Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat zou ik durven betwijfelen.

Een wagen verkeerd parkeren, is nog iets helemaal anders, dan een permanente obstakel plaatsen.

Dus jij beweert zo maar even, dat als ik snachts een muur mets op de E40 middenrijstrook,
dat het de bestuurders hun fout dan maar is, dat zij er tegen vlammen.

En dat zij aansprakelijk zijn :D

BG....

Enfin, genoeg gezwetst, had het weer kunnen denken. Ik ga es bellen naar de verzekeringsmaatschappij.
Dat beweer ik niet, jij moet het als puntje bij paaltje komt weer in het belachelijke trekken. Een verlichtingspaal staat langs de weg (en dus niet erop zoals in jouw vb), maar wel op openbaar terrein, dus je kunt daar perfect passeren zonder er op te rijden. Als je dan wel erop rijdt, ja dan ben je verantwoordelijk.

Wieltjeszuigers. Ik rijd met een elektrische fiets (#alweereenautominder :coolbrows: ) en dan heb je vaak van die wannabe Wout-figuren die denken dat ze op een doorsnee maandagochtend de TdF aan het rijden zijn en zich dan met koersfietske gevaarlijk dicht achter u komen rijden om zo toch maar niet in de wind te moeten rijden. Stelletje parasieten.
Enkele weken geleden een aanvaring gehad met een fietser. Hij reed op een illegaal opgedreven elektrische fiets (geen nummerplaat 45 km/h) en kwam wieltjeszuigen bij me.
Dat was op een moordstrookje langs een grote baan…Aangegeven dat ik dat niet wenste, klojo begon nog wat arrogant te doen. Ben dan gewoon gestopt en blijven wachten tot hij verder reed, de mongool slingerde nog wat scheldwoorden naar me.
Langs het kanaal - jaagpad- heb ik geen enkel issue met een koersfiets die in mijn wiel komt hangen. Iemand die 45km/h kan rijden, kan met de fiets rijden, en het jaagpad is zo goed als leeg wanneer ik daar rijd. De meeste van die coureurs bedanken me ook nog vriendelijk.

Laatst bewerkt:
Staat als een paal boven water.

jan-jambon-da-gade-gij-nie-bepalen.png

Misschien dat ik dan eens een paaltje kom plaatsen rechtover jouw oprit.
Achja nee, je hebt wellicht geen oprit.

Je mag toch zomaar niet beginnen dingen zetten zeker langs openbare weg.
als die geen vergunning daarvoor heeft, ben ik 99% zeker dat hij daarvoor aansprakelijk is.

Nogmaals, ter verduidelijking,(want de Trump Bashers zitten al meteen in hun harnas klaar :D ) : de paaltjes staan langs de openbare weg, in de berm, door hem zelf aangebracht. Niet op privé terrein.
Ik ben verre van een "Trump-basher", want ik vind je posts altijd geniaal :unsure:, maar een stilstaand object aanrijden, of het daar nu legaal of niet staat, is altijd jouw fout. Tegen een fout geparkeerde auto rijden, ga je ook niet winnen bv.

In het geval van tegen een verlichtingspaal rijden kan je ook al niet claimen dat het object niet verlicht was.

Dus jij beweert zo maar even, dat als ik snachts een muur mets op de E40 middenrijstrook,
dat het de bestuurders hun fout dan maar is, dat zij er tegen vlammen.

En dat zij aansprakelijk zijn :D
wettelijk gezien: ja. sorry voor de mensen die volgende week op Trump's versgemetste muur knallen

je moet ten alle tijde kunnen stoppen voor een te voorziene hindernis. die muur zie je van ver aankomen, dus je bent verantwoordelijk als je er tegen vlamt.

die paaltjes van je buur staan er blijkbaar al lang, dus die zijn voor jou zeker te voorzien. dus dat jij erop knalt, is jouw probleem.

dat ze daar illegaal staan, had je eerder moeten aanklagen bij de gemeente.

Godverdomme. Maandag iets besteld en ging dag erop met DPD geleverd worden. Niet geleverd en met 1 mei ging het donderdag zijn. 'Helaas, pakket is vertraagd, we doen ons uiterste best om het de eerstvolgende werkdag te leveren'.

Vandaag dus. Nog steeds niets gehoord of gezien. Als ik het tegen morgen 6u niet heb ben ik gekloot.

PostNL ftw. Ik druk nog maar op 'bestellen' en ze staan al aan de deur.

die paaltjes van je buur staan er blijkbaar al lang, dus die zijn voor jou zeker te voorzien. dus dat jij erop knalt, is jouw probleem.

dat ze daar illegaal staan, had je eerder moeten aanklagen bij de gemeente.

en we blijven maar weer "veronderstellingen posten".....

Wie heeft gezegd dat dit van mijn buur is???

Enfin, ondertussen de verzekering gebeld. Ze moeten er in principe de rechtsbijstand op zetten zeggen ze , om uit te zoeken of deze er illegaal staan of niet.

Maar heb ondertussen zelf al gezocht, en voor 28 euro heb ik een nieuw plastieken kapke voor op die achterlicht.

Heb gezegd dat ze de zaak mogen seponeren, geen zin om hiervoor aangifte te doen.

Maar het kon natuurlijk wel erger, als mijn carrosseriewerk gedeukt was...

Laatst bewerkt:
Is dit het uit de context gerukt topic? Mmm neen toch niet. Eerder het ergernis topic. Juist ja.
Ik wil vandaag niet op ne paal "rijden". Sorry ik heb betere dingen te doen.

Dat is trouwens al 15 keer het woordje paal op 1 pagina tijd (exclusief mijn post). Het is genoeg geweest se.
En dan zeggen ze dat "den Makila" altijd overdrijft.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan