Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wij zijn hier weer de pakjesdienst van 't straat aan het spelen vandaag. :sarcastic:

Als je een pakje laat leveren op een dag waarvan je wéét dat je niet thuis bent, dan laat je het toch afleveren in een postpunt ofzo?

Wij zijn hier weer de pakjesdienst van 't straat aan het spelen vandaag. :sarcastic:

Als je een pakje laat leveren op een dag waarvan je wéét dat je niet thuis bent, dan laat je het toch afleveren in een postpunt ofzo?
Een pakje met vertraging? 🤷‍♂️
Een dienst die niet werkt met een postpunt?

Je kan daar geen staat op maken.

veel keer hier dat ik een datum aan kruis , of krijg, en het toch een dag vroeger of later toegestuurt krijg.

Het aantal pakjes dat een dag voor of na mijn gekozen (thuiswerk)dag bij de buren wordt geleverd kan ik al lang niet meer tellen eerlijk gezegd.

Een pakje met vertraging? 🤷‍♂️
Een dienst die niet werkt met een postpunt?
Je kan daar geen staat op maken.

veel keer hier dat ik een datum aan kruis , of krijg, en het toch een dag vroeger of later toegestuurt krijg.
Het aantal pakjes dat een dag voor of na mijn gekozen (thuiswerk)dag bij de buren wordt geleverd kan ik al lang niet meer tellen eerlijk gezegd.

Dat zijn allemaal redenen om het gewoon standaard op een postpunt te laten leveren. Niét om het standaard dan maar bij de buren te laten dumpen.

Dan ben je een principieel persoon die weigert mee te doen met die onnozele, luie, vervuilende, mensuitbuitende, ... hype om alles aan huis te laten leveren "want dat is handig!" :sarcastic: , dan mag je ganser dagen de pakketjes van de buren in ontvangst nemen. Het zal wel zijn dat het handig is op die manier.

Maar daar eens 2 seconden over nadenken? -> Neen.
Maar instant dopamineshots van dat nieuwe "cadeautje aan jezelf" want "je hebt het verdiend" en bovendien is het "voor 23u59 gekocht, morgen al in huis!" allemaal uiteraard "Made in China". -> Ja!! :cheer:

De mensen. De consument. De Westerse verwaande consument. Onnozel volk.

Manman wat een verzuurde mens.. woon daar eens langs. Als een pakketje aannemen al teveel is ocharme :laugh:

Hier zijn dat de ideale momenten om nog eens een praatje te slaan met de geburen..

Dat zijn allemaal redenen om het gewoon standaard op een postpunt te laten leveren. Niét om het standaard dan maar bij de buren te laten dumpen.

Dan ben je een principieel persoon die weigert mee te doen met die onnozele, luie, vervuilende, mensuitbuitende, ... hype om alles aan huis te laten leveren "want dat is handig!" :sarcastic: , dan mag je ganser dagen de pakketjes van de buren in ontvangst nemen. Het zal wel zijn dat het handig is op die manier.

Maar daar eens 2 seconden over nadenken? -> Neen.
Maar instant dopamineshots van dat nieuwe "cadeautje aan jezelf" want "je hebt het verdiend" en bovendien is het "voor 23u59 gekocht, morgen al in huis!" allemaal uiteraard "Made in China". -> Ja!! :cheer:

De mensen. De consument. De Westerse verwaande consument. Onnozel volk.
Je moet die pakjes niet aanvaarden he 🤷‍♂️

1716813612105.png

mijn ergernis van vandaag: de deprimerende verhalen en inkijk in mac-bc zijn leefwereld.

look it on the brightside: op die manier heb je nog eens contact met je buren voor een gezellige babbel.

maar laat me raden: dat zijn wellicht onmensen? want die zijn niet thuis om hun pakje in ontvangst te nemen. Hoe durven ze. Een hele dag gaan werken en jij , de arme stakker die kan thuiswerken, 3 seconden lastig vallen om een deur te openen.

Bij mij leveren ze het in mijn "katten deurtje" als ik niet thuis ben.
Maar ja, dat zal jij wellicht niet hebben. Want ik herinner me je post nog levendig: "mensen met huisdieren zijn sociaal gehandicapten". :sop:

Laatst bewerkt:
Je bedoelt die Westerse verwaande consument die te lui is om zelf achter z'n eten aan te gaan?

Want we weten allemaal dat werknemers bij een Deliveroo en Uber Eats absoluut niet uitgebuit worden.

Ik deed het vroeger weleens, toen het nog die sympathieke student was op de fiets. Sinds het die illegalen zijn op een al even illegale lawaaierige kutbrommer, krijgen ze dus eerder de virtuele schop onder hun gat (waarvan eerder sprake) en doe ik het amper nog.

In before: "Jij stemt op Groen maar als je uitademt dan zit daar ook CO2 bij dus jij bent hypocriet zolang je geen zelfmoord pleegt! :cry: :cry: "

jij moet echt een fijne buur zijn
Manman wat een verzuurde mens.. woon daar eens langs. Als een pakketje aannemen al teveel is ocharme :laugh:

Hier zijn dat de ideale momenten om nog eens een praatje te slaan met de geburen..

Uhu, je kunt weer veel blaten maar ik doe het toch maar mooi hé.
Maar ik begrijp inderdaad niet dat je te pas en te onpas zo afhankelijk bent van je buren, dat je je daar eens geen vragen bij stelt. Uiteraard doe ik dat met veel plezier als dat eens voorvalt. Maar als dat systematisch is en telkens in dezelfde richting, merken mensen dat niet van zichzelf?

Sinds ik in 't stad woon, besef ik pas echt van mezelf hoe (onbewust) "stealth" ik eigenlijk leef. Gewoon, zodat ik niemand onnodig tot last ben. Gewoon uw eigen shit regelen in de mate van het mogelijke. Ik denk dat het "opvoeding" noemt, maar ik kan mij vergissen.

Een grote factor is ook: "geen onnodig lawaai maken". Als je eens met 2 kleine kinderen met insomnia in een stad hebt gewoond, zul je wel begrijpen wat ik bedoel. Onlangs een hele avond met een bletende kleine op mijn schoot gezeten nadat die wakker werd van een marginale johny-bak in 't straat die het nodig vond om een paar keer goed te rev'en toen ze net 5 minuten in bed zat.

Maar het zal vast mac-bc zijn die de ambetante buur is.

Laatst bewerkt:
jij moet echt een fijne buur zijn

mijn ergernis van vandaag: de deprimerende verhalen en inkijk in mac-bc zijn leefwereld.

look it on the brightside: op die manier heb je nog eens contact met je buren voor een gezellige babbel.

Ik vind dat allemaal maar rare opmerkingen... Zeker gezien de post waar het mee begon: als je wéét dat je niet gaat thuis zijn, laat je het toch op een postpunt leveren?

Niet alleen dat, maar het is duidelijk niet besproken of afgesproken met de buur. Waarom zou je het dan wel bij die buur laten leveren? Oké, de post houdt niet altijd rekening met je voorkeur, maar daar ging het hier duidelijk niet om. Als ik nog nooit met m'n buur gesproken heb daarover, zou ik nog niet dùrven om aan te vinken "leg maar bij de buren". Waarom ook?

Trouwens, in een appartement moet ik te pas en te onpas opendoen omdat de postbode alle bellen even uitprobeert om te zien of er niemand opendoet. Dan ga ik ook niet tekenen voor ontvangst als er niks voor mij bij zit, hoor. Ik ga het zelfs niet aannemen, want voor je het weet kun je zelf Antwerpen X.2 spelen.

Ik vind dat allemaal maar rare opmerkingen... Zeker gezien de post waar het mee begon: als je wéét dat je niet gaat thuis zijn, laat je het toch op een postpunt leveren?

Niet alleen dat, maar het is duidelijk niet besproken of afgesproken met de buur. Waarom zou je het dan wel bij die buur laten leveren? Oké, de post houdt niet altijd rekening met je voorkeur, maar daar ging het hier duidelijk niet om. Als ik nog nooit met m'n buur gesproken heb daarover, zou ik nog niet dùrven om aan te vinken "leg maar bij de buren". Waarom ook?

Trouwens, in een appartement moet ik te pas en te onpas opendoen omdat de postbode alle bellen even uitprobeert om te zien of er niemand opendoet. Dan ga ik ook niet tekenen voor ontvangst als er niks voor mij bij zit, hoor. Ik ga het zelfs niet aannemen, want voor je het weet kun je zelf Antwerpen X.2 spelen.

Inderdaad.

Ik probeer dan geconcentreerd van thuis te werken of je zit in meeting en dan moet je, naast alle andere afleiding en notifications godganser dagen, ook nog eens om de 5 botten naar beneden lopen voor iemand die aan de deur belt. "Hallo, mag ik dit pakje van de buren bij jou droppen?". *zucht*
Ook in de Facebook-buurtgroep wordt alleen nog gesproken over "Iemand pakje X of Y gezien of aanvaard? Zou moeten geleverd zijn om. Blabla." Waarna een heuse detective-rond start. Maar handig dat dat is. Ongelofelijk.
Om nog te zwijgen van de 39 goede doelen die hier aan de lopende band passeren "Mag ik u even storen?" terwijl je net die kakpamper van uw kleine aan het verversen bent of die andere kleine in bed aan het steken bent. (En ja, ik geef aan verschillende goede doelen, die ik ZELF kies). En in de weekends heb je dan de jeugdbewegingen van heinde en verre maar die het veel makkelijker vinden om in de stad hun inkomsten te gaan vergaren waar je elke 5 meter een potentiële afzetmarkt vindt i.p.v. in de ver-van-elkaar-gelegen anonieme villawijken.

Als gecentraliseerde bewoner in Vlaanderen ben je vooral het makkelijke target om diensten op te vangen die eigenlijk iemand anders moet doen, giften te geven voor alle miserie in de wereld en alle andere goede doelen. Maar korting op uw nutsvoorzieningen omdat je zo gecentraliseerd woont en je dus 20 keer minder kost dan gemiddeld? Ho maar. Daarvoor mag je dan weer evenveel dokken als de gedecentraliseerde fermette-Vlaming op den buiten.

Naar analogie met de mailbox ga ik eens een extra deurbel installeren voor SPAM.

/Rant

Laatst bewerkt:
Update ivm mijn schoolfeest situatie:

Ben deze morgend naar de directeur geweest en heel het verhaal gedaan. Spijtig genoeg heb ik geen naam of dergelijke want kende die mensen ook niet. Hij ging is rondhoren bij de leerkrachten of ze iets van het voorval hadden opgevangen en dan die madam op het matje roepen bij hem als ze de madam zouden vinden.

Ik zag aan zijn gezicht dat hij wist met wat voor een mensen ik te maken had gekregen...
Dat jij daar rustig onder gebleven bent, sterk. Ik zou dat niet kunnen, ook al zijn er kinderen bij en is 't op het schoolfeest. Dat spuwen op iemand is een grens te ver om het zo te laten.

Neef van mij, 17, heeft enkel gebroken en zit in het gips. Op school hebben 6 kerels hem van de trap geduwd met krukken en gips enal. Alles gefilmd en op YouTube gezet. 't Was ne prank. Directie aangesproken met z'n ouders erbij. School heeft schrik en steekt kop in het zand. Die gasten kwamen plots ook af met racisme. Politie bij geropen, den dader stond erom bekend en had reeds 5 YouTube videos waarop hij mensen den trap afduwt 'om te lachen'.

Niet akkoord:

als ik niet thuis ben,
dan wordt het pakje, als het klein genoeg is, geleverd in mijn kattenluikje, of geef ik in de notitie, mee dat het over het poortje gegooid mag worden (indien niet breekbaar)

OF als het te groot is, wordt het bij mijn buurvrouw= moeder geleverd. die is gepensioneerd en vind dat fijn.

Ik begrijp dat ik in een luxe positie zit.
Als je in een appartement woont of niet overeen komt met uw buren, is het een gans ander verhaal ja...

Postpunten zijn ook niet zaligmakend hé: die zijn vaak open open momenten dat je moet gaan werken. En er niet om kunt.
Is gewoon veel handiger als je het meteen voor uw voeten ziet liggen als je thuiskomt van werken.

Hoezo aanvinken? Ik heb nog nooit bewust aangeduid dat mijn pakket bij de buren mag geleverd worden.
Bpost neemt die dingen standaard mee naar het postkantoor (duid ik trouwens aan, dan komt het in zo'n kast terecht die 24/24 open is) maar PostNL en andere diensten dumpen u pakketjes gewoon waar ze kunnen.

Ik laat leveren op mijn thuiswerkdagen maar soms komt dat een dag vroeger of later toe. Of soms ben ik gewoon niet thuis tijdens het leveren. Ik kan perfect naar de winkel buiten die idiote leveruren (7:36 tot 15:55) maar mijn hond is nog niet genoeg afgericht om zijn pis op te houden tot PostNL is langs geweest 😅

In elk geval probeer ik zelfs niet te bestellen bij diensten die niet met bpost werken maar bij oa bol is het een gok wie er aan je deur gaat staan (en op welke dag) dus dan gebeurd het soms dat ik een berichtje krijg van de buren dat er iets geleverd is. Omgekeerd gebeurt trouwens ook en niemand maakt daar een spel van tbh.

Terug
Bovenaan