Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Aach BG. Waar mensen die geen problemen hebben met regen direct regen lovers worden. Waar mensen die een opmerking maken over allochtonen direct racisten zijn en wie voor een sociale maatregel is direct roden dan een communist is.
Is dat BG, is dat het internet, of is dat de wereld?
 
Toch niks vreselijker dan ganse dagen in de regen te moeten lopen en rijden? Om depressief van te worden dat grauwe weer. Dat werkt echt enorm hard op mijn humeur.
in welk land woon jij? Het regent meer dagen totaal niet dan 'iets'


Slecht 10% van aantal dagen regent het echt 'ganse tijd' (sterk overdreven).

Ik wandel naar mijn werk en de keren dat ik dat in de regen moet doen is toch echt beperkt.

Nuja, de zon schijnt altijd meer aan de overkant, zeker?
 
Als ik niet buiten moet zijn en het regent? Pure ontspanning.

Edit: in m'n vrije tijd :unsure:
 
in welk land woon jij? Het regent meer dagen totaal niet dan 'iets'


Slecht 10% van aantal dagen regent het echt 'ganse tijd' (sterk overdreven).

Ik wandel naar mijn werk en de keren dat ik dat in de regen moet doen is toch echt beperkt.

Nuja, de zon schijnt altijd meer aan de overkant, zeker?
Dat is ook deels wat ik bedoel. Ik heb deze morgen mijn dochter naar de crèche gebracht en het regende niet. Doorgereden naar mijn werk, ook geen reden. Werkdag. Terug naar huis en het regende niet. Nu slaapt de dochter en doe ik wat sport, opnieuw geen regen.

Alles ligt nat ja, maar geen regen gezien.
 
Gisterenavond iets gaan eten met collega's van de madam plus de partners. Zeer toffe avond, daar niet van, is ook gewoon een leuke bende. Dan komt de rekening, ipv gelijk zeveraars op de cent gaan uitrekenen wie wat heeft gegeten/gedronken, gewoon alles delen door aantal personen en 1 iemand die betaalt. Ik was de betaler van dienst, betaald met mijn visa zodat de rest tijd had om terug te betalen zonder dat ik iets merk, en iedereen heeft de dag zelf nog betaald, alles staat vandaag al op de rekening, tot daar top. Maar dus letterlijk iedereen is het bedrag van .73 euro na de komma "vergeten". :unsure:
Ik ga er geen boterham minder om eten, maar principieel stoort mij dat dus mateloos. Ik zou in zo'n geval zelfs naar boven afronden als ik terug moet betalen, maar dat is blijkbaar niet meer de mode.
Nu, dat ik van iedereen al het bedrag heb gehad, compenseert dat wel ergens, maar toch.
De volgende keer schiet ik ook voor, maar zorg ik er voor dat ik duurdere bieren bestel!
Volgende keer naar boven afronden als ge doorgeeft hoeveel het per persoon is :p. Kzou dat ook ok vinden. Das dan voor het risico dat ge pakt als voorschieter :v
 
in welk land woon jij? Het regent meer dagen totaal niet dan 'iets'


Slecht 10% van aantal dagen regent het echt 'ganse tijd' (sterk overdreven).

Ik wandel naar mijn werk en de keren dat ik dat in de regen moet doen is toch echt beperkt.

Nuja, de zon schijnt altijd meer aan de overkant, zeker?
Voor de liefhebbers van FDB:
8% van de tijd zou het regenen tijdens de Frank zijn gependel en in Nederland zou het 7,5% van de tijd regenen. Dat is niets he.

En ik doe quasi alles met de fiets en kom heel de tijd buiten.
 
in welk land woon jij? Het regent meer dagen totaal niet dan 'iets'


Slecht 10% van aantal dagen regent het echt 'ganse tijd' (sterk overdreven).

Ik wandel naar mijn werk en de keren dat ik dat in de regen moet doen is toch echt beperkt.

Nuja, de zon schijnt altijd meer aan de overkant, zeker?
ach, JPV de statistieken man. "het regent maar 10% van de tijd, dus het gevoel dat we al maanden geen zonnige periode meer hebben gehad, klopt niet."
 
in welk land woon jij? Het regent meer dagen totaal niet dan 'iets'


Slecht 10% van aantal dagen regent het echt 'ganse tijd' (sterk overdreven).

Ik wandel naar mijn werk en de keren dat ik dat in de regen moet doen is toch echt beperkt.

Nuja, de zon schijnt altijd meer aan de overkant, zeker?
Klimaatatlas gaat maar tot 2020. Naar mijn gevoel is het sinds vorig jaar oktober een lange periode van klote weer.

Wilt dat zeggen dat het 24/7 regent? Neen, uiteraard niet, maar sinds oktober 2023 zijn er op januari na elke maand meer neerslagdagen dan gemiddeld en dat voel je. Zeker als je op de zonnige momenten dan nog binnen achter de bureau zit.

Fijn voor mensen die de flexibiliteit hebben om daarnaar te kunnen handelen, maar vele andere hebben die gewoon niet.
 
Het valt echt wel goed mee qua neerslag. Maar ik persoonlijk blijf het heel vervelend vinden dat je me dit weer niets kunt plannen voor buiten te doen.

Als je op een avond/weekend een wandeling, fietstocht,... Wilt u doen, of in de tuin werken. Of... Dat soort zaken zijn op dit moment moeilijk goed te plannen.
 
ach, JPV de statistieken man. "het regent maar 10% van de tijd, dus het gevoel dat we al maanden geen zonnige periode meer hebben gehad, klopt niet."
Dat laatste beweer ik niet. Ik krijg het er gewoon van dat mensen claimen dat het continu regent.

Ja, er is meer extreme regen. Maar da's daarom niet veel meer uren dat je niet buiten kan door de regen.
 
Vrijwel dagelijks doe ik een wandelingske tussen de buien door. Kan perfect. Daarvoor hebben ze de buienradar uitgevonden.

Levert trouwens nog mooie beelden op ook. Wolken die over de heuvels van de Vlaamse Ardennen komen gerold, bliksems in de verte. Felle zon is nogal saai als je graag eens een foto pakt.
 
Het regent misschien niet veel in bakken maar toch echt wel regelmatig. Zelf op voornamelijk zonnige dagen is er toch dikwijls een regenbui die den boel is komen verpesten. En voor mij gaat het eigenlijk niet om de hoeveelheid regen maar vooral aan het gebrek aan zon. Wekenlang bewolkte dagen, vaak met nog beetje wind erbij, en af en toe wat regen.. Word ik niet bepaald vrolijk van.
 
De regen stoort mij niet zo hard (al is het niet leuk naar het werk fietsen zo) maar die natte grond wel! De eerste partij die daar iets aan doet, heeft mijn stem.
 
De regen stoort mij niet zo hard (al is het niet leuk naar het werk fietsen zo) maar die natte grond wel! De eerste partij die daar iets aan doet, heeft mijn stem.
Zou het VB geen figuur in de rangen hebben die de schuld daarvoor bij de MSM of de trado's legt?
 
Terug
Bovenaan