Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, je hebt isofix in de auto (dankuwel auto-industrie, om daar een industrie-standaard van te maken) maar dan moet je daarop uw "Family Fix" vastmaken om vervolgens dan uw draagmand of kinderzitje op vast te klikken. De compatibiliteitsproblemen bevinden zich tussen verschillende family fixen en alles wat daarop moet. Allemaal verschillende types voor zaken die exact hetzelfde doen en dus 0,0 meerwaarde hebben. Gewoon om te vermijden dat er teveel kan hergebruikt of doorgegeven worden.
Gewoon terzijde die auto kinderzitjes zijn nu net het ene ding waarvan men zegt om het nooit tweedehands te kopen. Heeft niks te maken met compatibiliteit maar alles met veiligheid.

Leuke ochtend, zo met een kruisende peuter in je armen terwijl je dringend naar het werk moet en collega's en klanten al beginnen bellen op je gsm.
Laat dit een wake-up call zijn: je zal je woedeuitbarstingen moeten leren bedwingen mac, als zelfs je eigen zoon al kruisgebedjes begint te slaan.

het is wel goed met die 'grap' over de bedrijfswagens
Ergernis van de dag: Al die Maxi Cosy systemen voor in de auto.

Voor zoiets onnozels zoals het veilig vastklikken van een zitje (het kan zelfs gewoon met een standaard-aanwezige gordel), zoveel verschillende systemen maken die op geen enkele manier compatibel zijn en dan nog niet eens gebruiksvriendelijk. Vendor Lock-In van de zuiverste soort. En men mag proberen meesleuren in een Vender Lock-In, zolang daar een grote meerwaarde tegenover staat m.b.t. gebruiksvriendelijkheid etc. Zoals bij Apple bijvoorbeeld.

Maar neen, je betaalt stukken van mensen voor wat stukken plastiek, niets is compatibel en als je de riempjes wil uitlengen dan moet je de handleiding erbij nemen. :wtf:
Leuke ochtend, zo met een kruisende peuter in je armen terwijl je dringend naar het werk moet en collega's en klanten al beginnen bellen op je gsm.

Ik stond op het punt om heel dat ding eruit te snokken en in de vuilbak te kieperen.
tijd voor een nieuwe firmawagen waarin het wel past.

Ergernis van de dag: Al die Maxi Cosy systemen voor in de auto.

Voor zoiets onnozels zoals het veilig vastklikken van een zitje (het kan zelfs gewoon met een standaard-aanwezige gordel), zoveel verschillende systemen maken die op geen enkele manier compatibel zijn en dan nog niet eens gebruiksvriendelijk. Vendor Lock-In van de zuiverste soort. En men mag proberen meesleuren in een Vender Lock-In, zolang daar een grote meerwaarde tegenover staat m.b.t. gebruiksvriendelijkheid etc. Zoals bij Apple bijvoorbeeld.

Maar neen, je betaalt stukken van mensen voor wat stukken plastiek, niets is compatibel en als je de riempjes wil uitlengen dan moet je de handleiding erbij nemen. :wtf:

Ik stond op het punt om heel dat ding eruit te snokken en in de vuilbak te kieperen.
Maxi cosi milofix in huis gehaald na 4-5 maand vloeken op de maxicosi, heerlijke aankoop! Op 15kg dan op een groep 2-3 stoel overgeschakeld.

Ik ben gerust in voor een mopje, maar kan het niveau wat hoger aub?

*Post van mac-bc*
Inspiratieloze lolbroek die zichzelf populair wil maken op het forum: "Bedrijfswagen!!! SUV!!!!! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: ". Kapotlachen.

Waar is überhaupt de mop?

Ja, je hebt isofix in de auto (dankuwel auto-industrie, om daar een industrie-standaard van te maken) maar dan moet je daarop uw "Family Fix" vastmaken om vervolgens dan uw draagmand of kinderzitje op vast te klikken. De compatibiliteitsproblemen bevinden zich tussen verschillende family fixen en alles wat daarop moet. Allemaal verschillende types voor zaken die exact hetzelfde doen en dus 0,0 meerwaarde hebben. Gewoon om te vermijden dat er teveel kan hergebruikt of doorgegeven worden.

ik heb ook in de tijd zo een familyfix van maxicosi gehad, met de bijhorende maxicosi draagmand, nooit issues gehad om dat erin te klikken.

Nadien upgrade naar de Pebble reeks van maxicosi als ze rechter konden zitten, ook altijd makkelijk in en uit klikbaar.

ik heb ook in de tijd zo een familyfix van maxicosi gehad, met de bijhorende maxicosi draagmand, nooit issues gehad om dat erin te klikken.

Nadien upgrade naar de Pebble reeks van maxicosi als ze rechter konden zitten, ook altijd makkelijk in en uit klikbaar.
Het klikken is geen probleem, als je tenminste de juiste compatibele versie hebt gekocht. Gewoon de riempjes uitlengen, dat is alles wat ik vraag van dit plastieken fortuin.

Gewoon terzijde die auto kinderzitjes zijn nu net het ene ding waarvan men zegt om het nooit tweedehands te kopen. Heeft niks te maken met compatibiliteit maar alles met veiligheid.
Om zeker te zijn dat die dingen nog geen ongeval hebben meegemaakt zou ik dat nooit tweedehands kopen van iemand die je niet kent. Ik wou echter deze van mijn broer gebruiken waarvan ik weet dat het nog geen ongeval heeft meegemaakt. Maar dat lukte dus niet omwille van compatibiliteit.

Het klikken is geen probleem, als je tenminste de juiste compatibele versie hebt gekocht. Gewoon de riempjes uitlengen, dat is alles wat ik vraag van dit plastieken fortuin.
Toch meestal gewoon op die knop duwen tussen de beentjes op het zitvlak en de gordels verlengen? Is het eentje van maxicosi zelf?

en daarom ga ik tegenwoordig langs de self scan. Rustig zelf scannen, naar de self scan, betalen, buiten. Af en toe een controle maar daar hoef ik zelf niks voor te doen. Uit ervaring weet ik dat ik controle krijg wanneer ik maar een paar items heb gekocht of wat langer dan normaal in de winkel was.

Hoe weten ze hoelang ge in de winkel waart?

Het feit dat Ian Thomas 15 kg is bijgekomen en geen vegan meer is, moet daar nu zo een nationaal drama van worden gemaakt? Zelfs de "woordvoerder van de veganclub" (of hoe ge het ook noemt) heeft zich al ten schande uitgesproken.

Diene jong heeft zich laten gaan, laat hem toch gerust.

Ah, geweldig die digitalisering!

"Er is een document beschikbaar op uw burgerprofiel"
*opent document (pdf)*
"Er is een document beschikbaar op MyMinfin"

:wallbash:
Dat dus drie keer want ik kan het niet aan dat in die drie inboxen een 1tje zou staan. Overheid en digitalisatie. Niet altijd het perfecte huwelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan