Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisterenavond iets gaan eten met collega's van de madam plus de partners. Zeer toffe avond, daar niet van, is ook gewoon een leuke bende. Dan komt de rekening, ipv gelijk zeveraars op de cent gaan uitrekenen wie wat heeft gegeten/gedronken, gewoon alles delen door aantal personen en 1 iemand die betaalt. Ik was de betaler van dienst, betaald met mijn visa zodat de rest tijd had om terug te betalen zonder dat ik iets merk, en iedereen heeft de dag zelf nog betaald, alles staat vandaag al op de rekening, tot daar top. Maar dus letterlijk iedereen is het bedrag van .73 euro na de komma "vergeten". :unsure:
Ik ga er geen boterham minder om eten, maar principieel stoort mij dat dus mateloos. Ik zou in zo'n geval zelfs naar boven afronden als ik terug moet betalen, maar dat is blijkbaar niet meer de mode.
Nu, dat ik van iedereen al het bedrag heb gehad, compenseert dat wel ergens, maar toch.
De volgende keer schiet ik ook voor, maar zorg ik er voor dat ik duurdere bieren bestel!
Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt of gehoord in mijn directe omgeving om niks na de komma te betalen (en naar beneden af te ronden).Bizar idee ook.

Sommigen zijn wel kampioen in laat overschrijven.
Enorm ergerlijk om te moeten zagen naar je eigen geld.
 
Goh ja, mensen die de app niet hebben op hun smartphone of geen smartphone hebben 🤷‍♂️. Of de app die niet werkt, dat hebben wij ook al voorgehad. Of als je met een grotere groep bent, duurt het misschien een tijdje tegen dat iedereen betaald heeft.
Maar dat je die 73 cent laat vallen, vind ik toch ook maar raar.
 
De kassa's bij de Colruyt...
Ik ben niet zo'n fan van de Colruyt, maar een keer of soms twee keer per maand ga ik er toch langs om wat inkopen te doen. En elke keer opnieuw erger ik me aan hun kassa systeem. Dat gaat daar zo traaaaaaaaaaag vooruit. Er zijn dan tien kassa's open, met overal maar een tweetal karren die aan het wachten zijn. Maar toch duurt dat dan nog een eeuwigheid om elke kar af te werken: al die spullen één voor één van het ene karretje overladen naar het andere...
Bij pakweg de Aldi (voor de typische BG'er: dat is een warenhuis waar het plebs gaat winkelen) zijn er dan twee kassa's open maar dat vliegt vooruit.

Ik heb nooit gesnapt waarom Colruyt als enige aan dit systeem vast houdt. Hun systeem moet toch ook véél duurder zijn dan het gewone kassasysteem, want ze hebben veel meer kassiersters nodig en de kost van arbeid is toch de overheersende kost in België?
 
Ik heb nooit gesnapt waarom Colruyt als enige aan dit systeem vast houdt. Hun systeem moet toch ook véél duurder zijn dan het gewone kassasysteem, want ze hebben veel meer kassiersters nodig en de kost van arbeid is toch de overheersende kost in België?
Dat zal niet duurder zijn, blijkbaar doen ze daar serieuze studies om alles zo efficiënt en dus goedkoop mogelijk te maken.
 
Mijn vorige ergernis was dus mijn schoonpápá en zijn nieuwe smartphone. Ik heb over drie dagen - niet volcontinue maar als hij binnensprong in de namiddag - pogingen gedaan om de Apple ID uit te leggen. Dat ging dus niet, hij snapt niet dat dit iets anders is dan ‘gewoon een email’. Bon, soit, als hij vindt dat hij zonder apps kan, mij niet gelaten. Gewoon zijn email instellen … Ja maar dat paswoord, ja nee, dat weet hij niet meer. Ergens opgeschreven? Goh neen. Staat dat niet op die oude gsm? Misschien wel, maar je hebt die kapot gegooid (is er nu ook uitgekomen, heeft em in een vlaag van kwaad op de schoonmoeder op de grond gesmeten en zelfs ín een bookcase hoes is het scherm gebarsten tot aan de binnenkant) en zonder enig scherm kan ik daar niet meer op voor die dingen.

Nu heeft hij dus een €1000 uitgegeven zodat hij kan telefoneren. Niks anders dan telefoneren. Foto’s nemen ook niet want toen hij die app opende vroeg dat - natuurlijk - naar voorkeuren en frustreerde hem zodanig dat hij zegt die app nooit te gaan gebruiken. In feite dus ‘s werelds duurste onderlegger gekocht…
 
Daar zijn wel enkele herkenbare dingen. Ben hier ook meestal het aanspreekpunt van mijn schoonouders voor computer en gsm.
Héél frustrerend als ze dan hun paswoord niet meer weten of naam van hun account etc.

Schoonmoeder belde laatste omdat ze foto's die op haar gsm stonden in haar mailbox wilde. Heeft ze dan via Whatsapp naar mij gestuurd met de vraag of ik ze vervolgens kon mailen naar haar.

Aan de ene kant was ik wat geïrriteerd dat ik mij daarmee moest bezighouden. Aan de andere kant, zij hebben ook al veel voor ons gedaan en het was in 30 seconden gefixt
 

Ook al zien passeren. Ik vind het echt bedelpraktijken... Het bedrag rond ik meestal af, maar als ze met zo'n zaken afkomen krijgen ze niks. We zijn hier niet in Amerika en zo'n dingen mogen hier zeker geen gewoonte worden.
 
Ik probeer nu al bijna 2 weken op Ticketswap tickets voor Amenra vast te krijgen en ik ben telkens just te laat. Als ik nog haar zou hebben had ik ze ondertussen uitgetrokken :wallbash:
 
Fkes venten;

Het was schoolfeest van de dochter en we stonden aan te schuiven in de rij voor een ijsje. De rij was vrij lang en ineens vonden 3 meisjes van tss de 15 en 18 het nodig om te gaan voor kruipen waarop ik ze er op wees dat er een rij was.

Kreeg meteen het antwoord dat ze er al stonden te wachten etc waarop ik zei dat ze niet moesten liegen en gewoon moesten aan sluiten. Ze gingen natuurlijk meteen in discussie en begonnen in alle talen uit te beelden dat ik me niet moest moeien en met looks en gebaren alsof ik een stuk stront was. Dit tot dat er 3 andere mensen mij kwamen bijspringen dat ze idd wel aan het voorkruipen waren en ze het dan maar afdropen. Afghandeld zou je denken? Nee hoor.

5 minuten later stonden we nog aan te schuiven wanneer ineens de moeder naast mij komt staan en begint: "wat jou probleem?"

Ik zeg dat ik haar dochters had gevraagd niet voor te kruipen. Begint madam daar een scheld tirade af te vuren in een onbekende taal en met haar vuist te gebaren dat ze me een klop ging geven en dat ik moest zwijgen, waarop ik zei dat ze beter haar kinderen is wat kan opvoeden.

Wat doet die? Die speekt gewoon richting mij... op een fucking schoolfeest met overal mensen en kinderen rond ons. Ze loopt dan snel weg en roept nog... rarara "Gij racist!!".

Stak men duim nog op en riep waaaw goed voorbeeld madam. Voed u dochters zo verder op. Toen kwamen er andere ouders zeggen om maar te laten begaan want er zijn kinderen. Heb ze dan maar genegeerd met nog een paar "racist" roepingen van haar.

Ongelooflijk gwn. Op een schoolfeest even gaan spugen en racist noemen en met geweld dreigen omdat iemand u kinderen wat beleefdheid probeert aan te leren...

Had gwn de flikken moeten bellen na het spugen maar ja...

Een kindje dat ik niet kende kwam nog droogweg tegen mij achteraf zeggen dat die dochters op school ook zo zijn en iedereen constant uitschelden. Top.
 
Terug
Bovenaan