Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Politie kan niet zomaar ip adressen gaan opvragen. Je hebt daar een opdracht van het parket voor nodig + de kans dat je met een ip adres iets bent is ook al nihil. Een beetje een oplichter gaat dat wel omzeilen en zit waarschijnlijk in 1 of ander callcenter met 40 van die mannen samen ergens in Afrika.
Ik heb op een forum waar ik moderator ben vorige week 5 IP addressen een "ban" opgelegd.
(Men schreef haatberichten neer op dat forum en men viel andere forumleden rechtstreeks aan. Ik ga er geen tekening bij maken)

Die IP's traceerden naar 5 verschillende landen over héél de wereld.
Maar aan de schrijfwijze kan je duidelijk zien dat het om één en dezelfde persoon gaat.

Tegenwoordig is het vrij éénvoudig uw echte IP te maskeren. Dus jammer genoeg om de maand komt diezelfde pipo weer terug maar een reeks nieuwe IP's (waarschijnlijk via VPN) en begint het spelletje weer opnieuw --> Dat is mijn ergernis van de dag
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer hoe men daar bij de politie totaal geen werk in steekt. Nochtans lijkt een lijst IP adressen opvragen bij Facebook mij geen groot probleem. Iemand die een vager moraal kompas heeft zou bijna een dommerik zijn om het niet te proberen. Er wordt toch niks aan gedaan.
Een IP adres opzich is niks he..
 
achteruit gereden tegen een zelf aangebrachte verlichting van iemand.


situatie: een doodlopende weg , en opt eind daarvan is een restaurant.
Die restaurant houder heeft om de 5 meter aan de rechterkant van die doodlopende weg, verlichtingspaaltjes gezet. Om de weg naar zijn restaurant duidelijker aan te geven (rechterkant van de weg staan geen huizen, enkel linkerkant).

Bij het achteruit rijden dus er tegen gereden. Het paaltje zelf is weinig tot niets aan, maat het bescherm plastiek van mijn achterlicht is voor een kwart gebroken. (wellicht afgekeurd hierdoor in autokeuring later?)

Garagist zegt 80 euro ongeveer, voor het beschermplastiek van een caddy. klopt dit?

Vraag is nu: moet IK dat wel betalen? Want mij lijkt het toch straf dat iedereen zomaar paaltjes mag zetten op openbaar grondgebied...
Mij lijkt het toch dat hij verantwoordelijk is hiervoor (de plaatser) ?
 
achteruit gereden tegen een zelf aangebrachte verlichting van iemand.


situatie: een doodlopende weg , en opt eind daarvan is een restaurant.
Die restaurant houder heeft om de 5 meter aan de rechterkant van die doodlopende weg, verlichtingspaaltjes gezet. Om de weg naar zijn restaurant duidelijker aan te geven (rechterkant van de weg staan geen huizen, enkel linkerkant).

Bij het achteruit rijden dus er tegen gereden. Het paaltje zelf is weinig tot niets aan, maat het bescherm plastiek van mijn achterlicht is voor een kwart gebroken. (wellicht afgekeurd hierdoor in autokeuring later?)

Garagist zegt 80 euro ongeveer, voor het beschermplastiek van een caddy. klopt dit?

Vraag is nu: moet IK dat wel betalen? Want mij lijkt het toch straf dat iedereen zomaar paaltjes mag zetten op openbaar grondgebied...
Mij lijkt het toch dat hij verantwoordelijk is hiervoor (de plaatser) ?
Hoe zou dat nu ooit zijn schuld zijn dat jij tegen zijn verlichting rijdt?
 
elementaire beleefdheid leren ze in de kleuterklas
Hoe zou dat nu ooit zijn schuld zijn dat jij tegen zijn verlichting rijdt?
Misschien dat ik dan eens een paaltje kom plaatsen rechtover jouw oprit.
Achja nee, je hebt wellicht geen oprit.

Je mag toch zomaar niet beginnen dingen zetten zeker langs openbare weg.
als die geen vergunning daarvoor heeft, ben ik 99% zeker dat hij daarvoor aansprakelijk is.


Nogmaals, ter verduidelijking,(want de Trump Bashers zitten al meteen in hun harnas klaar :D ) : de paaltjes staan langs de openbare weg, in de berm, door hem zelf aangebracht. Niet op privé terrein.
 
