat babyblauw met zwarte accenten heeft ook wel iets.
Gisteren even langs de Porsche-garage geweest. Boxster-productie ligt nagenoeg stil door corona en een nieuwe zou waarschijnlijk pas begin 2022 geleverd kunnen worden. Spijtig, want ik had mijn zinnen gezet op Carmine Red ( https://press.porsche.com/prod/pres...rbo-s-ehybrid-sport-turismo-fahrveranstaltung ) en die zijn onbestaande tweedehands.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan