Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gelieve andere gebruikers hun partner niet te omschrijven als "mail order bride".
kortzichtigheid van immigratie wetten .

kennis van mij, zijn gezinshereniging is (voorlopig) afgekeurd.
Reden: het minimum inkomen van 2050 euro werd niet gehaald, van de uitnodiger (lees: Belg die vrouw naar hier wil halen). Hij kwam een 80 tal euro per maand te kort.
Regels zijn regels denk je dan. Maar hij heeft een eigen woning (geen hypotheek meer op), én huur inkomsten van een appartement.
Telt niet mee :sop:


Dus iemand anders met een inkomen van 2100 euro, die een hypotheek heeft lopen van 1000 euro per maand, nog een persoonlijke lening heeft lopen en nauwelijks rond komt, volstaat dan blijkbaar wel.

Ik vind toch echt wel dat je het in een ruimer plaatje moet bekijken. Mijn kennis heeft echt wel veel meer financiële marge, dan in voorbeeld 2.
Heb hem dan ook aangeraden een advocaat onder de arm te nemen, en het aan te kaarten dat hij geen hypotheek meer heeft én bijkomende (huur)inkomsten.
Oprechte vraag, hoe kom je in die community van 'mail-order brides' (waarschijnlijk niet de juiste term, maar goed). Ik beeld mij nu echt in dat jullie gelijk Pokemon verzamelaars samenkomen om de laatste aanwinsten te bespreken en uit te wisselen...
 
Ik kijk al uit naar naar de eerste 5 warme dagen na elkaar en Jill Peeters die zegt dat er waterschaarste is en we allemaal dood gaan.

En terwijl er in een deel van het land problemen zijn met overstromingen aan alle kanten. Ze moeten wel een beetje rechtlijnig zijn waarover ze willen klagen 😬
 
Sinds nog eens een update aan office 365 of tenminste Outlook wordt nu plots elke Nederlandse tekst "gecorrigeerd" alsof het om Engels gaat. Nooit een probleem geweest in het verleden, maar plots wordt alles automatisch aangepast. Toch geweldig hoe je dan weer moet zoeken in welk keuzemenu zo'n basic functie verstopt zit, terwijl allerhande nutteloze zaken natuurlijk een gigantische knop krijgen.
 
De maffia van de verzekeringsmaatschappijen die steeds vaker steeds strengere voorwaarden opleggen om nog iets te willen verzekeren.

We zitten tegenwoordig in het stadium: "Beste klant, jij zorgt er eerst voor dat er absoluut geen enkel risico meer vasthangt aan jouw asset door grote kosten te maken, en dan zullen wij wel risicoloos elk jaar onze premie cashen die ook opnieuw door jou betaald wordt. Deal?".

Precies onze risico-averse maatschappij, nog eens extra op steroïden gebracht.
 

Ik ben naar ING gegaan omdat zij bij een mogelijke lening de beste voorwaarden konden voorleggen. Uiteraard kunnen die nu anders zijn, maar ik ga niet elk 1,5 jaar van bank veranderen.

Ik zie trouwens de relevantie niet. Bij dergelijke instanties mag je toch gewoon een deftige dienstverlening verwachten? Het gaat hier niet over de lokale slager die uw potje preparé is vergeten mee te geven eh.

ING is gekend als 1 van de meeste amateuristisch banken in de EU en op veiligheid ook een drama. Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom mensen altijd bij dezelfde bank blijven. Ons huis lening in Londen werd elk jaar herzien en desnoods gemoved naar een andere bank. Dat kost letterlijk 15min tijd om prijzen in excel te steken en te herzien. Je kon dan online snel aanpassen van bank 1 naar 2. Idem met loon en andere investeringen. Mensen veranderen sneller van telefoon en steken meer tijd in om te kijken wat de nieuwe functies zijn dan eens te zien om kosten te optimaliseren.

Ik ga die trouw aan een bank nooit begrijpen en al zeker niet aan kutbanken zoals ING
 
Ik snap het ook niet goed, je bent toch al snel bij 2 banken omdat je anders maar tot 100k risico gedekt bent bij problemen bij de bank. Of je moest misschien een groot deel in aandelen steken. Maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
 
Ik snap het ook niet goed, je bent toch al snel bij 2 banken omdat je anders maar tot 100k risico gedekt bent bij problemen bij de bank. Of je moest misschien een groot deel in aandelen steken. Maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Meer dan 100 000 euro op een spaarrekening zetten lijkt me ook niet voor iedereen weggelegd...
 