Laatst bewerkt:
achteruit gereden tegen een zelf aangebrachte verlichting van iemand.


situatie: een doodlopende weg , en opt eind daarvan is een restaurant.
Die restaurant houder heeft om de 5 meter aan de rechterkant van die doodlopende weg, verlichtingspaaltjes gezet. Om de weg naar zijn restaurant duidelijker aan te geven (rechterkant van de weg staan geen huizen, enkel linkerkant).

Bij het achteruit rijden dus er tegen gereden. Het paaltje zelf is weinig tot niets aan, maat het bescherm plastiek van mijn achterlicht is voor een kwart gebroken. (wellicht afgekeurd hierdoor in autokeuring later?)

Garagist zegt 80 euro ongeveer, voor het beschermplastiek van een caddy. klopt dit?

Vraag is nu: moet IK dat wel betalen? Want mij lijkt het toch straf dat iedereen zomaar paaltjes mag zetten op openbaar grondgebied...
Mij lijkt het toch dat hij verantwoordelijk is hiervoor (de plaatser) ?
Are you real?
 
Misschien dat ik dan eens een paaltje kom plaatsen rechtover jouw oprit.
Achja nee, je hebt wellicht geen oprit.

Je mag toch zomaar niet beginnen dingen zetten zeker langs openbare weg.
als die geen vergunning daarvoor heeft, ben ik 99% zeker dat hij daarvoor aansprakelijk is.
Het is aan zijn restaurant, langs de weg, niet rechtover jouw oprit.

Diepe burn trouwens, die oprit opmerking 💔
 
Het is aan zijn restaurant, langs de weg, niet rechtover jouw oprit.
Dat heb je weer foutief gelezen.

Ik heb nu al een 2e maal gezegd: dat ze staan OP WEG NAAR zijn restaurant. Maar niet op zijn domein.

Ja zo ver was ik ook wel hoor... Dat als ze op zijn eigen terrein stonden, dat ik dan geen poot had om op te staan. jeezes.
 
Misschien dat ik dan eens een paaltje kom plaatsen rechtover jouw oprit.
Achja nee, je hebt wellicht geen oprit.

Je mag toch zomaar niet beginnen dingen zetten zeker langs openbare weg.
als die geen vergunning daarvoor heeft, ben ik 99% zeker dat hij daarvoor aansprakelijk is.


Nogmaals, ter verduidelijking,(want de Trump Bashers zitten al meteen in hun harnas klaar :D ) : de paaltjes staan langs de openbare weg, in de berm, door hem zelf aangebracht. Niet op privé terrein.
Dat het niet mag om zomaar dingen te zetten langsheen de openbare weg kan wel zijn, maar dan nog kan je hem daar niet verantwoordelijk voor stellen als je er tegen rijdt. Als daar nu een wagen staat, verkeerd geparkeerd en jij rijdt daar tegen ben je nog altijd in foute, zelfs al staat die geparkeerd waar hij niet mag staan.
 
Dat het niet mag om zomaar dingen te zetten langsheen de openbare weg kan wel zijn, maar dan nog kan je hem daar niet verantwoordelijk voor stellen als je er tegen rijdt. Als daar nu een wagen staat, verkeerd geparkeerd en jij rijdt daar tegen ben je nog altijd in foute, zelfs al staat die geparkeerd waar hij niet mag staan.
Dat zou ik durven betwijfelen.

Een wagen verkeerd parkeren, is nog iets helemaal anders, dan een permanente obstakel plaatsen.

Dus jij beweert zo maar even, dat als ik snachts een muur mets op de E40 middenrijstrook,
dat het de bestuurders hun fout dan maar is, dat zij er tegen vlammen.

En dat zij aansprakelijk zijn :D

BG....

Enfin, genoeg gezwetst, had het weer kunnen denken. Ik ga es bellen naar de verzekeringsmaatschappij.
 
Dat heb je weer foutief gelezen.

Ik heb nu al een 2e maal gezegd: dat ze staan OP WEG NAAR zijn restaurant. Maar niet op zijn domein.

Ja zo ver was ik ook wel hoor... Dat als ze op zijn eigen terrein stonden, dat ik dan geen poot had om op te staan. jeezes.
Ik zeg toch ook langs de weg? Jij begint belachelijk te doen door een niet-relevante oprit erbij te betrekken.

Misschien eens stoppen met in je eigen wereldje vol verzonnen regels te leven?
 
Terug
Bovenaan