Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Is wettelijk verplicht(voor bepaalde sectoren, ik weet in dewelke jij zit?) maar in praktijk ga je 'niets' kunnen doen als arme leek he
(+ er zijn véél achterpoortjes)
Ik snap écht niet waarom je hier dingen bijsleurt als "je gaat niets kunnen doen", "er zijn achterpoortjes", .. terwijl je langs geen kanten weet over welke sector het gaat en welke voorwaarden er zijn.
Wij weten niet eens of we een koopkrachtpremie gaan krijgen (en ja, het bedrijf heeft goed geboerd in 22)
Stuur me bedrijf/sector eens door via pm

Fucking trollen van de nmbs! Aangepaste dienstregeling mijn gat. Gisteren de app gecheckt: trein zal rijden! Vandaag 1 minuut voor ik mijn fiets op stap richting station de app gecheckt: trein zal rijden. 15 minuten later kom ik aan in het station: "Deze trein rijdt vandaag niet".

Vorige staking met exact dezelfde trein exact hetzelfde gehad. Lullo's.

Op je mondeling examen zelfs als je nog vijf leerlingen voor je hebt nog als ik je nummer afroep moeten iets samenflansen, het is culot en ook wel niet zoals het zou moeten zijn.

Op je mondeling examen zelfs als je nog vijf leerlingen voor je hebt nog als ik je nummer afroep moeten iets samenflansen, het is culot en ook wel niet zoals het zou moeten zijn.
Gene culot dus?

1701937110503.png

Opletten met zomaar bevroren deuren open trekken. Ik had vorige winter ineens mijn handvat in mijn handen.

Mij hebben ze als tip gegeven om eerst wat tegen de randen van uw deur te duwen, omdat je zo het vacuüm wat doorbreekt.
2 jaar geleden was ik de voorlicht van m'n vrouw haar wagen aan het vervangen. Ik wil iets terug op z'n plaats klikken en die plastieken clips brak direct af.

Een bevriende garagist zei me dat dat schering en inslag is wanneer het vriest doordat alle plastieken onderdelen heel broos worden en heel snel breken.

Deuren van auto bevroren, ik voorzichtig proberen duwen en trekken. Komt schoonbroer af en trekt daar zonder boe of ba 1 van mijn deuren open.

Man, blijft van mijn gerief als ik het niet vraag.

Mijn vader had vroeger altijd een elektrisch vuurtje in de wagen zitten, en hij zette 15 minuten ervoor dat hij vertrok dat vuurtje op. Sinds toen nooit nog problemen meer gehad met bevroren ruiten, klinken,...
Eigenlijk vervangt dat het preheaten wat je met hedendaagse wagens kan doen ;p.

Mijn vader had vroeger altijd een elektrisch vuurtje in de wagen zitten, en hij zette 15 minuten ervoor dat hij vertrok dat vuurtje op. Sinds toen nooit nog problemen meer gehad met bevroren ruiten, klinken,...
Eigenlijk vervangt dat het preheaten wat je met hedendaagse wagens kan doen ;p.

Zo nen ingebouwde toch hoop ik? Zoals een webasto

of echt met verlengkabel door een half gesloten deur of raam naar binnen en dan maar het interieur verwarmen met een 2kw elektrisch badkamerstoofke?

Gewoon koud water over kappen. Is het enige die helpt bij mij. Doordat ik een coupe heb en de ramen een beetje naar beneden gaan bij het openen van de deur is het dikke miserie. Raam vastgevroren en gaat dan ook niet naar beneden.
Dan giet ik aan de randen wat koud water erover en krijg ik hem wel open.

Wat voor BG'ers zijn wij eigenlijk? Een echte BG'er heeft toch een garage groot genoeg voor 10 auto's?

of echt met verlengkabel door een half gesloten deur of raam naar binnen en dan maar het interieur verwarmen met een 2kw elektrisch badkamerstoofke?
Geen van beide.

In MCGUYVER style op het voetengedeelte van de achterbank, naar de koffer de kabel doorgestoken met een gat en met clips erop zodanig dat je dan via de kofferopening die hij geklokt had de stekker kon doorsteken naar buiten. En als je de stekker niet gebruikte dat die opening kon dichtgeklikt worden

Tijdens de testfase was het echter via het raam met een plastiek geplakt in de opening van het raam om de koude toch iets of wat buiten te houden. Al viel dat eigenlijk ook nog wel mee.

We spreken over 20- 30j geleden... elektriciteit kostte toen niets... een kw'tje meer of minder maakte toen zeer zeker niet echt uit. Het gemak van de persoon des te meer.

Gewoon koud water over kappen. Is het enige die helpt bij mij. Doordat ik een coupe heb en de ramen een beetje naar beneden gaan bij het openen van de deur is het dikke miserie. Raam vastgevroren en gaat dan ook niet naar beneden.

Wat voor BG'ers zijn wij eigenlijk? Een echte BG'er heeft toch een garage groot genoeg voor 10 auto's?
ik heb een garage waar er 2 inkunnen en kheb zelfs geen auto :unsure:

Acties in de lokale winkel hier, van een grootketen, die vaak niet kloppen.

Dat dat soms eens gebeurt.

Maar zo vaak.

Ofwel hangen ze verkeerd.
Ofwel zijn ze de datum al gepasseerd, en die datums staan er in piepkleine cijfers op. Een 60tiger ziet dat wsl amper.
Ofwel worden ze niet aangerekend aan de kassa.

Eervol werken zit er niet meer in zekers. Is met zoveel tegenwoordig.

"tja"

Webasto, dat zijn die verwarmingen die ze in een motorhome steken zeker?

Jaren warm water over de auto's gekletst. Worked like a charm. Tot mijn garagist me zei dat ik ferm veel chance heb gehad dat er nog nooit een ruit geklakt is. Nooit meer doen zegt hij. :wallbash:

Webasto, dat zijn die verwarmingen die ze in een motorhome steken zeker?

Jaren warm water over de auto's gekletst. Worked like a charm. Tot mijn garagist me zei dat ik ferm veel chance heb gehad dat er nog nooit een ruit geklakt is. Nooit meer doen zegt hij. :wallbash:
Webasto zit in meer dan motorhomes hoor. Veel auto's van de volkswagen groep hebben dat zelfs om de motor beneden bepaalde temperaturen toch snel genoeg op temp te krijgen. En mits wat aanpassingen maak je daar zo een standverwarming van.

Mensen op 2dehands (en soms B&S hier ook nu ik er bij nadenk) die gewoon geen geduld meer hebben.

Lange rant

1) Ze geven door betaald te hebben -> waarom is het de volgende werkdag nog niet verzonden?
2) Bpost die het levermoment niet haalt of die de koper "gemist" heeft -> Zijt ge zeker dat ge het wel correct hebt ingepakt en label duidelijk zichtbaar?
3) Verzendkosten op voorhand meegedeeld in zoekertje en koper verklaart zich akkoord -> kunt ge het niet versturen met DPD/mondial relay/... en dat ik dan x euro minder betaal?
4) Spelletje verzonden met gewatteerde enveloppe en het is na 2 werkdagen nog niet toegekomen -> had je het al gepost?

(1) Omdat de meeste mensen moeten gaan werken / Ik geen webshop draai met officiële deadlines / postkantoren of punten vaak alleen open zijn tijdens kantooruren. Zijn er nu echt zoveel die mensen die door amazon/bol/coolblue getraind zijn om te denken dat alles in 1 of 2 dagen volledig in orde moet zijn?

Kreeg laatst bvb een betaling binnen op maandag en stuur in de voormiddag dat ik het woensdag ging posten. "Waarom doe je het niet vandaag of morgen?" Beleefd geantwoord dat ik met job & andere verplichtingen niet zomaar een postpunt kan binnenspringen op elk moment. Krijg ik nog reactie terug "Aaaah ja.... ok dan zal ik maar wachten"

Meestal geef ik mijn schatting voor afgifte bij postpunt zelfs een dag teveel en krijg ik het toch eerder verwerkt.

(2) Hoe zeer mensen wel niet kunnen zagen over Bpost... Ik denk dat ik sinds men start op 2dehands/kapaza/9livesb&s al boven de 500 dingen verzonden heb met Bpost en hun foutmarge is in mijn ervaring bijzonder klein... De insinuatie maken dat ik niet deftig inpak of dat ze gewoon pech hebben en één dag langer moeten wachten.... :angry:

(3) Recent nog voorgehad... of ge nu gierig zijt of niet... maakt mij niet uit, maar ge sluit geen akkoord om vervolgens uw eigen regelkes/uitzondering op te dringen als op voorhand duidelijk gesteld werd hoe de verzending zou gaan.

(4) 2 op 3 gevallen dat ik een fysieke game verkoop krijg ik de vraag waarom ze de game nog niet ontvangen hebben. Ze moeten ochere 3 werkdagen in plaats van 2 wachten.. Nadat ik letterlijk gezegd heb dat het spel gepost is... Bpost zal altijd zeggen bij dergelijke klachten dat ge best gewoon nog een paar dagen wacht (voor niet aangetekende zendingen). Verzending op risico van de koper..

Mensen op 2dehands (en soms B&S hier ook nu ik er bij nadenk) die gewoon geen geduld meer hebben.

Lange rant

1) Ze geven door betaald te hebben -> waarom is het de volgende werkdag nog niet verzonden?
2) Bpost die het levermoment niet haalt of die de koper "gemist" heeft -> Zijt ge zeker dat ge het wel correct hebt ingepakt en label duidelijk zichtbaar?
3) Verzendkosten op voorhand meegedeeld in zoekertje en koper verklaart zich akkoord -> kunt ge het niet versturen met DPD/mondial relay/... en dat ik dan x euro minder betaal?
4) Spelletje verzonden met gewatteerde enveloppe en het is na 2 werkdagen nog niet toegekomen -> had je het al gepost?

(1) Omdat de meeste mensen moeten gaan werken / Ik geen webshop draai met officiële deadlines / postkantoren of punten vaak alleen open zijn tijdens kantooruren. Zijn er nu echt zoveel die mensen die door amazon/bol/coolblue getraind zijn om te denken dat alles in 1 of 2 dagen volledig in orde moet zijn?

Kreeg laatst bvb een betaling binnen op maandag en stuur in de voormiddag dat ik het woensdag ging posten. "Waarom doe je het niet vandaag of morgen?" Beleefd geantwoord dat ik met job & andere verplichtingen niet zomaar een postpunt kan binnenspringen op elk moment. Krijg ik nog reactie terug "Aaaah ja.... ok dan zal ik maar wachten"

Meestal geef ik mijn schatting voor afgifte bij postpunt zelfs een dag teveel en krijg ik het toch eerder verwerkt.

(2) Hoe zeer mensen wel niet kunnen zagen over Bpost... Ik denk dat ik sinds men start op 2dehands/kapaza/9livesb&s al boven de 500 dingen verzonden heb met Bpost en hun foutmarge is in mijn ervaring bijzonder klein... De insinuatie maken dat ik niet deftig inpak of dat ze gewoon pech hebben en één dag langer moeten wachten.... :angry:

(3) Recent nog voorgehad... of ge nu gierig zijt of niet... maakt mij niet uit, maar ge sluit geen akkoord om vervolgens uw eigen regelkes/uitzondering op te dringen als op voorhand duidelijk gesteld werd hoe de verzending zou gaan.

(4) 2 op 3 gevallen dat ik een fysieke game verkoop krijg ik de vraag waarom ze de game nog niet ontvangen hebben. Ze moeten ochere 3 werkdagen in plaats van 2 wachten.. Nadat ik letterlijk gezegd heb dat het spel gepost is... Bpost zal altijd zeggen bij dergelijke klachten dat ge best gewoon nog een paar dagen wacht (voor niet aangetekende zendingen). Verzending op risico van de koper..
Voor JRPGs moogt ge mij altijd een PB sturen zodat ik mijn recht van voorkoop kan uitoefenen. ;-)

Terug
Bovenaan