Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zoekt u allemaal een gepensioneerde buurman die de hele dag thuis is. Die doen niets liever dan pakjes aannemen en bezorgen aan de buur als deze thuis is. Dan ziet diene mens ook nog eens volk.

Niet akkoord:

als ik niet thuis ben,
dan wordt het pakje, als het klein genoeg is, geleverd in mijn kattenluikje, of geef ik in de notitie, mee dat het over het poortje gegooid mag worden (indien niet breekbaar)

OF als het te groot is, wordt het bij mijn buurvrouw= moeder geleverd. die is gepensioneerd en vind dat fijn.

Ik begrijp dat ik in een luxe positie zit.
Als je in een appartement woont of niet overeen komt met uw buren, is het een gans ander verhaal ja...

Postpunten zijn ook niet zaligmakend hé: die zijn vaak open open momenten dat je moet gaan werken. En er niet om kunt.
Is gewoon veel handiger als je het meteen voor uw voeten ziet liggen als je thuiskomt van werken.
Dat is toch helemaal geen standaard situatie?

Dat is toch helemaal geen standaard situatie?
dat gaf ik al aan.

Maar dan nog: vervang mijn moeder met "goede buren" , en lijkt me toch wel een standaard situatie?

een hekje naar uw tuin, een kattenpoortje, en goede buren, zijn nu toch geen prinselijke aanwinsten? :)

Niet akkoord:

als ik niet thuis ben,
dan wordt het pakje, als het klein genoeg is, geleverd in mijn kattenluikje, of geef ik in de notitie, mee dat het over het poortje gegooid mag worden (indien niet breekbaar)

OF als het te groot is, wordt het bij mijn buurvrouw= moeder geleverd. die is gepensioneerd en vind dat fijn.

Ik begrijp dat ik in een luxe positie zit.
Als je in een appartement woont of niet overeen komt met uw buren, is het een gans ander verhaal ja...
Dat is geen kwestie van liever niet overeenkomen met je buren: Jij hebt de beleefdheid gehad om het eerst te vragen aan je moeder, en spreekt haar vermoedelijk ook voor zaken als je niét iets van haar nodig hebt. Als mijn buurman me nooit iets gevraagd heeft en/of alleen iets zegt als hij iets nodig heeft, waarom zou ik het dan oké moeten vinden dat hij beslag legt op mijn tijd?

Ik weet niet hoe het met jullie gaat jongens, maar ik zie mac-bc soms wel graag ranten op dit forum. Alleen hoop ik dat hij ooit eens wat mentale rust krijgt in zijn leven.

Idem, ik kom speciaal naar dit forum om Mac bv rants te lezen. En @cege corporate verhalen.

Had ik al verteld dat we vorige week sociale verkiezingen hadden ? 6 afgevaardigden te kiezen, 4 kandidaten. Dus iedereen met 1 stem is verkozen...

Enkel digitaal stemmen.

We zaten met 11 in een gehuurd kantoor in hartje brussel om de social elections te organiseren. 4 bijzitters, secretaris, voorzitter, reserve voor-weet-ik-veel-wat. Op uur X "klik om stemming te openen in SDWORX". 3h later "klik om stemming te sluiten". Print out en aftekenen (digitale stemming is uiteraard onmogelijk digitaal af te tekenen)....

Gelukkig hebben we net wat consultants gedumpt en onze benen en armen in de business moeten afsnijden. Gelukkig hebben we al 2y geen team building of whatever want dat kost 20 euro per man. Want voor dit corporate proces was niks anders te verzinnen... :laugh: Ohja, er waren koffiekoeken en broodjes en free drinks for everyone :rolleyes: En dan de vraag waarom ik daar zat ? Ik zat in een apart meeting kot te werken want het was dichter werken dan het kantoor waar ik normaal naartoe ga (en de kinderen waren thuis :laugh:). Ik ben uit mijn kot gekomen om te eten en om het blaadje te tekenen.

Edit: Nu ik er aan denk. Nog flauw mopje van cege naar HR.
Die van HR zegt "Het is mijn laatste social election".
En ik zeg "ah, nog eens een ontslagronde aan het plannen en jezelf buiten smijten met een zak geld (nvdr: zoals onze vorige business HR man gedaan had op zijn 55)".
"Nee, ik ga op pensioen binnen 2y".
- "Misschien ben ik er volgende keer ook niet meer"
"Waarom"
- "We zijn van 150 naar 25 gegaan in onze divisie in Belgie de voorbije 5y - de kans is groter dat ik buiten vlieg dan ik blijf"
*crickets* (wat mij de vraag deed stellen in mijn hoofd - volgens mij heeft die echt no clue welke businesses er in Belgie zijn - top HR)

Laatst bewerkt:
Had vandaag een afspraak via Microsoft Teams. Gisteren alles nog is nagekeken, alles werkte. De vrouw gebruikt dat voor haar werk ook regelmatig. Vandaag geen beeld en de microfoon die niks doet. Geen idee waarom, alles leek in orde. Gans gestresseerd maar via chat lukte het wel om vragen te stellen. Net nog is zitten prutsen ermee en nu bolt dat wel ... leg me dat nu is uit :wtf:

Had vandaag een afspraak via Microsoft Teams. Gisteren alles nog is nagekeken, alles werkte. De vrouw gebruikt dat voor haar werk ook regelmatig. Vandaag geen beeld en de microfoon die niks doet. Geen idee waarom, alles leek in orde. Gans gestresseerd maar via chat lukte het wel om vragen te stellen. Net nog is zitten prutsen ermee en nu bolt dat wel ... leg me dat nu is uit :wtf:
Ne keer herstart ??

Ik deed het vroeger weleens, toen het nog die sympathieke student was op de fiets. Sinds het die illegalen zijn op een al even illegale lawaaierige kutbrommer, krijgen ze dus eerder de virtuele schop onder hun gat (waarvan eerder sprake) en doe ik het amper nog.

In before: "Jij stemt op Groen maar als je uitademt dan zit daar ook CO2 bij dus jij bent hypocriet zolang je geen zelfmoord pleegt! :cry: :cry: "
Illegalen die in een legale sector geld verdienen om niet in de pure armoede te verzeilen. Schan-da-lig.

Microsoft Teams suckt gewoon keihard.

Ik had onlangs meeting, wou het joinen, maar er kwam een balkje op bovenaan dat Teams aan het updaten was. Dat ik geen meetings kon bijwonen, maar ik kon wel nog chatten! Wel, bedankt Teams. Compleet onbetrouwbaar.

Ik vind dat allemaal maar rare opmerkingen... Zeker gezien de post waar het mee begon: als je wéét dat je niet gaat thuis zijn, laat je het toch op een postpunt leveren?
maar je hebt dat allemaal gewoon niet in de hand. heb al voor gehad dat ik dingen bestel, een datum een paar dagen later selecteer omdat ik die dag wel thuis ben, maar dat ze het gewoon de dag erna proberen leveren, terwijl ik dus weet dat ik niet thuis ben.
of dat ze een leverdatum doorsturen, ben je de hele dag thuis, krijg je bericht "we hebben je helaas gemist", en leveren ze het de dag erna (ook weer niet thuis).

etc.

ik laat ook pretty much standaard op een postpunt leveren, maar voor grote dingen probeer ik dat te regelen dat dat thuis komt waneer ik er ben.
en dan ligt het aan het leverbedrijf of die levering lukt of niet. ik ga niet een dag verlof pakken voor een geplande levering, en dan nog eens een dag (en nog één, en nog één, etc...) omdat ze hun deadlines niet halen. en ja, dan moet mijn buur maar ontvangen, maar hier in het gebouw is dat niet meer dan op de knop aan de bel te drukken hoor. dan zetten de leveranciers het gewoon naast de trap.

Illegalen die in een legale sector geld verdienen om niet in de pure armoede te verzeilen. Schan-da-lig.

Het schandaligste zijn de bedrijven die ze uitbuiten en onze maatschappij die dit allemaal toelaat: zowel het zeer bedenkelijke business model van bepaalde bedrijven, alsook het tolereren van honderdduizenden illegalen in dit land. En dit nog los van de discussie of we die illegalen moeten helpen, dan wel uitwijzen.

Het schandaligste zijn de bedrijven die ze uitbuiten en onze maatschappij die dit allemaal toelaat: zowel het zeer bedenkelijke business model van bepaalde bedrijven, alsook het tolereren van honderdduizenden illegalen in dit land. En dit nog los van de discussie of we die illegalen moeten helpen, dan wel uitwijzen.
Uitbuiten? Valt nog goed mee dat uitbuiten...
Wat zou je kiezen:
- Een job hebben als Deliverookoerier om je levensonderhoud financieren
- Dakloos zijn omdat je geen job hebt

Uitbuiten? Valt nog goed mee dat uitbuiten...
Wat zou je kiezen:
- Een job hebben als Deliverookoerier om je levensonderhoud financieren
- Dakloos zijn omdat je geen job hebt
Ga je rondkomen met een inkomen als deliverookoerier? Huur, eten, energiekosten, enz.... Ik vrees ervoor.

Los dan welk statuut een deliverookoerier heeft en welke rechten die persoon ermee kan opbouwen.

Dat is geen kwestie van liever niet overeenkomen met je buren: Jij hebt de beleefdheid gehad om het eerst te vragen aan je moeder, en spreekt haar vermoedelijk ook voor zaken als je niét iets van haar nodig hebt. Als mijn buurman me nooit iets gevraagd heeft en/of alleen iets zegt als hij iets nodig heeft, waarom zou ik het dan oké moeten vinden dat hij beslag legt op mijn tijd?
Maar ga je dan beginnen ranten als de pakketjesman bij u aanbelt en vraagt of hij het aan u mag geven? Want nergens is de melding gemaakt dat de buren gezegd hebben "dump maar bij buur".

Op de boerenbuiten zou hij tot rust kunnen komen!
Nee, daar gaan de boeren die mest strooien en met hun stinkende vervuilende tractoren die alle banen kapot rijden met hun veel te grote gevaartes het gedaan hebben.
En al die koeien die loeien die gekweekt worden als overconsumptie voor de mensen.
En al die wandelaars met hun honden dat hij dan schoppen zal moeten geven.
En vogels dat er op de buiten zijn die heel zijn bedrijfswagen gaan vol schijten en hem van 5u al wakker zitten te schreeuwen.

Zoveel ergernissen

Terug
Bovenaan