Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik zou één maand kakweer zoals dit gerust willen ruilen voor 6 maanden hittegolf. Op koude kan je je nog kleden en kan je nog iets doen. Maar die regen dat verpest toch alle plannen.
Tijdens zo'n dag van constante regen is mijn lontje zo kort dat één scheve blik al voldoende is om mij in een colère te doen schieten. Gelukkig weet mijn directe omgeving dat. :oi22:
Een regenjas? Allezja we hebben hier geen moesson ofzo, het is niet elke dag zoals de recente stortregen in Voeren.
 
Ik heb normaal ook weinig problemen met een natte herfst die overgaat in een natte winter. Daarna mag het wel stillaan beginnen beteren. Maart en april vond ik al minder leuk omdat je dan toch begint uit te kijken naar wat lentezon. Maar nu begint het toch ferm tegen te steken moet ik zeggen.
Ja er zijn zonnige periodes, en dan is het ook meteen deftig warm maar een paar uur later kan je terug je regenjas gaan zoeken.

Grauw weer werkt hier toch ook op het humeur, zeker vanaf een bepaalde periode in het jaar. Het feit dat we precies nog altijd in de herfst van 2023 zitten helpt ook wel niet natuurlijk. Na een koude winter met veel droge, zonnige vriesdagen kan ik regen in de lente toch ook beter verdragen. Maar het zou best kunnen dat het regent tot midden juni, we dan 2 maand sahara temperaturen krijgen en dan terug regen voor 10 maand.
 
Ik zou heel graag terug gaan naar zo'n basic telefoon maar dat gaat gewoon niet. Elke keer een QR code scannen, GPS, Whatsapp,.. je hebt apps helaas gewoon nodig.
Yeah true. Heb nu Freedom Forever gekocht en alle social media en bepaalde websites geblokkeerd op mijn iPhone. Hopelijk helpt dat het gebruik te verminderen.
 
Ik zou heel graag terug gaan naar zo'n basic telefoon maar dat gaat gewoon niet. Elke keer een QR code scannen, GPS, Whatsapp,.. je hebt apps helaas gewoon nodig.
Dat gaat wel, maar je moet het willen.

QR code scannen? als ik een restaurant binnen ga, en ze beginnen over QR menu kaarten, hef ik terug mijn gat op en ga elders.
gps ? je oude tom tom updaten, of in gekende streken rijden, lost dit op. (of gewoon op voorhand je route uitstippelen?
tis nu niet dat er in de jaren 80 en 90 zoveel mensen nog steeds vermist zijn hé, omdat ze de weg nooit hebben gevonden :rolleyes: )
whatsapp? heb ik niet nodig hoor.


Bottom line: in het weekend ga ik veel op stap, zonder telefoon in z'n totaliteit. Leven zoals in 1999. Een pak rustiger hoor. ik raad het iedereen aan.
(ik geef toe: in de week kan ik dat niet, te vaak dat ik nog es een mail moet checken voor het werk)
 
Ik snap die gevoeligheid aan het weer niet bij mensen die hier geboren zijn. Toen heel mijn tuin aan het afsterven was omdat we hier met een ongekend droge zomer zaten, ja, dat vond ik erg. Maar regen/wolken/whatever...who give fuck?
Ik. Omdat ik heel graag offroad fiets en daar door de oververzadigde bodem nu vaak echt geen lol aan is.
 
Dat gaat wel, maar je moet het willen.

QR code scannen? als ik een restaurant binnen ga, en ze beginnen over QR menu kaarten, hef ik terug mijn gat op en ga elders.
gps ? je oude tom tom updaten, of in gekende streken rijden, lost dit op. (of gewoon op voorhand je route uitstippelen?
tis nu niet dat er in de jaren 80 en 90 zoveel mensen nog steeds vermist zijn hé, omdat ze de weg nooit hebben gevonden :rolleyes: )
whatsapp? heb ik niet nodig hoor.


Bottom line: in het weekend ga ik veel op stap, zonder telefoon in z'n totaliteit. Leven zoals in 1999. Een pak rustiger hoor. ik raad het iedereen aan.
(ik geef toe: in de week kan ik dat niet, te vaak dat ik nog es een mail moet checken voor het werk)
Whatsapp heb ik wel nodig om al die groepen te volgen van school, sport, etc
Ik gebruik van GPS om fille te vermijden en binnendoor te kunnen rijden.
QR voor payconiq, en 1000 andere dingen. Restaurant was nu het laatste waar ik aan dacht.

Om nog maar te zwijgen over zaken als Itsme, die kaartlezers hebben nooit deftig gewerkt bij mij.

Ik kan het nie en wil het nie, neh!
 
Whatsapp heb ik wel nodig om al die groepen te volgen van school, sport, etc
Ik gebruik van GPS om fille te vermijden en binnendoor te kunnen rijden.
QR voor payconiq, en 1000 andere dingen. Restaurant was nu het laatste waar ik aan dacht.

Om nog maar te zwijgen over zaken als Itsme, die kaartlezers hebben nooit deftig gewerkt bij mij.

Ik kan het nie en wil het nie, neh!
dan moet je niet in je eerste post zetten "ik zou zeer graag terug gaan naar...", vind ik :p

Mij lijkt het dat je gewoon té afhankelijk bent van je telefoon.
Vroeger had niemand itsme, en de wereld draaide ook door hoor. Zelfs nu, al die oudere mensen zonder smartphone, kunnen ook hun zaken regelen hoor.
payconic etc, overal moeten ze nog cash aanvaarden.
whatsapp groepen? school zal u niet verbannen omdat je er niet in zit hé.

anyway, zoals je zelf aan gaf: het is meer van nie willen dan niet kunnen.
Maar das uw volste recht natuurlijk.
Al vind ik het wel schrijnend dat velen zo verknocht zijn aan hun toestelletje.
 
Ik zou één maand kakweer zoals dit gerust willen ruilen voor 6 maanden "hittegolf". Op koude kan je je nog kleden en kan je nog iets doen. Maar die regen dat verpest toch alle plannen.
Tijdens zo'n dag van constante regen is mijn lontje zo kort dat één scheve blik al voldoende is om mij in een colère te doen schieten. Gelukkig weet mijn directe omgeving dat. :oi22:
Daarom zijn we allemaal anders.

Ik zou gerust 1 week van hittegolf opofferen voor 3 maand extra van dat regenweer of kakweer zoals jij het zegt.
Op kakweer kan ik mij kleden en is dat ook nog eens goed voor de plantjes, onze waterspiegel en het feit dat we voor 65% uit water bestaan en dat altijd water hebben toch wel leuk is. Op hittegolf niet of ik moet mijn airco opzetten.

Nu bon, persoonlijk is dit soort weer typisch belgisch, en moet je daar maar tegenkunnen. Kun je dat echt niet, bol het af ;p. Naar spanje of zo ;p.
 
Ik snap die gevoeligheid aan het weer niet bij mensen die hier geboren zijn. Toen heel mijn tuin aan het afsterven was omdat we hier met een ongekend droge zomer zaten, ja, dat vond ik erg. Maar regen/wolken/whatever...who give fuck?
In all fairness... hier is er in de voortuin vanalles kapot gegaan, gewoon verzopen van de overvloedige regen. Ik heb hier een paar maand geleden een kapotte haagplant uitgedaan (die, oh ironie, wrs wel kapot gegaan is van de droogte vorige zomer :unsure:) om een andere in de plaats te zetten. Het water spoot nog net niet tot in mijn gezicht... er hebben heel wat andere planten vooraan ook super hard afgezien maar die zijn er intussen gelukkig allemaal door nu de zon de laatste weken toch wel wat uren gemaakt heeft.
 
Als je waakt over je tijd en geen slaaf wordt van allerlei notificaties (die je kan afzetten) is een smartphone toch ook een meerwaarde? Pas op, ik ben ook geen fan van "there's an app for that", waar allerhande rechtoe-rechtaan activiteiten ingewikkelder worden gemaakt met eventueel nog de nood om een account te maken.

Maar iets zoals Google Maps of Waze, een GPS die altijd beter op de hoogte is van zaken dan zo'n Tom Tom, of Itsme, waarmee je op overheidsdiensten, bankdiensten, brokers kan inloggen met een login, die hebben toch gewoon meerwaarde. Het is ook gewoon 2024 natuurlijk, als heel de wereld wel mee is ben je gewoon jezelf een handicap aan het geven.
 
Als je waakt over je tijd en geen slaaf wordt van allerlei notificaties (die je kan afzetten) is een smartphone toch ook een meerwaarde? Pas op, ik ben ook geen fan van "there's an app for that", waar allerhande rechtoe-rechtaan activiteiten ingewikkelder worden gemaakt met eventueel nog de nood om een account te maken.

Maar iets zoals Google Maps of Waze, een GPS die altijd beter op de hoogte is van zaken dan zo'n Tom Tom, of Itsme, waarmee je op overheidsdiensten, bankdiensten, brokers kan inloggen met een login, die hebben toch gewoon meerwaarde. Het is ook gewoon 2024 natuurlijk, als heel de wereld wel mee is ben je gewoon jezelf een handicap aan het geven.
Merk wel dat dat bij mij een verslaving is die er zo hard ingebakken zit. Die gewoonte om op automatische piloot Sportwereld, Nieuwsblad, Instagram, Facebook te checken bij de minste second dat mijn brein pauze heeft is zo vreselijk. Zeker omdat ik dat zelf totaal niet wil
 
Laatst bewerkt:
Merk wel dat dat bij mij een verslaving is die er zo hard ingebakken zit. Die gewoonte om op automatische piloot Sportwereld, Nieuwsblad, Instagram, Facebook te checken bij de minste second dat mijn brein pauze heeft is zo vreselijk. Zeker omdat dat zelf totaal niet wil
Same, facebook bijvoorbeeld: er is niets (meer) op te zien maar toch scrollen. En ook dit forum bij momenten. Ik probeer het wat in te perken maar ja, je zit met dat ding wel snel in je handen.
 
Same, facebook bijvoorbeeld: er is niets (meer) op te zien maar toch scrollen. En ook dit forum bij momenten. Ik probeer het wat in te perken maar ja, je zit met dat ding wel snel in je handen.
Helaas hetzelfde hier... elke keer er iets moet ingeladen/gegenereerd worden, effe kijken wat er op BG te beleven valt... :unsure:
 
Same, facebook bijvoorbeeld: er is niets (meer) op te zien maar toch scrollen. En ook dit forum bij momenten. Ik probeer het wat in te perken maar ja, je zit met dat ding wel snel in je handen.
Op het forum hier vind ik dat toch minder erg omdat er meestal wel wat interessants te lezen valt. In tegenstelling tot facebook waar 80 procent uit ads of zever bestaat.
 
Ik ga het hier ook wel blokkeren op mijn devices binnenkort. Zeker tijdens de werkuren.
Facebook heb ik 24/7 geblokkeerd nu. Erger mij toch maar dood aan alle zever, die ik dan nog niet eens volg.
 
Same, facebook bijvoorbeeld: er is niets (meer) op te zien maar toch scrollen. En ook dit forum bij momenten. Ik probeer het wat in te perken maar ja, je zit met dat ding wel snel in je handen.
there you have it.

en in vorige post zei je nog: Het is ook gewoon 2024 natuurlijk, als heel de wereld wel mee is ben je gewoon jezelf een handicap aan het geven.

Ik blijf er bij, een smartphone is echt geen must. Het kan handig zijn, maar alles van je smartphone kan je quasi ook doen op een PC.
Voor privé: ik kan gerust wachten tot ik thuis ben , of es de pc aan steek om bepaalde zaken te doen hoor.

Geen nood om steeds "connected" te zijn, om bv elke half uur , de online krant te lezen, FB/instagram te bekijken, de status van mijn cryptocoins te checken :sop:
want dat gaf je ook aan in je eerdere post. brokers.
(cringe: doet me denken aan een bus ritje nog niet zo lang geleden, die voor mij zat constant zijn grafieken van bitcoins te raadplegen, en te stoefen aan die naast hem hoe die het aan het doen waren).


En wat dit forum betreft. leuk tijdverdrijf en interessant om dingen te vragen ja. Maar quasi steeds op mijn werk pc. eens thuis zie je mij quasi nooit hier. Ik vind voor mezelf dat ik al genoeg "scherm tijd" moet ondergaan tijdens werk uren. Ik hou er veel meer van om in mijn vrije tijd "disconnected" te zijn. Losgekoppeld van de matrix.
 
De maffia van de verzekeringsmaatschappijen die steeds vaker steeds strengere voorwaarden opleggen om nog iets te willen verzekeren.

We zitten tegenwoordig in het stadium: "Beste klant, jij zorgt er eerst voor dat er absoluut geen enkel risico meer vasthangt aan jouw asset door grote kosten te maken, en dan zullen wij wel risicoloos elk jaar onze premie cashen die ook opnieuw door jou betaald wordt. Deal?".

Precies onze risico-averse maatschappij, nog eens extra op steroïden gebracht.
Ja cashen kunnen ze allemaal.

Uitbetalen? Houston we have a problem! Please call 911! Ring! "You dailed an incorrect number. This number no longer exists. Beep Beep"
 
Terug
Bovenaan