Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ja cashen kunnen ze allemaal.

Uitbetalen? Houston we have a problem! Please call 911! Ring! "You dailed an incorrect number. This number no longer exists. Beep Beep"
Voila. ik heb enkel mijn brandverzekering omdat die verplicht is.
Voor de rest juist niets.
 
there you have it.

en in vorige post zei je nog: Het is ook gewoon 2024 natuurlijk, als heel de wereld wel mee is ben je gewoon jezelf een handicap aan het geven.
Ja, dat ging dan over zaken zoals een GPS en itsme. Dingen die het leven makkelijker maken. Als ik op mijn pc mijn aandelen wil bekijken is dat ook gewoon eenvoudig via itsme.

Het is trouwens ook de makkelijkste 2-factor authentication voor o.a. mijn werk.

Dus ja, ik kan mezelf het leven moeilijker maken uit principe, of gewoon mezelf onder controle houden op vlak van notificaties en fb-brol.
 
Voila. ik heb enkel mijn brandverzekering omdat die verplicht is.
Voor de rest juist niets.
Brand en blokpolis hier. Ik zal na waterschade uiteindelijk wel 'iets' krijgen. Maar de expert kwam pas langs na ruim 7 maanden (snel zijn ze aldus niet). En het voorstel + de uitbetaling zelf moet nog gebeuren (en ik vrees dat hier ook weer vertraging op zal zitten of dat ze als eerste voorstel veel te weinig gaan geven)

310€ + 60€ franchise (Inboedel brand / Muurschade blokpolis) en ik kreeg zonet ook alweer de nieuwe factuur van de blokpolis ruim (700 = voor alle eigenaars) 150 balletjes te betalen aub. (Brand was 160€). Dus tel maar op: 310 + 60 + 700 150 + 160 = 680€. En ik verwacht / hoop +- 1700€ te trekken (als het zoveel is maar anders doe ik moeilijk)

Maar doe ik nu echt winst? Ik moet sowieso nog een stukje zelf opleggen en als ik volgend jaar weer 310€ moet betalen voor de brand en blokpolis dan hebben ze al snel weer winst gemaakt op mij.

Correctie: Blokpolis is wel gedeeld door 5 eigenaars .. maar dan nog: De verzekeringen zelf maken nog steeds winst ..

---

Allé ja ik zal blij zijn dat / wanneer ik iets ga uitbetaald krijgen want zoals gezegd die verzekeringen zijn verplicht dus als je dan wat terugtrekt dan is dat wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch een familiale verzekering ook, altijd handig als je een beetje lomp bent zoals mij en eens iets omver loopt dat niet van jezelf is... :unsure:

En ik heb sinds een jaar of drie een extra tandverzekering, wat niet echt goedkoop is.
Maar ik heb dit jaar 2 tanden moeten laten overbruggen en dat heeft me dan +-300 euro gekost ipv bijna 2000 euro.
 
Een regenjas? Allezja we hebben hier geen moesson ofzo, het is niet elke dag zoals de recente stortregen in Voeren.

Wat is dat nu weer voor onzin. Da's hetzelfde als tegen mensen zeggen aan de Noordpool die al 6 maanden geen daglicht hebben gezien "ja maar zie gewoon een paar minuutjes in zo'n daglichtlamp *gniffel gniffel*.
Ik weet niet wat voor levensstijl jij hebt en of je buitenkomt, maar deze eindeloze regen is verdorie toch een spelbreker van zoveel zaken die mensen doen. Het enige wat een regenjasje daarbij helpt is dat uw onderbroek niet zeiknat wordt en je geen fleuris krijgt, meer niet.
Heb toch nog niet al te veel mensen gehoord die zeggen van "ah weer lekker fijn regen vandaag, het kan altijd erger dat we wegspoelen in een tsunami".
 
er is een lente/zomer/herfst/winter thread hé mensen (a.k.a het oude mensjes topic om over het weer te zeuren, topic :p)
 
Wat is dat nu weer voor onzin. Da's hetzelfde als tegen mensen zeggen aan de Noordpool die al 6 maanden geen daglicht hebben gezien "ja maar zie gewoon een paar minuutjes in zo'n daglichtlamp *gniffel gniffel*.
Ik weet niet wat voor levensstijl jij hebt en of je buitenkomt, maar deze eindeloze regen is verdorie toch een spelbreker van zoveel zaken die mensen doen. Het enige wat een regenjasje daarbij helpt is dat uw onderbroek niet zeiknat wordt en je geen fleuris krijgt, meer niet.
Heb toch nog niet al te veel mensen gehoord die zeggen van "ah weer lekker fijn regen vandaag, het kan altijd erger dat we wegspoelen in een tsunami".
Dus jij zegt dat je je niet kan kleden op de regen, ik zeg dat er regenjassen bestaan...en deze druilerige dagen zijn plots vergelijkbaar met mensen die 6 maanden geen daglicht zien :laugh:

Een "fleuris" krijgen van regen, ben jij 80 jaar oud of gewoon van suiker gemaakt?
 
Vandaag ook aangetekende gekregen, ik vraag me af hoe we dat nog langer kunnen uitstelllen..
Hier ook en blijkbaar als je een aangetekende zending krijgt moet ge binnen de 30 dagen een afspraak maken …had gevraagd voor in september maar at ging niet volgens dat vrouwmens aan den telefoon .
 
Voorlopig zaten we ongeveer 10-20% onder het gemiddelde qua energiefacturen voor een rijtjeshuis. Bij wie verliep alles correct na plaatsing van zo'n meter ?
 
Gisterenavond iets gaan eten met collega's van de madam plus de partners. Zeer toffe avond, daar niet van, is ook gewoon een leuke bende. Dan komt de rekening, ipv gelijk zeveraars op de cent gaan uitrekenen wie wat heeft gegeten/gedronken, gewoon alles delen door aantal personen en 1 iemand die betaalt. Ik was de betaler van dienst, betaald met mijn visa zodat de rest tijd had om terug te betalen zonder dat ik iets merk, en iedereen heeft de dag zelf nog betaald, alles staat vandaag al op de rekening, tot daar top. Maar dus letterlijk iedereen is het bedrag van .73 euro na de komma "vergeten". :unsure:
Ik ga er geen boterham minder om eten, maar principieel stoort mij dat dus mateloos. Ik zou in zo'n geval zelfs naar boven afronden als ik terug moet betalen, maar dat is blijkbaar niet meer de mode.
Nu, dat ik van iedereen al het bedrag heb gehad, compenseert dat wel ergens, maar toch.
De volgende keer schiet ik ook voor, maar zorg ik er voor dat ik duurdere bieren bestel!
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig zaten we ongeveer 10-20% onder het gemiddelde qua energiefacturen voor een rijtjeshuis. Bij wie verliep alles correct na plaatsing van zo'n meter ?

Hier stuurden ze een tijdje na de plaatsing een brief "Dat er in uitzonderlijke gevallen een slechte koppeling in de digitale gasmeter zat, maar dat ze binnen een paar maanden iemand gingen sturen om dat na te kijken. En van te bellen als je gas zou ruiken."

Alsof ik zonder die brief niet naar een noodnummer zou bellen als ik gas zou ruiken :crazy:
Gelukkig was het bij mij niet het geval, maar dat vind ik toch beneden alle peil, als er nu iets belangrijk is bij gas is het wel veiligheid...

Voor de rest geen problemen, natuurlijk wel verlies van terugdraaiende teller en wat meer letten op verbruikspieken als ik de auto wil opladen.
 
Op koude kan je je kleren, op regen toch echt niet. period

Eh ik heb op mijn moto regelmatig zo'n regenjas en regenbroek die ik over mijn motopak trek (en dat veel mensen zeker gebruiken met een lederen pak). Daar komt dus niets van water door.

Idem voor de fiets.

En mijn paraplu heeft mij bij het wandelen altijd al geholpen om droog te blijven.

Dus echt geen idee waarover jij het hebt :p.
Enkel toen ik jonger was had ik zo een regen parka. Waar omdat op de fiets uw broek niet afgedekt was, je dan wel natte beenstukken (muahaha ik zeg het woord niet) had
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan