Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar daar gelden dus niet de oldtimer taxen op? Want dan kost die wel gewoon een hoop geld in running cost...Nog geen,
heb wel mijn 1997 mercedes w210 E290 turbo diesel nog wegstaan bij mijn ouders, mijn jongste zus heeft hier ook nog mee gereden, en beschouwd deze nu van haar... (ahja zolang hij maar in de familie blijft)
droomauto is een porsche 996 uit 97~03 youngtimer dus. Geen turbo met een gewone ben ik al blij.
(staat op de planning voor dit najaar)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=248817028Hier in de buurt staat er eentje te koop...
Ik ben ondertussen bijna 2 jaar de markt aan het volgen voor een e-type. Maar door de nogal complexe opbouw (zelfdragend chassis) blijf ik daar schrik voor hebben.
En het feit dat we geen 2e garage hebben...
Om de zoveel tijd kijk ik eens op mobile.de
Geen probleem, koop die in Noorwegen en die mag hier in de garage staanOm de zoveel tijd kijk ik eens op mobile.de
En er staan er eigenlijk best veel in Scandinavië te koop. Maar nog steeds geen garage op overschot hier
Poor man’s porsche, zelf er wat aan sleutelen, na enkele jaren is het wel een oldtimer als ik er 1 van 99~00 aanschaf, terwijl dit met een 997 nog langer duurt.Maar daar gelden dus niet de oldtimer taxen op? Want dan kost die wel gewoon een hoop geld in running cost...
Waarom specifiek 996 en geen 997 (prijsverschil is niet zo enorm), als je over turbo etc zou spreken snap ik het, maar bij de gewone vind ik 997 betere deal.
Mooi geprobeerdGeen probleem, koop die in Noorwegen en die mag hier in de garage staan
Ge beseft wel dat een 996 u 2600€ BIV en jaarlijks 2100€ VB kost? Dat is echt een belachelijke extra kost momenteel he. Dan zijn er andere auto's die misschien wel meer de moeite zijn (BMW 8-reeks bvb)Poor man’s porsche, zelf er wat aan sleutelen, na enkele jaren is het wel een oldtimer als ik er 1 van 99~00 aanschaf, terwijl dit met een 997 nog langer duurt.
is 300~320pk dus qua taxen kan ik er mee leven, running cost op zich is een vraagteken. Onderhoudshistorie moet aanwezig zijn, maar bijv revisie kan serieus wat € kosten.
Word er dit jaar 36 ,werk mezelf steendood. (Deze week 7/7). Hoog tijd dat ik mezelf eens iets gun.
Bij de auto hoort ook een extra garage/werkplaats/mancave van 100m2 die ik dit jaar nog bouw.
gewoon lekker in de garage/mancave zitten met een biertje, tv op de achtergrond gewoon zitten kijken naar de achterkant van mijn 996, meer moet dat niet zijn.
Als ge die al veel te duur vindt, dan ziet het er niet hoopvol uit, vrees ik. Die zitten tussen de 20 en 30k voor een deftig opgekuiste. Dat is echt vrij redelijk...Over een jaar of 5 wil ik een weekendwagen aanschaffen als alles goed gaat. Een mooi ogend en mechanisch simpel coupéke of cabrioke. Iets zoals een Nissan 240Z/260Z ofzo, maar dan weer meer betaalbaar.
Maar gezien de evolutie van de markt heb ik totaal geen idee of zoiets nog gaat lukken tegen dan en welke modellen ik tussen ga kunnen kiezen. Misschien wordt het gewoon een MX-5.
Bwa, tussen 10-20k zitten er ook nog leuke wagens zoals E30 cabrios enzovoort. Voorlopig toch. Ik zou ruimte willen voor herstellingen/verbeteringen. Voor een écht goede 240-260-280Z zit je toch al snel aan 27-34k. Dat is wat te gek voorlopig.Als ge die al veel te duur vindt, dan ziet het er niet hoopvol uit, vrees ik. Die zitten tussen de 20 en 30k voor een deftig opgekuiste. Dat is echt vrij redelijk...
2K tax per jaar vind ik doenbaar voor mijn ’droomauto’.Ge beseft wel dat een 996 u 2600€ BIV en jaarlijks 2100€ VB kost? Dat is echt een belachelijke extra kost momenteel he. Dan zijn er andere auto's die misschien wel meer de moeite zijn (BMW 8-reeks bvb)