Je ergernissen van vandaag - Deel 2

kortzichtigheid van immigratie wetten .

kennis van mij, zijn gezinshereniging is (voorlopig) afgekeurd.
Reden: het minimum inkomen van 2050 euro werd niet gehaald, van de uitnodiger (lees: Belg die vrouw naar hier wil halen). Hij kwam een 80 tal euro per maand te kort.
Regels zijn regels denk je dan. Maar hij heeft een eigen woning (geen hypotheek meer op), én huur inkomsten van een appartement.
Telt niet mee :sop:


Dus iemand anders met een inkomen van 2100 euro, die een hypotheek heeft lopen van 1000 euro per maand, nog een persoonlijke lening heeft lopen en nauwelijks rond komt, volstaat dan blijkbaar wel.

Ik vind toch echt wel dat je het in een ruimer plaatje moet bekijken. Mijn kennis heeft echt wel veel meer financiële marge, dan in voorbeeld 2.
Heb hem dan ook aangeraden een advocaat onder de arm te nemen, en het aan te kaarten dat hij geen hypotheek meer heeft én bijkomende (huur)inkomsten.
 
Als je niet tevredent bent over ING kan je gewoon naar een andere bank trekken. Net doordat mensen dat niet doen is de reden dat banken met zulke stunten wegraken.
?

Ging over quote van @Tomski hoe Fransen zijn in de omgang ;)
Zuurder blijkbaar.
Maar dat is een trend in Europa, samenleving wat meer onder druk, meer mensen ... en dan krijg je dat zeker.
 
kortzichtigheid van immigratie wetten .

kennis van mij, zijn gezinshereniging is (voorlopig) afgekeurd.
Reden: het minimum inkomen van 2050 euro werd niet gehaald, van de uitnodiger (lees: Belg die vrouw naar hier wil halen). Hij kwam een 80 tal euro per maand te kort.
Regels zijn regels denk je dan. Maar hij heeft een eigen woning (geen hypotheek meer op), én huur inkomsten van een appartement.
Telt niet mee :sop:


Dus iemand anders met een inkomen van 2100 euro, die een hypotheek heeft lopen van 1000 euro per maand, nog een persoonlijke lening heeft lopen en nauwelijks rond komt, volstaat dan blijkbaar wel.

Ik vind toch echt wel dat je het in een ruimer plaatje moet bekijken. Mijn kennis heeft echt wel veel meer financiële marge, dan in voorbeeld 2.
Heb hem dan ook aangeraden een advocaat onder de arm te nemen, en het aan te kaarten dat hij geen hypotheek meer heeft én bijkomende (huur)inkomsten.
Huur wordt toch gewoon meegenomen:

Er wordt enkel met de netto huurinkomsten rekening gehouden, dit wil zeggen het bedrag dat overblijft na de terugbetaling van het krediet dat met het oog op de aankoop van het verhuurd goed aangegaan werd en de betaling van de onroerende voorheffing.


Voorbeeld:


Bedrag van de huur: 550 euro per maand.
Bedrag van het krediet dat door de gezinshereniger, die de eigenaar van het verhuurd goed is, moet worden terugbetaald: 350 euro per maand.
Bedrag van de jaarlijkse onroerende voorheffing, gedeeld door twaalf: 50 euro per maand.


+> Netto huurinkomst : 150 euro per maand


De gezinshereniger moet de volgende bewijsstukken voorleggen :

  • het bewijs dat hij de eigenaar van het verhuurd goed is (bv. een verkoopsakte, een eigendomstitel);
  • het huurcontract van het onroerend goed dat verhuurd wordt. Indien dit goed een woning is, moet het huurcontract geregistreerd zijn (cf. https://financien.belgium.be/nl/E-services/MyRen);
  • bankrekeninguittreksels die bewijzen dat de huur regelmatig gestort wordt; en
  • een kopie van zijn meest recente aanslagbiljet van de onroerende voorheffing. Dit document wordt door de FOD Financiën gestuurd en vermeldt het bedrag van de onroerende voorheffing.

NB: niet te verwarren met het aanslagbiljet van de personenbelasting.


De gezinshereniger die een krediet is aangegaan om het verhuurde goed te kopen moet ook een door zijn bank afgegeven document voorleggen dat het bedrag dat elke maand terugbetaald wordt, vermeldt.


De gezinshereniger die geen krediet is aangegaan om het verhuurd goed te kopen, of die de lening heeft terugbetaald, moet bewijzen dat hij geen krediet terugbetaalt. Dit bewijs kan via de Centrale voor Kredieten aan Particulieren worden bekomen : https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/kredieten-aan-particulieren/raadpleging
Het dossier zal wel gewoon niet in orde zijn.
 
Als je niet tevredent bent over ING kan je gewoon naar een andere bank trekken. Net doordat mensen dat niet doen is de reden dat banken met zulke stunten wegraken.
Ik ben naar ING gegaan omdat zij bij een mogelijke lening de beste voorwaarden konden voorleggen. Uiteraard kunnen die nu anders zijn, maar ik ga niet elk 1,5 jaar van bank veranderen.

Ik zie trouwens de relevantie niet. Bij dergelijke instanties mag je toch gewoon een deftige dienstverlening verwachten? Het gaat hier niet over de lokale slager die uw potje preparé is vergeten mee te geven eh.
 
Ik ben naar ING gegaan omdat zij bij een mogelijke lening de beste voorwaarden konden voorleggen. Uiteraard kunnen die nu anders zijn, maar ik ga niet elk 1,5 jaar van bank veranderen.

Ik zie trouwens de relevantie niet. Bij dergelijke instanties mag je toch gewoon een deftige dienstverlening verwachten? Het gaat hier niet over de lokale slager die uw potje preparé is vergeten mee te geven eh.
Wat ik uit posts op dit forum heb geleerd is dat ING echt wel een rotbank is. Eenmaal je probleem opgelost zou ik er gewoon vertrekken, dat kan tegenwoordig vrij eenvoudig.
 
?

Ging over quote van @Tomski hoe Fransen zijn in de omgang ;)
Zuurder blijkbaar.
Maar dat is een trend in Europa, samenleving wat meer onder druk, meer mensen ... en dan krijg je dat zeker.
Denk dat @nestorius de verkeerde post gequote heeft.
klopt. Excuses @Yo-Han


Ik ben naar ING gegaan omdat zij bij een mogelijke lening de beste voorwaarden konden voorleggen. Uiteraard kunnen die nu anders zijn, maar ik ga niet elk 1,5 jaar van bank veranderen.

Ik zie trouwens de relevantie niet. Bij dergelijke instanties mag je toch gewoon een deftige dienstverlening verwachten? Het gaat hier niet over de lokale slager die uw potje preparé is vergeten mee te geven eh.
Akkoord dat je het zou mogen verwachten maar het is gewoon een bedrijf dat probeert zoveel mogelijk winst te maken. En gezien de vele klachten die je hoort moet het toch zijn dat het ING geen fuck kan schelen en dat zelfs ze me die klachten geen klanten verliezen dus blijft het toch wel gewoon een keuze om daar bij te blijven. Van bank wisselen kan de dag van vandaag poepsimpel dus ik snap het niet dat mensen dag in dag uit hard werken om een cent te vergaren maar dan langs de andere kant alle problemen van een bank die zijn klantenondersteuning niet op orde heeft erbij nemen.
 
Ik ben naar ING gegaan omdat zij bij een mogelijke lening de beste voorwaarden konden voorleggen. Uiteraard kunnen die nu anders zijn, maar ik ga niet elk 1,5 jaar van bank veranderen.
Idem.

En ik daarom ben ik verplicht om er ook een zichtrekening te houden want ik ga, tegen de huidige voorwaarden, écht niet van lening switchen.
Hoe eenvoudig het proces ook is om van bank te veranderen, het is in de praktijk wel net iets moeilijker. Ik heb daar een lening, een SSV en een brandverzekering ook. En, ook niet onbelangrijk, de medewerkers op het kantoor waar ik ga zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Enkel een zichtrekening switchen is idd doodsimpel en had ik wss al lang gedaan maar dat gaat hier dus hoegenaamd niet op. En dan nog, dat zijn een aantal domiciliëringen etc die overgezet moeten worden en daar heb ik ook geen zin in. Ze moeten gvd gewoon maken dat hun shit in orde is.
 
Idem.

En ik daarom ben ik verplicht om er ook een zichtrekening te houden want ik ga, tegen de huidige voorwaarden, écht niet van lening switchen.
Hoe eenvoudig het proces ook is om van bank te veranderen, het is in de praktijk wel net iets moeilijker. Ik heb daar een lening, een SSV en een brandverzekering ook. En, ook niet onbelangrijk, de medewerkers op het kantoor waar ik ga zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Enkel een zichtrekening switchen is idd doodsimpel en had ik wss al lang gedaan maar dat gaat hier dus hoegenaamd niet op. En dan nog, dat zijn een aantal domiciliëringen etc die overgezet moeten worden en daar heb ik ook geen zin in. Ze moeten gvd gewoon maken dat hun shit in orde is.
Worden veel zaken zoals domiciliëringen niet automatisch aangepast als je werkelijk van bank wisselt volgens de officiële procedure? Kan verkeerd zijn.

Verder willen banken dat je loon bij hen toekomt, maar na een paar jaar denk ik niet dat men daar nog echt van wakker ligt. En het staat je volgens mij ook gewoon vrij om geld over te schrijven naar elders.
 
Worden veel zaken zoals domiciliëringen niet automatisch aangepast als je werkelijk van bank wisselt volgens de officiële procedure? Kan verkeerd zijn.
Maar ik wissel enkel van zichtrekening dan he, dus ik denk niet dat het allemaal zo gemakkelijk zal gaan.
Soit, ik heb ook helemaal geen zin in rompslomp omdat zij in fout zijn. En ik vrees ook dat het hoegenaamd niet zoveel beter gaat zijn op een ander.
 
Via mynexushealth paar maand terug een afspraak gemaakt in het ziekenhuis bij een specialist. Vrij dag genomen om met de kleine straks naar daar te gaan maar vind in mijn mailbox niks terug. Terug in mynexushealth gaan kijken: geen afspraken voor deze namiddag. :oink:

Gelukkig kon ik daar veranderen naar "mijn kind" en daar stond het dan. Toch efkes bleek weggetrokken.

Ik krijg een berichtje van mijn afspraak in het ziekenhuis, dit zowel via mail als een sms berichtje. Inclusief het uur.
 
Maar ik wissel enkel van zichtrekening dan he, dus ik denk niet dat het allemaal zo gemakkelijk zal gaan.
Soit, ik heb ook helemaal geen zin in rompslomp omdat zij in fout zijn. En ik vrees ook dat het hoegenaamd niet zoveel beter gaat zijn op een ander.

Je hebt gelijk dat zo'n banken wel eens deftige service mogen leveren.

Zelf heb ik sowieso uit voorzorg rekeningen bij 2 banken - was ook handig toen ik nog vaak in het buitenland werkte en op die manier nog een reserve bankkaart / kredietkaart had als er iets mis ging met de ene.
Je kan een vast reserve bedrag bij een tweede bank plaatsen of werken met een doorlopende opdracht om toch het meeste spaargeld op het eind van de maand bij een andere bank te zetten.
 
Wat ik uit posts op dit forum heb geleerd is dat ING echt wel een rotbank is. Eenmaal je probleem opgelost zou ik er gewoon vertrekken, dat kan tegenwoordig vrij eenvoudig.
Ik denk dat geen enkele grootbank perfect is maar ik heb zelf nog geen problemen gehad bij ING, wat onze eerstelijnsbank is (niet alles staat daar natuurlijk). Den bankdirecteur bij ons is wat pusherig of ambetant geweest bij herzieningen maar that's it. Ik weet niet of ge dan niet gewoon een vertekend beeld hebt door klagers.

Kheb daarentegen wel al eens voorgehad bij Keytrade dat mijn rekeningen opeens niet meer zichtbaar waren. Dat was.opgelost na een halve of hele dag. Dus het gebeurt ook bij andere banken. 🤷‍♀️

Volledig veranderen van een bank is ook niet zo eenvoudig als ge een lening hebt lopen.
 
Awel, ik normaal ook, dacht ik. Is het nu omdat ik de afspraak op het kind zelf geboekt heb en die geen gsm nr heeft?
Staat misschien niet ingevuld bij uw kinddossier?

Edit: heb het even nagekeken en bij mijn jongste stond dat ook niet goed (aan te.passen bij profiel)
 
Terug
Bovenaan