Hoeveel wagens heeft jouw gezin?


  • Totaal aantal stemmers
    311

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
Poll naar aanleiding van de discussie op P&A: https://www.beyondgaming.be/threads...laris-wagens-beperken-100-op-snelwegen.22465/


Wij hebben maar 1 wagen in huis. Ikzelf pendel met plooifiets en trein naar het werk. De dagen waarop ik naar kantoor ga, beschikt mijn vrouw over de wagen en voert zij de kinderen. Op mijn thuiswerkdagen heb ik de auto en gaat zij met de fiets naar het werk.

Dat lukt nu eigenlijk al bijna 10 jaar prima, waarvan bijna 5 jaar met kinderen. Nog maar zelden voorgevallen dat het puzzelen was, en dat we eens een 2de auto moesten lenen. En die situaties zouden we eigenlijk bijna altijd hebben kunnen oplossen met een bakfiets, of met Cambio. Hoe zit het bij jullie?
 
Redelijk nutteloze poll omdat er niet kan aangeduid worden wat de gezinssamenstelling is.
Wat de poll dan natuurlijk weer veel te uitgebreid zou maken.

Single, geen kinderen, één auto
 
Hier 3 wagens, 1 personenwagen en 2 bestelwagens. Die 2 bestelwagens worden dan ook enkel gebruikt voor mijn zaak en mijn vrouw rijdt met de personenwagen. Lukt eigenlijk perfect, vroeger had ik ook nog een personenwagen in de zaak om als ik ergens naar toe moest te gebruiken (opleiding, bank of notaris, zo'n zaken.) Maar nu schik ik dat dat ofwel mijn vrouw dan met de fiets gaat werken zodat ik de auto heb ofwel neem ik zelf de fiets.
 
2 volwassenen, 2 kinderen, 2 wagens.

Beide wagens doen minder dan 15.000km per jaar.
 
1 volwassene- geen kinderen.

2 auto’s: 1 salariswagen en 1 bijna-oldtimer. En een derde in bestelling.
 
2 volwassenen, 1 kind, 1 bedrijfswagen.

Elektrische bakfiets vervult de rol van tweede gezinswagen bij ons, maar ook daarvoor maar erg weinig last gehad.
 
2 volwassen 1 kind, 3 auto’s en 1 reserve nog op het werk. (En dan wil ik nog een youngtimer ook).

Kan enorm genieten van dat eeuwig gewissel met auto’s. Doe ook veel km’s.
 
2 volwassenen, 2 kinderen, 1 wagen. De 2e wagen een kleine twee jaar terug weg gedaan. Ik ga met de fiets naar t werk of werk van thuis, mijn vrouw werkt als zelfstandig copywriter ook overwegend thuis en doet soms interviews op verplaatsing, maar dan is de wagen er.
 
2 volwassenen, 1 kind, 1 wagen. Zoals elders gezegd ga ik te veel met de wagen naar het werk omdat ik de trein beu ben. De vrouw werkt op 10 minuten stappen van de deur, de crèche en normaal gezien toekomstige scholen zijn even ver weg, dus niet echt een nood aan meer.
 
2 volwassenen, 2 wagen. 1 is een bedrijfswagen en onze eigen wagen die vooral mijn vrouw gebruikt delen we ook via Degage.
 
2 volwassenen, 2 tieners (dochter wordt volgend jaar 18)
Voorlopig 3 wagen, ik en vrouw ieder onze eigen wagen en een lichte vracht. Misschien volgend jaar een 4e als de dochter meerderjarig wordt.
 
2; eentje met de kinderstoelen en eentje voor de week zonder kinderen.

Edit: single, 2 kinderen 50/50 co-ouderschap.
Naar redenen om 2 auto’s te hebben is eentje voor de kinderstoelen en eentje zonder toch wel een topper :unsure:

Hier 2 voor 2 volwassen, 2 kinderen. Altijd 2 auto’s gehad als koppel.
 
Terug
Bovenaan