Fun car voor €60 000

Welke fun car voor €60 000?

  • BMW M2 (Competition)

    Stemmen: 20 26,7%
  • Lotus Evora 400

    Stemmen: 6 8,0%
  • Porsche Boxster 781

    Stemmen: 24 32,0%
  • Jaguar F-type Cabrio

    Stemmen: 13 17,3%
  • BMW i8

    Stemmen: 12 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    75
De M2 vind ik nochtans wel een rechstreekse concurrent voor de hot hatches. Genoeg mensen die zouden twijfelen tussen een RS3 of A45 en een M2.
Dat zijn hyper hatches of hoe je het ook noemt :p
Er werd hier een Yaris GR, Megane RS en Clio RS voorgesteld, dit zijn hot hatches en kan je toch totaal niet vergelijken?
En het is duidelijk uit zijn lijst dat hij een coupé of roadster wil, een RS3 en A45 passen hier ook niet bij.
 
Dat zijn hyper hatches of hoe je het ook noemt :p
Er werd hier een Yaris GR, Megane RS en Clio RS voorgesteld, dit zijn hot hatches en kan je toch totaal niet vergelijken?
En het is duidelijk uit zijn lijst dat hij een coupé of roadster wil, een RS3 en A45 passen hier ook niet bij.
Die hot hatches passen totaal niet in de lijn van wat hij vraagt natuurlijk.
 

Lijkt mij zekers een goede koop.
Snap wat je bedoeld, maar ik zou dan ook van BMW wegblijven. Zeker van de M-reeksen. niet slecht bedoeld maar als je is naar Runball event gaat, dan zie je meestal een bepaald volkje met zo'n wagens rondrijden. Na een tijdje heb je met zo'n M ook gehad trouwens.
Wat kost zo een porsche eigenlijk kwa onderhoud,... want aankoopprijs valt goed mee.

Btw, ik snap niks van al die hun model aanduidingen, lijken allemaal nogal op elkaar als niet kenner 😀
 
Die hot hatches passen totaal niet in de lijn van wat hij vraagt natuurlijk.
Hangt ervan af wat hij als funcar beziet he.
Hij komt af met een aantal van de "typische voorbeelden", maar als het is om uit te leven op circuit dan is zo'n hot hatch niet minder Fun (en de helft van de prijs). De meeste van die roadsters zijn dan weer supertof om in de Ardennen op een zonnige dag te toeren.

Dus het is wat afhankelijk van de keuze, maar zoals mijn voorbeeld kan je voor die prijs ook ,(bijna) 2 wagens hebben die qua Fun niet moeten onder doen.

Maar voor sommigen is "uitstraling" ook een deel van de Fun (geen probleem mee trouwens), en daar slaan hot hatches de bal dan weer mis.
 
Is inderdaad ook een kwestie van wat je precies zoekt, waarvoor zou je de wagen het meeste gebruiken? Is dat vooral veel dagelijks verkeer met al eens wat file ed. Dan is iets in het genre BMW/porsche/... al een stuk aangenamer voor wat meer comfort dan de Lotus ed.

Hecht je ook meer belang aan puur vermogen/pk/...? Of speel je liever eens op wat binnenbaantjes in de bochten?

Naar mijn mening is, afhankelijk van hoe nauw je het neemt met de wet of hoe vaak je naar het circuit ofzo zou gaan, iets in het genre van de lotus/Alpine of hot hatch, mogelijks een stuk plezanter op de openbare weg aangezien je hier toch ietske meer kunt doorduwen, terwijl met zoveel te meer vermogen, je zoveel te sneller moet stoppen met gas geven.

Elk zijn eigen charme natuurlijk, daar niet van. Maar ook elk zijn nadeel op die manier. :)
 
De enigste van jouw keuzes waar ik ervaring mee heb is de Boxster S 718 en ik kan zeggen dat dit een héél leuke wagen is.
Degelijk, betrouwbaar, vrij praktisch, niet te opvallend en toch een hoop plezier aan te beleven. De S maakt met de optionele uitlaat echt een mooi geluid.
 
Ik denk dat je met alle auto's wel wat plezier kan beleven, maar aangezien het hier echt om een fun car gaat naast de daily driver zou ik eerder een cabrio overwegen. De Porsche en de Jag vind ik allebei goede keuzes, en ik heb dan maar puur voor de Porsche gestemd door de betrouwbaarheid, maar da's ook maar een buikgevoel in plaats van een gefundamenteerd oordeel. De Jag vind ik wat specialer, en ik vermoed dat de Porsche net wat vinniger gaat rijden. Dus 't is maar wat je wil.
 
fun-waardevast: Alpine A110(rijdt blijkbaar veel beter dan en boxter),Toyota Yaris GR

Voor dit budget zou ik persoonlijk gaan voor en Audi TT RS dat ding is en rocket op wielen.
Als occasie en optie is zou ik ook en 991 Carrera overwegen.

S2000: Mijn ultieme droom na de E36 M3 ,maja ge moet ook en liefhebber zijn met zo'n wagens.
 
Ik wou ook nog aanvullen met een RS6 maar da’s een compleet ander type wagen dan wat hij wil denk ik.

Ik zou voor de 718 gaan.
 
fun-waardevast: Alpine A110(rijdt blijkbaar veel beter dan en boxter),Toyota Yaris GR

Voor dit budget zou ik persoonlijk gaan voor en Audi TT RS dat ding is en rocket op wielen.
Als occasie en optie is zou ik ook en 991 Carrera overwegen.

S2000: Mijn ultieme droom na de E36 M3 ,maja ge moet ook en liefhebber zijn met zo'n wagens.

Nochtans al vergelijkende filmpjes gezien en de 718 zou toch wel beter zijn dan de Alpine, op zo goed als alle vlakken.

TT-RS is echt vet! Alleen denk ik dat die wat sterieler rijd door zijn Quattro.

Mijn keuze zou dan uitgaan naar de Audi RS6 zonder twijfel.
Of eventueel Rs7

Dat zijn geen "fun" wagens maar snelle familiewagens.
 
Hangt ervan af wat hij als funcar beziet he.
Hij komt af met een aantal van de "typische voorbeelden", maar als het is om uit te leven op circuit dan is zo'n hot hatch niet minder Fun (en de helft van de prijs). De meeste van die roadsters zijn dan weer supertof om in de Ardennen op een zonnige dag te toeren.

Dus het is wat afhankelijk van de keuze, maar zoals mijn voorbeeld kan je voor die prijs ook ,(bijna) 2 wagens hebben die qua Fun niet moeten onder doen.

Maar voor sommigen is "uitstraling" ook een deel van de Fun (geen probleem mee trouwens), en daar slaan hot hatches de bal dan weer mis.
Een Porsche Boxster zal even snel/leuk zijn op circuit en nog leuker op de baan door de extra beleving.
Het kost natuurlijk meer geld maar als je aangeeft dat je een budget hebt van €60k en roadsters als voorbeeld geeft wil je echt geen hot hatch. Geen vergelijk imo. Je weet dat ik zelf een hot hatch heb maar in dit geval veel liever de Porsche.
 
Een Porsche Boxster zal even snel/leuk zijn op circuit en nog leuker op de baan door de extra beleving.
Het kost natuurlijk meer geld maar als je aangeeft dat je een budget hebt van €60k en roadsters als voorbeeld geeft wil je echt geen hot hatch. Geen vergelijk imo. Je weet dat ik zelf een hot hatch heb maar in dit geval veel liever de Porsche.
Hangt imo enorm van het gebruik af. Als je die Boxster bvb echt op trackdays gaat gebruiken, dan schiet de Running cost omhoog. Dat heb je bij een hot hatch van een niet-premium merk een stuk minder (of met een Elise, maar we hebben iemand anders om daarover lirisch te zijn :p).
Als je dat echt helemaal niet van plan bent, of zeer uitzonderlijk, dan is een 718 of A110 zeker een betere wagen, als je hem als daily ofzo gaat gebruiken.

