Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat dus drie keer want ik kan het niet aan dat in die drie inboxen een 1tje zou staan. Overheid en digitalisatie. Niet altijd het perfecte huwelijk.
Ik heb de indruk dat elk departement daar in een eigen silootje ontwikkeld. Alles heeft ook een volledig andere huisstijl. Is echt dramatisch.

Zielige vent

HLX0mr2.png

Ah, geweldig die digitalisering!

"Er is een document beschikbaar op uw burgerprofiel"
*opent document (pdf)*
"Er is een document beschikbaar op MyMinfin"

:wallbash:
das de moderne versie van het kastje naar de muur dat ze bij de gemeentehuizen vroeger deden (of zoals in de XII werken van asterix)

das de moderne versie van het kastje naar de muur dat ze bij de gemeentehuizen vroeger deden (of zoals in de XII werken van asterix)

En toch heb ik persoonlijk al meer deze situatie meegemaakt in de privé dan bij de overheid waar (ik dan) al sneller iemand tegenkom die wel weet waar je moet zijn om iets op te lossen.

/EDIT: federaal of regionaal welteverstaan - met de gemeente heb ik altijd liefst zo weinig mogelijk contact :p

Verzekeringen en banken zijn het ergste. :sop:

Zo een scanner weet toch precies wanneer je dat uit de houder haalt bij de ingang tot wanneer je dat aan de self scan voor te betalen terug in zo een houder steekt.
Je kan toch aan die kassa zelf scannen zonder zo een bakske? Zie eigenlijk weinig mensen daarmee rond lopen precies.

En toch heb ik persoonlijk al meer deze situatie meegemaakt in de privé dan bij de overheid waar (ik dan) al sneller iemand tegenkom die wel weet waar je moet zijn om iets op te lossen.

/EDIT: federaal of regionaal welteverstaan - met de gemeente heb ik altijd liefst zo weinig mogelijk contact :p

Amai, echt 1 van mijn lievelingstekenfilms als kind. :love:

Gewoon terzijde die auto kinderzitjes zijn nu net het ene ding waarvan men zegt om het nooit tweedehands te kopen. Heeft niks te maken met compatibiliteit maar alles met veiligheid.
Correct, je kan niet echt weten wat de historie is van het stoeltje. Is dit bijvoorbeeld in een accident geweest?

Ik wist dit eerst ook niet maar blijkbaar kan je na een accident navragen of je autostoeltje nog veilig is, of zelfs meteen omruilen.

tijd voor een nieuwe firmawagen waarin het wel past.

Een SUV lijkt me hier een goede keuze.

:unsure: hitting too close to home :unsure:

Nonkel van de madam: "Allée zonnen A5 mega schonen bak. Ik zou het wel weten."
Madam: "Sech pakt is nen auto voor volwassenen".

Dit gezegd zijnde jengelende bengels en mini stress momentjes in de auto, ik ben er ook niet van gespaard gebleven. Hoeveel keer ik per ongeluk mijne kleine ergens tegen gebonkt heb in den auto omdat die allesbehalve de rustigheid zelve is.

En er zijn echt wel maxi cosi modellen die echt een tering systeem hebben om de riempjes aan te passen. Wij hebben zo ook twee schijnbaar dezelfde stoelen gekocht. De ene is een mega ramp en de andere een walk in the park.
Die van mijn madam is ook zo een echt mega slecht systeem waarvan ik ook de boel zou buiten smijten. Stond origineel op de geboortelijst en was het duurder model, die van mij was feitelijk maar een goedkoper modelletje in aanbieding van bol.com en feitelijk pakken makkelijker en beter.

Woooooo Geertje, hoe heet dat onderaan bij de meisjes zo? Een pagina?
Maar nee zotteke, dat is een bladzijde!

Om eerlijk te zijn: tenminste één van die K3 meute die veilig is voor de Verhulstjes.

Laatst bewerkt:

And rightly so. Ik ben destijds in het buitenland getrouwd. Dat vereist dat een aantal documenten zoals bv. geboorte-akte en bewijs van woonst(staat ook op dat je dan ongehuwd bent) een apostille nodig hebben. Dat was oorspronkelijk een zegel van echtheid, nu kan je dat elektronisch aan een pdf laten toevoegen.

Bon, geboorte-akte, ik ben geboren in een stad, daar hadden ze al eens een buitenlander gezien, en dat dus al eens gedaan, makkelijk.
Mijn bewijs van woonst was hier, in een gewone gemeente vlak naast Brussel.
"Ja mijnheer voor die apostille zult ge naar Brussel moeten wij kunnen dat niet".

Bon ja, ik werk in Brussel dus halve dag verlof om daar gaan aan te schuiven.
"Uw geboorte-akte is ok, maar uw bewijs van woonst kunnen we niet in orde maken, dit moet getekend worden door de burgemeester (stond eerste schepen op)."
- Ah dat is wel lastig, dan moet ik dat opnieuw aanvragen en terugkomen?
"Nee hoor mijnheer, dit is allemaal elektronisch mogelijk, uw gemeente kan dat zelf maar waarschijnlijk moet u wat aandringen want ze doen dat niet graag."

