Auto Old-timers

Ik heb...

  • geen old-timer

  • 1 old-timer

  • meer dan 1 old-timer

  • er nog geen maar ik ben er wel van plan 1 te kopen


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Oldtimer is relatief, ik bedoel...
Ze zijn met productie gestart in '92, mijn wagen is van '97.
Volgende maand (mei) is het zijn 25ste verjaardag :).
Oldtimer, classic car, youngtimer.... Ik zeg altijd zolang je er zelf maar van geniet :)
Het is een BMW E36 coupe 320. Ongeveer 1000/1500km jaarlijks.
 
Ik heb een Manta gehad vroeger, deze volledig kaal gestript en open uitlaat. Jezus wat een protmachine.
Momenteel staat er in de schuur nog een TR7. Die zou ik is moeten opknappen..
 
Had maandag afspraak voor een P924S in Duitsland. De ideale wagen op foto, een Sonderserie met 2 paar velgen en reserve onderdelen voor schappelijke prijs. Stuurt 'm toch zeker ni een half uur voor m'n vertrek een mail met de vraag of het later in de week kan... Allez nog uitgelegd dat ik van België kom en een voorschot wil geven maar 'm niet vandaag zou kunnen meenemen (uitvoerplaten nodig).... Ja hoor, ignore. Stuur 'm dag later mail met andere account, heeft blijkbaar al een afspraak met iemand anders voor zaterdag maar als 'ie niet verkocht zou zijn, mag ik zondag komen... Geez, seriously. :angry::angry::angry::angry:
 
Vandaag naar de 2jaarlijkse oldtimer keuring geweest met mijn 525i.
Een goeie 10k km gereden op 2 jaar.
Weer opt gemak voor 2 jaar.
 
Ik heb een Mercedes W124 200D uit 1988. Ik heb hem nu 4 jaar en is ingeschreven met dagelijkse nummerplaat. En is mijn enige auto. Woonwerk doe ik meestal met de fiets of motorfiets. Heel zelden met de auto.
Wel heel wat onderhoud en herstellingen aan gedaan. Vooral rubbers en slijtage onderdelen.
Het gaat wel moeilijker worden om er met te rijden. Lez (Gent), ecomalus in de toekomst.
Hij is nu gekeurd om ingeschreven te worden als oldtimer. Maar dan moet ik een tweede wagen bijkopen.
Ik twijfel of ik die oldtimer ga houden...
 
Die ecomalus of co2 malus kende ik nog niet.
Ik zag net wat dat in Frankrijk kost en aangezien België Frankrijk in veel zaken volgt....
Dan is het toch game over voor een heel groot deel van de bevolking!?!?

Als voorbeeld mijn E36 daar opnieuw inschrijven zou 24.000euro kosten?!?!?
 
Mijn vader heeft een Triumph spitfire mk3 staan. Onlangs heeft die ook een Rover 75 (wat in feite geen oldtimer is) gekocht aangezien dat die op pensioen gaat en vervoer zocht voor die paar km dat die maar doet op een jaar en dan nog eens op de boerenbuiten.

Wij kunnen allebei redelijk onze plan trekken met wagens dus onderhoud en dergelijke doen we allemaal zelf. Aan de triumph werken is zalig, alles is heel simpel en to the point. Mooie techniek!
 
Vandaag naar de 2jaarlijkse oldtimer keuring geweest met mijn 525i.
Een goeie 10k km gereden op 2 jaar.
Weer opt gemak voor 2 jaar.
Hoe zit dat eigenlijk met de keuring? Hoe grondig/naar wat kijken ze precies? Zijn andere veren/dempers een probleem? Uitlaat etc?
 
Hoe zit dat eigenlijk met de keuring? Hoe grondig/naar wat kijken ze precies? Zijn andere veren/dempers een probleem? Uitlaat etc?
Dat viel wel mee, de std dingen worden sowieso getest, zoals lichten, uitstoot, remmen, ophanging en rubbers.
Verlaging maken ze geen probleem van, mijn wagen was voordien ingeschreven op gewone plaat met een gekeurde verlaging.
overgestapt naar O plaat en naar die verlaging kijken ze niet meer, het staat ook niet meer op mijn papieren.
Uitlaat heb ik zelf geen ervaring mee, maar wat ik lees op bimmerboard is aftermarked uitlaat zonder attest geen probleem.

Ik denk dat ze gewoon minder streng zijn op bv versleten rubbers ed. iets wat op een gewone plaat afgekeurd is, zal hier een opmerking zijn.
 
Het hangt er van af wie het doet en hoe verdacht je auto is.
Als je echt ene hebt die er zin in heeft, ga je er zeker aan hangen.
Op bimmerboard ook genoeg ervaringen over te lezen.
 
keuring is normaal zelfde als normale wagen, enkel koetswerk zijn ze iets minder streng op.. (niet dragend)
alle andere zaken zijn tegenwoordig evenwaardige tests..

co is beetje meer gelinkt aan bouwjaar van de wagen.
 
keuring is normaal zelfde als normale wagen, enkel koetswerk zijn ze iets minder streng op.. (niet dragend)
alle andere zaken zijn tegenwoordig evenwaardige tests..

co is beetje meer gelinkt aan bouwjaar van de wagen.
Alles is relatief ;)
 
mijn ervaring is toch dat het lakser is, ik heb bijv weet van versleten ophangingsrubbers op mijn ot en die staan niet op het keuringsblad.
Alsook de dichting van de versnellingsbak lekt redelijk hard en dat stond er ook niet op.
(beide staan op de planning :tongue: )

Ik ga wel al jaren in wallonie naar de keuring, mijn daily diesel is daar bijv nog nooit getest op uitstoot.
 
Speaking of Porsche ... officieel is het geen oldtimer, maar ik heb nog steeds mijn Porsche 911 Carrera 2S uit 2004 (generatie 997.1) die ik gekocht heb op m'n 30ste verjaardag.

Echter is deze nu al een 10 jaar uitgeschreven. Dit omwille van een medische tegenslag, en later het drukke leven, kinderen, etc. Maar nu dat de tijden ferm aan het veranderen zijn van meer en meer elektrisch te rijden, krijg ik meer en meer zin om de Porka terug in orde te zetten tegen de lente volgend jaar.

10398492_1110529596332_5734530_n.jpg

Ben nu aan't kijken wat de mogelijke kosten zijn. Em heeft 57k kilometers en hij start nog altijd heel makkelijk. Hij staat op een stalling waar em de nodige zorgen krijgt.

Ik heb eigenlijk geen idee aan welke kosten mij ik moet verwachten.

Heb nu een specialist gecontacteerd in Berlare ... die zegt 1.000 EUR om te beginnen, maar lijkt mij erg onrealistisch ... ik had eerlijk gedacht aan het 5-voudige. Dan nieuwe banden, ne keer binnensteken bij een detailer. Dat zal ook nog eens 2.000 - 2.500 EUR zijn.

Volgend jaar zou de 997 ook officieel worden bestempeld als een Classic bij Porsche en brengen ze een nieuwe PCM module uit zodat je qua media en navigatie weer volledig mee bent met de laatste zaken, zonder dat em waardeverlies heeft. Dan moet ik eigenlijk nog een oplossing zoeken voor de speakers ... die hebben nooit goed geklonken. Enfin, redelijk bijzaak want meestal rijdt ge zonder muziek, luisterend naar de boxer motor :)
 
Speaking of Porsche ... officieel is het geen oldtimer, maar ik heb nog steeds mijn Porsche 911 Carrera 2S uit 2004 (generatie 997.1) die ik gekocht heb op m'n 30ste verjaardag.

Echter is deze nu al een 10 jaar uitgeschreven. Dit omwille van een medische tegenslag, en later het drukke leven, kinderen, etc. Maar nu dat de tijden ferm aan het veranderen zijn van meer en meer elektrisch te rijden, krijg ik meer en meer zin om de Porka terug in orde te zetten tegen de lente volgend jaar.

10398492_1110529596332_5734530_n.jpg

Ben nu aan't kijken wat de mogelijke kosten zijn. Em heeft 57k kilometers en hij start nog altijd heel makkelijk. Hij staat op een stalling waar em de nodige zorgen krijgt.

Ik heb eigenlijk geen idee aan welke kosten mij ik moet verwachten.

Heb nu een specialist gecontacteerd in Berlare ... die zegt 1.000 EUR om te beginnen, maar lijkt mij erg onrealistisch ... ik had eerlijk gedacht aan het 5-voudige. Dan nieuwe banden, ne keer binnensteken bij een detailer. Dat zal ook nog eens 2.000 - 2.500 EUR zijn.

Volgend jaar zou de 997 ook officieel worden bestempeld als een Classic bij Porsche en brengen ze een nieuwe PCM module uit zodat je qua media en navigatie weer volledig mee bent met de laatste zaken, zonder dat em waardeverlies heeft. Dan moet ik eigenlijk nog een oplossing zoeken voor de speakers ... die hebben nooit goed geklonken. Enfin, redelijk bijzaak want meestal rijdt ge zonder muziek, luisterend naar de boxer motor :)
Gaat eentje zijn die de komende jaren in prijs gaat stijgen, dus ik zou die zeker in orde zetten en goed blijven onderhouden ;).
Die speakers zou ik zo laten, beter slechte originele dan goede aftermarket in dit geval...
 
Speaking of Porsche ... officieel is het geen oldtimer, maar ik heb nog steeds mijn Porsche 911 Carrera 2S uit 2004 (generatie 997.1) die ik gekocht heb op m'n 30ste verjaardag.

Echter is deze nu al een 10 jaar uitgeschreven. Dit omwille van een medische tegenslag, en later het drukke leven, kinderen, etc. Maar nu dat de tijden ferm aan het veranderen zijn van meer en meer elektrisch te rijden, krijg ik meer en meer zin om de Porka terug in orde te zetten tegen de lente volgend jaar.

10398492_1110529596332_5734530_n.jpg

Ben nu aan't kijken wat de mogelijke kosten zijn. Em heeft 57k kilometers en hij start nog altijd heel makkelijk. Hij staat op een stalling waar em de nodige zorgen krijgt.

Ik heb eigenlijk geen idee aan welke kosten mij ik moet verwachten.

Heb nu een specialist gecontacteerd in Berlare ... die zegt 1.000 EUR om te beginnen, maar lijkt mij erg onrealistisch ... ik had eerlijk gedacht aan het 5-voudige. Dan nieuwe banden, ne keer binnensteken bij een detailer. Dat zal ook nog eens 2.000 - 2.500 EUR zijn.

Volgend jaar zou de 997 ook officieel worden bestempeld als een Classic bij Porsche en brengen ze een nieuwe PCM module uit zodat je qua media en navigatie weer volledig mee bent met de laatste zaken, zonder dat em waardeverlies heeft. Dan moet ik eigenlijk nog een oplossing zoeken voor de speakers ... die hebben nooit goed geklonken. Enfin, redelijk bijzaak want meestal rijdt ge zonder muziek, luisterend naar de boxer motor :)
Ik kan enkel maar aanraden om het porscheforum van Nederland te bezoeken, daar ben je niet de eerste noch de laatste die hun Porsche voor een langere tijd stalt en wilt weten waar je allemaal rekening mee moet houden.
En er zijn genoeg Belgen te vinden op dat forum die je goede adresjes kunnen aanraden.
 
Ik kan enkel maar aanraden om het porscheforum van Nederland te bezoeken, daar ben je niet de eerste noch de laatste die hun Porsche voor een langere tijd stalt en wilt weten waar je allemaal rekening mee moet houden.
En er zijn genoeg Belgen te vinden op dat forum die je goede adresjes kunnen aanraden.

Heb me er geregistreerd tijdje geleden, maar m'n profiel wordt maar niet geactiveerd. Heb net een mailtje verstuurd als reminder. :)
 
Terug
Bovenaan