Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
skysports-roberto-martinez_5435354.jpg

Ziedet nu?

En toch wil ik die ene mogelijke handsbal nog wel eens zien (waar die verdediger van Marokko naar voor valt op zijn buik).

Allez, ik wil niks insinueren, maar toch raar dat we daar niet eens een replay van krijgen.

Er zijn wel meer generaties die uiteindelijk het goud nooit gepakt hebben. Denk aan Hongarije, Nederland, USSR, allemaal landen die tot vandaag nooit een WK gewonnen hebben toen ze de kans hebben met "een gouden generatie".
Veel kansen krijg je natuurlijk niet. Maar ik spreek over echt alles, EK's, WK's, Nations League ..

Of ga je nu ontkennen dat het een magere oogst is en dat Martinez een absolute TOPcoach is die er alles heeft uitgehaald wat erin zit?

Denk aan Hongarije, Nederland, USSR, allemaal landen die tot vandaag nooit een WK gewonnen hebben toen ze de kans hebben met "een gouden generatie".
Die hebben er dan ook niet uitgehaald wat erin zat he.

Twee betonploegen in de halve finale, ja leuk jongens. Wat een grap dit WK.

Diogo Costa speelt hier Marokko volledig in de kaart met die blunder, wat doet die man daar onder de lat?

Portugal toch ook te veel liggen likken vond ik, de voorzetten waren nu niet om over naar huis te schrijven maar er moet er maar ééntje goed vallen...

Oh en dat die Felix een 90 minuten mocht blijven staan was ook een dikke grap.

Dat blijkt al langer dan vandaag dat dat zo is, en is gewoon eigen aan toernooivoetbal.

Het is ook niet dat elk topteam zo een sprankelende match speelt hoor, zelfs tegen elkaar.

Echt nationale teams die goed kunnen voetballen kun je op 1 hand tellen. Van ons kan je ook zeggen dat we eigenlijk niet op het WK thuishoren op basis van onze drie matchen. Als je kritiek geeft op "prutsploegen", we deden het niet beter dan hun. En landen als Wales enzovoort dragen ook niet veel bij.
Wij waren inderdaad één van die prutsploegen ja. En Wales mag er gerust mee uit van mij, WK met 16 ploegen zou ik niks op tegen hebben. Als ze liever groepsfases hebben met matchen als Honduras tegen Thailand, fine by me, dan sla ik de eerste 2 weken van het volgende WK wel over.

Verdiend doorgaan wil natuurlijk niet zeggen dat ze aantrekkelijk voetbal gespeeld hebben, natuurlijk.
Nee maar zelf geen hol uitsteken buiten met 11 achterin kruipen en hopen dat de tegenstander faalt vind ik nu ook niet meteen een “verdiende” overwinning.

Nuja bon, maakt allemaal niet uit. Zij hebben gescoord, Portugal niet. End of story

Blijft toch enorm zwak voetbal laatste jaren op nationaal vlak. Al die toplanden, durf toch eens aanvallen vanaf het begin ipv als ze achter staan. Het is niet dat Kroatië en Marokko zo goed zijn.
Hopelijk straks een deftige match.

Veel kansen krijg je natuurlijk niet. Maar ik spreek over echt alles, EK's, WK's, Nations League ..

Of ga je nu ontkennen dat het een magere oogst is en dat Martinez een absolute TOPcoach is die er alles heeft uitgehaald wat erin zit?

Die hebben er dan ook niet uitgehaald wat erin zat he.
Je hebt maar een beperkt aantal kansen, maar je merkt toch wel dat de goesting voor iedere match, zeker in het laatste jaar of achter het EK er niet altijd was. Bij de Nations League bijvoorbeeld had ik niet het idee dat de drive of de zin om het te willen winnen er echt was. En aan bepaalde comments van spelers merk je dat ook, bijvoorbeeld aan De Bruyne.

Blijft toch enorm zwak voetbal laatste jaren op nationaal vlak. Al die toplanden, durf toch eens aanvallen vanaf het begin ipv als ze achter staan. Het is niet dat Kroatië en Marokko zo goed zijn.
Hopelijk straks een deftige match.
Echte entertainment vond ik deze match nu eerlijk gezegd ook niet, credits aan Marokko, maar dan zie ik toch liever een match met Mbappé flitsen, hoe spijtig ook dat ik dit moet zeggen... Want daar hangen wel een aantal driedubbele nekken extra aan, hij is goed, maar zijn ego in verhouding nog 10 kere beter... :unsure:

Het voetbal is niet altijd even mooi, maar naar landenvoetbal kijk je in de eerste plaats voor de emotie. Ongelofelijk wat Marokko hier neerzet. In hun match tegen ons overheerste bij mij het gevoel dat we vooral zelf onmachtig waren ... maar houden hier nu zelfs de nul tegen de Portugezen. Na ook al de nul te houden tegen de Kroaten en de Spanjaarden, nou hoedje af dan hoor.

Voor mijn pronostiek is het nu wel helemaal gedaan, ik had dacht ik Brazilië - Portugal als finale :lol:.

Er zit straks dus nog maar 1 "grote" ploeg in het toernooi. Bewijst nog maar eens dat we onze hoop op resultaten niet bij het grofvuil moeten zetten omdat onze gouden lichting op zijn laatste benen loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan