Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwembad laten leeglopen. De kinderen hebben er hoop en al 3 keer in gezeten op een hele zomer.

Hoge afrekening krijgen zonder plezier is toch zuur.

HLN personeel (ik weiger ze journalisten te noemen) die zichzelf al 3 dagen aan het bevredigen zijn op de komst van Messi in België. Live reports, continu artikels van mensen die hem zagen in het hotel en nu zelfs Van verboden wapenbezit en “vergeldingsactie” tot connecties met de maffia: de duistere kant van de familie-Messi.

Mannekes, hou ne keer 5 minuten uw broek aan eh.

Politie EN gemeente heeft absoluut aangeraden dat NIET te doen omdat je dan - zeker in het onderwijs - dan elke keer bij de verkiezingen opgeroepen wordt.
Blijkbaar is dat automatisch aangepast sinds ik in mijn eigen stad in het onderwijs heb gewerkt... Now guess who der al 2x opgeroepen is geweest om te gaan zitten?!? 😵

Idd, best mee opletten.
Ik had gezworen mijn beroep niet te zeggen bij inschrijven in mijn nieuwe gemeente, maar ben weer te eerlijk geweest.

Nu staat er dus bediende boekhouding, vorig jaar zag ik dat er in mijn dossier ineens bijstond dat ik op de lijst sta als voorzitter van kies- of telbureau. (Te checken via Mijn Dossier, tab verkiezingen).
Direct voorzitter dan nog ffs :doh:

HLN personeel (ik weiger ze journalisten te noemen) die zichzelf al 3 dagen aan het bevredigen zijn op de komst van Messi in België. Live reports, continu artikels van mensen die hem zagen in het hotel en nu zelfs Van verboden wapenbezit en “vergeldingsactie” tot connecties met de maffia: de duistere kant van de familie-Messi.

Mannekes, hou ne keer 5 minuten uw broek aan eh.
Haha, viel me ook op.

Ook lees je zo af en toe berichten dat vliegen te goedkoop is voor het milieu enzo: PSG pakt dan de vlieger van Parijs naar Oostende terwijl hun autocar ook afkomt …

Eigenlijk van gisteren, maar bon.
Ik ga een stukje lopen in het bos. Lekker rustig totdat ik plots bijna tegen een grote hond aanloop.
Het beest begint op mij te blaffen en rond mij te springen.
Ik blijf stokstijf staan omdat ik even moet nadenken hoe ik dit ga aanpakken...
Dit duurt een heel tijdje totdat ik plots in de verte een dame hoor roepen "hij doet niks hoor".
Ik maak mij kwaad en vraag of ze het beest direct aan de leiband wil doen, aangezien dit sowieso wettelijk verplicht is...

Ze zegt dat ze dit direct gaat doen. Echter is het beest zo wild dat het haar pas na 5 minuten lukt om dit te doen.
Dat zegt toch al genoeg. De mensen kennen vaak hun eigen dier niet.
+ koop dan een langere leiband ofzo. Of een huis met een grote tuin of ga naar een plaats waar het wel mag.
Zeker op een plaats waar veel mensen (en dus ook veel kinderen) komen moet je echt wel beter weten in mijn ogen.

Dit is echt al de zoveelste keer dat dit gebeurt.

Een vriendin is zo ooit aangevallen door een hond en in haar been gebeten. Het beest had toen ook nog nooit iemand iets gedaan.

Het ergste vind ik dan nog dat dit vaak weggelachen wordt en er gedaan wordt alsof je overdrijft terwijl er toch heel wat voorbeelden zijn waarbij het al is misgelopen. En het is gewoon verplicht om je hond aan de leiband te houden.

Ik heb zeker niets tegen honden. Heb er zelf 14 jaar eentje gehad.

Politie EN gemeente heeft absoluut aangeraden dat NIET te doen omdat je dan - zeker in het onderwijs - dan elke keer bij de verkiezingen opgeroepen wordt.
Blijkbaar is dat automatisch aangepast sinds ik in mijn eigen stad in het onderwijs heb gewerkt... Now guess who der al 2x opgeroepen is geweest om te gaan zitten?!? 😵
Haha, ik was bij de vorige verkiezingen voorzitter van een telbureau en idd iedereen in mijn bureau stond in het onderwijs. Blijkbaar gaat men er automatisch van uit dat die kunnen tellen. Zelf ben ik jurist én werk ik bij de overheid, ook altijd prijs.

Haha, ik was bij de vorige verkiezingen voorzitter van een telbureau en idd iedereen in mijn bureau stond in het onderwijs. Blijkbaar gaat men er automatisch van uit dat die kunnen tellen. Zelf ben ik jurist én werk ik bij de overheid, ook altijd prijs.
Maar ik denk ook dat niet veel mensen dit melden, waardoor een grote hoop mensen daar als werkloos opgelijst zijn. Misschien zijn er van de mensen die op papier een job hebben dat wel een groot deel leerkrachten, aangezien dit automatisch gaat (zie @Mulan ).

Lijkt me al absurd dat niemand eens checkt of dat % werklozen realistisch is.

"hij doet niks hoor".
Jaja en dan bijten ze: "jamaar hij heeft nog nooit iets gedaan".
En dan jaja: "hij doet normaal niks naar kinderen".
Gevolg door een "jamaar hij heeft nog nooit iets gedaan naar kinderen".

Dier blijft dier punt. Dan moogt ge de beste opvoeder zijn van dat beest. En dan zitten daar dan mensen bij die zich persoonlijk aangevallen voelen omdat "ze hun dier kunnen opvoeden". Als ne kleine per ongeluk ietske te wild is en ongewild da beest triggert met een vingerke in't oog hebde van jan. Die hond kan die context niet koppelen.

Bij onze dochter moet van de nonkel ook de hond in de tuin als zij er is. Ook al heeft dat beest in 14 jaar nog niks gedaan en die mens kan gevaarlijke honden opvoeden (type rotweiler). Ma bon, misschien zijn mensen met gevaarlijke honden beter bewust van de gevaren dan die huis/tuin/keuken bricoleerders met veel te veel ego van "mijne keffer doet niks".

Laatst bewerkt:

Dier blijft dier punt. Dan moogt ge de beste opvoeder zijn van dat beest. En dan zitten daar blijven dan mensen bij die zich persoonlijk aangevallen worden omdat "ze hun dier kunnen opvoeden". Als ne kleine per ongeluk ietske te wild is en ongewild da beest triggert met een vingerke in't oog hebde van jan. Die hond kan die context niet koppelen.

Bij onze dochter moet van de nonkel ook de hond in de tuin als zij er is. Ook al heeft dat beest in 14 jaar nog niks gedaan en die mens kan gevaarlijke honden opvoeden (type rotweiler). Ma bon, misschien zijn mensen die met gevaarlijke honden beter bewust van de gevaren dan van dat huis/tuin/keuken bricoleerders met veel te veel ego van "mijne keffer doet niks".

Inderdaad.
Het beest kan perfect opgevoed zijn.
Mijn hond zaliger was ook een geweldig beest en heeft nooit een vlieg kwaad gedaan, maar ik weet dat ik ooit van een verkleedfeest 's nachts terugkwam en dat hij heel erg begon te grommen, iets wat hij nog nooit had gedaan.
Gewoon omdat hij mij niet herkende.
Als ik hem toen direct had willen aaien zou het goed kunnen dat hij eens had gehapt, daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.

Met een kind inderdaad hetzelfde, het beest hoeft maar te happen om te spelen of door een verkeerde reactie en het is prijs.

Het ergste vind ik dan nog dat men het vaak niet wil inzien. Toen een vriendin van mij tot bloedens toe was gebeten deden de eigenaars nog zo van "alles nu, dat heeft die nog nooit gedaan, maar ga nu maar gewoon weg, tot ziens!".
Ze is bloedend naar huis gegaan waar men haar direct naar de dokter hebben gestuurd.
Ongelofelijk gewoon!
Was dit bij mij geweest, ik had de eigenaars aangeklaagd gewoon om een statement te maken zodat ze de volgende keer beter opletten en er geen verdere slachtoffers vallen.

Ik vond het in mijn situatie gewoon erg vervelend omdat mijn vrijheid werd belemmerd en ik in een potentieel gevaarlijke situatie terechtkwam.
Ik wil gewoon graag op mijn gemak gaan joggen in het bos zonder dit soort situaties voor te hebben die perfect vermeden kunnen worden als mensen verantwoordelijkheid nemen.

Eigenlijk van gisteren, maar bon.
Ik ga een stukje lopen in het bos. Lekker rustig totdat ik plots bijna tegen een grote hond aanloop.
Het beest begint op mij te blaffen en rond mij te springen.
Ik blijf stokstijf staan omdat ik even moet nadenken hoe ik dit ga aanpakken...
Dit duurt een heel tijdje totdat ik plots in de verte een dame hoor roepen "hij doet niks hoor".
Ik maak mij kwaad en vraag of ze het beest direct aan de leiband wil doen, aangezien dit sowieso wettelijk verplicht is...

Ze zegt dat ze dit direct gaat doen. Echter is het beest zo wild dat het haar pas na 5 minuten lukt om dit te doen.
Dat zegt toch al genoeg. De mensen kennen vaak hun eigen dier niet.
+ koop dan een langere leiband ofzo. Of een huis met een grote tuin of ga naar een plaats waar het wel mag.
Zeker op een plaats waar veel mensen (en dus ook veel kinderen) komen moet je echt wel beter weten in mijn ogen.

Dit is echt al de zoveelste keer dat dit gebeurt.

Een vriendin is zo ooit aangevallen door een hond en in haar been gebeten. Het beest had toen ook nog nooit iemand iets gedaan.

Het ergste vind ik dan nog dat dit vaak weggelachen wordt en er gedaan wordt alsof je overdrijft terwijl er toch heel wat voorbeelden zijn waarbij het al is misgelopen. En het is gewoon verplicht om je hond aan de leiband te houden.

Ik heb zeker niets tegen honden. Heb er zelf 14 jaar eentje gehad.
Ik ben voorstander om na zo'n incidenten ze direct af te maken.

De baasjes hé.

Zwembad laten leeglopen. De kinderen hebben er hoop en al 3 keer in gezeten op een hele zomer.

Hoge afrekening krijgen zonder plezier is toch zuur.
Merci he pardal, nu hebt ge hier ook mijn ergernis van gemaakt :angry:

Dier blijft dier punt. Dan moogt ge de beste opvoeder zijn van dat beest. En dan zitten daar dan mensen bij die zich persoonlijk aangevallen voelen omdat "ze hun dier kunnen opvoeden". Als ne kleine per ongeluk ietske te wild is en ongewild da beest triggert met een vingerke in't oog hebde van jan. Die hond kan die context niet koppelen.

Bij onze dochter moet van de nonkel ook de hond in de tuin als zij er is. Ook al heeft dat beest in 14 jaar nog niks gedaan en die mens kan gevaarlijke honden opvoeden (type rotweiler). Ma bon, misschien zijn mensen met gevaarlijke honden beter bewust van de gevaren dan die huis/tuin/keuken bricoleerders met veel te veel ego van "mijne keffer doet niks".
Ik wil het hier wel snappen, maar als hier iemand op bezoek komt zet ik mijn honden niet in de tuin, want die zijn hier thuis.
Langs de andere kant (zelfs aan de leiband) pak ik wel mijn honden dichter bij mij als ik iemand passeer, want ik namelijk niet of de persoon die we passeren bang is van honden of niet, want daar zijn ze niet thuis.

Ik wil het hier wel snappen, maar als hier iemand op bezoek komt zet ik mijn honden niet in de tuin, want die zijn hier thuis.
Langs de andere kant (zelfs aan de leiband) pak ik wel mijn honden dichter bij mij als ik iemand passeer, want ik namelijk niet of de persoon die we passeren bang is van honden of niet, want daar zijn ze niet thuis.
Nu, der is altijd wel een nuance.

Globaal denk ik dat als de maximale bijthoogte groter of gelijk is aan het gezicht van de desbetreffende persoon wel een goede indicatie is om het dier effe af te zonderen. Het hangt ook wel af van het type. Een chihuaha gaat ge niet zomaar de tuin in flikkeren. Eén sjot en dat beest maakt integraal deel uit van de gyproc in't plafond.

Ge hebt der ook waar de dieren in de veranda slapen etc... Dan is het niet meteen de tuin.

Nog meer druk op nood aan verhuizen voor me, bouw aanvraag achter me staat klaar; nog een week of 6 rust en dan groot kabaal afbraak en grondwerken. Binnen een paar maand nog een werf erbij (madamke die overleden was, huisje nu verkocht), idem situatie maar pal in m'n voortuin en aan grote glaspartij woonkamer/eetkamer keuken. En ik zit dan thuis met tijdelijke invalididiteit en kan moeilijk 8 uur in men auto gaan leven.Ik denk dat soms iemand me ivm wonen(en nabije verbouwingen) vervloekt heeft sinds 2012 en zeker sinds 2015.

Kleine Wall of text!

Neen, ernstige hyperacusis dat is mijn vloek. Vergeef me als ik soms eens klaag over een grasmachiene teveel (zeer veel groen hier), of een hond van de buren die bonkers gaat uren aan stuk omdat hij niet afkan dat je eens een stap zet in je tuin en een deurtje piept ofzo (die zit dan 20m verder en heeft ook hyperacusis denk ik). Kan en leerde ik wel met leven als het niet extreem is. Verdraagzaamheid naar buren. De 3 verbouwingen wat verder kan ik net verdragen.

Afijn hyperacusis. Eerst m'n compleet sociaal leven naar de ruk zien gaan. Dan m'n hobbie's. Muziek was een groot deel van mijn leven, dat is al DOOD. Job verloren na 3 jaar proberen doorwerken, waarvan 2 jaar 4/5de gegaan. En ook grote druk erdoor op het werk die jaren ivm mijn prestaties die nog 90-95% waren ipv 120%. Waar oa een groot deel de perceptie zat van sommige bazen en niet m'n werkelijke prestaties GRRR. heb dan zelf HR en vertrouwenspersoon erbij gehaald.

Op bepaald moment zelfs 14 maand in kamertje geleefd omdat ik ergens weg moest al na 1 jaar en de huisbazen sjoemelden met air bnb en onderverhuur.
In dat kamertje had m'n kennis daarnaast natuurlijk ook een air bnb kamer, steeds vreemden in dat huis, kennis was ook heel bazig. Regels voor iedereen, behalve hem. Veel geld voor een kamer ook.

Ik vrees dat ik eens in een situatie kan komen dat mijn hyperacusis verhaal zo'n doom verhaal word in de media met het slechtst einde. Ik denk aan Dietrich Hectors bvb. Ik zal m'n verhaal ooit doen, want ik wil dat m'n weet dat dit een zeer moeilijke ziekte is en ze even zwaar kan zijn als in een rolstoel zitten (mentaal dan, want ik ben blij dat ik kan stappen en das dan geen vergelijk). Maar sociaal en kwa werk en financieel, geen mooi vooruitzicht voor me al 6 jaar. Daten als single? Bijna onmogelijk, tenzij met een non in een klooster.
Ik ben werkwillig bv van thuis uit 50%-60% maar dan moet ik een thuis hebben die wat rustig is overdag, en ook nog meer energie (her)winnen door nog meer rust te hebben. Ergernis 2, das geen burnout meer bij me door die hyperacusis en de stres ervan ... maar een chronische vermoeidheid die al jaren aansleept nu. Vroeger had ik er ook soms last na van, die langdurige vermoeidheid. Een zwaar klierkoorts jaar gehad op m'n 20ste en reactivatie op m'n 30ste, ik was nog jonger en veerkrachtiger toen.

Ja er is werkt aan de winkel, maar corona legde m'n therapieën(fysio voor nek kaak spierpijnen etc, CBT, TRT... want veel anders is er niet voor hyperacusis) wat lam etc; Ik verhuisde ook van veel nabij naar eindje van alles af zonder auto(van Gent naar regio rand Vlaamse Ardennen, regio Gavere)
Ik moet de aanpak ook anders doen ... of ik ben zwaar de pineut binnenkort.
Al paar stappen gezet, auto gekocht nu die me meer kostte omdat het geen A segment of ouwe rammel bak mocht zijn(die rot oren bepalen alles voor me soms)
Had die auto niet nodig na 20 jaar in Gent wonen en werken, en had soort van autovrees. Nu ja die vrees is aan het slinken voor de zon. Enkel voor autostrade heb ik nog de 'ballen' niet echt gehad. (behalve R4 op een rustige dag, maar kort)

Tis er verdorie uit! (ik hoe mijn privé anders wel zeer privé)

Binnenkort naar sociale dienst ziekenfonds en dan zien welke behandelingen kunnen hervat worden, wat ik best doe etc. Ik wil ook een betere diagnose, vooral ivm mijn CVS (chronische vermoeidheid)

Merci he pardal, nu hebt ge hier ook mijn ergernis van gemaakt :angry:

Ik had vroeger een lief waarvan de hond integraal op mij af vloog en in mijn schoenen begon te happen zodra ik daar binnen ging.
Toen heb ik toch ook gezegd dat ik het beest liefst zo weinig mogelijk wou zien als ik daar was.
Maar dat was dan ook wel echt een gestoord beest 😀

Ik bedoel maar. Stel dat je twee grote honden hebt en er komt iemand op bezoek met kleine kinderen.
Heel abnormaal vind ik dat toch niet dat die beesten dan even afgezonderd worden.
Maar daar is nog veel discussie mogelijk, dat snap ik.
In het openbaar is het gewoon duidelijk dat het niet mag zonder leiband.
En dan heb ik het nog niet gehad over de mensen waar de hond met het baasje gaat wandelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan