Auto Old-timers

Ik heb...

  • geen old-timer

  • 1 old-timer

  • meer dan 1 old-timer

  • er nog geen maar ik ben er wel van plan 1 te kopen


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ben nog steeds aan het zoeken. Heb de 928 uit het hoofd gezet wegens te duur in onderhoud. Ben nu op zoek naar 924S of 924 turbo.
Al verschillende gezien. Gisteren een bijna perfecte 924S gevonden voor 11.000 EUR. Heeft helaas verdachte brandsporen op diverse onderdelen odner de motorkap. Draden die deels gesmolten zijn. Precies verbrande spatten op de air filter doos. Ben aan het rondhoren wat de oorzaak kan zijn. Eigenaar zegt natuurlijk van niets te weten...
 
Nog geen,

heb wel mijn 1997 mercedes w210 E290 turbo diesel nog wegstaan bij mijn ouders, mijn jongste zus heeft hier ook nog mee gereden, en beschouwd deze nu van haar... (ahja zolang hij maar in de familie blijft)

droomauto is een porsche 996 uit 97~03 youngtimer dus. Geen turbo met een gewone ben ik al blij.
(staat op de planning voor dit najaar)
 
Nog geen,

heb wel mijn 1997 mercedes w210 E290 turbo diesel nog wegstaan bij mijn ouders, mijn jongste zus heeft hier ook nog mee gereden, en beschouwd deze nu van haar... (ahja zolang hij maar in de familie blijft)

droomauto is een porsche 996 uit 97~03 youngtimer dus. Geen turbo met een gewone ben ik al blij.
(staat op de planning voor dit najaar)
Maar daar gelden dus niet de oldtimer taxen op? Want dan kost die wel gewoon een hoop geld in running cost...

Waarom specifiek 996 en geen 997 (prijsverschil is niet zo enorm), als je over turbo etc zou spreken snap ik het, maar bij de gewone vind ik 997 betere deal.
 
Maar daar gelden dus niet de oldtimer taxen op? Want dan kost die wel gewoon een hoop geld in running cost...

Waarom specifiek 996 en geen 997 (prijsverschil is niet zo enorm), als je over turbo etc zou spreken snap ik het, maar bij de gewone vind ik 997 betere deal.
Poor man’s porsche, zelf er wat aan sleutelen, na enkele jaren is het wel een oldtimer als ik er 1 van 99~00 aanschaf, terwijl dit met een 997 nog langer duurt.

is 300~320pk dus qua taxen kan ik er mee leven, running cost op zich is een vraagteken. Onderhoudshistorie moet aanwezig zijn, maar bijv revisie kan serieus wat € kosten.

Word er dit jaar 36 ,werk mezelf steendood. (Deze week 7/7). Hoog tijd dat ik mezelf eens iets gun.
Bij de auto hoort ook een extra garage/werkplaats/mancave van 100m2 die ik dit jaar nog bouw.

gewoon lekker in de garage/mancave zitten met een biertje, tv op de achtergrond gewoon zitten kijken naar de achterkant van mijn 996, meer moet dat niet zijn.
 
Geen probleem, koop die in Noorwegen en die mag hier in de garage staan
Mooi geprobeerd :D

Maar het blijft toch opvallen dat zelfs in zijn minst gegeerde vorm (V12 met 2+2 layout), het toch een fantastisch mooie auto blijft. Er zijn nog wel mooiere auto's, maar die zitten qua prijsklasse wel ergens anders...
 
Poor man’s porsche, zelf er wat aan sleutelen, na enkele jaren is het wel een oldtimer als ik er 1 van 99~00 aanschaf, terwijl dit met een 997 nog langer duurt.

is 300~320pk dus qua taxen kan ik er mee leven, running cost op zich is een vraagteken. Onderhoudshistorie moet aanwezig zijn, maar bijv revisie kan serieus wat € kosten.

Word er dit jaar 36 ,werk mezelf steendood. (Deze week 7/7). Hoog tijd dat ik mezelf eens iets gun.
Bij de auto hoort ook een extra garage/werkplaats/mancave van 100m2 die ik dit jaar nog bouw.

gewoon lekker in de garage/mancave zitten met een biertje, tv op de achtergrond gewoon zitten kijken naar de achterkant van mijn 996, meer moet dat niet zijn.
Ge beseft wel dat een 996 u 2600€ BIV en jaarlijks 2100€ VB kost? Dat is echt een belachelijke extra kost momenteel he. Dan zijn er andere auto's die misschien wel meer de moeite zijn (BMW 8-reeks bvb)
 
Over een jaar of 5 wil ik een weekendwagen aanschaffen als alles goed gaat. Een mooi ogend en mechanisch simpel coupéke of cabrioke. Iets zoals een Nissan 240Z/260Z ofzo, maar dan weer meer betaalbaar.

Maar gezien de evolutie van de markt heb ik totaal geen idee of zoiets nog gaat lukken tegen dan en welke modellen ik tussen ga kunnen kiezen. Misschien wordt het gewoon een MX-5.
 
Over een jaar of 5 wil ik een weekendwagen aanschaffen als alles goed gaat. Een mooi ogend en mechanisch simpel coupéke of cabrioke. Iets zoals een Nissan 240Z/260Z ofzo, maar dan weer meer betaalbaar.

Maar gezien de evolutie van de markt heb ik totaal geen idee of zoiets nog gaat lukken tegen dan en welke modellen ik tussen ga kunnen kiezen. Misschien wordt het gewoon een MX-5.
Als ge die al veel te duur vindt, dan ziet het er niet hoopvol uit, vrees ik. Die zitten tussen de 20 en 30k voor een deftig opgekuiste. Dat is echt vrij redelijk...
 
Als ge die al veel te duur vindt, dan ziet het er niet hoopvol uit, vrees ik. Die zitten tussen de 20 en 30k voor een deftig opgekuiste. Dat is echt vrij redelijk...
Bwa, tussen 10-20k zitten er ook nog leuke wagens zoals E30 cabrios enzovoort. Voorlopig toch. Ik zou ruimte willen voor herstellingen/verbeteringen. Voor een écht goede 240-260-280Z zit je toch al snel aan 27-34k. Dat is wat te gek voorlopig.
 
Ge beseft wel dat een 996 u 2600€ BIV en jaarlijks 2100€ VB kost? Dat is echt een belachelijke extra kost momenteel he. Dan zijn er andere auto's die misschien wel meer de moeite zijn (BMW 8-reeks bvb)
2K tax per jaar vind ik doenbaar voor mijn ’droomauto’.

Een bmw 8 is leuk, maar heb al een 5serie als daily, en binnenkort een mercedes gle coupe, dus al boten genoeg. Liever iets sportiever als hobbyauto.

Die 2K tax is trouwens vrij relatief bij een auto waar revisie, en dergelijk al snel 10K kan zijn.
 
Update: Porsche was goed maar geraakten het niet eens over de prijs. Zeker na zo'n arrogante reactie van een verkoper, daar knak ik echt op af. In ieder geval, de zoektocht gaat verder. Momenteel een 944S in het vizier en een 924 turbo :fingerguns_r:
 
De zoektocht hoort erbij, en zeker een hobbyauto moet je idd met een goed gevoel kopen.
Hou ons op de hoogte 👍
 
Maandag naar een nieuwe adoptiekandidaat kijken. Porsche 924S uit 88, allerlaatste Sonderserie. Miserie is dat het 4 uur rijden is. Maar ben hoopvol!
 
Terug
Bovenaan