Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
Ik vind daarbij dat je eigenlijk ook naar iets oudere modellen kan kijken, een oude Porsche 911 met pakweg 200-250pk is ook gewoon fun om mee te rijden, blijft exclusief, is financieel interessant (behalve mss qua onderhoud) en gaat zijn waarde zeker niet verliezen, integendeel.

Zoiets bv: https://www.oldtimerfarm.be/nl/collectiewagen-te-koop/5586/porsche-911-24-t-targa-olklappe-71.php

Of iets goedkoper:


Het is natuurlijk wel iets harder werken en minder comfortabel, maar je beleeft echt wel puur rijplezier.
Prachtige wagens zonder meer, maar ik herinner mij nog mijn vader zijn 911 SC Targa met Kügelfischer Injectie. Die auto was tot op de laatste vijs heropgebouwd, maar dat blijft gewoon elektra van de jaren stillekes. Regelmatig kleine prullen mee, slecht starten als het koud en vochtig was en ge moest écht opletten in de regen want dat kon een venijnig bakske zijn.
 
Prachtige wagens zonder meer, maar ik herinner mij nog mijn vader zijn 911 SC Targa met Kügelfischer Injectie. Die auto was tot op de laatste vijs heropgebouwd, maar dat blijft gewoon elektra van de jaren stillekes. Regelmatig kleine prullen mee, slecht starten als het koud en vochtig was en ge moest écht opletten in de regen want dat kon een venijnig bakske zijn.
Ja, af en toe wat (kleine) problemen, dat moet je erbij nemen. En natuurlijk ook goed opletten en je laten bijstaan door een kenner, dat je geen moneypit koopt. Maar als je echt puur rijplezier wilt is een oldtimer altijd wel een optie imo.
 
Ik heb die B58 I6 motor in mijn auto (F31 340i). In de EU Supra en de Z4M40i zit een iets snellere revisie versie daarvan, die in de Z4 nog een iets krachtigere tune heeft af fabriek.. Ik vind die motor echt za-lig en dat is de hoofdreden waarvoor ik naar BMW overgestapt ben. Ik ben zo niet voor cabrio's maar als ik toch eentje zou moeten kiezen denk ik toch voor een targa door te sparen, of misschien voor een F-Type te gaan...
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan