Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik wilde het nog zeggen. De koopkrachtpremie is een mix van ecocheques en maaltijdcheques
Mogelijks had je een mix van voeding en andere zaken en moet de kassier de betaling splitsen om uw koopkrachtpremie te kunnen gebruiken?

Mogelijks had je een mix van voeding en andere zaken en moet de kassier de betaling splitsen om uw koopkrachtpremie te kunnen gebruiken?
Nope ook dat was al gebeurd: 5€ in andere zaken en 96€ in voeding. Maar toch stond er op het scherm dat ik 0€ als saldo had (wat wél het saldo is van mijn ecocheques). Normaal moet dat dus lukken.

Vorige week lukte het nog wel om er gewone voeding mee te betalen, maar toen was mijn ecocheque saldo nog groter dan 0€. Normaal mag dit géén impact hebben maar 'you never know' dat het daardoor toch foutloopt met mijn kaart. :tongue:

Ik ga support van monizze even contacteren denk ik, want er zit volgens mij iets niet juist.

Om dan als een schildpad op z’n rug nooit meer recht te raken :unsure: op dit moment zou ik m’n benen nooit in die hoek kunnen leggen.

Wat bij mij de ergste last in mijn onderrug verlicht, zonder extra druk is:

Op je rug gaan liggen met gebogen knieën (voeten plat op de grond, knieën) omhoog. En dan gewoon bekken een aantal keer kantelen. Dus je bekken bewegen waardoor de holling van je rug plat tegen de grond komt en weer terug. En dat een aantal keer. Vaak haalt dat de grootste spanning van die spieren, zonder extra druk te zetten.

Zoiets dus

Wat bij mij de ergste last in mijn onderrug verlicht, zonder extra druk is:

Op je rug gaan liggen met gebogen knieën (voeten plat op de grond, knieën) omhoog. En dan gewoon bekken een aantal keer kantelen. Dus je bekken bewegen waardoor de holling van je rug plat tegen de grond komt en weer terug. En dat een aantal keer. Vaak haalt dat de grootste spanning van die spieren, zonder extra druk te zetten.

Zoiets dus
Ik krijg nu zeker mijn bekken niet van de grond, dat geeft veel te veel last :unsure:

Ik ben nu gewoon terug enkele keren per dag mijn oefeningen van de kinesist aan het doen. Het gaat een beetje beter al, maar zal toch nog weer een dag of 3-4 duren vooraleer het weer weg is vermoed/hoop ik.

Ziek, naar de dokter, blijkbaar heeft mijn huisarts een nieuwe dokter in de praktijk, kijkt die mee zijn spel in mijn oor, ok, ander oor, steekt die da precies tot tegen mijn trommelvlies, dus ik roep Aaah, doet da pijn vraagt die, tzal wel zijn gij steekt da dpel veel te diep.
Ja das omdat u oor ontstoken is, wa ligt die te lullen, alles doe pijn behalve mijn oor, tot gij erin keek.

Dokters die van weinig weten. Huisdokters dan voornamelijk.

Ik besef ook dat ze niet van alles op de hoogte kunnen zijn, maar soms vraag ik me toch af wat ze daar eigenlijk doen.

Dr Google is geen perfect oplossing, maar met wat begrijpend lezen en moeite kan je echt onnoemelijk veel info vinden die je toch eens doet fronzen bij de suggestie van je dokter.

https://www.hln.be/oudenaarde/kijk-...tijnse-slogans-moord-voor-inkomsten~a2fc376e/

Ik heb van Anuna ooit eens een artikel in de Knack gelezen, ik was beschaamd in haar/hun plaats (schrappen wat niet past, ik weet het op den duur ook niet meer), dat stond bol van de naïviteit en wereldvreemdheid. Dat leek me iemand die nog nooit tegenwind had gekregen bij het uiten of vormen van een mening en er daardoor rotsvast van overtuigd was dat ze de waarheid in pacht had. Gelukkig staat de verklaring voor hoe het zo ver is kunnen komen er net boven op de site van HLN:

https://www.hln.be/onderwijs/analys...rlingen-weer-hun-hersenen-gebruiken~a736889c/

Nope ook dat was al gebeurd: 5€ in andere zaken en 96€ in voeding. Maar toch stond er op het scherm dat ik 0€ als saldo had (wat wél het saldo is van mijn ecocheques). Normaal moet dat dus lukken.

Vorige week lukte het nog wel om er gewone voeding mee te betalen, maar toen was mijn ecocheque saldo nog groter dan 0€. Normaal mag dit géén impact hebben maar 'you never know' dat het daardoor toch foutloopt met mijn kaart. :tongue:

Ik ga support van monizze even contacteren denk ik, want er zit volgens mij iets niet juist.
Daarnet in de Carrefour proberen betalen. Biep biep! Betaling OK! Daar had ik weer wel voldoende saldo. :support:
Het zal een hickup geweest zijn in de Albert Heyn denk ik.

https://www.hln.be/oudenaarde/kijk-...tijnse-slogans-moord-voor-inkomsten~a2fc376e/

Ik heb van Anuna ooit eens een artikel in de Knack gelezen, ik was beschaamd in haar/hun plaats (schrappen wat niet past, ik weet het op den duur ook niet meer), dat stond bol van de naïviteit en wereldvreemdheid. Dat leek me iemand die nog nooit tegenwind had gekregen bij het uiten of vormen van een mening en er daardoor rotsvast van overtuigd was dat ze de waarheid in pacht had. Gelukkig staat de verklaring voor hoe het zo ver is kunnen komen er net boven op de site van HLN:

https://www.hln.be/onderwijs/analys...rlingen-weer-hun-hersenen-gebruiken~a736889c/
Die jongeman riskeert een ferme boete.

Het is niet omdat je een zaak hebt dat je daarom slim moet zijn he.
En dan nog het sentimentele gezever dat hij zich beter had laten failliet gaan in coronatijd. Alsof het door corona opeens toegestaan is om zaken te doen zonder vergunning. :puke:
Ik snap dat toch ook niet goed hoor. IEDEREEN weet toch dat je voor zo grote werken een architect moet hebben? Zo'n grote veranda met dakterras allez...
Dat hij zichzelf is gaan verdedigen is de kers op de idiote taart imo.

Ik ben eens op Maps gaan kijken en dat is dan nog aan de straatkant ook. Alsof het niet dommer kon. En alsof hij niet wist dat ze op voorgevel aanpassen nóg strenger zijn.
Als ik dat meet op Maps kom ik trouwens op een bijbouw van net geen 40 m².

Switch onder garantie opgestuurd ter reparatie, de usb c-poort geeft een slecht contact. Mail van Nintendo: "We hebben verschillende tests gedaan en geen defect gevonden". Toestel komt hier terug, ik steek er de lader in ... Geen contact whatsoever. Steek 'm in de docking, zelfde verhaal. Ik vraag me af wat/hoe/of ze werkelijk getest hebben.

Ergerlijk : anti virus prog dat ik al jaren gebruik, vervaldatum 31/01/2024 , voorstel per mail om te verlengen.
Verlengd voor nog 1 jaar(maandag), mijn simpel brein zegt dan 31/01/2024 + 1 jaar is = 31/01/2025 ....

Denk ik ga effe kijken op mijn customer page: contract valid till 31/10/2024 ... vervaldag 3 maanden eerder?
Benieuwd naar het antwoord v/d customer service...

Nieuwe zetel gekocht

*We leveren in week 48*
Vorige week was week 48, niks gehoord of gezien. Donderdag gemaild. Respons ->
*Volgende week woensdag tussen 16 & 17u*

Gisteren avond 1 zetel al buitengezwierd en enorm conformtabel in die kleine gezeten. NOT!
Deze middag de andere ook uit de living gehaald + salontafel weg zodat de mannen gewoon moesten binnenkomen en neerzetten

3x raden wie er nu nog niet is :sarcastic:

Wij weten niet eens of we een koopkrachtpremie gaan krijgen (en ja, het bedrijf heeft goed geboerd in 22)
Is wettelijk verplicht(voor bepaalde sectoren, ik weet in dewelke jij zit?) maar in praktijk ga je 'niets' kunnen doen als arme leek he
(+ er zijn véél achterpoortjes)

Of ja op een ander solliciteren en als je een stevig aanbod hebt ...

Op dat vlak mag ik niet klagen. Ons bedrijf is daar correct in.

Jarenoude facturen :support: - Fluvius + communicatie = is dikke shit ..

Halfweg mei valt een brief van Fluvius in de bus: --> Mei 2023 ???
In bijlage zit de slotfactuur uit 2017, goed voor 415,92 euro. --> OK factuur van ruim 5 (?) jaar oud

Ombudsman energie: "Nu vervallen zulke schulden pas na vijf jaar."
Hmmm die slotfactuur van 2017 is dan toch vervallen of mis ik iets in dit artikel? :support:

Laatst bewerkt:
Deuren van auto bevroren, ik voorzichtig proberen duwen en trekken. Komt schoonbroer af en trekt daar zonder boe of ba 1 van mijn deuren open.

Man, blijft van mijn gerief als ik het niet vraag.

Deuren van auto bevroren, ik voorzichtig proberen duwen en trekken. Komt schoonbroer af en trekt daar zonder boe of ba 1 van mijn deuren open.

Man, blijft van mijn gerief als ik het niet vraag.
Opletten met zomaar bevroren deuren open trekken. Ik had vorige winter ineens mijn handvat in mijn handen.

Mij hebben ze als tip gegeven om eerst wat tegen de randen van uw deur te duwen, omdat je zo het vacuüm wat doorbreekt.

Terug
Bovenaan