ING is gekend als 1 van de meeste amateuristisch banken in de EU en op veiligheid ook een drama. Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom mensen altijd bij dezelfde bank blijven. Ons huis lening in Londen werd elk jaar herzien en desnoods gemoved naar een andere bank. Dat kost letterlijk 15min tijd om prijzen in excel te steken en te herzien. Je kon dan online snel aanpassen van bank 1 naar 2. Idem met loon en andere investeringen. Mensen veranderen sneller van telefoon en steken meer tijd in om te kijken wat de nieuwe functies zijn dan eens te zien om kosten te optimaliseren.

Ik ga die trouw aan een bank nooit begrijpen en al zeker niet aan kutbanken zoals ING
Minder evident wanneer daar een hypotheek aan hangt, dan moet je opnieuw langs de notaris ook (en dat brengt ook weer kosten met zich mee).

Maar akkoord met ING is crap hoor.
 
Minder evident wanneer daar een hypotheek aan hangt, dan moet je opnieuw langs de notaris ook (en dat brengt ook weer kosten met zich mee).

Maar akkoord met ING is crap hoor.
Aja my bad in België hang je vast aan die stomme schrijfkosten. In de UK kan je gewoon elk 12 maanden switchen cost free. Duurt echt 15min max. België blijft echt een achterlijk land op zulk gebied.
 
Schoonvader’s gsm is kaput. Wij hebben voor Kerst voor onze oudste een refurb gekocht, schitterend toestel iPhone 12, batterij 100%, geen krasje op en zelfs laadkabel. Gewoon geen doos meer maar kostte minder dan €300 (via Amazon US) en een jaar garantie. Aangezien schoonvader echt niet tech-minded is, leek ons een goed plan - refurb maar lokaal.
Is hij dus gisteren toch alleen naar de Lab9 winkel gegaan, is daar buiten gekomen met ergens model 14pro ietsofwa aan een dikke duizend Euro. Om dan vanochtend dat in mijn pollen te duwen met de mededeling dat ie vast zat en kon ik dat instellen.
Heb je uw oude mee? Ah nee. Ja maar ik heb die nodig? Hoedadde? Oké wel staan uw nummers op uw sim? Waar? Op uw s… nevermind, geef maar.
Nummers stonden dus niet op sim, straks komt em terug met zijn oud toestel mee.
Vooral ergernis over Lab9 dat ze niet aangeboden hebben om alles gebruiksklaar te maken. Zien daar een mens van 70, die overduidelijk weinig kennis heeft en huppa gewoon een veel te dure telefoon verkocht zonder énige hulp. Met dan nog een premium hoes van €89 ‘want dat is toch beter zeiden ze’.
 
Ik snap het ook niet goed, je bent toch al snel bij 2 banken omdat je anders maar tot 100k risico gedekt bent bij problemen bij de bank. Of je moest misschien een groot deel in aandelen steken. Maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ma ja gij! Ik snap het ook niet! Ik was pas bij m'n huidige bank en moest meteen op zoek naar een andere. Die 100k op de spaarrekening was er in no time jong.

Echt, ik krijg het schijt van zo'n reacties. Next level humble brag hoor dadde.
 
Schoonvader’s gsm is kaput. Wij hebben voor Kerst voor onze oudste een refurb gekocht, schitterend toestel iPhone 12, batterij 100%, geen krasje op en zelfs laadkabel. Gewoon geen doos meer maar kostte minder dan €300 (via Amazon US) en een jaar garantie. Aangezien schoonvader echt niet tech-minded is, leek ons een goed plan - refurb maar lokaal.
Is hij dus gisteren toch alleen naar de Lab9 winkel gegaan, is daar buiten gekomen met ergens model 14pro ietsofwa aan een dikke duizend Euro. Om dan vanochtend dat in mijn pollen te duwen met de mededeling dat ie vast zat en kon ik dat instellen.
Heb je uw oude mee? Ah nee. Ja maar ik heb die nodig? Hoedadde? Oké wel staan uw nummers op uw sim? Waar? Op uw s… nevermind, geef maar.
Nummers stonden dus niet op sim, straks komt em terug met zijn oud toestel mee.
Vooral ergernis over Lab9 dat ze niet aangeboden hebben om alles gebruiksklaar te maken. Zien daar een mens van 70, die overduidelijk weinig kennis heeft en huppa gewoon een veel te dure telefoon verkocht zonder énige hulp. Met dan nog een premium hoes van €89 ‘want dat is toch beter zeiden ze’.
Er zou een wet moeten zijn die 65+'ers beschermt tegen zulke winkelaankopen, op dezelfde manier dat online aankopen beschermd zijn.
 
Schoonvader’s gsm is kaput. Wij hebben voor Kerst voor onze oudste een refurb gekocht, schitterend toestel iPhone 12, batterij 100%, geen krasje op en zelfs laadkabel. Gewoon geen doos meer maar kostte minder dan €300 (via Amazon US) en een jaar garantie. Aangezien schoonvader echt niet tech-minded is, leek ons een goed plan - refurb maar lokaal.
Is hij dus gisteren toch alleen naar de Lab9 winkel gegaan, is daar buiten gekomen met ergens model 14pro ietsofwa aan een dikke duizend Euro. Om dan vanochtend dat in mijn pollen te duwen met de mededeling dat ie vast zat en kon ik dat instellen.
Heb je uw oude mee? Ah nee. Ja maar ik heb die nodig? Hoedadde? Oké wel staan uw nummers op uw sim? Waar? Op uw s… nevermind, geef maar.
Nummers stonden dus niet op sim, straks komt em terug met zijn oud toestel mee.
Vooral ergernis over Lab9 dat ze niet aangeboden hebben om alles gebruiksklaar te maken. Zien daar een mens van 70, die overduidelijk weinig kennis heeft en huppa gewoon een veel te dure telefoon verkocht zonder énige hulp. Met dan nog een premium hoes van €89 ‘want dat is toch beter zeiden ze’.
Een beetje het equivalent van oude mensen die een zware motorisatie aangepraat krijgen voor hun nieuwe wagen.
 
Je leest tegenwoordig rare dingen op BG.
Wist je al dat je een bedrijfswagen nodig hebt om naar Brussel te pendelen? Want ja, je hebt dan elk jaar wel een ongeval, als je er dan nog al die mankementen bijneemt. Als particulier zit je dan in de shit want je bent elke keer je wagen kwijt, terwijl je met een bedrijfswagen dan een vervangwagen krijgt.
 
Is hij dus gisteren toch alleen naar de Lab9 winkel gegaan, is daar buiten gekomen met ergens model 14pro ietsofwa aan een dikke duizend Euro. Om dan vanochtend dat in mijn pollen te duwen met de mededeling dat ie vast zat en kon ik dat instellen.
Vooral ergernis over Lab9 dat ze niet aangeboden hebben om alles gebruiksklaar te maken. Zien daar een mens van 70, die overduidelijk weinig kennis heeft en huppa gewoon een veel te dure telefoon verkocht zonder énige hulp. Met dan nog een premium hoes van €89 ‘want dat is toch beter zeiden ze’.
Dat was misschien bijbetalen en uw schoonpa dacht: dat bedrag gaan we uitsparen en gebruiken we Squidward wel voor.

Als ik het me goed herinner, heeft uw schoonpa een voorgeschiedenis van onnozele en veel te dure dingen kopen + totaal niet aan jullie te denken, ook al zaten jullie soms in de shit...

Ongevraagd advies: Vaak is té gedienstig zijn voor zo'n personen absoluut niet goed voor u. Je mag hun miserie oplossen en je wordt zelf vergeten 'want die kan zijn/haar plan wel trekken'.
 
imessage dat na de laatste update niet meer wil versturen vanaf mijn telefoonnummer. Enkel van mijn appleid.

Heb dat ooit nog voorgehad maar toen heb ik het opgelost gekregen.

Maar nu ondanks mijn beste google fu nog geen oplossing gevonden.

Kleine ergernis ik weet het maar iets dat niet werkt zoals het moet maakt mij ambetant.
 
Ik snap het ook niet goed, je bent toch al snel bij 2 banken omdat je anders maar tot 100k risico gedekt bent bij problemen bij de bank. Of je moest misschien een groot deel in aandelen steken. Maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.

Dat argument is vooral gebakken lucht natuurlijk.

Gezien de banken zo hard onderling blootgesteld zijn aan elkaar (zie bankencrisis van 2008), zal het faillissement van een bank nooit een alleenstaand geval zijn. Die slepen elkaar mee. Als je dus ooit schade claimt onder het depositogarantiestelsel, zal dat op een moment zijn dat de helft van België dat ook doet. Dat kan de overheid gewoon onmogelijk betalen. Dus:
  1. Ofwel gaan banken effectief failliet en wordt de overheid insolvabel
  2. Ofwel zal de overheid dit proberen voorkomen (want: zie puntje 1) door de banken te redden waardoor niemand beroep moet doen op het depositogarantiestelsel
Het is dus vooral een psychologisch effect dat men wil creëren vanuit de overheid om het vertrouwen in de banken te herstellen.
 
Terug
Bovenaan