Ik dus terug naar de gemeente met die boodschap, dat ze het eerst niet juist hadden laten ondertekenen, en ze mij voor niets naar Brussel hadden gestuurd. De vrouw viel uiteraard uit de lucht, wou mij nog eens opsturen ("dan zijt ge zeker") maar ik drong dan aan. Dan belde ze een collega, die wonderbaarlijk zich herinnerde dat ze daar ooit eens een training van had gehad. Dus die, als enige persoon die dat daar kon, ging het de dag erop doen.

De dag erop belt die vrouw mij op:
"Euh ja mijnheer, dat staat hier open en ze vragen mij welke taal..."
- En zijn de opties enkel de landstalen?
"Ah, ja"
- Ah Nederlands dan hé.

Op die eerste na waren ze wel allemaal vriendelijk hoor, maar je zou ze toch gewoon 5 frank geven.

Edit: en dan stond er op dat eerste getuigschrift van woonst ook nog dat ik werkloos was, terwijl ik toen al 9 jaar aan het werk was.

And rightly so. Ik ben destijds in het buitenland getrouwd. Dat vereist dat een aantal documenten zoals bv. geboorte-akte en bewijs van woonst(staat ook op dat je dan ongehuwd bent) een apostille nodig hebben. Dat was oorspronkelijk een zegel van echtheid, nu kan je dat elektronisch aan een pdf laten toevoegen.

Bon, geboorte-akte, ik ben geboren in een stad, daar hadden ze al eens een buitenlander gezien, en dat dus al eens gedaan, makkelijk.
Mijn bewijs van woonst was hier, in een gewone gemeente vlak naast Brussel.
"Ja mijnheer voor die apostille zult ge naar Brussel moeten wij kunnen dat niet".

Bon ja, ik werk in Brussel dus halve dag verlof om daar gaan aan te schuiven.
"Uw geboorte-akte is ok, maar uw bewijs van woonst kunnen we niet in orde maken, dit moet getekend worden door de burgemeester (stond eerste schepen op)."
- Ah dat is wel lastig, dan moet ik dat opnieuw aanvragen en terugkomen?
"Nee hoor mijnheer, dit is allemaal elektronisch mogelijk, uw gemeente kan dat zelf maar waarschijnlijk moet u wat aandringen want ze doen dat niet graag."

Ik dus terug naar de gemeente met die boodschap, dat ze het eerst niet juist hadden laten ondertekenen, en ze mij voor niets naar Brussel hadden gestuurd. De vrouw viel uiteraard uit de lucht, wou mij nog eens opsturen ("dan zijt ge zeker") maar ik drong dan aan. Dan belde ze een collega, die wonderbaarlijk zich herinnerde dat ze daar ooit eens een training van had gehad. Dus die, als enige persoon die dat daar kon, ging het de dag erop doen.

De dag erop belt die vrouw mij op:
"Euh ja mijnheer, dat staat hier open en ze vragen mij welke taal..."
- En zijn de opties enkel de landstalen?
"Ah, ja"
- Ah Nederlands dan hé.

Op die eerste na waren ze wel allemaal vriendelijk hoor, maar je zou ze toch gewoon 5 frank geven.

Edit: en dan stond er op dat eerste getuigschrift van woonst ook nog dat ik werkloos was, terwijl ik toen al 9 jaar aan het werk was.
Als ge verandert van werkloos naar werkend of van bediende naar arbeider of visa versa moet ge dat aangeven bij de gemeente. Dat wordt niet automatisch gedaan.

Als ge verandert van werkloos naar werkend of van bediende naar arbeider of visa versa moet ge dat aangeven bij de gemeente. Dat wordt niet automatisch gedaan.
Ja, dat weet ik sinds dan ook. Maar geef toe, zoiets kan dan niet gewoon automatisch, met als resultaat dat dit bij veel mensen niet zal kloppen. Beetje absurd toch.

Politie EN gemeente heeft absoluut aangeraden dat NIET te doen omdat je dan - zeker in het onderwijs - dan elke keer bij de verkiezingen opgeroepen wordt.
Blijkbaar is dat automatisch aangepast sinds ik in mijn eigen stad in het onderwijs heb gewerkt... Now guess who der al 2x opgeroepen is geweest om te gaan zitten?!? 😵

Politie EN gemeente heeft absoluut aangeraden dat NIET te doen omdat je dan - zeker in het onderwijs - dan elke keer bij de verkiezingen opgeroepen wordt.
Blijkbaar is dat automatisch aangepast sinds ik in mijn eigen stad in het onderwijs heb gewerkt... Now guess who der al 2x opgeroepen is geweest om te gaan zitten?!? 😵
Dat is omdat men weet dat leerkrachten goed zijn in zitten en denken dat ze belangrijk zijn :unsure:
Ik zal mezelf wel de kletsen geven.

Tja, als je in de week niets te doen hebt is het imo logisch dat ze u een paar uur om de zoveel jaar kunnen oproepen op een zondag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan