Naast mijn doodsaaie daily ben ik nu toch op zoek naar een leuke tweede wagen. Ik heb één zoon, maar een tweezitter is niet echt een probleem. De opties:
De BMW M2 (Competition): een M-auto moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben. De M2 is de kleinste, maar meteen ook de auto die het dichtst bij zijn legendrische voorganger E46 M3 zit. Een pure rijdersauto die ook nog eens praktisch (vierzitter, koffer) is en niet te opvallend (tenzij je een van de prachtige kleuren kiest). Misschien een beetje te chavvy? Tweedehands vlot te krijgen voor €50 000 tot €60 000.
De Lotus Evora 400: een Lotus moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben... In mijn ogen de coolste van de hoop. Bijzonder exclusief, onmiskenbaar een sportwagen en redelijk uitgerust en praktisch voor een Lotus. Nipt te krijgen voor €60 000 tot €65 000, de eerdere versies (die nog onpraktischer zijn door instapdrempel) iets lager. Ik heb echter een hekel aan onbetrouwbaarheid, wat de rede zou zijn om deze te skippen. De Toyota-motor is dan wel feilloos, de rest van de auto is dat minder.
De Porsche Boxster 781: een Porsche moet je in mijn ogen... Een beetje vergelijkbaar met de M2 in het gamma, namelijk de instapversie, maar meteen ook een van de puurste driverauto's van Porsche. Sportief, praktisch, betrouwbaar en met uitstraling. Ook wel een beetje m'as-tu-vu, niet meteen een sympathieke auto. Vlot te krijgen rond de €60 000.
De Jaguar F-type Cabrio (vorig model): een Jaguar is niet per se een merk dat je ooit gehad moet hebben. Toch staat ie in dit lijstje. Het vorige model vind ik mooier, daarom keuze daarvoor. In mijn ogen wel wat Inwisselbaar met de Boxster: je verliest wat driver-auto, maar krijgt er iets meer klasse voor terug. Een sympathieke wagen waar je toch ook goed mee kan rondrijden. Qua prijs ook vlot te vinden rond €50 000. Helaas JLR Group, dus betrouwbaarheid is wat hit & miss.
De BMW i8: tot slot nog het specialleke. De i8 is nu officieel uit productie, maar blijft een geweldige, exclusieve wagen. Die looks! En die vleugeldeuren! Supercarlooks, sportwagenpower en GT-rijgedrag. Het wordt hem soms wel even verweten om een schaap in wolfskleren te zijn door de Mini-motor met extra elektrische aandrijving, maar hij is eigenlijk even snel als bovenstaande wagens. Ook nog redelijk praktisch door de achterzitjes, maar misschien niet zo betrouwbaar als de M2 of de Boxster. Tweedehands boven het vooropgestelde budget (rond €75 000), maar door het hybride-verhaal fiscaal eigenlijk even duur.
Welke zouden jullie kiezen?
De BMW M2 (Competition): een M-auto moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben. De M2 is de kleinste, maar meteen ook de auto die het dichtst bij zijn legendrische voorganger E46 M3 zit. Een pure rijdersauto die ook nog eens praktisch (vierzitter, koffer) is en niet te opvallend (tenzij je een van de prachtige kleuren kiest). Misschien een beetje te chavvy? Tweedehands vlot te krijgen voor €50 000 tot €60 000.
De Lotus Evora 400: een Lotus moet je in mijn ogen toch een keer gehad hebben... In mijn ogen de coolste van de hoop. Bijzonder exclusief, onmiskenbaar een sportwagen en redelijk uitgerust en praktisch voor een Lotus. Nipt te krijgen voor €60 000 tot €65 000, de eerdere versies (die nog onpraktischer zijn door instapdrempel) iets lager. Ik heb echter een hekel aan onbetrouwbaarheid, wat de rede zou zijn om deze te skippen. De Toyota-motor is dan wel feilloos, de rest van de auto is dat minder.
De Porsche Boxster 781: een Porsche moet je in mijn ogen... Een beetje vergelijkbaar met de M2 in het gamma, namelijk de instapversie, maar meteen ook een van de puurste driverauto's van Porsche. Sportief, praktisch, betrouwbaar en met uitstraling. Ook wel een beetje m'as-tu-vu, niet meteen een sympathieke auto. Vlot te krijgen rond de €60 000.
De Jaguar F-type Cabrio (vorig model): een Jaguar is niet per se een merk dat je ooit gehad moet hebben. Toch staat ie in dit lijstje. Het vorige model vind ik mooier, daarom keuze daarvoor. In mijn ogen wel wat Inwisselbaar met de Boxster: je verliest wat driver-auto, maar krijgt er iets meer klasse voor terug. Een sympathieke wagen waar je toch ook goed mee kan rondrijden. Qua prijs ook vlot te vinden rond €50 000. Helaas JLR Group, dus betrouwbaarheid is wat hit & miss.
De BMW i8: tot slot nog het specialleke. De i8 is nu officieel uit productie, maar blijft een geweldige, exclusieve wagen. Die looks! En die vleugeldeuren! Supercarlooks, sportwagenpower en GT-rijgedrag. Het wordt hem soms wel even verweten om een schaap in wolfskleren te zijn door de Mini-motor met extra elektrische aandrijving, maar hij is eigenlijk even snel als bovenstaande wagens. Ook nog redelijk praktisch door de achterzitjes, maar misschien niet zo betrouwbaar als de M2 of de Boxster. Tweedehands boven het vooropgestelde budget (rond €75 000), maar door het hybride-verhaal fiscaal eigenlijk even duur.
Welke zouden jullie kiezen?