Ik heb nu zelf een hot hatch, en eens hij weggaat en de dochter is wat ouder zal ik ook iets leuker voor de weekends zoeken, en dan zal dat ook eerder richting F-TYPE/718 gaan, maar dat is dan zeker niet om verschillende trackdays per jaar te doen.

Dus ja, het hangt enorm van het doel af. En imo speelt VB/BIV ook wel mee, en daar scoren die 2l motoren wel veel beter dan I6/V8 motoren uit de zwaardere modellen. Meestal koop je dit soort wagens niet voor dagelijks gebruik, en zolang die belastingen niet "per kilometer" zijn, weegt dat door.

Nu, voor 60k kocht ik mij waarschijnlijk een E-type he :p
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Toyota Supra ofzo geen optie? Vind ik, imho, toch een mooiere wagen dan de Z4.

Merendeel zijn vrij 'cheap' en hebben serieus wat tuning potentieel qua motor. Ook niet al te duur qua BIV of VB.

Eventueel Nissan GTR ofzo. Zijn wel iets ouder rond die prijs, maar lijkt mij nog altijd wel een solid choice.
 
Btw, ik snap niks van al die hun model aanduidingen, lijken allemaal nogal op elkaar als niet kenner 😀
Qua sportwagen heb je 2 stromingen, de originele 911 die oorspronkelijk dateert uit de jaren 60 maar vandaag dus nog steeds bestaat. Huidige generatie is de 992 (daarvoor had je de generatie 991, 997, 996, 993,... maar die worden dus allemaal 911 genoemd).

Binnen de 911 heb je een hoop verschillende modellen, kijk bv eens op onderstaande flowchart om een idee te krijgen (meeste, maar niet alle modellen staan hier wel op):

Porsche-chart-full1.jpg

Daarnaast zijn ze eind jaren 90 begonnen met een nieuwe reeks naast de 911: de Boxter (zonder dak) en Cayman. Grote verschil tov de 911 was dat deze een middenmoter hebben, terwijl bij de 911 de motor achter de achteras ligt. Technisch gezien zorgt dit voor een betere balans van de auto.

Hiervan hebben we ondertussen nu ook al verschillende generaties gehad, de huidige is 982 (daarvoor 981, 987,...) De huidige generatie wordt nu echter gebrand als 718 Cayman/Boxter, om het nog wat moeilijker te maken.

Deze nieuwe lijn is met de 2 laatste generaties echt wel volwassen geworden, met bv ook GT4 varianten met natuurlijk ademende blokken, al zijn er ook instappers met 4-cil turboblokken.
 
Zoek je persé iets nieuw(er) dan, of waarom bv. geen oldtimer'ish? Puur uit interesse hoor.
 
Ik heb wat ervaring hierin maar ik ga niet kiezen in je selectie. Ga wel wat info geven en soms een mening :

M2 : Comfortabel maar erg afhankelijk van wie er ervoor mee gereden heeft als je die persoon niet kent. Beetje een gok en qua looks de minste van de hoop.

Lotus : Nee, gewoonweg nee. Prestaties al wat je wil maar na 30 minuten erin wil je de kinesist bellen voor je rug.

Boxter : Volgens mij beter dan de M2 maar je hebt totaal gelijk dat je als een 'poser' voorkomt. Enkel mee te rijden in Knokke misschien. :)
Ik vind de auto ook gewoonweg lelijk, maar dat vind ik van quasi alle Porches.

Jaguar en de I8 : Nnnnnngggg, daar ligt voor mij de keuze wel. Ik vind de F type qua looks écht wel fantastisch en ik heb ermee gereden en dat is écht puur plezier. Bochten, beetje slippen, auto neemt over als je wil, waanzinnig goede elektronica en goh, ja, het is een cabrio en dat geeft toch iets extra. Dit gezegd zijnde hou ik normaal gezien totaal niet van cabrio's om in te rijden.
De I8 is buiten een waanzinnig revolutionaire wagen ook een dikke investering volgens mij. Die gaat stijgen in prijs als EV's de markt beginnen over te nemen denk ik. Qua looks zou het in Cyberpunk 2077 kunnen meegaan en de specs zijn waanzinnig. Die auto vertrekt van stoplicht auto's die 3 keer duurder zijn van de lijn.
Ervaring is wel dat de batterij écht wel klein is. De official stats qua afstand op batterij zijn totaal niet overeenkomend met de realiteit, zeker niet als je wat snelwegkilometers doet.


Dus wat zou ik kiezen.....? Neen, ik kan niet beslissen, maar die Jag en de I8 steken er voor mij met kop en schouders boven uit.
 
BMW M2
Alle fun die je ooit nodig zult hebben, 6 in lijn en kost u geen rib aan onderhoud zoals de Porsche.
 
Ik heb wat ervaring hierin maar ik ga niet kiezen in je selectie. Ga wel wat info geven en soms een mening :

M2 : Comfortabel maar erg afhankelijk van wie er ervoor mee gereden heeft als je die persoon niet kent. Beetje een gok en qua looks de minste van de hoop.

Lotus : Nee, gewoonweg nee. Prestaties al wat je wil maar na 30 minuten erin wil je de kinesist bellen voor je rug.

Boxter : Volgens mij beter dan de M2 maar je hebt totaal gelijk dat je als een 'poser' voorkomt. Enkel mee te rijden in Knokke misschien. :)
Ik vind de auto ook gewoonweg lelijk, maar dat vind ik van quasi alle Porches.

Jaguar en de I8 : Nnnnnngggg, daar ligt voor mij de keuze wel. Ik vind de F type qua looks écht wel fantastisch en ik heb ermee gereden en dat is écht puur plezier. Bochten, beetje slippen, auto neemt over als je wil, waanzinnig goede elektronica en goh, ja, het is een cabrio en dat geeft toch iets extra. Dit gezegd zijnde hou ik normaal gezien totaal niet van cabrio's om in te rijden.
De I8 is buiten een waanzinnig revolutionaire wagen ook een dikke investering volgens mij. Die gaat stijgen in prijs als EV's de markt beginnen over te nemen denk ik. Qua looks zou het in Cyberpunk 2077 kunnen meegaan en de specs zijn waanzinnig. Die auto vertrekt van stoplicht auto's die 3 keer duurder zijn van de lijn.
Ervaring is wel dat de batterij écht wel klein is. De official stats qua afstand op batterij zijn totaal niet overeenkomend met de realiteit, zeker niet als je wat snelwegkilometers doet.


Dus wat zou ik kiezen.....? Neen, ik kan niet beslissen, maar die Jag en de I8 steken er voor mij met kop en schouders boven uit.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat bij de Lotus echt wel meevalt. Door het licht gewicht zijn die helemaal niet zo hard als je zou denken. Het zijn wel vermoeiende wagens om mee te rijden door de ervaring, maar een pijnlijke rug krijg je er niet van.

De F-Type is (buiten de i8) trouwens de wagen uit het lijstje met het minste rijplezier. Het is een GT, en een pak veel minder scherp dan de Boxter en de M2. Ja, in de V8 variant maakt hij een leuk geluid, en hij is wel snel, maar het is geen echte sportwagen.

De i8 is een tussenoplossing voor zelfstandigen die niet te veel belastingen willen betalen. Ja, hij ziet er goed uit, maar het interieur is standaard BMW en de rij-ervaring komt niet in de buurt van de andere wagens.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
62
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan