Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75

bruno-d

Active member
Naast mijn doodsaaie daily ben ik nu toch op zoek naar een leuke tweede wagen. Ik heb één zoon, maar een tweezitter is niet echt een probleem. De opties:

2019-bmw-m2-competition-102-1549385273.jpg

De BMW M2 (Competition): een M-auto moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben. De M2 is de kleinste, maar meteen ook de auto die het dichtst bij zijn legendrische voorganger E46 M3 zit. Een pure rijdersauto die ook nog eens praktisch (vierzitter, koffer) is en niet te opvallend (tenzij je een van de prachtige kleuren kiest). Misschien een beetje te chavvy? Tweedehands vlot te krijgen voor €50 000 tot €60 000.


red-2018-lotus-o-1.jpg

De Lotus Evora 400: een Lotus moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben... In mijn ogen de coolste van de hoop. Bijzonder exclusief, onmiskenbaar een sportwagen en redelijk uitgerust en praktisch voor een Lotus. Nipt te krijgen voor €60 000 tot €65 000, de eerdere versies (die nog onpraktischer zijn door instapdrempel) iets lager. Ik heb echter een hekel aan onbetrouwbaarheid, wat de rede zou zijn om deze te skippen. De Toyota-motor is dan wel feilloos, de rest van de auto is dat minder.

maxresdefault.jpg


De Porsche Boxster 781: een Porsche moet je in mijn ogen... Een beetje vergelijkbaar met de M2 in het gamma, namelijk de instapversie, maar meteen ook een van de puurste driverauto's van Porsche. Sportief, praktisch, betrouwbaar en met uitstraling. Ook wel een beetje m'as-tu-vu, niet meteen een sympathieke auto. Vlot te krijgen rond de €60 000.
640x480.jpg

De Jaguar F-type Cabrio (vorig model): een Jaguar is niet per se een merk dat je ooit gehad moet hebben. Toch staat ie in dit lijstje. Het vorige model vind ik mooier, daarom keuze daarvoor. In mijn ogen wel wat Inwisselbaar met de Boxster: je verliest wat driver-auto, maar krijgt er iets meer klasse voor terug. Een sympathieke wagen waar je toch ook goed mee kan rondrijden. Qua prijs ook vlot te vinden rond €50 000. Helaas JLR Group, dus betrouwbaarheid is wat hit & miss.

bmw-i8-263506-640.jpg


De BMW i8: tot slot nog het specialleke. De i8 is nu officieel uit productie, maar blijft een geweldige, exclusieve wagen. Die looks! En die vleugeldeuren! Supercarlooks, sportwagenpower en GT-rijgedrag. Het wordt hem soms wel even verweten om een schaap in wolfskleren te zijn door de Mini-motor met extra elektrische aandrijving, maar hij is eigenlijk even snel als bovenstaande wagens. Ook nog redelijk praktisch door de achterzitjes, maar misschien niet zo betrouwbaar als de M2 of de Boxster. Tweedehands boven het vooropgestelde budget (rond €75 000), maar door het hybride-verhaal fiscaal eigenlijk even duur.

Welke zouden jullie kiezen?
 
Uw aankoopprijs is uw budget? Dus TCO maakt niet uit?

Corvette C7?
ivm Lotus, kies een Exige of Elise, goedkoper en meer waar voor uw geld.

Of als je graag echt gek doet: Ariel Atom 4
Ook hopen Aston Martin's te vinden onder de 60k€
 
De 781 is een enorm goede auto, en ziet er, in tegenstelling tot de voorgangers, goed uit. Dus ik zou altijd die kiezen.
 
Uw aankoopprijs is uw budget? Dus TCO maakt niet uit?

Corvette C7?
ivm Lotus, kies een Exige of Elise, goedkoper en meer waar voor uw geld.

Of als je graag echt gek doet: Ariel Atom 4
Ook hopen Aston Martin's te vinden onder de 60k€
Nee, ik hou wel rekening met TCO (in mijn vennootschap), daarom dat de i8 er ook tussen past. Maar het is iets gemakkelijker om het als aankoopprijs weer te geven.

Lotus Exige, Elise en Ariel Atom zijn natuurlijk nog veel meer driversauto's dan diegene die ik voorstel, maar daar betaal je wel zwaar voor in comfort. AM rond €60K heb ik ook gezien, maar weet niet of ik een AM van bijna 10 jaar oud zou aandurven.
 
Ik ben zelf Porsche eigenaar dus ik verkies automatisch de Porsche in het hoopje, echter heb je volgens mij een pak andere keuze..

Lotus Exige ? Vind je 2dehands toch terug voor goedkopere prijs + pak meer plezier dan de Evora ?
Voor Porsche (2dehands), check https://www.garagevanbeurden.be/nlbe/home.

Correcte garage, vriendelijke eigenaar. Staan koopjes tussen zoals een Cayman GTS enz voor 59k.

Aston Martin allemaal van wegblijven. "goedkoop" te vinden maar meestal een redenen voor. Koppeling, trage flipperbox enz.
Ford Focus RS, Clio RS, ...?
 
Ik ben zelf Porsche eigenaar dus ik verkies automatisch de Porsche in het hoopje, echter heb je volgens mij een pak andere keuze..

Lotus Exige ? Vind je 2dehands toch terug voor goedkopere prijs + pak meer plezier dan de Evora ?
Voor Porsche (2dehands), check https://www.garagevanbeurden.be/nlbe/home.

Correcte garage, vriendelijke eigenaar. Staan koopjes tussen zoals een Cayman GTS enz voor 59k.

Aston Martin allemaal van wegblijven. "goedkoop" te vinden maar meestal een redenen voor. Koppeling, trage flipperbox enz.
Ford Focus RS, Clio RS, ...?
Clio RS en eventueel Megane RS heb ik ook al aan gedacht, maar ik denk dat ik qua uitstraling toch een niveau hoger wil.
 
Clio RS en eventueel Megane RS heb ik ook al aan gedacht, maar ik denk dat ik qua uitstraling toch een niveau hoger wil.
Alpine A110? Heeft mijn persoonlijke voorkeur wel, ook omdat het "iets anders" is, maar krijgt ook enorm lovende reviews.
Goedkoper in onderhoud, heel lichtvoetig, ... :)
 

Lijkt mij zekers een goede koop.
Snap wat je bedoeld, maar ik zou dan ook van BMW wegblijven. Zeker van de M-reeksen. niet slecht bedoeld maar als je is naar Runball event gaat, dan zie je meestal een bepaald volkje met zo'n wagens rondrijden. Na een tijdje heb je met zo'n M ook gehad trouwens.
 
Alpine A110? Heeft mijn persoonlijke voorkeur wel, ook omdat het "iets anders" is, maar krijgt ook enorm lovende reviews.
Goedkoper in onderhoud, heel lichtvoetig, ... :)
Ging ik ook net zeggen.
Of Z4 bvb.

Voor de F-TYPE scheelt het veel of je de 2l neemt of de v8 he. De ene is een leuke wagen, de andere een beest...

Maar, voor +- die prijs:
Yaris GR voor de Fun/circuit
én een Vanderhall Venice voor te cruisen
 
Porsche Boxster heeft mn voorkeur, liefst wel de 981 :)
Hot hatches passes imo niet bij de wagens die voorgesteld zijn, kan je ook niet vergelijken.
 
Porsche Boxster heeft mn voorkeur, liefst wel de 981 :)
Hot hatches passes imo niet bij de wagens die voorgesteld zijn, kan je ook niet vergelijken.
Agreed. Net zoals de S2000 en de iets meer barebones sportwagens, zijn toch een ander soort wagens. Daar voel ik me ondertussen eigenlijk al wat te oud voor. 981 vind ik ook mooi, maar al wat moeilijker te vinden met lage km's en door CO2 niet eens zo veel goedkoper dan de 718.
 
Hot hatches passes imo niet bij de wagens die voorgesteld zijn, kan je ook niet vergelijken.
De M2 vind ik nochtans wel een rechstreekse concurrent voor de hot hatches. Genoeg mensen die zouden twijfelen tussen een RS3 of A45 en een M2.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan