Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik probeer nu al bijna 2 weken op Ticketswap tickets voor Amenra vast te krijgen en ik ben telkens just te laat. Als ik nog haar zou hebben had ik ze ondertussen uitgetrokken :wallbash:
Idem, als er een ticketswap-hero mij kan helpen ... :bow: (met Beth Gibbons heb ik hetzelfde probleem).
 
Fkes venten;

Het was schoolfeest van de dochter en we stonden aan te schuiven in de rij voor een ijsje. De rij was vrij lang en ineens vonden 3 meisjes van tss de 15 en 18 het nodig om te gaan voor kruipen waarop ik ze er op wees dat er een rij was.

Kreeg meteen het antwoord dat ze er al stonden te wachten etc waarop ik zei dat ze niet moesten liegen en gewoon moesten aan sluiten. Ze gingen natuurlijk meteen in discussie en begonnen in alle talen uit te beelden dat ik me niet moest moeien en met looks en gebaren alsof ik een stuk stront was. Dit tot dat er 3 andere mensen mij kwamen bijspringen dat ze idd wel aan het voorkruipen waren en ze het dan maar afdropen. Afghandeld zou je denken? Nee hoor.

5 minuten later stonden we nog aan te schuiven wanneer ineens de moeder naast mij komt staan en begint: "wat jou probleem?"

Ik zeg dat ik haar dochters had gevraagd niet voor te kruipen. Begint madam daar een scheld tirade af te vuren in een onbekende taal en met haar vuist te gebaren dat ze me een klop ging geven en dat ik moest zwijgen, waarop ik zei dat ze beter haar kinderen is wat kan opvoeden.

Wat doet die? Die speekt gewoon richting mij... op een fucking schoolfeest met overal mensen en kinderen rond ons. Ze loopt dan snel weg en roept nog... rarara "Gij racist!!".

Stak men duim nog op en riep waaaw goed voorbeeld madam. Voed u dochters zo verder op. Toen kwamen er andere ouders zeggen om maar te laten begaan want er zijn kinderen. Heb ze dan maar genegeerd met nog een paar "racist" roepingen van haar.

Ongelooflijk gwn. Op een schoolfeest even gaan spugen en racist noemen en met geweld dreigen omdat iemand u kinderen wat beleefdheid probeert aan te leren...

Had gwn de flikken moeten bellen na het spugen maar ja...

Een kindje dat ik niet kende kwam nog droogweg tegen mij achteraf zeggen dat die dochters op school ook zo zijn en iedereen constant uitschelden. Top.
Van zulke zaken krijg ik dus de kriebels hé. Dan nog de klassieke “racist kaart” gebruiken. 🙄

We hadden ooit op het werk ook zo een kwade klant (van ik vermoed Marokkaanse origine) die mijn collega racist zat te noemen, omdat ze hem wees op een fout waardoor hij meer moest betalen.
Het ironische is dat mijn collega zelf moslim is en getrouwd is met een Marokkaan.
 
Laatst bewerkt:
Fkes venten;

Het was schoolfeest van de dochter en we stonden aan te schuiven in de rij voor een ijsje. De rij was vrij lang en ineens vonden 3 meisjes van tss de 15 en 18 het nodig om te gaan voor kruipen waarop ik ze er op wees dat er een rij was.

Kreeg meteen het antwoord dat ze er al stonden te wachten etc waarop ik zei dat ze niet moesten liegen en gewoon moesten aan sluiten. Ze gingen natuurlijk meteen in discussie en begonnen in alle talen uit te beelden dat ik me niet moest moeien en met looks en gebaren alsof ik een stuk stront was. Dit tot dat er 3 andere mensen mij kwamen bijspringen dat ze idd wel aan het voorkruipen waren en ze het dan maar afdropen. Afghandeld zou je denken? Nee hoor.

5 minuten later stonden we nog aan te schuiven wanneer ineens de moeder naast mij komt staan en begint: "wat jou probleem?"

Ik zeg dat ik haar dochters had gevraagd niet voor te kruipen. Begint madam daar een scheld tirade af te vuren in een onbekende taal en met haar vuist te gebaren dat ze me een klop ging geven en dat ik moest zwijgen, waarop ik zei dat ze beter haar kinderen is wat kan opvoeden.

Wat doet die? Die speekt gewoon richting mij... op een fucking schoolfeest met overal mensen en kinderen rond ons. Ze loopt dan snel weg en roept nog... rarara "Gij racist!!".

Stak men duim nog op en riep waaaw goed voorbeeld madam. Voed u dochters zo verder op. Toen kwamen er andere ouders zeggen om maar te laten begaan want er zijn kinderen. Heb ze dan maar genegeerd met nog een paar "racist" roepingen van haar.

Ongelooflijk gwn. Op een schoolfeest even gaan spugen en racist noemen en met geweld dreigen omdat iemand u kinderen wat beleefdheid probeert aan te leren...

Had gwn de flikken moeten bellen na het spugen maar ja...

Een kindje dat ik niet kende kwam nog droogweg tegen mij achteraf zeggen dat die dochters op school ook zo zijn en iedereen constant uitschelden. Top.

Heb je de directie aangesproken daar?
Dat zou mijn eerste stap zijn. Mijn tweede stap dan idd de politie bellen.
 
Ik heb nooit gesnapt waarom Colruyt als enige aan dit systeem vast houdt. Hun systeem moet toch ook véél duurder zijn dan het gewone kassasysteem, want ze hebben veel meer kassiersters nodig en de kost van arbeid is toch de overheersende kost in België?
Ik ga wekelijks naar de colruyt en zit daar wekelijks te denken aan hun kassasysteem. Mijn twee centjes:

In de colruyt is iedere rekkenvuller potentieel een kassier. Die kassa's zijn niet constant bemand maar slechts op het moment dat het druk is. Dat is misschien een uurtje en dan gaan ze terug rekkenvullen. In de aldo en consorten heb je wel continu iemand aan de kassa's zitten. Ook wanneer het rustig is. Een werknemer in de colruyt werkt dus in theorie iedere minuut productief. Een typische kassier niet. Bijgevolg is het systeem colruyt potentieel goedkoper.

Wat het systeem van de karren betreft naast het systeem van de band. De colruyt is een winkel die inzet op grote hoeveelheden aan te kopen. Hele dozen ipv individuele producten. Ik gok dat werken met een band gewoon niet praktisch is dan. Zowel voor klant als medewerker.

Alsook. Is uitladen klant, scannen door werknemer, inladen klant werkelijk zoveel sneller dan gewon alles laten doen door de werknemer? Toch ook mijn twijfels bij.
 
Heb je de directie aangesproken daar?
Dat zou mijn eerste stap zijn. Mijn tweede stap dan idd de politie bellen.
Nee nog niet, ben er wel over aan het nadenken. Zit er wel mee ze, dat mensen zo kunnen zijn. Wou het ook niet verder escaleren aangezien het een schoolfeest was met allemaal kinderen enzo natuurlijk...

Achteraf bekeken denk ik dan idd dat ik dat had moeten doen want mensen met zo een gedrag die begrijpen toch niks anders.

Ik ben precies echt in shock de day after nog... da hele voorval spookt door mijn hoofd met mogelijke scenario's van als die haar speek op men dochter terecht was gekomen etc...

En ge moet dan weten dat er ne hoop mensen het hele gebeuren nie hebben gezien en wel madam nog 'racist' hebben horen roepen. Die denken nu waarschijnlijk dat ik die heb zitten uitmaken voor weet il veel wat en ik moet daar dan men dochter nog gaan ophalen.

Vriendin had ook schrik wat de leerkrachten nu moeten denken, maar heb haar gerustgesteld dat ze zeer waarschijnlijk wel weten wat voor een mensen dat zijn als andere kinderen tegen ons komen vertellen dat die dochters op school even ranzig gedrag vertonen, terwijl wij daar vrijwilligerswerk op school doen voor allerhande activiteiten (waaronder dat schoolfeest in de voormiddag).
 
Wat het systeem van de karren betreft naast het systeem van de band. De colruyt is een winkel die inzet op grote hoeveelheden aan te kopen. Hele dozen ipv individuele producten. Ik gok dat werken met een band gewoon niet praktisch is dan. Zowel voor klant als medewerker.
Ik dacht dat je in de Aldi grote verpakkingen ook in je kar mag laten staan ?
Zelf geen ervaring mee.

Alsook. Is uitladen klant, scannen door werknemer, inladen klant werkelijk zoveel sneller dan gewon alles laten doen door de werknemer? Toch ook mijn twijfels bij.
Dat durf ik te betwijfelen.
Terwijl de kassier de boodschappen van klant1 verwerkt, legt klant2 zijn boodschappen op de band. De boodschappen passeren daarna veel sneller de kassier in de Aldi dan in de Colruyt.
Komt daar nog bij dat ik veel sneller de kar terug vul dan een medewerker van Colruyt. Niet dat ik zo'n supermens ben, maar ik moet dat ook maar een paar minuten doen, geen uren aan een stuk.
Bijkomend, door het zelf uit- en inladen van de kar lijkt de tijd vlugger te gaan :wink:
 
Nee nog niet, ben er wel over aan het nadenken. Zit er wel mee ze, dat mensen zo kunnen zijn. Wou het ook niet verder escaleren aangezien het een schoolfeest was met allemaal kinderen enzo natuurlijk...

Achteraf bekeken denk ik dan idd dat ik dat had moeten doen want mensen met zo een gedrag die begrijpen toch niks anders.

Ik ben precies echt in shock de day after nog... da hele voorval spookt door mijn hoofd met mogelijke scenario's van als die haar speek op men dochter terecht was gekomen etc...

En ge moet dan weten dat er ne hoop mensen het hele gebeuren nie hebben gezien en wel madam nog 'racist' hebben horen roepen. Die denken nu waarschijnlijk dat ik die heb zitten uitmaken voor weet il veel wat en ik moet daar dan men dochter nog gaan ophalen.

Vriendin had ook schrik wat de leerkrachten nu moeten denken, maar heb haar gerustgesteld dat ze zeer waarschijnlijk wel weten wat voor een mensen dat zijn als andere kinderen tegen ons komen vertellen dat die dochters op school even ranzig gedrag vertonen, terwijl wij daar vrijwilligerswerk op school doen voor allerhande activiteiten (waaronder dat schoolfeest in de voormiddag).
Ik zou dat wel doen en dialoog aangaan met alle betrokken partijen.
 
Terug over het weer jullie!


Zo. Blijven lachen.

---
Ik ga me hier eens wat extra zonnecreme opsmeren. Bootje net aangekomen. 't brandt.
 
Laatst bewerkt:
Terug over het weer jullie!


Zo. Blijven lachen.
Nadien een week lang 30 graden en dan snakken we naar lekker fris regenweer.
 
Gelukkig komt na #maaimeiniet #moejuniet
Touché :) . Maar elke zaterdag weken aan een stuk 6 tot 8h machienes in de nabije tuinen is er soms wat veel aan na zo een lange natte winter ... hence de ergernis. Elke keer als er wat zon is, is het van dat hier, uren aan een stuk.

De wereld is officieel naar de kloten. Hoe ziek in de kop moet je wel niet zijn om hierna gewoon door te rijden.

Vond het ook schrijnend, die ouwe knar ging dan nog die man een leugenaar noemen ook nadat ze hem blijkbaar later aansproken.
 
Laatst bewerkt:
Iemand dat weet wat de voorwaarden zijn voor een bio label?
Daarnet Carrefour Bio Kipfilet gekocht, maar er blijkt sodium nitraat in te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Die mode nu van oorringen per eentje te verkopen. Zie een leuk paar - denk ik - in mooie korting, super. Lees ik bij toevoegen aan mandje ‘single earring’. Bon, voor mensen met meerdere piercings kan dat wel nog oké zijn maar vind het een idioot systeem. $204 voor één oorring, nope.
 
Die mode nu van oorringen per eentje te verkopen. Zie een leuk paar - denk ik - in mooie korting, super. Lees ik bij toevoegen aan mandje ‘single earring’. Bon, voor mensen met meerdere piercings kan dat wel nog oké zijn maar vind het een idioot systeem. $204 voor één oorring, nope.
Ik vind 204€ voor 2 oorringen ook niet direct een mooie korting.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Van zulke zaken krijg ik dus de kriebels hé. Dan nog de klassieke “racist kaart” gebruiken. 🙄

We hadden ooit op het werk ook zo een kwade klant (van ik vermoed Marokkaanse origine) die mijn collega racist zat te noemen, omdat ze hem wees op een fout waardoor hij meer moest betalen.
Het ironische is dat mijn collega zelf moslim is en getrouwd is met een Marokkaan.
Ik kom door mijn job ook veel in contact met buitenlanders, dus het dat toch ook al mogen horen als er hun iets niet aanstaat. De eerste keer dat ik het hoorde was ik er wel niet op voorbereid, dus het kwam op een of andere manier wel aan, terwijl ik me daar normaal niet veel van aantrek. Kerel dreigde ook wel met mij wat mot te geven, dus die is nooit meer mogen komen naar de rijschool natuurlijk. Sindsdien als ik een buitenlander geen bekwaamheidsattest na 20u rijles wil geven, ben ik het al bijna verwachtende dat het zal komen. Moet nu wel zeggen dat met de "usual suspect" voor velen, de Marokkanen of Turken ik nog nooit enig probleem heb gehad, integendeel, die gaan er voor, zijn dankbaar voor wat je voor hen doet en leergierig.
Maar als ik een Oost-Afrikaan zie staan in mijn planning, ik weet dat vooroordelen niet zouden mogen, maar ik sla al een grote zucht nog voor ik die ontmoet. En jammergenoeg krijg ik op een paar uitzonderingen na, nog gelijk ook.
 
Buiten 1 zot onweer dat op 10min 8l neerlag en luide donder heeft veroorzaakt, is het hier al de hele dag aangenaam warm en de zon komt toch regelmatig piepen.
Ik vind het wel opvallend dat ik nu eind mei nog steeds geen enkele dag heb dat de zonnepanelen een perfecte curve hebben. 0 dagen op 5 maand (waarschijnlijk veel langer, maar ik heb maar vanaf nieuwjaar gekeken). De opbrengst is ook veel lager dit jaar dan vorig jaar en vorig jaar leek al op niets.
 
Terug
Bovenaan